Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door huibe »

Ik kwam deze 'concessie' tegen bij een stukje onderhoud (categorie categoriseren). Dit is duidelijk geen concessie voor een jaar, maar een dienstregelingsjaar. Alleen valt 2004 nu onder een concessie of moet de pagina worden hernoemd naar "Hermes Dienstregling Noord- en Midden-Limburg (2004)"?

In mijn ogen was er voor de Veolia concessie in 2007 geen concessie die aan Hermes was gegund. Hermes voerde gewoon (traditiegetrouw) het vervoer uit in opdracht van de provincie Limburg. Maar wie kan hier meer duidelijkheid in geven?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door huibe »

Idem voor:
* Concessie SRE Eindhoven Stad 2002/2003
* Concessie SRE Eindhoven Stad 1999/2000
* Concessie SRE Eindhoven Stad 1998/1999
* Concessie SRE Eindhoven Stad 1997/1998
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door fogeltje »

Huibe, mag ik je vragen een lijstje met dit soort pagina's aan te leggen? Je mag deze eventueel ook op mijn gebruikerspagina onder een apart kopje plaatsen, iets van "nog na te kijken". Ik denk dat we ons vanuit het beheer nu even met de lopende zaken mbt buitenlandse lijnen ed moeten toeleggen maar dit wil ik zeker ook adresseren. Maar er komt erg veel op en vooral mijn tijd is zwaar gelimiteerd, dus we moeten even prioriteren. Bedankt wederom voor het meedenken *bus*
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door huibe »

OK. Het lijstje staat op je overlegpagina, maar misschien dat anderen ook een opinie hebben.

NB in mijn ogen zijn de eerste concessies zoals wij ze gebruiken pas in 2001 ontstaan. Dus hierbij gaat het om de Europese aanbestedingen. Hiervoor waren het lijnen/vergunningen in opdracht van een provincie, bestuursregio of BOS/BOV gemeente.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door Etienne »

Ook alle pagina van concessie KAN-Noord vallen onder diezelfde manier van Limburg 2004, want de eerste concessie was daar pas in 2007.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door waldo79 »

@huibe: Logisch, het systeem met concessies is een product van de Wet/Besluit Personenvervoer 2000.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door huibf »

huibe schreef:Idem voor:
* Concessie SRE Eindhoven Stad 2002/2003
* Concessie SRE Eindhoven Stad 1999/2000
* Concessie SRE Eindhoven Stad 1998/1999
* Concessie SRE Eindhoven Stad 1997/1998
Ik snap d'r niets van wat is er niet goed aan ? Sinds 1997 is het vervoer ondergebracht bij het SRE. Voor de logica lijkt het me verstandig dat je dit laat staan onder het SRE.
Sinds 2015 bestaat SRE ook niet meer, maar om iets fatsoenlijk terug te kunnen vinden is het wel erg handig om het in 2015 en 2016 ook de SRE concessie aan te houden. Ook al valt de verantwoordelijkheid nu bij Brabant.

Geldt ook voor de SRE/Peel concessie alsmede de SRE/Kempen concessie.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... _De_Kempen
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_SRE_De_Peel
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_Stad
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door huibe »

Klopt dat het vervoer onder verantwoordelijkheid viel van de/het SRE, alleen het ging toen niet om concessies. De lijnen die in/op de genoemde categorieën staan hebben de naam als concessienaam meegekregen. En dat is niet juist.

Alleen de vraag is horen de lijnen thuis in de categorie/parameter regio SRE (op de pagina Hermes Dienstregeling {{jaar}}) of behoren ze thuis in de categorie/parameter concessie SRE (xxxx-xxxx).

Zoals gezegd lijkt mij het eerste, alleen voordat ik dat ga aanpassen en misschien mensen tegen het zere been ga aanschoppen wil ik er wel duidelijkheid over hebben.

De andere twee zijn bij mij nog niet naar boven gekomen, omdat ze in ieder geval onder de algemene categorie zonder jaartallen staan. Maar ook hier geld inderdaad hetzelfde, dat het in mijn ogen geen concessie (zoals bedoeld in wp2000) is.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door Etienne »

Met wat gegoogle kwam ik een magazine OV-Visie tegen waarin vermeld staat dat in 2002 een drietal concessies (NM-/Z-Limburg/Heuvelland) onderhands gegund werden aan de aldaar rijdende vervoerders tot december 2004, waarna een aanbesteding zou gaan volgen. Beide Limburgse concessies werden zelfs nog met een jaar verlengd, wat aannemelijk dus 2 jaar is geworden tot Veolia er ging rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door huibe »

OK. Kan je een algemene pagina aanmaken waarin dit feitje staat, met daarbij de jaartallen? Dan kan deze pagina daaraan gekoppeld worden en de juiste categorieën krijgen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door Etienne »

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Noord- en Midden-Limburg (2004)

Bericht door fogeltje »

Ik zou zeggen, als er geen zekerheid over het wel of niet zijn van een al dan niet onderhands gegunde concessie dan regio parameter.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten