Ideeën voor de concessie SRE

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door wilvanstrijp »

Yanaike schreef:Gelukkig dat er ruimte is voor de bussen om af te slaan :)

En ook dat het traject Woensel - Ekkersrijt versneld van start gaat is mooi om te zien. Ik ben benieuwd hoe de dienstregeling eruit gaat zien als dat stuk HOV klaar is.

Dat vind ik ook.
Maar Ekkersrijt heeft HOV5 of heb ik het verkeerd gezien.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Yanaike »

wilvanstrijp schreef:Maar reizigers gaan gewoon met bus 173 naar Eindhoven omdat de trein te duur is.
Zelfs van Maarheeze naar Eindhoven met trein betaal je 4,40.
Als de tarieven van NS goedkoper waren dan zal bus 173 minder druk zijn. Dan kan je net zo goed gewoon een ritkaartje kopen voor maar 3,50 vind.
En ik vind het schandalig die ritkaartje, ik vind dat ze de prijs van zo'n ritkaartje moeten verlagen.
Ik vind 1,50 voor een ritkaartje wel geschikt in plaats voor 3,50.Maar om eerlijl te zeggen vind Hermes echt duur. Maar goed.
Daar los je dan toch helemaal niks mee op? :l Als je vind dat de trein te duur is, moet je pleiten voor goedkopere treintickets niet voor een goedkopere bus die parallel aan de trein rijdt.
Tja, het hele idee is juist dat het ritkaartje duurder is dan het reizen met de OV-Chipkaart.
Dan alsnog kun je wel drie categorieën maken (bijvoorbeeld €2,-, €4,- en €6,-) afhankelijk van de afstand en geldigheidsduur (met maximaal nul, één of twee overstappen respectievelijk).
En dit vind ik ook niks, eigenlijk :$ Betalen voor de bus moet wat mij betreft zo simpel mogelijk gaan en dus ofwel met de OV-chipkaart of met één simpel papieren kaartje met één vast tarief niet met een heel gedoe van verschillende tarieven voor verschillende afstanden, dan kunnen we net zo goed de strippenkaart weer invoeren.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door wilvanstrijp »

Strippenkaart was gewoon de beste.
Deze hele OV-Chipkaart gedoe ben ik klaar mee.
Oke hun konden wel de Strippenkaart weghalen maar niet die ene dagkaart waar je voor maar 3 euro kocht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:
fogeltje schreef:
wilvanstrijp schreef:BB lijn 471 opheffen zodat lijn 7 weer halfuurdienst kan rijden naar Veldhoven MMC.
En zodat dat de vrijwillegers van lijn 471 naar lijn 476 gaan.
Dat kun je vergeten, dat doen die vrijwilligers van lijn 471 niet. Die hebben het nogal hoog in hun bol.
Eigenlijk bespottelijk dat de Hermes hier in mee gaat. Denk dat het gewoon een kwestie is van de voorzitter uit de vereniging gooien en dan staan de zaken er waarschijnlijk weer heel anders voor. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat de vervoerder en de aanbestedende overheid beslissen hoe het lijnennet er uiteindelijk uitziet, niet een voorzitter van een buurtbusvereniging.
Ook leuk hoe ze de argumenten verdraaien. De nutteloze stadsbus zou reizigers stelen. Als de reizigers de stadsbus pakken, dan is de buurtbus nutteloos. Bovendien is het ooit een richtlijn geweest dat buurtbussen nooit reizigers mogen "stelen" van grote bussen. Dus in alle logica zou de buurtbus moeten wijken.
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Wubbo »

Topic is hernoemd naar 'Ideeën voor de concessie SRE'. Verzoek om dit topic te gebruiken voor alle zelfverzonnen ideeën, dan houden we de andere topics voor de feiten.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hans »

Ideaal, 1 ritkaartje, 3,50 ongeacht de afstand.
En te duur...? Reizigers kopen het kaartje nog massaal voor een stadsritje!

En iemand die de trein Maarheeze-Eindhoven te duur vindt, maakt zelf de keus om met de bus langer onderweg te zijn en maar 3,50 te betalen. Daar hoeft dus geen sneldienst voor te komen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Zugführer »

Ik vind het alleen wel belachelijk dat je niet mag overstappen met dat kaartje. Wie nu op en neer van Stratum naar Woensel wil is met de chipkaart misschien 3 euro kwijt, wie geen chipkaart heeft en eenmalig met de bus wil betaalt 14 euro (!)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Ideaal, 1 ritkaartje, 3,50 ongeacht de afstand.
Het scheelt wel op het plankje he? ;)

Wat ze tegenwoordig in Nijmegen alweer allemaal op de plank hebben is niet normaal. De oude dagen zijn bijna terug.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:
Hans schreef:Ideaal, 1 ritkaartje, 3,50 ongeacht de afstand.
Het scheelt wel op het plankje he? ;)

Wat ze tegenwoordig in Nijmegen alweer allemaal op de plank hebben is niet normaal. De oude dagen zijn bijna terug.
Op het eind gebruikte ik het plankje niet eens meer. Dat ene blokje kon ook wel in mijn centenbak. :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door fogeltje »

Tegenwoordig is er ook het kidskaartje he, dan heb je toch twee blokjes ;)
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door huibe »

Zugführer schreef:Ik vind het alleen wel belachelijk dat je niet mag overstappen met dat kaartje. Wie nu op en neer van Stratum naar Woensel wil is met de chipkaart misschien 3 euro kwijt, wie geen chipkaart heeft en eenmalig met de bus wil betaalt 14 euro (!)
en op die manier wil men je dwingen/overhalen om een chipkaart te gebruiken...
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:Tegenwoordig is er ook het kidskaartje he, dan heb je toch twee blokjes ;)
Ben vlak voor de invoering van dat kaartje op de keien gezet. :(
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door huibf »

Ten eerste. Hermes bepaald niet alleen de prijzen, dat doet Brabant en SRE samen met Hermes. Veolia en Arriva in Brabant zal het een worst wezen, die zijn niet opbrengstverantwoordelijk. Brabant kan dan wel een 5.50 kaartje hebben, er zijn niet meer mensen met de bus gaan reizen. Ik kan dit wel blijven herhalen...

De trein van Maarheeze naar Eindhoven is even duur als in de rest van het land. Die prijs specifiek aanpassen gaat op het HRN niet lukken.

Het 3.50 kaartje schept duidelijkheid. Met een geldigheidsstempel van 1 uur ga je weer discussies krijgen en reizigers gaan deze weer doorgeven na gebruik.
Mensen die 14 euro per keer neerleggen om van Stratum naar Woensel gaan zijn niet goed bij hun hoofd of hebben geld zat.
Dus een chipkaart kopen, anoniem op het station bij het station is de meest verstandige oplossing.
Dat je tegen de chipkaart bent mag, maar dat hoeft geen reden te zijn om de losse kaartjes goedkoper te maken.

Hans: De trend is toch wel dat op de stadslijnen en korte streekritten het ritkaartje steeds minder worden verkocht.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Zugführer »

Maar als je nooit met de bus reist en dat een keer wil doen, nietsvermoedend de bus in stapt en een kaartje bij de chauffeur koopt... en na je overstap op het station weer... dan haal je het de volgende keer ook wel uit je hoofd om nog eens met de bus te reizen.
En ja, ik weet dat Hermes dat niet bedenkt en ik weet dat men je op die manier wil dwingen een chipkaart te gebruiken, maar ik vind het alles behalve klantvriendelijk :D
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door wilvanstrijp »

Zugführer schreef:Ik vind het alleen wel belachelijk dat je niet mag overstappen met dat kaartje. Wie nu op en neer van Stratum naar Woensel wil is met de chipkaart misschien 3 euro kwijt, wie geen chipkaart heeft en eenmalig met de bus wil betaalt 14 euro (!)
Daar ben ik met je eens.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door wilvanstrijp »

Oké, Hermes kan daar niks aan doen dat snap ik. Maar goed.

Is er nog bekend op welke bus materiaal de volgende HOV2 bus rijdt?

En ik had op YouTube gezien dat lijn 13 minder Dienstregeling heeft. Waarom kunnen ze juist gewoon lijn 13 opheffen zodat lijn 16 de route van Lievandaal overneemt
En lijn 18 de route van Het Ven. Dan heeft geen nut om lijn 13 te laten rijden. Wat vinden jullie daarvan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Meltrain »

huibf schreef: Het 3.50 kaartje schept duidelijkheid. Met een geldigheidsstempel van 1 uur ga je weer discussies krijgen en reizigers gaan deze weer doorgeven na gebruik.
Dat doorgeven valt er niet mee te verhelpen, maar de discussie kun je voorkomen door een wegwerp OV-Chipkaart te introduceren, die een uur geldig is na eerste incheck.
In Rotterdam hebben we dat ook: voor €3,00 mag je een uur reizen met alle lijnen van de RET.
Ook in Amsterdam hebben ze wegwerp kaarten, maar volgens mij zijn dit de enige twee gebieden in Nederland.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Ederveen »

wilvanstrijp schreef:
Yanaike schreef:Gelukkig dat er ruimte is voor de bussen om af te slaan :)

En ook dat het traject Woensel - Ekkersrijt versneld van start gaat is mooi om te zien. Ik ben benieuwd hoe de dienstregeling eruit gaat zien als dat stuk HOV klaar is.

Dat vind ik ook.
Maar Ekkersrijt heeft HOV5 of heb ik het verkeerd gezien.
Nog niet al te lang geleden was de naamgeving als volgt:
HOV1: Station - Meerhoven - Airport / Veldhoven (Centrum)
HOV2: Nuenen - Woensel - Station - Binnenstad - High Tech Campus
HOV3: Woensel - Ekkersrijt / Acht - Airport
HOV4: Station - Geldrop
HOV5: Aalsterweg - Aalst - Valkenswaard
HOV6: HTC - Veldhoven Zuid - Centrum

Zoals altijd zal er vast wel weer het één en ander wijzigen, gezien HOV3 richting Son dus al eerder van start gaat ook omdat de Huizingalaan echt hard aan vernieuwing toe is. HOV 3 richting Airport zal waarschijnlijk pas in zicht zijn in combinatie met het geplande IC Station in Acht.
De HOV richting Geldrop is daar recent nog iets over gezegd? Afgezien dat Geldrop het niet 'eerlijk' vond dat Nuenen ze voor ging.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door wilvanstrijp »

Er komt geen HOV6.
De HOV5 neemt de route van van HOV6 over
HOV5 wordt Ekkersrijt - Centraal Station - Meerhoven - Veldhoven - High Tech Campus -Aalst - Valkenswaard en misschien door naar Neerpelt. als er teminste met Europeese Subside wordt gedaan.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 30 jun 2014, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Zugführer »

Waar haal je dat nou weer vandaan? Als de HOV van de Aalsterweg ooit doorgetrokken wordt richting Aalst en Valkenswaard gaat die echt niet via Meerhoven rijden hoor. Dat is niet bepaald de snelste route.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door wilvanstrijp »

Ja maar dat staat toch op wikipedia.
Ik vind dat ook niet de snelste route maar ja.
Ik zal wel de link geven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaar_v ... dhoven#HOV
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door huibf »

Lijn 16 en 18 de route laten overnemen van 13 is ooit voorgesteld. 16 pakt zuid en 18 noord.
Voor 16 is dit zelfs vorig jaar niet doorgegaan omdat 13 toch bleef rijden en de flexbus in de ijskast is gezet (voor de 13)
18 omleiden via noord zal resulteren in forse rijtijdverlenging en dat komt niet uit in het rooster en is daarbij zeer nadelig voor de reiziger.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door wilvanstrijp »

O oke ik ben wel mee eens.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 30 jun 2014, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door wilvanstrijp »

Zou het ook niet beter zijn als er paar gekoppelde lijnen komen.
Zoals lijn 1 kan gekoppeld worden met lijn 17.
En lijn 3 koppeld met lijn 55.
En lijn 7 koppelt met lijn 2.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hans »

Koppelen wordt heel lastig gezien de verschillende frequenties.

In het verleden hebben we enkele doorgaande lijnen gehad, maar dat had veel ongemak ten gevolg.
Mensen die naar Woensel moesten zaten ineens in Stratum en andersom.

Er wordt jaarlijks over gesproken of het een optie is, maar zal vooralsnog niet heringevoerd worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten