Ideeën voor de concessie SRE

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

jo171 schreef:Beste

Lijnen 171Dommelen
172 Luyksgestel
Zijn elke vrijdag avond druk.
Kunnen die lijnen niet af en toe geleede bussen worden op Vrijdag avond.
Alles kan, maar het hangt van diverse factoren af of het ook daadwerkelijk mogelijk is. Je moet hierbij denken aan het tijdstip waarop dit nodig is (zijn er wel gelede bussen beschikbaar op dat moment) en wanneer deze wagens beschikbaar zijn of ze een beetje handig in te passen zijn in het rooster. Omdat deze wagens vaak als eerste binnen zijn, gaan deze als eerste door de wasstraat en staan deze vrij vooraan in de stalling. Ze zijn er dan later op de avond wel weer makkelijk uit te halen, maar als de stalling zich langzaam vult word het natuurlijk wel een stuk moeilijker om de gelede wagens er alsnog tussen te proppen. Waarschijnlijk moet je voor die enkele rit de hele indeling op de stalling omgooien en het is nog maar de vraag of dat nu wel zo wenselijk is.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

@Hainje
Tenzij je besluit lijn 171-172 volledig geleed te gaan rijden. Dat geeft iets hogere kosten in de daluren maar bespaart veel versterking in de spits.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Yanaike »

Is het PvE voor concessie 2017 eigenlijk al bekend?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

Yanaike schreef:Is het PvE voor concessie 2017 eigenlijk al bekend?
Op TenderNed staat enkel een Eerste Marktconsultatie en een vooraankondiging. Verder nog niets.
🍉
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Plan-V444 »

Plan-V444 schreef:Ik heb weer een kaartje gemaakt over het uitdunnen van de stadsdienst van Helmond:

Afbeelding

Lijn 20 rijd voortaan over de kanaaldijk, frequenties en materieel blijven hetzelfde.

Lijn 22 moet minder rijtijd krijgen en kan de route van lijn 4 volgen tot de Mercuriuslaan en daarna verder naar Helmond. Deze was namelijk eerder in Helmond dan de 3 minuten eerder vertrokken 24! Hij moet ook 2x per uur gaan rijden (na 19:00 1x per uur) en 1x per uur in het weekend. Ook moet hij aansluiten op de s1900 in Helmond. Materieel blijft hetzelfde.

Lijn 23 gaat een route door Dierdonk rijden en gaat voortaan 2x per uur rijden en in het weekend 1x per uur, materieel blijft hetzelfde.

Lijn 24 slaat Huize-Bethanië en Geldrop Noord over, frequenties en materieel blijven hetzelfde.

Lijn 51 gaat als scholierenlijn in de schooltijden pendelen tussen het station, het ROC en het Knippenbergcollege. Frequentie word 1x per kwartier in de schooltijden en materieel wordt MAN Lion's City. De eventuele overige reizigers kunnen gebruik maken van lijn 53

Lijn 52 rijdt voortaan vanaf het Carolus en de hele lus door Brouwhuis, er wordt 2x per uur gereden(na 19:00 1x per uur) en in het weekend 1x per uur. Als materieel wordt MAN Lion's City gebruikt.

Lijn 53 rijd na de Fokkerlaan verder door naar de Eeuwsels en daarna de gewone route terug naar het station. Frequenties blijven hetzelfde, materieel wordt MAN Lion's City.

Lijn 463 neemt de route van lijn 24 over in Geldrop Noord en rijdt in Mierlo een rondje via Huize-Bethanië naar Haakakker en terug naar Geldrop. Er wordt wel 2x per uur gereden. Materieel blijft hetzelfde.


Het was niet de bedoeling de lijnen 52 en 53 als de gevreesde ringlijnen te laten lijken, dit was de bedoeling:

Lijn 52 is een gewone lijn die de route van 54 in Brouwhuis overneemt en gekoppeld is aan lijn 53.

Er zijn voor lijn 53 2 richtingen waarvoor beide een andere bestemming staat.
1:Eeuwsels via Straakven/Fokkerlaan(nummerd in Eeuwsels om naar 53 'Helmond Station')
2:Straakven via Eeuwsels/Harmoniestraat(nummerd in Straakven om naar 53 'Helmond Station')
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

Yanaike schreef:Is het PvE voor concessie 2017 eigenlijk al bekend?
Nee, dat komt pas in het najaar samen met een gedefinieerd kernnet dat de minimaal vereiste verbindingen en frequenties beschrijft en zo'n 70% van de huidige DRU's omvat. Er is dan nog wat geld over en daarvoor mogen de bieders naar eigen inzicht extra diensten aanbieden en op die manier hoopt de SRE dan in totaal op 85-95% van de huidige DRU's uit te komen.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Plan-V444 »

Frans F schreef:
Yanaike schreef:Is het PvE voor concessie 2017 eigenlijk al bekend?
Nee, dat komt pas in het najaar samen met een gedefinieerd kernnet dat de minimaal vereiste verbindingen en frequenties beschrijft en zo'n 70% van de huidige DRU's omvat. Er is dan nog wat geld over en daarvoor mogen de bieders naar eigen inzicht extra diensten aanbieden. Een analoog scenario als dat de Provincie heeft gevolgd dus.
Je zou als extra dienst kunnen nemen de scholierenlijn 158 Eindhoven Station-Geldrop-Heeze Station-Kempenhaege-CCL, ik weet uit verhalen van anderen dat Lijn 458 Weert Station - Heeze Station niet genoeg capaciteit bied in de schooltijden. Dan blijven er namelijk nogal eens wat mensen achter op station Heeze.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

Plan-V444 schreef:Je zou als extra dienst kunnen nemen de scholierenlijn 158 Eindhoven Station-Geldrop-Heeze Station-Kempenhaege-CCL, ik weet uit verhalen van anderen dat Lijn 458 Weert Station - Heeze Station niet genoeg capaciteit bied in de schooltijden. Dan blijven er namelijk nogal eens wat mensen achter op station Heeze.
Die extra diensten worden gekozen door de vervoerder en ik denk niet dat die voor een paar losse scholierenritten gaan. Realiseer je dat het toekomstige kernnet nog maar 70 % van de huidige DRU's omvat en dat van alle huidige ritten op alle lijnen gemiddeld dus 1 op 3 niet meer in het kernnet zal zitten. Veel lijnen zullen dus helemaal uit het kernnet verdwijnen of bijv. alleen nog in de spits of ma-vr overdag gevraagd worden. De meeste vervoerders zullen daarom kiezen om van al die geschrapte ritten toch nog iets toe te voegen om zo een complete kaalslag buiten de spitsuren te voorkomen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Daar dacht ik namelijk aan bij het tekenen van de kaart,misschien als het haalbaar/wenslijk is binnendoor Molenstraat/Kouwenberg naar de Dreef dat het een optie word.(vandaar ook de stippelijn)
Ik snap nu even niet goed welke route je dan voor ogen ziet. Als je via de Molenstraat rijdt, dan rij je nog verder om. Je zou wat tijd kunnen winnen door bij de fietsenmaker (als die daar nog zit) rechtsaf richting de kapel/Bibliotheek te gaan en meteen weer links (daar reed vroeger ook lijn 25, alleen kwam die vanaf de andere kant en ging bij de fietsenmaker linksaf). Dan kom je vanzelf bij de Dreef uit. Je zou de oude 25 haltes terug kunnen plaatsen. De halte Kouwenberg en Bosscheweg mis je dan. Bosscheweg is geen ramp, de halte De Dreef ligt op loopafstand, eventueel plaats je een nieuwe paal op de Bosscheweg. Maar in principe mag je toch overal instappen, het is een buurtbus. Halte Kouwenberg wordt semi-gecompenseerd als bij de Bibliotheek de halte terug zou keren.

Echter denk ik niet dat je daar voldoende tijd mee wint. De bus heeft nu 7 minuten over in Beek en Donk op papier. Op drukke tijdstippen heb je dat alleen al nodig om vanaf het ziekenhuis het station te bereiken, laat staan dat je nog terug moet. Alternatief zou dan al snel worden het schrappen van Beek en Donk. Maar in combinatie met schrappen van lijn 21 in de daluren levert Beek en Donk dan wel fors in.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Beek en Donk uit buurtbus Laarbeek lijkt me totaal niet wenselijk,dan is het beter om het te houden zoals het is.
Mijn route was inderdaad rechts bij de fietsenwinkel die er nog steeds zit of iets verder langs halte Kouwenberg rechts bij de kiosk via de Klokstraat naar de Bosscheweg. Die extra halte zou ik niet bij de bibliotheek willen maar voor de deur van zorgcentrum Mariëngaarde. Als SRE lijn Helmond-Gemert een lange keertijd gaat krijgen heb ik het liefst dat de oude route door Aarle-Rixtel weer wordt gereden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 03 feb 2014, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Beste,

Ik denk als er meer lijnen gekoppeld worden dan zal Hermes meer bussen en lijnen besparen.
En dat bedoel ik meer over die stadslijnen van Eindhoven en SRE gemeenten.

lijn 1 Achtse Barrier en lijn 4 Heesterakker kan een lijn 1 Achtse Barrier -Eindhoven CS- Heesterakker worden bijv.
Omdat lijn 1 en lijn 4 ijna elke dag druk zijn.
In Arnhem zijn 75 procent van de bussen gekoppeld.
En die lijn kan best een geleedbus worden met minder tijden bijv. die lijn hoeft maar 2x per uur te rijden omdat die een geleedbus is.

lijnen 1,4,18,20,21,24,149,150,171,172 kunnen wel geleed rijden vind ik.
Die lijnen zijn bijna elke schooldag behalve Zondag altijd druk.
Voormij is het denk ik beter als die liinen meer vaker geleed kunnen rijden.
En dat die tijden iets minder worden omdat ze geleed rijden.
En ik vraag me ook af als lijn 171 Dommelen via Valkenswaard meer op Man Lion City rijdt.

En ook over als een lijn naar Lommel gaat rijden Want van Eindhoven naar Lommel is eigenlijk beter gezegd eeen rechte weg over de N69.
Of waarom kan lijn 29 Hasselt-Lommel niet doorrijden naar Luyksgestel Boscheind rijden en lijn 18A doorrijden naar Valkenswaard Markt of Eindhoven Station laten rijden.
En dat lijn 18A gewoon op een geleedbus rijdt van de lijn op een VanHool geleedbus.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Waarom zou je 1 en 4 willen koppelen. Teruggaan naar een halfuurdienst zal leiden tot een dramatische daling van het aantal reizigers.
Ik denk eerder nog op een kwartier dienst op zondag tussen 13.00 en 18.00 met name op 1,2,4,7,17 en 19.

De Lijn moet net als SRE op de centen letten. Een provincie en landsgrens overschreidende buslijn kosten vreemdgenoeg veel meer geld.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Beste,

Ik denk als er meer lijnen gekoppeld worden dan zal Hermes meer bussen en lijnen besparen.
En dat bedoel ik meer over die stadslijnen van Eindhoven en SRE gemeenten.

lijn 1 Achtse Barrier en lijn 4 Heesterakker kan een lijn 1 Achtse Barrier -Eindhoven CS- Heesterakker worden bijv.
Omdat lijn 1 en lijn 4 ijna elke dag druk zijn.
In Arnhem zijn 75 procent van de bussen gekoppeld.
En die lijn kan best een geleedbus worden met minder tijden bijv. die lijn hoeft maar 2x per uur te rijden omdat die een geleedbus is.

lijnen 1,4,18,20,21,24,149,150,171,172 kunnen wel geleed rijden vind ik.
Die lijnen zijn bijna elke schooldag behalve Zondag altijd druk.
Voormij is het denk ik beter als die liinen meer vaker geleed kunnen rijden.
En dat die tijden iets minder worden omdat ze geleed rijden.
En ik vraag me ook af als lijn 171 Dommelen via Valkenswaard meer op Man Lion City rijdt.

En ook over als een lijn naar Lommel gaat rijden Want van Eindhoven naar Lommel is eigenlijk beter gezegd eeen rechte weg over de N69.
Of waarom kan lijn 29 Hasselt-Lommel niet doorrijden naar Luyksgestel Boscheind rijden en lijn 18A doorrijden naar Valkenswaard Markt of Eindhoven Station laten rijden.
En dat lijn 18A gewoon op een geleedbus rijdt van de lijn op een VanHool geleedbus.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

huibf schreef:... zullen we weer teruggaan naar het topic over de Dienstregeling 2014 ? 8-)

6 april 2014 komen er wat wijzigingen:

* Kleine rijtijd wijzigen op lijn 20, 149 en 150
* Lijn 122 krijgt nu toch de lus door Gemert, met zoals het nu lijkt een halte op de Groeskuilenweg.
Dat staat overigens ook hier te lezen:
http://gemert.gezien.nl/nieuws/route-bu ... diend.html

Tussentijds op een eerdere datum gaat ook lijn Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef rijden.
Beste,

Maar ik vind ook dat lijn 173 ook een kleinere rijtijd moet hebben want stelvoor als je van Budel-dorplein naar Eindhoven gaat dan ben je ongereveer 6 euro kwijt van van je ov-chipkaart en de reistijd is ook lang en er gaan niet zoveel reizigers meer met lijn 173 Weert omdat ze net zo goed ook met de NS trein Sprinter Weert kunnen nemen en in Maarheeze uitsppen om lijn 173 te pakken naar Budel en want met de trein is toch al 18 minuten reistijd en en is veel goedkopen want dat is 4 euro 40 cent met ov chipkaart.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

huibf schreef:Waarom zou je 1 en 4 willen koppelen. Teruggaan naar een halfuurdienst zal leiden tot een dramatische daling van het aantal reizigers.
Ik denk eerder nog op een kwartier dienst op zondag tussen 13.00 en 18.00 met name op 1,2,4,7,17 en 19.

De Lijn moet net als SRE op de centen letten. Een provincie en landsgrens overschreidende buslijn kosten vreemdgenoeg veel meer geld.
Beste,

Alles wat u heeft gezegd zijn allemaal waar meneer.
Wat u heeft gezegd is dat lijn 1 en lijn 4 beter niet gaan koppelen omdat die lijnen altijd druk zijn.
En wat ook beter is dat lijnen 1,2,4,7,17 en 19. op kwartierdienst rijden op zondag maar ook Zaterdag vind ik maar lijn 1,2,4 rijden al op kwartierdienst op Zaterdag.
En wat uw ook heeft gezegd is dat De Lijn moet net als SRE op de centen letten.
Ik weet niet waarom dat ze lijn 29 Hasselt-Lommel niet laten doorrijden naar Luyksgestel want de uitpunt van lijn 29 is Lommel Speeltuin en is maar 4 minuten rijden van luyksgestel.
Want dat zal beter zijn ook als lijn 29 een aansluiting heeft met lijn 172..
En op nieuws staat toch al dat er geen Tram gaat komen van Hasselt naar Neerpelt en Lommel en toekomstig Eindhoven volgens de Spartacusplan.
Als lijn 29 door gaat rijden naar Luyksgestel dan zullen de bewoners van Noord-limburg wel tervreden worden.
Dan moeten ze teminste blij zijn dat er dan een gewone lijn bus naar Luyksgestel gaat rijden.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Beste,

Ik hoorde dat de contract van Hermes vanaf 2016 gaat stoppen.
Maar welke bedrijf zal dan Hermes overnemen.
Zal Breng van Arnhem/Nijmegen dan niet beter Hermes overnemen.
Want Breng doet het heel beter in heel nederland vind ik.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Beste,

Maar zal lijn 171 Dommelen gewoon op een Man Lion city rijden want de reistijd van Lijn 171 is toch niet zo lang als anlle anderen Streeklijnen.
Eigenlijk zal je lijn 171 Gewoon een Stads/Streek noemen.
En misschien dat lijn 172 tot sávonds geleed mag rijden.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Beste

En over de Carnaval ik heb het meer over die nachten op Carnavl want elke jaar komen er ook nachtbussen maar zullen er nieuwe carnaval nachtlijnen komen zoals.
Want elke jaar hebben Aalst-Waalre,en Valkenswaard geen nachtlijnen.
Bijv. lijn 7 die via Stratum Aalst-Voldijneen rondje gaat maken om Aalst Ekenrooi en dan dat die terug naar Eindhoven gaat.
Want lijn 171 en lijn 172 zitten altijd boemvol op Carnaval.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door BrengMe »

jo171 schreef:Beste,

Ik hoorde dat de contract van Hermes vanaf 2016 gaat stoppen.
Maar welke bedrijf zal dan Hermes overnemen.
Zal Breng van Arnhem/Nijmegen dan niet beter Hermes overnemen.
Want Breng doet het heel beter in heel nederland vind ik.
Klopt, de concessie van Eidhoven e.o. loopt eind 2016 af.
Hermes voert (ook hier) in Arnhem-Nijmegen het ov uit, en gebruikt breng als merknaam. Je kan het vergelijken met U-OV (qbuzz) en Twents (Syntus).
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

jo171 schreef:Beste,

Ik denk als er meer lijnen gekoppeld worden dan zal Hermes meer bussen en lijnen besparen.
En dat bedoel ik meer over die stadslijnen van Eindhoven en SRE gemeenten.

lijn 1 Achtse Barrier en lijn 4 Heesterakker kan een lijn 1 Achtse Barrier -Eindhoven CS- Heesterakker worden bijv.
Omdat lijn 1 en lijn 4 ijna elke dag druk zijn.
In Arnhem zijn 75 procent van de bussen gekoppeld.
En die lijn kan best een geleedbus worden met minder tijden bijv. die lijn hoeft maar 2x per uur te rijden omdat die een geleedbus is.

lijnen 1,4,18,20,21,24,149,150,171,172 kunnen wel geleed rijden vind ik.
Die lijnen zijn bijna elke schooldag behalve Zondag altijd druk.
Voormij is het denk ik beter als die liinen meer vaker geleed kunnen rijden.
En dat die tijden iets minder worden omdat ze geleed rijden.
En ik vraag me ook af als lijn 171 Dommelen via Valkenswaard meer op Man Lion City rijdt.

En ook over als een lijn naar Lommel gaat rijden Want van Eindhoven naar Lommel is eigenlijk beter gezegd eeen rechte weg over de N69.
Of waarom kan lijn 29 Hasselt-Lommel niet doorrijden naar Luyksgestel Boscheind rijden en lijn 18A doorrijden naar Valkenswaard Markt of Eindhoven Station laten rijden.
En dat lijn 18A gewoon op een geleedbus rijdt van de lijn op een VanHool geleedbus.
Uw plannen voor Belgie-Nederland ben ik wel voorstander van,maar het kost gewoon veel geld,misschien is er nog Europese subsidie te regelen anders is het helaas onmogelijk :(

Lijn 21 geleed rijden is tegenwoordig niet meer nodig,lijn 121/122 volgens mij wel om ritten met 2 bussen te voorkomen bovendien is het nog maar de vraag of lijn 21/22 blijven bestaan.

Lijn 24 kan niet want dat past niet in Mierlo,bovendien is het onzeker of lijn 24 door blijft rijden naar Helmond. Indien deze lijn weggaat vallen,hoop ik dat er een buurtbus via het ziekenhuis vanuit Mierlo naar Helmond gaat rijden. @huibf is er al bekend bij welke halte er eventueel gekeerd gaat worden.

Lijn 149 en 150 is volgens mij mogelijk,maar ken alleen het traject tot Eersel.

Wat betreft stadsbussen op korte streeklijnen vind ik een goed idee omdat ze vaak stadsdienst karakter hebben,lijn 24-171-144-145 vind ik geschikt voor stadsbussen en eventueel wat er over blijft van 21-22.
Volgens mij hebben MAN's ook een beter acceleratie vermogen dan amba's,waardoor er kortere rijtijden mogelijk zijn,sowieso is de halteertijd korter vanwege de 3e deur.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

@Jo171. Je mag best "beste" en "meneer" zeggen maar ik voel me dan meteen zou oud, al ben ik nog maar 38 jaren jong.
Het overschrijdende vervoer naar België komt keer op keer terug (ik zit in het ReizigersOverleg) maar het verloopt allemaal moeizaam.
Het doortrekken van Lommel Speeltuin naar Bergeijk is ook al vaker geopperd.

Hermes is het zusje van Connexxion. Breng is een merknaam. De eigenlijke vervoerder is Hermes. Daarvoor reed Novio als Breng en daarvoor gewoon Novio in Nijmegen.
Wat er in 2017 gaat gebeuren weet niemand. Maar op dit moment worden vervoersbedrijven gevraagd hoe hun het zien in SRE (marktconsultatie) met deze handgrepen en bouwstenen wordt en Pakket van eisen geschreven.
In december 2014 is het klaar en kan iedereen inschrijven op de SRE Concessie, ein 2015 is de gunning.
Limburg heeft eenzelfde tijdspad al doet deze provincie geen zogenaamde marktconsultatie.

Hermes mag gewoon opnieuw inschrijven. Ik denk dat ze dat ook gewoon doen, denk im. Eindhoven is toch de veilige thuishaven. Gevolg is dan dat Connexxion en Veolia dan niet mogen inschrijven. Omdat dit deels inelkaar verweven bedrijven zijn, of in iedergeval dezelfde aandeelhouders hebben.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Wat betreft de 24. Zover is het nog bijlangena niet. Dus voorlopig is er niets aan de hand.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Mr-W schreef:Wat betreft stadsbussen op korte streeklijnen vind ik een goed idee omdat ze vaak stadsdienst karakter hebben,lijn 24-171-144-145 vind ik geschikt voor stadsbussen en eventueel wat er over blijft van 21-22.
Volgens mij hebben MAN's ook een beter acceleratie vermogen dan amba's,waardoor er kortere rijtijden mogelijk zijn,sowieso is de halteertijd korter vanwege de 3e deur.
Beste,

Maar is het al bekend wanneer dat zie stadsbussen gaan invooeren op lijn 171-144-145.
Maar over lijn 172 is het toch beter als er een geleed bus komt?
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 03 feb 2014, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Het is ook de bedoeling dat Budelreizigers via Weert of nog liever via Maarheeze reizen. Lijn 173 moet tussen Maarheeze NS en Eindhoven er ook aanzienlijk langer over doen.
Dit was een eis van NS alls Maarheeze te weinig reizigers trekt kost SRE dat een fikse boete. (Ik weet zo niet tot welk jaar).

Carnavals bussen zijn niet verplicht. Hermes doet dit gewoon, omdat ze hier toch geld mee verdienen en wellicht ook meer naambekendheid. Streekcarnavalsbussen zitten er niet in. Wel zorgt Hermes voor behoorlijke versterking op vrijdag zaterdsg en zondag. Dat zijn ze dan weer wel verplicht.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

huibf schreef:@Jo171. Je mag best "beste" en "meneer" zeggen maar ik voel me dan meteen zou oud, al ben ik nog maar 38 jaren jong.
Het overschrijdende vervoer naar België komt keer op keer terug (ik zit in het ReizigersOverleg) maar het verloopt allemaal moeizaam.
Het doortrekken van Lommel Speeltuin naar Bergeijk is ook al vaker geopperd.

Hermes is het zusje van Connexxion. Breng is een merknaam. De eigenlijke vervoerder is Hermes. Daarvoor reed Novio als Breng en daarvoor gewoon Novio in Nijmegen.
Wat er in 2017 gaat gebeuren weet niemand. Maar op dit moment worden vervoersbedrijven gevraagd hoe hun het zien in SRE (marktconsultatie) met deze handgrepen en bouwstenen wordt en Pakket van eisen geschreven.
In december 2014 is het klaar en kan iedereen inschrijven op de SRE Concessie, ein 2015 is de gunning.
Limburg heeft eenzelfde tijdspad al doet deze provincie geen zogenaamde marktconsultatie.

Hermes mag gewoon opnieuw inschrijven. Ik denk dat ze dat ook gewoon doen, denk im. Eindhoven is toch de veilige thuishaven. Gevolg is dan dat Connexxion en Veolia dan niet mogen inschrijven. Omdat dit deels inelkaar verweven bedrijven zijn, of in iedergeval dezelfde aandeelhouders hebben.
Meneer,

Maar over de geelde bussen in Eindhoven word daar ook over gesproken.
Want die zijn er ook nodige op bepalen Stads dtreeklijn zoals 1,2,4,9,20,171,172
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten