Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Ik vind historische pagina's voor 2008 ook irrelevant, is maar net waar je geïnteresseerd in bent.

En dan dat flauwe kul argument qua taal, half België is Frans en een deel is zelfs DUITS!
Laatst gewijzigd door regenmaker op ma 29 dec 2014, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Jef400 »

En dat is ook mijn punt, want volgens mij zijn niet de meningen van de editors van de wiki het belangrijkste, maar die van de lezer. En zal er ook eerst naar hun geluisterd moeten worden, anders koersen we hier af op een rechtstreekse tweesprong, dat is volgens mij niet waar we naartoe willen, of wel soms?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:1. Wat is de huidige situatie? Zie dit topic
Dat er een belachelijke stop is.
Bee schreef:2. Wat wordt de mogelijke situatie? Zie eerdere topics
Dat we gewoon weer pagina's mogen toevoegen.
Bee schreef:3. Welke gevolgen kan dat hebben op mijn werk? Zie eerdere topics
Geen dan kan ik rustig verder gaan.
Bee schreef:4. Wat moet ik nu doen om zo veel mogelijk effect te bereiken met zo weinig mogelijk werk? Beslis zelf...
Doorgaan met aanmaken van RELEVANTE pagina's en niet die pre-historische zooi. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Dit besluit is tijdelijk, niet definitief. Maar het is even een pas op de plaats kijken om vast te stellen welke informatie op de wiki relevant wordt gevonden, want zo'n beslissing is er tot nu toe niet geweest. Wat jij bovendien relevant vindt vinden anderen weer niet en omgekeerd. En daarbij ga er echt vanuit dat het beheer zeker de informatie voor het Nederlandse taalgebied zoveel mogelijk zal willen behouden en dat er meer behouden kan worden als informatie geautomatiseerd weergegeven kan worden, dus met sjabloontechniek. Maar dat is hoofdzakelijk bij spoorwegen toepasbaar en niet bij buslijnen.

Echter, ik kan wel een sjabloontechniek voor Duitsland ontwikkelen maar dat is wel iets gecompliceerder dan België omdat het meerdere deelstaten betreft en ik het liefst een one-size-fits-all oplossing heb voor Duitsland. Maar zodra dat systeem staat zie ik niet direct vrijwilligers opstaan om op zijn minst 1000 pagina's aan te gaan passen dus moet er iets aan het aanbod gedaan worden. Die agenda had ik misschien iets duidelijker bekend kunnen maken, dat is waar.

En voort blijf ik van mening dat het niet logisch is om enkele honderden tot enkele duizenden Duitse buslijnen toe te voegen die je in je eentje wil gaan onderhouden om eerder genoemde redenen. Vind je het dan zelf niet vreemd dat je zo weinig bijval krijgt voor je voorstel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Echter, ik kan wel een sjabloontechniek voor Duitsland ontwikkelen maar dat is wel iets gecompliceerder dan België omdat het meerdere deelstaten betreft en ik het liefst een one-size-fits-all oplossing heb voor Duitsland. Maar zodra dat systeem staat zie ik niet direct vrijwilligers opstaan om op zijn minst 1000 pagina's aan te gaan passen dus moet er iets aan het aanbod gedaan worden. Die agenda had ik misschien iets duidelijker bekend kunnen maken, dat is waar.
Er hoeft niet voor iedere Duitse deelstaat een pagina over spoorwegen te komen. Alleen Niedersachsen + NRW lijken mij voldoende. Aangezien deze het dichtste bij Nederland liggen.
Bee schreef:En voort blijf ik van mening dat het niet logisch is om enkele honderden tot enkele duizenden Duitse buslijnen toe te voegen die je in je eentje wil gaan onderhouden om eerder genoemde redenen. Vind je het dan zelf niet vreemd dat je zo weinig bijval krijgt voor je voorstel?
Ik ben niet de enige, Jeffrey helpt mij ondertussen mee. Meltrain wil ook best iets aan Aachen onderhouden. Ik sta dus niet alleen, dat lijkt alleen maar zo.

Maar eigenlijk vind ik dit maar een flauwe kul discussie. Het is gewoon een subjectieve discussie. Ene persoon vindt iets anders relevant dan de andere en laat de ene gewoon lekker die buslijnen uit NRW toevoegen en onderhouden. Dan kan de andere persoon die historische lijnen aanvullen.

En volgens mij is er best wel wat te zeggen voor buslijnen uit Duisburg, als je een dagje naar Duisburg gaat en je wilt iets weten over het OV dan is hier actuele info te vinden. En Duisburg ligt niet eens zover van de grens. Ik zou veel eerder naar Duisburg gaan dan naar Antwerpen, Charleroi of Luik bijvoorbeeld.

Vergeet niet dat steden zoals Duisburg en Düsseldorf een directe ICE verbinding hebben met Nederland hè!
En Dortmund heeft een RegionalBahn verbinding naar Enschede.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Zelfs in die grote steden kan je toch wel een onderscheid maken in relevant of niet? Voor hoeveel mensen zijn de stadsbuslijnen in Duisburg relevant bijvoorbeeld? Zijn de tram/metrolijnen bijvoorbeeld niet relevanter dan de buslijnen?

Hoe relevant zijn de buslijnen in Velbert voor de bezoeker? Ligt ook de VRR bijvoorbeeld. Maar kan de reiziger die daarover iets wil weten niet beter doorverwezen worden naar de reisplanner van de VRR? Je kan het aanmaken, maar als niemand anders zijn vingers er aan wil branden kan ik je op een papiertje geven dat de pagina volgend jaar niet meer actueel is. Samen met driehonderd anderen. En dat is wat geen van de gebruikers willen, of dat nu wel of niet op de Wikipedia gebeurt is niet relevant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Hoe relevant zijn de buslijnen in Velbert voor de bezoeker? Ligt ook de VRR bijvoorbeeld. Maar kan de reiziger die daarover iets wil weten niet beter doorverwezen worden naar de reisplanner van de VRR? Je kan het aanmaken, maar als niemand anders zijn vingers er aan wil branden kan ik je op een papiertje geven dat de pagina volgend jaar niet meer actueel is. Samen met driehonderd anderen. En dat is wat geen van de gebruikers willen, of dat nu wel of niet op de Wikipedia gebeurt is niet relevant.
Dan ben ik er toch! :wink:

Of gewoon toevoegen aan de bijwerkpagina voor de nieuwe dienstregeling net zoals ik België het liefst op die pagina zie. Ik zeg: Inschrijven maar!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Je kan niet in je eentje meer dan duizend pagina's bijhouden. Je denkt dat je het kan maar dat is heel wat anders. Maargoed, misschien moet je dan wel tegen jezelf beschermd worden op deze manier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Je kan niet in je eentje meer dan duizend pagina's bijhouden. Je denkt dat je het kan maar dat is heel wat anders. Maargoed, misschien moet je dan wel tegen jezelf beschermd worden op deze manier.
Ik weet dat ik het kan, ben gewoon ambitieus, maar niemand geeft me de kans om het te laten zien. Dat is het probleem. :wink:

Waar blijft mijn proefperiode? :!:

Plus dat ik niet alleen ben. Als ik een klein team kan verzamelen, zou dat al mooi zijn. Bestaat al uit: Ik + Jeffrey.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Ardan »

Zelf heb ik in enkele steden pagina's gemaakt over metro- en Stadtbahnnetten. Zij zijn vrij weinig aan veranderingen onderhevig, en áls die er zijn volg ik het OV-nieuws goed genoeg om die binnen een maand na dato veranderd te hebben. Buslijnen veranderen relatief vaak en als dat er ook nog eens zo veel zijn die je op je vork neemt.. Kijk, van mij mag je jezelf best bewijzen aangezien mijn standpunt altijd is 'Best, als je het zelf ook maar bijhoudt'. Maar zóveel? Heb je zoveel vrije tijd dat je dat aankunt? En zo ja, is dat over een jaar nog steeds zo?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Ik ga gewoon 2x per jaar sowieso al die lijnen langslopen. 1x rond de kerst en 1x in de zomer. Dan heb ik veel vrije tijd. Tussendoor heb ik wel een stuk minder vrije tijd, maar ik weet zeker dat als ik de sites van de vervoerders goed in de gaten houdt dat het werk wel meevalt. Het meeste werk is nog om al die lijnen op de wiki te krijgen, daar gaat de tijd inzitten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Zugführer »

Maar ik vraag me af of het de moeite waard is al die lijnen op de wiki te zetten. Je doet erg veel moeite, maar voor wie precies? Lijnen van/naar Nederland of met een sterke relatie daarmee oké, een U-bahn net of tramnet van een bepaalde grote stad, oké, maar alle bussen uit de concessie VRR verdeeld over 70 lijnnetkaarten... ik vraag me oprecht af wie daar op zit te wachten.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door BR628 »

Geen idee hoe oud je bent regenmaker, maar heb wel een tip voor je aangezien je zelf dit werk geweldig vindt. Met een HBO studie op zak (nogmaals weet niet hoe oud je bent), meld je bij een vervoerbedrijf. Die kunnen zo af en toe nog wel personeel nodig hebben om buslijnen aan te maken in Hastus. Dan maak je je tenminste écht nuttig.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Zugführer schreef:Maar ik vraag me af of het de moeite waard is al die lijnen op de wiki te zetten. Je doet erg veel moeite, maar voor wie precies? Lijnen van/naar Nederland of met een sterke relatie daarmee oké, een U-bahn net of tramnet van een bepaalde grote stad, oké, maar alle bussen uit de concessie VRR verdeeld over 70 lijnnetkaarten... ik vraag me oprecht af wie daar op zit te wachten.
Als extra actuele info niet gewaardeerd wordt, oké dan. Ik snap oprecht niet waarom jullie zo moeilijk doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

De Wiki wordt veel gebruikt door Nederlanders, gewone burgers zonder de autistische inslag die wij vertonen. Die zitten daar niet op te wachten. De site heet ook nog eens OV in NEDERLAND, niet OV in Baden Küttenberg, zoals Ardan al treffend aangaf. En je kan blijven beweren dat het allemaal makkelijk bij te houden is, dat is het gewoon niet. En wat als jij wegvalt of je hebt er over een jaar opeens geen zin meer in? Wie gaat het dan doen? Genoeg mensen die de Nederlandse wikipagina's wel bijhouden maar al deze meuk? No way.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Wubbo »

Hoewel ik deze discussie wel verwacht had, ben ik toch lichtelijk verbaasd ;-). De openingspost van dit topic stelt dat er een tijdelijke stop is, omdat we ons afvragen wat we met buitenlandse pagina's willen: willen we ze, en zo ja: hoe houden we ze de komende 100 jaar bij of hoe zorgen we ervoor dat ze met zo min mogelijk moeite bijgehouden kunnen worden. Vervolgens wordt er hier gereageerd alsof er nooit meer een buitenlandse pagina toegevoegd zou mogen worden (en dat wordt ook ongeveer in die woorden op de wiki gezet), terwijl ik dat nergens zie staan. Of lees ik zo slecht?

Bee heeft een mooi voorbeeld gegeven van hoe je onderhoudsvrij (of onderhoudsarm) toch veel buitenlandse pagina's up-to-date kan houden, door gebruik te maken van sjablonen. Daardoor hoeven in een klap alle Belgische stationspagina's niet of nauwelijks meer bijgehouden te worden. Zou je zoiets ook voor Duitsland maken, dan valt er een klap werk weg en valt de discussie wellicht ook anders uit. Ik wil dan ook iedereen uitdagen om oplossingen te verzinnen om ervoor te zorgen dat ook het openbaar vervoer over de grens met weinig werk actueel kan blijven. Daarom lijkt het me ook slim om niet nu als een malle allerlei pagina's toe te voegen: misschien moet er straks wel informatie bij of anders worden weergegeven, om ervoor te zorgen dat de informatie direct meekomt naar andere pagina's. Beter in 1x goed dan nu half, en straks al die pagina's weer aan moeten passen. Maar ik merk in de reacties dat dat niet zo beleefd wordt.

Buiten kijf staat dat deze website OVinNederland.nl heet: OV in Nederland is dus altijd het belangrijkst voor ons. België en Duitsland komen wat dat betreft echt op het tweede plan,.

Ik ben benieuwd wie de uitdaging aangaat en wat daar uit komt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:
Ardan schreef:Even relativeren: op de 'echte' wikipedia kom je ook zo vaak verouderde informatie tegen.
En dat moet dan iets zijn wat veroudering op onze pagina goedpraat?
Dit. Wij zijn Wikipedia niet. Wij hebben accuraatheid en up-to-date zijn hoog in het vaandel staan.

Ik snap dat deze tijdelijke stop de gemoederen flink heeft doen schudden. Deze stop is niet bedoelt om iemand te pesten. Wij zijn nu aan het nadenken over hoe we dit willen gaan faciliteren en het uiteindelijk voor iedereen (beheer en gebruikers die pagina's toe willen voegen en bij willen houden) zo gebruikersvriendelijk mogen willen houden.
JeffreyMeijer schreef:Ja, allemaal leuk en aardig. Maar er zijn ook tig historische pagina's die ook niet de volledige route weergeven, maar daar kraait niemand over.
Het verschil is dat de volledige informatie daarover niet beschikbaar was en gezien de leeftijd waarschijnlijk ook nooit meer achterhaald kan worden. Voor actuele lijnen willen we de informatie up-to-date hebben.

Verder sluit ik me aan bij de wijze woorden van Wubbo hierboven. Hou in het achterhoofd: dit is een TIJDELIJKE stop. Wij willen nu eerst met een oplossing komen. Als er in de tussentijd honderden pagina's worden aangemaakt dan moeten die mogelijk straks allemaal worden aangepast en zitten we weer met extra onnodig werk. Door eerst alles goed uit te denken kunnen we nieuwe pagina's straks in één keer goed op de wiki zetten.

Als laatste wil ik nog even mijn waardering en dank uitspreken aan iedereen die bijdraagt om onze wiki te vullen. Wij waarderen jullie werk en deze tijdelijke stop is geen teken dat wij jullie inzet niet waarderen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

De stationspagina's in Duitsland zijn al een stuk minder werk als alle jaartallen worden vervangen door {{drgljaar}}, dat is het enige wat ik ieder jaar zou moeten aanpassen. Zou ik dit jaar alleen maar 5 stations ofzo moeten aanpassen.

Behalve als de lijnen worden omgegooid, wat rond 2017 in NRW het geval zou zijn, dan is er opeens veel meer werk nodig om het bij te houden.

Voor de buslijnen is het veel moeilijker om er iets voor te verzinnen, dus ik stel voor om een sjabloon of systeem te maken die ervoor zorgt dat er wordt weergegeven of de pagina actueel is of niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Wubbo »

regenmaker schreef:De stationspagina's in Duitsland zijn al een stuk minder werk als alle jaartallen worden vervangen door {{drgljaar}}, dat is het enige wat ik ieder jaar zou moeten aanpassen. Zou ik dit jaar alleen maar 5 stations ofzo moeten aanpassen.
Daarbij ga je er dus van uit dat er niets wijzigt aan die lijnen, of begrijp ik je verkeerd? Ik zou dat namelijk niet zo stellig durven beweren, maar jij hebt er meer verstand van dan ik dus jij gaat mij vast van mijn ongelijk overtuigen ;-).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Er verandert op de Duitse spoorwegen over het algemeen vrij weinig.

Hier zijn alle wijzigingen zichtbaar. Helemaal onderin staat een lijstje met een stuk of 10 wijzigingen per jaar. Dat is nog geen dag werk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Wubbo »

Ik heb het idee dat dat lijstje een prima indicatie geeft voor de grote lijn, maar voor de details niet. Ik lees bijvoorbeeld nergens iets over openen en sluiten van stations, en ook voor de materieelinzet zou ik de check nog willen doen want daar ben ik ook niet van overtuigd.

Als je een pagina hebt over de grote lijn van het OV in NRW volstaat zo'n lijstje prima (en dan is zo'n pagina inderdaad prima bij te houden, zeker met een tabel als op de pagina die jij linkt), maar als je zoals op onze Wiki meer details aan het geven bent, zijn ook juist de veranderende details van belang.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Wubbo schreef:en ook voor de materieelinzet zou ik de check nog willen doen want daar ben ik ook niet van overtuigd.
Ik kom zelf regelmatig in NRW en ik weet dat het materieel wat daar wordt weergegeven over het algemeen wel goed klopt. Natuurlijk zal er hier en daar een kleine uitzondering zijn, maar een perfecte wiki krijg je toch niet. Natuurlijk streven we wel naar zo veel mogelijke de juiste info weer te geven en natuurlijk stiekem ook naar die perfecte en accurate wiki. Alleen we moeten realistisch blijven.

Duitsers gebruiken veel minder afwijkend materieel dan hier in Nederland. Dat alles komt door de NS. :wink:

Dat over het openen en sluiten van stations klopt. Die zijn niet weergegeven en de DB is soms een beetje verwarrend daarmee. Opeens kijk: station Eschweiler St. Jöris is geopend.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:Bee heeft een mooi voorbeeld gegeven van hoe je onderhoudsvrij (of onderhoudsarm) toch veel buitenlandse pagina's up-to-date kan houden, door gebruik te maken van sjablonen. Daardoor hoeven in een klap alle Belgische stationspagina's niet of nauwelijks meer bijgehouden te worden. Zou je zoiets ook voor Duitsland maken, dan valt er een klap werk weg en valt de discussie wellicht ook anders uit.
Ja, het kan voor Duitsland maar dan moeten wel alle treinseries in Duitse een uniforme paginanaam krijgen en hetzelfde sjabloon gaan gebruiken. Dat is op dit moment niet het geval bij de S-Bahn-series. Ik hoop later vandaag een Proof of Concept te hebben zoals ik voor België ook al heb in Eeklo.
regenmaker schreef:Alleen we moeten realistisch blijven.
We kunnen echter wel realistischer blijven als er niet honderden Duitse buslijnen om onze aandacht staan te dringen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:
regenmaker schreef:Alleen we moeten realistisch blijven.
We kunnen echter wel realistischer blijven als er niet honderden Duitse buslijnen om onze aandacht staan te dringen.
Het is nog steeds mijn aandacht, je hoeft er niet eens naar te kijken. :Y

En wat dacht je van die honderden Belgische lijnen, daar heeft niemand het over! ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Ik stop ermee, dit wordt een discussie zonder einde omdat je het niet wil snappen of omdat jij denkt dat wij het niet snappen. :X

--

Voor Duitsland staat inmiddels een voorbeeld van een sjabloon dat automatisch treinseries kan weergeven op de pagina van Wesel, een station van de derde categorie dat vroeger vanuit Nederland bereikbaar is geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten