Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
huibf schreef:Nu het explotatieplan voor Oost en West zijn gedeeld door oa de gemeente Heusden reist de vraag hoe we de flexbussen verder gaan weergeven op de wiki.
Het gebruik van de term Vlinder is nog omstreden. Deze wordt mogelijk als Bravoflex concept weggezet.
We krijden dan op dat moment 3 Bravoflex concepten met 3 verschillende opzetten, namelijk in Helmond, Roosendaal en Moerdijk. Mogelijk komt er nog een 4de verdie bij in 2019 die ook gaat afwijkende van de eerder gemelde.
En de jaren erop...wie weet maar je kan raden waar het heen kan gaan.
Ik ben voorstander om de bravoflex pagina dan op te splitsen naar gemeente of stad met een overkoepelende Bravoflex.
Dus Bravoflex Helmond, Bravoflex Roosendaal, Bravoflex Moerdijk, Bravoflex...
Al iemand een idee/richtlijn?
Anders stel ik voor dat we de gebieden opdelen en dit per flexsysteem bekijken.
Op de website van GVB staat dat lijn 248 in Amsterdam in een richting bij de halte Haparandaweg stopt, lijn 48 stopt hier al langere tijd zo blijkt. Mogelijk betreft het een langdurige omleiding maar dit is niet zeker, hierdoor lijkt het mij verstandig om de huidige routes van de lijnen 22, 48, 248 en 281 op te nemen in de routestrips. Ik heb echter enkel de beschikking over een iPad en daarop vind ik het nogal lastig om de routestrips te verbouwen, dus bij deze de vraag of iemand dit zou willen doen?
Ik ben even aan het onderzoeken of er meer gebruikers van de vraagbaak gebruik gaan maken. Aangezien de wiki veel meer bezoekers kent dan het forum. In ieder geval zijn er tot nu toe al een aantal mensen die doorklikken. Het is dus slechts tijdelijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Heeft Huibe zich nu definitief teruggetrokken van de Wiki? Ik zit nu door de komst van de S-treinen met wat problemen bij de Belgische treinseries waar hij dit jaar aanpassingen aan heeft aangebracht...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Volgens mij heeft zich inderdaad definitief teruggetrokken. Hij had al zijn gebruikerspagina's in de categorie verwijderen gezet. Maar wat is het exacte probleem?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Huibe heeft op de pagina [wiki]Treinserie 4350 (België 2018)[/wiki] eerder dit jaar de pagina's voor 4350A (werkdagen La Louvière-Sud - Braine-le-Comte) en 4350C (weekend Charleroi-Sud - La Louvière-Centre) samengevoegd, alleen nu heeft de NMBS de treinen die in het weekend rijden het label S-trein en het lijnnummer S62 gegeven en die op werkdagen niet. En dat hele gedoe krijg ik moeilijk op één pagina in :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik heb net een abonnement toegevoegd die hoort bij de concessie Noord-Holland Noord. Om er een categorie aan vast te plakken heb ik dus [[Categorie:Abonnement Noord-Holland Noord]] neergezet, maar nu heeft hij daarmee 2 categorieën aangemaakt. Volgens mij is dit niet de bedoeling, dus hoe zorg ik ervoor dat er maar 1 categorie bijkomt?
In ZHN gaan de wijzigingen dit jaar in twee delen in - de meeste op 9 december maar in de regio Gouda-Zoetermeer pas wanneer station Lansingerland-Zoetermeer in z’n geheel geopend wordt. De nieuwe dienstregeling voor Gouda is al bekend. Wat zeggen jullie, al de nieuwe pagina’s voor na de opening van het station aanmaken (met toekomst=ja) of wachten tot het (bus)station daadwerkelijk geopend gaat worden en alleen de wijzigingenpagina bijwerken?
Ik zie de laatste tijd in de vraagbaak heel vaak de vraag voorbij komen over wat de exacte vertrektijden van een bepaalde lijn zijn (omdat op de wiki slechts 1× per uur staat bijvoorbeeld).
Nou zie je de laatste tijd ook steeds vaker dat vervoerders voor de dienstregelingen van hun lijnen een vaste link gebruiken waar je naar kan doorverwijzen. Keolis doet dat in ieder geval.
Is het een idee om in de infobox door te kunnen verwijzen naar de exacte dienstregeling?
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 25 okt 2018, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Als test (om te kijken of ik enkele termen kan verduidelijken voor de lezer) heb ik in de infobox verwijzingen gemaakt naar de spits- en daluren en op de pagina "Daluren" een korte uitleg toegevoegd van de tijdzone die wij bedoelen in de infobox. Wat vinden jullie hiervan?
Vind 't niet zo'n handig idee eerlijk gezegd, op de pagina over "spits" zie ik ook vrij weinig over bussen terug. En daarnaast verschilt het nogal per regio/vervoerder/buslijn wat precies als spitsperiode gehanteerd wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Over het algemeen worden relatief gelijke tijden gehanteerd (6:00-9:00 ochtendspits; 9:00-15:00 daluren; 15:00-19:00 middagspits)en hierover heb ik een toelichting gegeven op de pagina's Spits en Daluren op de wiki. Ik hoor graag meer meningen, zodat ik weet of we er iets mee kunnen doen. :)