Ideeën voor de concessie SRE

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door StefanR88 »

StefanR88 schreef: Nieuw:

Lijn 32 Helmond-Asten-Someren-(Someren-eind/heide)-Maarheeze
Stuk lijn 20 dat geknipt is, wordt opgevangen door een nieuw te realiseren buslijn. Met frequentie van 1x per uur tot 19.00, s'weekends van 9.00 tot 17.00. Tussen Someren en Helmond gewoon van 08.00 t/m 22.00

Deze nieuwe lijn kan mogelijk voor een flinke toename van reizigersaantallen zorgen, goed voor SRE en NS.
Yanaike schreef: Is het niet interessanter als deze lijn naar Nederweert en Weert gaat i.p.v. Maarheeze?
Dat is al ooit geweest, vroeger. Nl. lijn 26 en geloof ook deels 32. Beiden geen succes door teruglopende aantal reizigers tussen Someren en Weert.

Dan kies ik voor een variant die nog nooit geweest is en getest. Toch denk ik eerlijk gezegd dat wel mogelijk iets heel goed loopt en oplevert.

Overige buslijnen heb ik niet echt gevolgd. Al vind ik dat 121 doorgetrokken moeten worden naar Nijmegen, maar dat zal nooit zover komen.
Lijn 22 vind ik nog steeds een lastige lijn, deze trekt niet veel aan tussen Gerwen en Helmond. misschien evt. andere routevarianten en wat meer haltes?.

Stadslijnen in Helmond durf ik geen uitspraken te tonen, politiek gezien heel gevoelig. opheffen kan bijna niet maar is wel wenselijk. Helmond heeft veel te veel treinstations tegenwoordig, waardoor busnetwerk in helmond nauwelijks aan pas komt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

Opheffen van de stadsdienst Helmond kan bijna niet? Uh, Oss is ongeveer even groot als Helmond. Helmond ligt langgerekt langs het spoor en is daardoor net als Oss nu eenmaal meer geschikt voor treinvervoer.

Lijn 32 (naar Heeze dan wel Maarheeze) zou kunnen, maar dan wordt het vrees ik ma-vr overdag en verder niet.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door StefanR88 »

Frans F schreef:Opheffen van de stadsdienst Helmond kan bijna niet? Uh, Oss is ongeveer even groot als Helmond.
Dat bedoel ik, maar ik ken Helmonders redelijk, ze worden snel opgewonden als er iets wegvalt of misgaat. En ze hebben een starre houding. Dus ik ben benieuwd wat college naar buiten brengt bij het opheffen van de stadsdienst
Frans F schreef: Lijn 32 zou kunnen, maar dan wordt het vrees ik ma-vr overdag en verder niet.
Weekends was een optie, maar tussen Helmond en Someren moet ook bediend worden in het weekends? Volgens mij wel.
verder ik kijk graag naar toetsing van mijn idee uit. is het niet haalbaar/rendabel, dan is gewoon jammer van de korte termijnsvisie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

StefanR88 schreef:Weekends was een optie, maar tussen Helmond en Someren moet ook bediend worden in het weekends?
Ik denk dat dat in dezelfde categorie valt als Helmond-Gemert en Deurne-Meijel.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

StefanR88 schreef:Dat bedoel ik, maar ik ken Helmonders redelijk, ze worden snel opgewonden als er iets wegvalt of misgaat. En ze hebben een starre houding.
Over de stadsdienst Oss zei bij de aanbesteding een ambtenaar: als er toch niemand in de bus zit, wordt er ook niemand kwaad als hij wordt opgeheven. Maar misschien ligt dat in Helmond anders.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:
StefanR88 schreef:Dat bedoel ik, maar ik ken Helmonders redelijk, ze worden snel opgewonden als er iets wegvalt of misgaat. En ze hebben een starre houding.
Over de stadsdienst Oss zei bij de aanbesteding een ambtenaar: als er toch niemand in de bus zit, wordt er ook niemand kwaad als hij wordt opgeheven. Maar misschien ligt dat in Helmond anders.
Helmonders hebben inderdaad een starre houding.Zeker lage geschoolde Helmonders uit achterstandswijken zijn zeer vervelend. Lokale politici spelen op deze mensen in met Helmond uberall plannen. Ik sta achter de mening van die ambtenaar,zit er niemand in de bus dan kan hij worden opgeheven. Als er toch stadsdienst moet blijven zou ik het taxbus systeem veranderen,als je dezelfde reis met het OV kunt maken dan moet je met de bus of betaal je Taxitarief.(€0,60 voor een zone vind ik trouwens een te laag tarief !)
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Yanaike »

Of een netwerk van buurtbusjes zoals in Geldrop en Mierlo. Meen dat er al eerder zoiets is voorgesteld en dat vond ik toen een best wel aantrekkelijk plan, zeker als de 22 en 24 wegvallen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Dat was dit plan en kwam van mij,alleen is het toen afgeschoten omdat buurtbusjes te weinig zichtbaar zijn. :(
Mr-W schreef:
Ronald schreef:
heb ooit eens kaartje gemaakt van mijn ideale stadsdienst voor helmond
Afbeelding
Alleen lijn 51 blijft in de huidige vorm behouden(eventueel koppelen aan lijn 22 of 24) de rest worden allemaal (buurt)busjes. volgende lijnen zijn aan elkaar gekoppeld,452/453, 454/455,456/457 alle busjes rijden 1x per uur per richting en rijden ook op zaterdag.
Lijn 453 slaat industrieterrein Schooten over als het Carolus is verhuist.
Topic
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Plan-V444 schreef: De lijnen 121 en 122 gaan beide 1x per uur rijden en over de HOV-Baan
Beide lijnen gecombineerd 2x per uur is echt niet voldoende op werkdagen. Al vrij vroeg in middag (voor de echte middagspits) beginnen die bussen alweer uit te puilen. Ze rijden samen 6x per uur voor een reden in de spitsrichting.
Yanaike schreef: - Een nieuwe lijn 23 rijdt 1x per uur van Helmond via Gemert (over de route van lijn 25) en dan door naar Boxmeer met in Gemert aansluiting op de 121 naar Uden.
- Lijn 26 rijdt 1x per uur en rijdt het traject Helmond - Bakel - Milheeze - Deurne - Meijel. In de avonduren en op zondag rijdt lijn 26 slechts tot Milheeze.
- Buurtbus 468 rijdt nu het traject Deurne - Bakel - Milheeze - De Rips - Elsendorp - Venhorst - Boekel.
Dit idee is al vaker geopperd en lijkt ook mij de beste kans van slagen hebben. 1x per uur Helmond - Gemert - Boxmeer en 1x per uur Eindhoven - Gemert - Boxmeer (lijn 121 nog maar 1x per uur naar Uden, andere rit naar Boxmeer). Tevens wordt lijn 26 geen eilandlijn meer.
StefanR88 schreef: Overige buslijnen heb ik niet echt gevolgd. Al vind ik dat 121 doorgetrokken moeten worden naar Nijmegen, maar dat zal nooit zover komen.
Dat vind ik al sinds 5 januari 2003 ;) Maar dat gaat nooit meer teruggedraaid worden.
StefanR88 schreef:Onmogelijk, gemeente Asten eist een verbinding naar Helmond.
Als de gemeente Asten een grote zak met geld beschikbaar stelt, dan mogen ze veel eisen.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

@fogeltje
2x per uur Gemert-Boxmeer en 1x per uur Gemert-Uden lijkt me toch een behoorlijke mismatch met de vervoersvraag.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Yanaike »

fogeltje schreef:
Plan-V444 schreef: De lijnen 121 en 122 gaan beide 1x per uur rijden en over de HOV-Baan
Beide lijnen gecombineerd 2x per uur is echt niet voldoende op werkdagen. Al vrij vroeg in middag (voor de echte middagspits) beginnen die bussen alweer uit te puilen. Ze rijden samen 6x per uur voor een reden in de spitsrichting.
Ook als er daarvoor in de plaats wel 2x per uur een verbinding is tussen Gemert en Helmond i.p.v. 1x per uur en als bijvoorbeeld de 122 met geleed materieel zou rijden?
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Hainje schreef:
Plan-V444 schreef:
Ik zal eens de grove versie mijn snoeiplan aanvullen op deze:

Lijn 1 komt te vervallen en gaat in samenwerking met de lijnen 9 en 11, zo ontstaat er een 109 die de hele dag 1x per uur het rondje Son en Breugel rijdt via de Achtste Barrier, dit kan eventueel in de spits aangevuld worden met extra ritten of een extra lijn, namelijk lijn 111; Eindhoven Station-Meubelplein via Achtste Barrier
De lijnen 2, 3 en 4 kunnen voortaan altijd een halfuursdienst rijden
De lijnen 5 en 55 worden een lijn die 1x per halfuur gaat rijden, dit is voldoende voor het aantal reizigers
Lijn 6 gaat 1x per uur rijden
Lijn 10 gaat eruit mocht het buurtbus Geldrop-project doorgaan
Lijn 7 vervalt en zijn route wordt overgenomen door lijn 17, die rijdt een uursdienst
De lijnen 13, 14, 15, 16, 116 en 19 kunnen er allemaal uit
Lijn 20 vervalt tussen Helmond Station en Asten Plutostraat
De lijnen 21, 22, 23, 24 en 25 kunnen worden opgeheven, voor 23 komt evt 26 terug.
Lijn 51 rijdt alleen nog in school en spitstijden.
De lijnen 52, 53 en 54 vervallen
Lijn 103 kan eruit
De lijnen 121 en 122 gaan beide 1x per uur rijden en over de HOV-Baan
Lijn 144 gaat voortaan 1x per uur
Lijn 145 vervalt
Lijn 170 heeft nog maar 2 ritten
Lijn 172 blijft voortaan 2x per uur rijden met 1x per uur naar Luyksgestel en 1x per uur naar Bergijk Eykereind
De lijnen 149, 150, 171 en 173 gaan allemaal 1x per uur rijden
Lijn 174 vervalt
De lijnen 185 en 186 vervallen
De lijnen 400 en 401 kunnen samen een kwartiersdienst rijden, met eventueel Citaro's op 401
De Lijnen 404 en 407 rijden voortaan 1x per kwartier met aanvulling op de bestaande stadslijnen
Meen je dit nu serieus of neem je ons nu in de maling? :P

LIjn 7 laten vervallen is geen goei idee.
Ik vind dat 2 stadsbussen voldoende is in Aalst-Waalre

En De lijnen 149, 150, 171 en 173 gaan allemaal 1x per uur rijden is ook geen goeie idee.
Maar wat wel een goed idee is dat lijn 150 1x puur rijdt van in de avond.

En De lijnen 2, 3 en 4 kunnen voortaan altijd een halfuursdienst rijden is ook geen goed plan.
Maar lijn 3 kan wel halfuurdienst rijden vind ik.

Maar dat De lijnen 5 en 55 worden een lijn die 1x per halfuur gaat rijden, dit is voldoende voor het aantal reizigers
Lijn 6 gaat 1x per uur rijden daar ben ik wel mee eens.

Maar ik denk dat je een grapje maakt over De lijnen 13, 14, 15, 16, 116 en 19 kunnen er allemaal uit hahahahahah dit is te onmogelijk.
Misschien dat lijn 13 in een klein busje kan rijden en dat die via Station Eindhoven Beukenlaan kan rijden.

En ik twijfel over lijn 2 als die via Boschdijk kan rijden.
Dan kan lijn 8 1x per uur rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:@fogeltje
2x per uur Gemert-Boxmeer en 1x per uur Gemert-Uden lijkt me toch een behoorlijke mismatch met de vervoersvraag.
Het traject Gemert - Uden is juist vrij zwak, vooral Boekel - Uden. Voor doorgaande reizigers naar Nijmegen is het via Boxmeer sneller (wens van Gemert omdat steeds meer mensen daar studeren, ook al kun je daar vraagtekens bij gaan zetten als de SOV eenmaal wegvalt). Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook gewoon graag twee keer per uur Gemert - Uden houden, die verbinding naar Nijmegen is namelijk goedkoper.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Yanaike schreef:Ook als er daarvoor in de plaats wel 2x per uur een verbinding is tussen Gemert en Helmond i.p.v. 1x per uur en als bijvoorbeeld de 122 met geleed materieel zou rijden?
2x per uur Gemert - Helmond is niet reëel. Er zijn te weinig reizigers om die ene bus vol te krijgen. Op lijn 121 rijden op bepaalde tijdstippen nu al gelede bussen. Ik heb verder liever 6x per uur een gewone bus in plaats van 4x per uur een gelede, ook al loop ik dan het risico soms te moeten blijven staan. Ook moeten ze aan de punctualiteit werken. Die lijnen vertrekken in de middagspits al te laat vanaf het station en staan dan vaak na de Berekuil ook nog eens vast waardoor een vertraging van tien minuten niet ongewoon is. Als HOV1 helemaal vanaf station naar Nuenen loopt, zou dat een stuk kunnen schelen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Yanaike schreef: - Lijn 22 vervalt. Mogelijk wordt de route Gerwen - Stiphout - Helmond overgenomen door een buurtbus.
- Lijn 21 vervalt. Ter compensatie gaat de 122 tussen Nuenen en Gerwen de route van 21 rijden, ook door Lieshout wordt de route van de 21 aangehouden. De route van de 122 door Beek en Donk wijzigt niet.
- Lijn 121 en 122 gaan over de HOV-as rijden via WC Woensel. De route tussen Nuenen en Eindhoven over de A270 wordt niet meer bediend (behalve door lijn 6).
- Lijn 121 rijdt nog maar 1x per uur naar Uden, het andere uur rijdt de 121 vanaf Gemert door naar Boxmeer. 's Avonds en op zondag eindigen de ritten die anders naar Boxmeer zouden rijden, in Gemert.
Maak er dan maar weer gewoon Lijn 21 Gemert Sint Gerardusplein - Eindhoven Station NS van lijn 122 is veel duidelijker en heeft grotendeels in het verleden deze route al gereden voor de komst van lijn 122.
fogeltje schreef:
Yanaike schreef:Ook als er daarvoor in de plaats wel 2x per uur een verbinding is tussen Gemert en Helmond i.p.v. 1x per uur en als bijvoorbeeld de 122 met geleed materieel zou rijden?
2x per uur Gemert - Helmond is niet reëel. Er zijn te weinig reizigers om die ene bus vol te krijgen. Op lijn 121 rijden op bepaalde tijdstippen nu al gelede bussen. Ik heb verder liever 6x per uur een gewone bus in plaats van 4x per uur een gelede, ook al loop ik dan het risico soms te moeten blijven staan. Ook moeten ze aan de punctualiteit werken. Die lijnen vertrekken in de middagspits al te laat vanaf het station en staan dan vaak na de Berekuil ook nog eens vast waardoor een vertraging van tien minuten niet ongewoon is. Als HOV1 helemaal vanaf station naar Nuenen loopt, zou dat een stuk kunnen schelen.
Ik zou toch 6x per uur blijven rijden want anders kan de bus te vol zitten met lokaal verkeer tussen Nuenen-Eindhoven. Lijn 121 krijgt wat mij betreft op de HOV-Baan een sneldienst karakter en gaat na Nuenen Busstation alleen stoppen bij Europalaan-Summa College Sterrelaan-WC Woensel-Catherina Ziekenhuis- Looierstraat-Station Eindhoven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Ik zou de Looierstraat ook overslaan, daarvoor zijn genoeg alternatieven en juist die halte gaat voor veel vertraging zorgen.

Wat betreft keren in Handel enkele pagina's terug, vanochtend ben ik met de 25 naar Veghel gegaan en heb eens goed opgelet. Het lijkt erop dat bij Café van Eldonk in Handel toch een rondje gereden kan worden door Mariahofke. Weg leek breed genoeg voor een bus. Tevens was dat zover ik kon beoordelen de enige handige keerplek voor een grote bus, bij de GGZ in Huize Padua (als ze het al toe zouden staan) lijkt niet mogelijk.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:Ik zou de Looierstraat ook overslaan, daarvoor zijn genoeg alternatieven en juist die halte gaat voor veel vertraging zorgen.
Hoe wil je die straks over gaan slaan met de busbaan over de Montgomerylaan? Daarnaast komen de haltes Gildelaan en Oude Toren te vervallen met de plannen voor HOV2. Kijk maar bij de kaarten op hov2.nl
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Hainje schreef:
fogeltje schreef:Ik zou de Looierstraat ook overslaan, daarvoor zijn genoeg alternatieven en juist die halte gaat voor veel vertraging zorgen.
Hoe wil je die straks over gaan slaan met de busbaan over de Montgomerylaan? Daarnaast komen de haltes Gildelaan en Oude Toren te vervallen met de plannen voor HOV2. Kijk maar bij de kaarten op hov2.nl
Halte Oude Toren komt te vervallen. Halte Gildelaan is helemaal niet zo zeker. Dat hangt er ook vanaf hoe lijn 2 gaat rijden. OP de HOV baan of ernaast. Als deze ernaast gaat rijden dan blijft Gildelaan wel bestaan voor lijn 2 dan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:
fogeltje schreef:Ik zou de Looierstraat ook overslaan, daarvoor zijn genoeg alternatieven en juist die halte gaat voor veel vertraging zorgen.
Hoe wil je die straks over gaan slaan met de busbaan over de Montgomerylaan?
Door er niet te stoppen omdat lijn 121/122 sneldiensten zijn. "Tragere" lijnen kunnen daar wel stoppen.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Yanaike »

Alleen krijg je dan net zo'n soort situatie als met HOV1 en lijn 400 die daar niet overheen rijdt. Het is blijkbaar te druk op die busbaan en dan moet de 400 de hele tijd achter andere bussen aan rijden die wel overal stoppen. Dus tenzij je de 121/122 over een andere route wilt laten rijden naar WC Woensel gaat het niet makkelijk worden om haltes zomaar over te slaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Daar zouden ze dan iets op moeten verzinnen, want je draait de hele sneldienst zijn nek om als je die overal in Eindhoven laat stoppen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Halte Looierstraat overslaan is natuurlijk dom. Dat is de halte van de fontys. Overigens is het plan halte Looiersraat te hernoemen naar Rachelsmolen. En Rachelsmolen naar TUE o.i.d.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Halte Looierstraat overslaan is natuurlijk dom. Dat is de halte van de fontys. Overigens is het plan halte Looiersraat te hernoemen naar Rachelsmolen. En Rachelsmolen naar TUE o.i.d.
Daarom juist, dat levert voor een sneldienst onnodige vertraging op. De lijnen naar Gemert vertrekken nu vanaf het station meestal al te laat, als het daar vol stroomt met studenten die ook andere lijnen kunnen pakken, dan wordt het nog later. Er rijden genoeg andere bussen naar de Looierstraat.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Maar vanuit de andere kant.. Uit Gemert wil je dus wel uit en opstappen in de Looierstraat.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 09 feb 2014, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Dat zou je dan kunnen oplossen door lokaal vervoer binnen Eindhoven te verbieden. Want je hebt een punt met reizigers uit de andere kant, daar had ik even niet aan gedacht. Die mensen laten overstappen in Woensel zou een optie zijn maar dat is niet te prefereren.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 09 feb 2014, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten