Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

MediaWiki heeft zo z'n eigenaardigheden zullen we maar zeggen, als je een bepaalde pagina zoekt is het soms ook handiger om 'm via Google op te zoeken om maar wat te noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ja dat klopt Daniel. Bij MediaWiki maakt het zelfs uit of je hoofdletters gebruikt of niet, je moet de paginanaam precies correct intypen om de pagina te krijgen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hendrik »

Bee schreef:
Hendrik schreef:Ik vind het überhaupt gek dat de leesbaarheid van de code invloed heeft op de uiteindelijke opmaak van de pagina...
Na elk dienstregelingjaar volgt een witregel. Dat is normaal geen probleem, want die wordt door de wikiparser weggestreept als er output is voor dat jaar, ongeacht wat die output is. Als het jaar niet getoond wordt, blijft alleen die witregel over, en als er daar meer van zijn worden die wel door de wikiparser getoond. Als het station gesloten is worden die witregels overigens ook gegenereerd, maar witregels aan het einde van de pagina worden door de wikiparser gestript omdat ze geen nut hebben.
Welk sjabloon genereert de witregels eigenlijk?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hendrik »

Er staan inderdaad behoorlijk wat witregels, maar niet voor elk dienstregelingsjaar één. Dan zouden het nog veel meer witregels moeten zijn. Dat spoort niet helemaal met de verklaring van Bee, lijkt mij. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Na elk sjabloon staat een enter tussen het volgende sjabloon:

Code: Selecteer alles

}}
{{StatBediening
Als het jaar niet wordt getoond door de parameter toonvanaf blijft alleen de enter na }} staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hendrik »

Maar dan zou er (om bij het voorbeeld van Barneveld-Zuid te blijven) toch voor elk jaar van 1968 t/m 2014 een witregel moeten staan, oftewel 47 witregels? Dat is niet het geval...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Twee witregels worden omgezet in één <p><br /></p>, dan kom ik bijna tegen de vijftig:

Code: Selecteer alles

<p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p><p><br />
</p>
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hendrik »

Dat zie ik, inderdaad. Het wordt steeds onbegrijpelijker, eerlijk gezegd... Maar dat ligt ongetwijfeld aan mijn kennis van MediaWiki. :P Geef mij maar gewoon HTML ofzo.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Waarom zou je dan niet gewoon die enter weghalen. Dat verkleint de leesbaarheid toch niet dramatisch?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ik zoek eigenlijk iets waar alle looptijden van de concessies opstaan, maar kan online niet snel iets actueels vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Tochjo »

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Tochjo schreef:Overzicht van concessies voldoet niet?
Nee ik wil de wiki juist aanpassen, maar kan geen actuele data vinden voor onder andere Concessie Kleinschalig OV Groningen-Drenthe met einddatum 13.12.2014 op de wiki.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Roelof88 »

Ik denk dat alle 6 kleinschalige concessies gewoon zijn verlengd tot eind 2017. Voor Westerkwartier vond ik in ieder geval dit bericht: http://www.taxipro.nl/contractvervoer/2 ... taxi-nuis/
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Roelof88 »

regenmaker schreef:Waarom zou je dan niet gewoon die enter weghalen. Dat verkleint de leesbaarheid toch niet dramatisch?
Als je de enters weghaalt dan werken de kopjes niet meer.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Wat vinden jullie van het idee van het kunnen opsplitsen van de avondfrequentie in weekend, zaterdag en zondag en doordeweeks? De parameters worden dan optioneel toegevoegd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Wubbo »

In mijn zoektocht naar verouderde Wiki-artikelen kwam ik [wiki]Spoorslag '70[/wiki] tegen. De link naar het rapport over spoorslag '70 werkt alleen niet meer. Is er iemand die dat rapport nog voor me heeft? Anders moet ik denk ik een keertje naar de NVBS-bibliotheek, die heeft hem ook.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Wubbo »

Ik heb nog even verder zitten zoeken: spoorslag '70 is een onderdeel van Spoor naar '75, en daarvan heb ik het rapport in mijn boekenkast staan. Nu nog eens rustig lezen en daarna het Wiki-artikel uitbreiden :).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ardan »

Goed bezigg! :pos: Kerstvakantie zeker? :P
Ik doe ook maar wat
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

De aanpassing Schiphol -> Schiphol Airport is overal doorgevoerd.

Ben daarbij nog wel een aantal pagina's tegengekomen die ik in de categorie:verouderd heb gezet omdat een deel van de informatie niet meer lijkt te kloppen. Als iemand zin heeft om daar naar te kijken?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Ik heb voor de nachttrein Amsterdam - Berlijn in de dienstregeling 1999/2000 een koersrijtuig van/naar Dresden ontdekt. Helaas vermeldt mijn bron dit rijtuig (nog?) niet in eerdere dienstregelingen. Heeft iemand toevallig een (internationaal) spoorboekje uit eerdere jaren waar over een dergelijk rijtuig iets in staat?

In de dienstregeling 2000/2001 werd de nachttrein Amsterdam - Berlijn geschrapt en kwam er gedurende twee jaar een nachttrein Amsterdam - Dresden (- Praag), dus voor latere jaren ben ik niet op zoek :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ronald »

In het "Spoorboekje Buitenland" van winter '97/'98 staan deze in ieder geval niet. Er staat een tabel in het boekje met de op de treinen uit Nederland aansluitende verbinding Hannover-Magdeburg-Dresden-Praag. De genoemde nachttreinen 340/341 staan in deze tabel vermeld tussen Hannover en Magdeburg, maar zonder doorgaande verbinding naar Dresden.
Ik dacht dat ik nog meer "Spoorboekjes Buitenland" had, maar volgens mij alleen oudere (dat wordt dan ook even zoeken...)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Geen vraag maar mededeling. ik ben even compleet uit de running voor wiki. rechter hand zit in het gips voor minimaal tien dagen. Vinger was op twee plekken uit de kom. Sorry Frank. alles zaal even bijjou terecht moeten
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

Sterkte.

Maar het is een uitdaging om alles met links te tikken. :twisted:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ben maareens grondig het OV over water aan het nalopen, met name de waterbus dan nu want de rest is over het algemeen niet zo heel spannend. Zit alleen met een vraagje bij lijn 20: komt het zoals het er nu staat een beetje duidelijk over dat er alleen in de zomerdienst op donderdag en vrijdag langer wordt doorgevaren? Twijfel namelijk of de combi van de parameters "avond" en "koopavond (vakantie)" een handige is gezien er op normale avonden in de vakantie gewoon dezelfde eindtijd geldt als daarbuiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten