Pagina 2 van 4

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: zo 22 nov 2015, 22:11
door Hainje
Frank schreef:Ik heb het gemerkt. Nu kan ik ze nog gaan verwijderen, bedankt :wink: ...
Ohw. -o-

*legt popcorn dan maar weer weg*


Edit: Oh kennelijk begreep ik Frank verkeerd.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: zo 22 nov 2015, 22:12
door regenmaker
Er wordt ook nooit gerept over schoolbussen uit de Belgische provincie Luxemburg. Net of die zovaak bekeken worden. Daarnaast wijzigen Duitse buslijnen over het algemeen niet zoveel. De buslijnen in Duitsland zijn op dit moment actueel.

Ik ben voorstander van het saneren van de stationspagina's in Berlin-Brandenburg, zeker omdat ze niet zoveel toevoegen.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: zo 22 nov 2015, 22:15
door Suus
Ik vind geen enkele buslijn die niet in een Nederlandstalig gebied rijdt interessant, wat mij betreft mogen die ook allemaal weg.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: zo 22 nov 2015, 22:17
door regenmaker
Maar dat is een persoonlijke mening, ik vind ze wel erg interessant en steek er tijd in om ze compleet te maken. Als ik zeg dat mij metro's in Amsterdam niet boeien, hoeven die toch ook niet weg. Dat is juist het leuke aan de wiki: een zo breed mogelijk scala aan informatie bieden. Misschien moeten er hier en daar nog wat dingen gebeuren, zoals Frank al zegt maarja ik vind het leuker om Duitse buslijnen te onderhouden/aan te maken en de concessie is nu bijna af wat ik wil voor de nieuwe dienstregeling.

Mij lijkt het prima om de buslijnen in Duitsland, België en Nederland te behouden zoals eerder is voorgesteld.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: zo 22 nov 2015, 22:47
door Suus
Er is echter wel één verschil: De wiki is Nederlandstalig en in eerste instantie op Nederland gericht. Wat dus in Nederland gebeurt is altijd 100x relevante dan het buitenland. En het buitenland waar wel Nederlands wordt gesproken is ook weer relevanter dan het buitenland waar geen Nederlands wordt gesproken. Maargoed, soms is het discussiëren tegen een muur hier...

Hainje, is er nog popcorn?

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: zo 22 nov 2015, 22:53
door Hainje
Bee schreef:Hainje, is er nog popcorn?
Genoeg! :D

Afbeelding

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: zo 22 nov 2015, 22:57
door regenmaker
Hainje schreef:Genoeg! :D
Doe mij ook maar wat dan. Ben die discussies wel een beetje zat. :)

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: zo 22 nov 2015, 23:21
door Suus
Je lokt het zelf uit door ongeremd door te gaan met het toevoegen van buslijnen waar iedereen zijn of haar vraagtekens bij plaatst. Dat mag toch ondertussen wel duidelijk zijn...

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 00:12
door regenmaker
Zolang het Nederlandse OV er niet onder lijdt, blijf ik het probleem niet zien! :mrgreen:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 09:09
door ArrivaBas
Zolang het maar een verbinding heeft met NL, is het niet zo'n probleem.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 09:41
door Zugführer
Het "probleem" is dus juist dat er inmiddels meer dan 1000 lijnen op de wiki staan die helemaal géén relatie hebben met Nederland of überhaupt Nederlandssprekenden mensen en waar dus zo goed als zelden iemand naar zal kijken :D

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 10:04
door huibe

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 10:53
door regenmaker
Zugführer schreef:Het "probleem" is dus juist dat er inmiddels meer dan 1000 lijnen op de wiki staan die helemaal géén relatie hebben met Nederland of überhaupt Nederlandssprekenden mensen en waar dus zo goed als zelden iemand naar zal kijken :D
Maar het is uniek dat zo'n grote verzameling bij elkaar staat. Op welke site staat nou informatie over Nederlands, Duits en Belgisch OV bij elkaar? Wil je een dagje naar Charleroi met het ov: hier kan je het vinden. Wil je een dagje naar Duisburg met het ov: kan je ook hier vinden. Wil je weten hoe vaak de tram in Amsterdam gaat? Dat kan je ook op deze wiki vinden.

Het kul argument dat het niet Nederlands is, kan ik niets mee. Moet nieuwe informatie eerst aan een bepaalde subjectieve interesse waarde voldoen? Dan is meer een smaak discussie dan een inhoudelijke discussie.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 13:29
door Suus
De taal die in een bepaald gebied wordt gesproken is niet subjectief.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 18:51
door Jef400
Wil net zeggen. Volgens mij heten we niet voor niets ov in NEDERLAND

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 19:01
door ArrivaBas
Anders een naamswijziging? (A) Dan lijkt mij OV in Europa wel aardig.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 19:24
door Daniel
regenmaker schreef:Zolang het Nederlandse OV er niet onder lijdt, blijf ik het probleem niet zien! :mrgreen:
Dat doet het nu dus juist wel. Je bent immers intensief bezig met buitenlandse lijnen toevoegen in een tijd dat we het al druk genoeg hebben met de dienstregelingswijziging in Nederland.
regenmaker schreef:Het kul argument dat het niet Nederlands is, kan ik niets mee. Moet nieuwe informatie eerst aan een bepaalde subjectieve interesse waarde voldoen? Dan is meer een smaak discussie dan een inhoudelijke discussie.
99% van de bezoekers komt uit Nederland, het enige andere significant aanwezige land in de statistieken is België. Duitsland bungelt ergens onderaan.
Oftewel, het moge duidelijk zijn dat OVNL vooral bezoekers in het Nederlandse taalgebied kent dus info daarover (Nederland + Vlaanderen) is relevant. Daarbuiten is verre van relevant en zou daarmee nooit de grootste tijdsbesteding van een wikibewerker moeten zijn, daar wordt immers amper op gezocht.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 20:15
door Meltrain
We hebben nochtans twee Duitse gebruikers, die nog vrij actief zijn ook. 8-)
Maar verder is het wel logisch dat er nauwelijks bezoekers uit Duitsland (of Frankrijk en Wallonië) zijn door de taal die we hanteren op dit forum.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 20:22
door Ardan
Jezus we hebben het hier al miljoenen keren over gehad...

Ik pak de popcorn maar alvast.

Afbeelding

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 20:27
door Milco
Ik pak lekker een bakkie chips erbij. Eigenlijk was ik van plan een comedieserie te gaan kijken, maar volgens mij kan ik dan net zo goed een paar topics als deze doorlezen :mrgreen:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 20:27
door Suus
Ardan schreef:Jezus we hebben het hier al miljoenen keren over gehad...
...maar kan niet worden afgerond omdat iemand denkt dat hij in zijn eentje 900 buslijnen aan de wiki kan toevoegen en onderhouden waar de rest van de Nederlandstalige mensheid niet in geïnteresseerd is en waar de Nederlandse inhoud onder lijdt.

Ik heb al twee jaar lang de treinseries van Berlijn en Brandenburg, waar ik echt 0,0 interesse in heb, onderhouden omdat de oorspronkelijke maker bezig is met zijn buslijnenmarathon. In die tijd had ik ook Nederlandse stations kunnen opknappen.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 20:33
door Milco
Laat ik dan ook maar eens mijn mening geven hierover...

OV in Nederland boeit me heel erg en daarvoor heet deze site ook "OV in Nederland".
OV in België boeit me redelijk, sowieso wel in het Nederlandstalige deel; het Franstalige en Duitstalige deel wat minder tot gewoon niet.

Buslijnen in andere landen boeien me totaal niets eigenlijk. Een buslijn in Duitsland die in Nederland komt kan ik mee leven, ov in Berlijn boeit me ook wel en kan interessant zijn op de wiki, vooral geschiedenisverhalen vind ik interessant om te lezen (dank Ardan!) maar een buslijn in een of ander willekeurig Duits dorp wat ik ooit een keer op een bord heb staan bij een snelwegafrit boeit me totaal niet en zulke bus-, tram-, metro- en stations- of haltepagina's hoeven van mij absoluut niet op de wiki.

Daarbij vind ik dat het ov in Nederland zeker voorrang heeft op de rest.

Ik zou bijna dit willen zeggen :p :
Dat is mijn uitspraak en daar zullen jullie het mee moeten doen.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 20:45
door Ardan
Ik heb ook wel wat Duitse dingen aangemaakt, maar ik doe daar puur (sub)urbane raildingen omdat daar mijn interesse ligt. En ook lang niet alles, ik maak geen lijnen en stations aan 'om het aanmaken' maar ik doe dat alleen als ik er een foto bij heb en er iets leuks over kan vertellen. Dan is een pagina ook boeiend en niet alleen 'dit is een station' of 'dit is een lijn'.

Toen we met al die parameters gingen werken ben ik een beetje de draad kwijtgeraakt (daarom bemoei ik me verder ook niet met de concessiewisselingen, is me te ingewikkeld geworden), maar ik heb wel Bee wat zien uitspoken in Duitsland. En als het alleen het jaartal achter parameter 'dienstregelingsjaar' wijzigen van 2015 in 2016 is (bevestiging plz?), dan kan ik in ieder geval mijn dingen nog wel doen.

Ik ben van mening dat een informatief artikel over spoorweggeschiedenis in bijvoorbeeld Engeland, of bijvoorbeeld de metro van Wenen, best wel kan. Misschien ga ik daar wel heen op interrail volgend jaar en kan ik er wat over schrijven. Maar over zulke dingen zou ik dan eerder één artikel aanmaken op één pagina, geen losse lijnen en bijbehorende pagina's aanmaken en zo. Compact, boeiend en omdat het een algemeen artikel is hoef je er alleen wat bij te schrijven als er iets nieuws wordt geopend of zo. Als je daar aan toe komt. En anders is het ook niet zo'n ramp.

Maar bovenal: Nederland is prioritair, rest is bijzaak.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 20:57
door Suus
Ardan schreef:Toen we met al die parameters gingen werken ben ik een beetje de draad kwijtgeraakt (daarom bemoei ik me verder ook niet met de concessiewisselingen, is me te ingewikkeld geworden), maar ik heb wel Bee wat zien uitspoken in Duitsland. En als het alleen het jaartal achter parameter 'dienstregelingsjaar' wijzigen van 2015 in 2016 is (bevestiging plz?), dan kan ik in ieder geval mijn dingen nog wel doen.
Dat is bij de meeste treindiensten gelukkig wel het geval. Alleen sommige lijnen hebben vrij complexe routewijzigingen, dan is het iets meer werk, maar niet iets wat extreme hocus-pocus is voor iedereen die wel eens een lijn aan de wiki heeft toegevoegd. Technisch zijn buslijnen veel ingewikkelder bijvoorbeeld.

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 21:16
door Milco
Wat dat betreft kan ik mij volledig vinden in het verhaal van Ardan hierboven. Iets in het buitenland kan best interessant zijn, maar des te meer als er een verhaal aan vastzit.

Een pagina van buslijn 602 in een of andere Duitse stad boeit me niet, terwijl ik menig pagina van een metrostation of een metrolijn. In Berlijn meerdere keren heb doorgelezen omdat ik een verhaal op zo'n pagina reuze interessant vind. :pos:

Dus mijn advies: doorgaan met pagina's toevoegen mits ze interessant zijn (metro in Berlijn bijvoorbeeld, of welke stad dan ook), zolang er en goed verhaal aan zit gekoppeld en stop met het toevoegen van pagina's (ongeacht buslijnen, stations of wat dan ook) die verder niets belangrijks toevoegen aan de wiki.