Verouderde langeafstandsbussen

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7490
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor regenmaker » vr 08 nov 2019, 19:20

We moeten ons afvragen wat een langeafstandsbuslijnpagina toevoegt aan onze wiki. Voor wie is dit interessant? Enkele voor- en tegenargumenten:
  • Vaak zijn er geen aansluitende langeafstandsbussen/treinen te vinden.
  • Zijn er genoeg gemotiveerde gebruikers die alle details willen bijhouden en doen deze mensen dat ook daadwerkelijk?
  • De OV-chipkaart of andere reguliere vervoersbewijzen zijn niet geldig op deze lijnen.
  • De buslijnen vormen een onderdeel van het gehele openbaar vervoer net binnen Nederland.
  • Aangezien de informatie slecht online te vinden is kan onze wiki juist iets bijdragen.

Verder heb ik het idee dat de meeste gebruikers zoiets hebben van: nouja eigenlijk vind ik het niet per se interessant die langeafstandsbussen, maar als niemand het doet dan wil ik het wel doen. Maar daar kan ik me in vergissen. Ik probeer op de wiki als gebruiker alleen dingen te doen die ik echt leuk vind en tegelijkertijd gemotiveerd voor ben om hoge kwaliteit af te leveren. Al heb ik als beheerder natuurlijk enkele andere taken. ;)

Als we besluiten om langeafstandsbussen te behouden, dan is de vraag: In welke vorm doen we dat? En wat is er mis met afstappen van lijnpagina's voor langeafstandsbussen? Ik heb hiervoor ook al de nodige argumenten voorbij zien komen:
  • Haltenamen variëren per vervoerder
  • De lijnen wijzigen redelijk vaak en onverwacht
  • Informatie van de verschillende vervoersbedrijven is slecht tot beperkt te vinden
  • Wat hebben we aan een voormalige pagina die rijdt van onbekend t/m onbekend en wijzigt op datum onbekend, datum onbekend en datum onbekend?

Het zou misschien beter zijn om een overzicht van de pagina van de vervoerder te plaatsen en alle details zoals haltenamen, frequenties en onderaannemers buiten beschouwing te laten. Dat reduceert de hoeveelheid werk fors. Je kan dan vanaf de haltepagina's doorverwijzen naar een overzichtspagina voor langeafstandsbussen.

Meltrain schreef:Levert dat niet de schijn van een voorkeursbehandeling op?
Als in: door het bijwerken van alleen Flixbus maken we indirect reclame voor dat bedrijf en als we de andere bedrijven niet benoemen, kan dat de schijn van een partijdigheid wekken.


Ik zie geen probleem hier in. We promoten dan niet direct de diensten van Flixbus. We geven dan slechts informatie over de lijnen van Flixbus. Daarnaast zoals Hainje al aangaf: wie zou er een probleem van maken als we partijdig zijn? Wij zijn een website gemaakt door hobbyisten en stralen met onze wiki geen enkel commercieel belang uit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5245
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor Daantje » vr 08 nov 2019, 20:11

Je plan klinkt goed maar dan moeten wij wel beter vindbaar zijn dan de pagina's van de vervoerders zelf.

Als andere bedrijven het reclame vinden als we bijvoorbeeld alleen flixbus hebben, dan staat het ze vrij om zelf een pagina te maken, toch?

TLP
Berichten: 714
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor TLP » za 09 nov 2019, 00:50

regenmaker schreef:Het zou misschien beter zijn om een overzicht van de pagina van de vervoerder te plaatsen en alle details zoals haltenamen, frequenties en onderaannemers buiten beschouwing te laten. Dat reduceert de hoeveelheid werk fors. Je kan dan vanaf de haltepagina's doorverwijzen naar een overzichtspagina voor langeafstandsbussen.

Bedoel je met een "overzicht van de pagina van de vervoerder" een lijst met lijnen en de plaatsen die worden aangedaan? Dat kan, uiteraard zit je dan nog wel met actualiteitsgevoeligheid en je moet een manier vinden om, indien van toepassing, de verschillende stations van een plaats onderscheidend aan te geven.
Je kan ook een overzicht van plaatsen geven waar een vervoerder stopt. Deze plaatsen link je dan naar het specifieke station waar de lijn stopt. Op de stationspagina kun je dan in het sjabloon van het busstation laten zien welke vervoerder(s) er stoppen, op een soortgelijke manier zoals de flexdiensten getoond worden. Zo'n overzicht kan heel makkelijk te vinden zijn en je bespaart het werk van het regelmatig moeten actualiseren van de busdienstregelingen.
Maar laten we eerst even afwachten of de langeafstandsbussen nu wel bijgewerkt kunnen worden, en in januari/februari hierop terugkomen indien er dan nog weinig is gebeurd.

umbusko
Berichten: 925
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor umbusko » di 12 nov 2019, 14:16

umbusko schreef:Wat de app van FlixBus betreft: heel fijn. :D Eindelijk eens een beetje (!) fatsoenlijke informatie. Vooral de actuele vertrektijden helpen heel erg: daar staan alle haltes in met tijden (kijk bij vertrek én bij aankomst en je hebt de hele rit compleet), lijnnummer en vervoerder.
Dit geeft mij een idee om lijnen te kunnen actualiseren, al is het nog niet fantastisch. Je kunt één dag vooruit kijken, wat betekent dat als je gedurende een week iedere dag even bij de actuele vertrektijden kijkt, je een goed beeld hebt van de lijn.

Als proef ga ik deze week op de komende manier de FlixBuslijnen die Maastricht aandoen actualiseren: 1. Ik houd de betreffende lijnen voor mezelf een week bij. 2. Ik pas de informatie aan en geef ik in mijn eigen overzicht aan wanneer ik de lijn bewerkt heb. Wil ik eerder al deels aan een pagina werken, dan plaats ik een "Meebezig"-sjabloon.

Even een korte update van mijn kant. Eerst het slechte nieuws: ik heb het experiment voortijdig afgebroken, omdat het echt niet te doen was. Grootste bezwaar van alleen de app gebruiken is dat je een week lang iedere dag de vertrek- en aankomsttijden moet controleren en bijhouden. Bij voorkeur doe je dat op hetzelfde tijdstip, maar je moet goed uitkijken dat je niet te laat bent en een actuele vertrektijd mist. Het is dus veiliger om het twee keer per dag te doen. Het is daardoor bijzonder arbeidsintensief, duurt lang en bovendien heb je dan alleen nog maar een overzicht van hoe de dienst er in één specifieke week uitziet. Dat schiet niet op.

Dan het goede nieuws. Het gebruiken van de beschikbare data leek mij bij nader inzien veel veelbelovender. Nou kan ik nauwelijks programmeren, en ben ik niet in staat om de data tot dienstregelingen te exporteren. Maar ik heb deze pagina eens goed doorgenomen en begrijp nu tenminste (voor het grootste deel) hoe ik de ruwe data moet lezen. Ik heb het experiment dus aangepast, en ben nu aan de hand van de ruwe data de FlixBuslijnen die Maastricht aandoen aan het actualiseren. Als dat lukt, zal ik met een uitgebreidere reactie komen waarin ik dan ook aan zal geven of deze methode wel voldoende werkt, tegen welke problemen ik aanloop, etc. Even geduld dus nog: er is nog hoop! :) (Dat betekent trouwens niet niet dat de app helemaal uit beeld verdwijnt: de onderaannemers kan ik bijvoorbeeld alleen in de app vinden. Maar daarvoor is de app dan wel weer heel handig; en ook voor een snel globaal overzicht is de app onmisbaar.)

(Ondertussen houd ik mij aanbevolen voor iedereen die wél verstand heeft van ruwe data en programmeren en eventueel het werk kan en wil vergemakkelijken.)

michiel71
Berichten: 572
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor michiel71 » wo 13 nov 2019, 02:50

umbusko schreef:Even een korte update van mijn kant. Eerst het slechte nieuws: ik heb het experiment voortijdig afgebroken, omdat het echt niet te doen was. Grootste bezwaar van alleen de app gebruiken is dat je een week lang iedere dag de vertrek- en aankomsttijden moet controleren en bijhouden. Bij voorkeur doe je dat op hetzelfde tijdstip, maar je moet goed uitkijken dat je niet te laat bent en een actuele vertrektijd mist. Het is dus veiliger om het twee keer per dag te doen. Het is daardoor bijzonder arbeidsintensief, duurt lang en bovendien heb je dan alleen nog maar een overzicht van hoe de dienst er in één specifieke week uitziet. Dat schiet niet op.


Alle Flixbus lijnen en hun vertrektijden (GMT) vanaf bijvoorbeeld Maastricht vind je via deze link: (peildatum 10/10/2019)

https://transitfeeds.com/p/flixbus/795/latest/stops?q=maastricht =
https://transitfeeds.com/p/flixbus/795/latest/stop/FLIXBUS:2255

TLP
Berichten: 714
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor TLP » wo 13 nov 2019, 23:24

umbusko schreef:(Ondertussen houd ik mij aanbevolen voor iedereen die wél verstand heeft van ruwe data en programmeren en eventueel het werk kan en wil vergemakkelijken.)

Ik heb gisteravond een kennis die junior programmeur is de NDOV-data van FlixBus gestuurd en hem vandaag daarover gesproken. Hij vertelde dat hij geen tijd heeft om de data te verwerken in combinatie met zijn professionele werkzaamheden. Wel heeft hij mij een korte instructie gegeven hoe ik het zelf aan kan pakken en heeft mij bovendien een aantal links naar tutorials gestuurd.

In het kort: de NDOV-data van FlixBus zijn volgens hem .csv-bestanden (Comma Separated Value Files) die bestaan uit een aantal vaste identiteiten die in HTML-formaat in een bestand verwerkt zijn. Hij raadde Python aan als programma om deze bestanden te verwerken. De links naar de volgens hem relevante tutorials zijn hieronder te vinden:

Installatietutorial voor Windows 10
Installatietutorial voor Mac OS
Beginnerstutorial voor configuratie Python
CSV-tutorial voor Python

Ik heb op dit moment niet de energie om mijzelf in deze tutorials te verdiepen, maar je kunt mij t.z.t. weten als het je gelukt is om de data overzichtelijk te verwerken, dan kan ik eventueel wel helpen met het bijwerken van de wiki. Mijn kennis had ingeschat dat enkele tientallen - zeg zo'n 20 à 40 - uren nodig zouden zijn om alle data te verwerken, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoe makkelijk je de tutorials oppikt en of je eventueel aanvullende informatie nodig hebt.

Succes, en laat het weten als je nog vragen hebt.

umbusko
Berichten: 925
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor umbusko » za 16 nov 2019, 15:41

Dank in ieder geval. Mijn tijd is ook niet onbeperkt, maar ik zal eens kijken of ik er iets mee kan.

Mijn grootste probleem in het begrijpen van de data zit hem in de verschillende trips die gedefinieerd zijn. Dit levert ook moeilijkheden op op de pagina die michiel71 linkt, zoals hier, er staan namelijk zes ritten op dezelfde tijd op één en dezelfde dag:
Afbeelding

Het gaat dus om de rit van lijn 180, die vanaf beginpunt 11558 (Paris Bercy-Seine) vertrekt om 06:30 uur GMT, oftewel (omdat het wintertijd is) om 07:30 uur. (In de zomer doe je +2 uur.) In het bestand met "trips" staat hier netjes een datumperiode bij vermeld waarop de betreffende rit rijdt (gecodeerd door 14, 46, 7 en 112 in dit voorbeeld). In "stoptimes" staat bij de rit voor iedere halte aankomst- en vertrektijd. Was er nou alleen de rit geweest met "Z" op het einde, dan had ik het begrepen. Maar er zijn dus ook nog de ritten "Z-1" t/m "Z-5". De "stoptimes" beginnen daar steeds vanaf een latere halte, en de getallen voor "pick-up" en "drop-off" zijn anders (dat zijn die 0,0 of 1,0 of 1,1 achteraan). Ik dacht dus dat het alleen te maken had met tussen welke haltes je wel/niet mag reizen. Maar de verlenging naar Essen staat alleen in rit Z-5!? Hierdoor kan ik dus niet zien op welke datum de eerste rit naar Essen reed, terwijl ik het andersom wel kan zien (omdat er met een geldigheid vanaf 5 november (code 112) een rit in de data staat die in Essen begint, en met een geldigheid tot 4 november (code 14+7; dit is dezelfde rit maar met twee tijden i.v.m. de omschakeling naar wintertijd) een rit die in Düsseldorf begint). (Merk op: halte "52" is Essen en halte "25" is Düsseldorf.)

trips:

Code: Selecteer alles

route_id,service_id,trip_id,trip_headsign,trip_short_name,direction_id,block_id,shape_id,wheelchair_accessible,bikes_allowed
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:11558:05:30:00Z,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:11558:05:30:00Z-1,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:11558:05:30:00Z-2,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:11558:05:30:00Z-3,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:11558:05:30:00Z-4,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,46,FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,46,FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,46,FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-2,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,46,FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-3,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,46,FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,Düsseldorf,,,,,2,1
FLIXBUS:180,46,FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,Essen,,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:25:05:55:00Z,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:25:05:55:00Z-1,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:25:05:55:00Z-2,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:25:05:55:00Z-3,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,14,FLIXBUS:180:25:05:55:00Z-4,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,7,FLIXBUS:180:25:06:55:00Z,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,7,FLIXBUS:180:25:06:55:00Z-1,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,7,FLIXBUS:180:25:06:55:00Z-2,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,7,FLIXBUS:180:25:06:55:00Z-3,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,7,FLIXBUS:180:25:06:55:00Z-4,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,112,FLIXBUS:180:52:06:00:00Z,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,112,FLIXBUS:180:52:06:00:00Z-1,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,112,FLIXBUS:180:52:06:00:00Z-2,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,112,FLIXBUS:180:52:06:00:00Z-3,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,112,FLIXBUS:180:52:06:00:00Z-4,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1
FLIXBUS:180,112,FLIXBUS:180:52:06:00:00Z-5,Paris (Bercy Seine),,,,,2,1


stoptimes voor deze specifieke rit:

Code: Selecteer alles

trip_id,arrival_time,departure_time,stop_id,stop_sequence,stop_headsign,pickup_type,drop_off_type,shape_dist_traveled,timepoint
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,06:30:00,06:30:00,FLIXBUS:11558,0,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,08:20:00,08:25:00,FLIXBUS:3418,1,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,09:40:00,09:40:00,FLIXBUS:15398,2,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,11:05:00,11:05:00,FLIXBUS:19538,3,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,11:30:00,11:35:00,FLIXBUS:26058,4,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,12:10:00,12:15:00,FLIXBUS:12068,5,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,12:40:00,12:40:00,FLIXBUS:11457,6,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,13:15:00,13:15:00,FLIXBUS:9238,7,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,14:20:00,14:30:00,FLIXBUS:2245,8,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,15:10:00,15:15:00,FLIXBUS:2255,9,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z,16:40:00,16:40:00,FLIXBUS:25,10,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,11:05:00,11:05:00,FLIXBUS:19538,3,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,11:30:00,11:35:00,FLIXBUS:26058,4,,1,1,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,12:10:00,12:15:00,FLIXBUS:12068,5,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,12:40:00,12:40:00,FLIXBUS:11457,6,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,13:15:00,13:15:00,FLIXBUS:9238,7,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,14:20:00,14:30:00,FLIXBUS:2245,8,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,15:10:00,15:15:00,FLIXBUS:2255,9,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-1,16:40:00,16:40:00,FLIXBUS:25,10,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-2,12:40:00,12:40:00,FLIXBUS:11457,6,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-2,13:15:00,13:15:00,FLIXBUS:9238,7,,1,1,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-2,14:20:00,14:30:00,FLIXBUS:2245,8,,1,1,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-2,15:10:00,15:15:00,FLIXBUS:2255,9,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-2,16:40:00,16:40:00,FLIXBUS:25,10,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-3,13:15:00,13:15:00,FLIXBUS:9238,7,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-3,14:20:00,14:30:00,FLIXBUS:2245,8,,1,1,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-3,15:10:00,15:15:00,FLIXBUS:2255,9,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-3,16:40:00,16:40:00,FLIXBUS:25,10,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,09:40:00,09:40:00,FLIXBUS:15398,2,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,11:05:00,11:05:00,FLIXBUS:19538,3,,1,1,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,11:30:00,11:35:00,FLIXBUS:26058,4,,1,1,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,12:10:00,12:15:00,FLIXBUS:12068,5,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,12:40:00,12:40:00,FLIXBUS:11457,6,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,13:15:00,13:15:00,FLIXBUS:9238,7,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,14:20:00,14:30:00,FLIXBUS:2245,8,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,15:10:00,15:15:00,FLIXBUS:2255,9,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-4,16:40:00,16:40:00,FLIXBUS:25,10,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,09:40:00,09:40:00,FLIXBUS:15398,2,,0,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,11:05:00,11:05:00,FLIXBUS:19538,3,,1,1,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,11:30:00,11:35:00,FLIXBUS:26058,4,,1,1,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,12:10:00,12:15:00,FLIXBUS:12068,5,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,12:40:00,12:40:00,FLIXBUS:11457,6,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,13:15:00,13:15:00,FLIXBUS:9238,7,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,14:20:00,14:30:00,FLIXBUS:2245,8,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,15:10:00,15:15:00,FLIXBUS:2255,9,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,16:40:00,16:45:00,FLIXBUS:25,10,,1,0,,1
FLIXBUS:180:11558:06:30:00Z-5,17:25:00,17:25:00,FLIXBUS:52,11,,1,0,,1


Zonder tussentijdse verlengingen hanteer ik gewoon alleen de Z-rit en levert het geen problemen op. Maar hier kom ik niet wijs uit. Als iemand mij dit kan verklaren, zou ik daar heel gelukkig mee zijn! :D

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 908
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor Statler Rail » di 19 nov 2019, 16:37

Geen idee hoe dat zit. Ik weet wel dat de betreffende rit sinds 6 november elke dag naar Essen rijdt.

michiel71
Berichten: 572
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor michiel71 » wo 20 nov 2019, 06:25

Statler Rail schreef:Geen idee hoe dat zit. Ik weet wel dat de betreffende rit sinds 6 november elke dag naar Essen rijdt.

Het is jammer, dat deze verlenging van de rit nog niet staat in de laatste update van het NDOV Loket.
Laatste dienstregeling update is van 10/10/2019: http://data.ndovloket.nl/flixbus/

umbusko
Berichten: 925
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Verouderde langeafstandsbussen

Berichtdoor umbusko » wo 20 nov 2019, 16:43

Nou ja, de rit staat er dus wel in, met tijden en al, alleen is (mij) uit de gegevens niet duidelijk per wanneer hij doorrijdt.

@Statler Rail: Zeker dat het 6 november is? De rit uit Essen staat immers per 5 november in de data, dus dan zou ik ofwel op 4 ofwel op 5 november ook de eerste rit naar Essen verwachten.


Terug naar “Richtlijnen en aankondigingen voor de Wiki”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten