Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Maar als dat zo is dan moet er inderdaad een nieuwe pagina komen. Ik ben niet bekend in dat gebied, dus daar kan ik je niet mee helpen. ;) Alhoewel die info gewoon in de pagina geschiedenis zou moeten te kunnen vinden zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door busfanNL »

Ik probeer even wat Opstappers te wijzigen want bij de halte Hoek Dronrijp staat Doek Dronpijp. :roll:
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Etienne »

Zugführer schreef:Of wacht, nu lees ik in " Geschiedenis" dat de route in 2014 veranderd is tussen 's-Hertogenbosch en Sint-Michielsgestel. Er moet dus gewoon een nieuwe pagina voor de voormalige lijn komen...
Dat vind ik het nu niet waard en daarmee belanden we weer in de splitsdiscussie terug. -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Zugführer »

Als er een halte bijkomt of zo maak je uiteraard geen nieuwe pagina aan, maar toch wel als de route opeens via een ander dorp loopt?
Of het oude stukje van de routestrip komt ergens onder de pagina te staan, maar dat is hier ook niet het geval.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Er wordt onderweg een ander dorp aangedaan als ik het goed lees. Dat lijkt me reden genoeg om de pagina te splitsen eerlijk gezegd. Op z'n minst moet de oude route in de geschiedenis opgenomen worden; het zou zonde zijn om dat weg te gooien :wink: .

Hoewel ik een mening heb over het aanmaken van een nieuwe pagina bij een nieuwe concessie, hadden we daarvan geloof ik gezegd het even per concessie te laten zoals het nu is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

In het geval van deze pagina zou ik kiezen voor splitsen, omdat er in de route een uitruil is geweest met een andere lijn, dit zijn echter keuzes die echt per pagina beoordeeld moeten.

Zijn er nog meer van dit soort gevallen (VLijn en Lijn op één pagina) op de wiki?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Zijn er nog meer van dit soort gevallen (VLijn en Lijn op één pagina) op de wiki?
Nee, denk niet dat je er veel gaat vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:Als er een halte bijkomt of zo maak je uiteraard geen nieuwe pagina aan, maar toch wel als de route opeens via een ander dorp loopt?
Of het oude stukje van de routestrip komt ergens onder de pagina te staan, maar dat is hier ook niet het geval.
Eigenlijk is het gewoon heel simpel. Wat ik zelf eigenlijk altijd aanhoudt is dat ik ga splitsen als het niet meer in een paar regels uit te leggen is wat er verandert is of als het gewoon een heel complex verhaal wordt.
Dat kan dus gaan om een grotere routewijziging, maar ik heb ook weleens lijnen opgesplitst om hele lange verhalen over de verschillende manieren van bediening van dezelfde route te voorkomen.

Als voorbeeldjes...
- Hier dus niet gesplitst
- Deze heeft wat meer varianten, maar niet gesplitst
- En deze is juist wel opgesplitst, als je de opvolger ziet is wel duidelijk waarom
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hainje »

Momenteel ben ik op zoek naar de wikilinks van diverse oude bussoorten. Deze wil ik gebruiken op de pagina's van de BBA. Ik weet niet precies hoe al die bussen heetten, dus het juiste zoekwoord vinden is dan ook vrij moeilijk voor mij. Kunnen jullie voor mij de pagina's naar bussen die in de BBA-tijd in Brabant reden hier plaatsen? Het gaat dan vooral om de bussen die sinds 1990 in dienst waren. Alvast bedankt!
🍉
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hendrik »

Een beginnetje heb je door te zoeken op 'BBA Categorie:Busmaterieel'.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door MdJ »

Het materieel van de busbedrijven was niet heel erg verschillend bij de bedrijven:
Stadsbus: CSA-I / II.
Streekbus: Den Oudsten mb200 (geheel, half of geen KLM front) standaard en geleed & Den Oudsten mb230.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hainje »

Dank beide! :pos:
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

En voor de duidelijkheid: de gelede MB200 heette MBG200 :wink: Daarnaast kwam er bij de BBA nog wel meer materieel, bijvoorbeeld de Hainje ST2000 (maar die kende je vast al gezien je gebruikersnaam :P )
Aan recentere types had je verder nog de Berkhof Premier, Mercedes Citaro, Van Hool AG300, Van Hool A330, Mercedes Integro. In Breda en Tilburg hebben verder ook nog Den Oudsten Alliances gereden, maar zogauw kan ik er even niet bij vinden welke variant precies.
Maargoed, met sommige van die types zit je al ruim na 1990.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hainje »

De ST2000 kende ik wel, maar wist niet dat deze zo heette. In mijn hoofd is dat altijd een Berkhof geweest en niet echt een Hainje.
Volgens mij heb ik deze vraag al eens een keer eerder gesteld, krijg ineens een deja-vu-momentje. :oops: Voordeel is wel dat het antwoord nu in het Wikivragen topic staat, dus voor mij makkelijker terug te vinden als dit klusje door andere bezigheden weer ondergesneeuwd is geweest. Maar momenteel ben ik weer begonnen met het toevoegen van geschiedenis bij de stadsdienst van Tilburg, dus vandaar dat ik dit (weer) vraag.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:De ST2000 kende ik wel, maar wist niet dat deze zo heette. In mijn hoofd is dat altijd een Berkhof geweest en niet echt een Hainje.
Klopt beide, Hainje is overgenomen door Berkhof in de periode dat de ST2000 nog geleverd werd. Die zijn er dus met logo's van beide busbouwers geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Vergelijk Chrome...:
Afbeelding

...eens met IE...:
Afbeelding

...dan valt op dat in Chrome hele kleine witte streepjes in de routestrip verschijnen.
Zijn er meer mensen die met hun browser dat hebben?
(Sorry, het zijn niet de beste afbeeldingen, maar wat ik bedoel is volgens mij wel duidelijk.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ik heb eens gekeken en zelfs Chrome er even voor geupdate naar de laatste versie maar kan het probleem niet reproduceren. Is het niet ergens een instelling? Er lijken bij jou in Chrome tabelranden getoond te worden want elke regel in een routestrip is een tabelrij. Nu zijn dat soort dingen typisch de gevallen waarop browsers weleens verschillend reageren, maar zie het sowieso in geenenkele browser die ik hier ter beschikking heb (en dat zijn er vier om een beetje fatsoenlijk dingen voor OVNL te testen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hainje »

In Chrome heb ik er in ieder geval geen last van. IE weet ik niet, ik zou moeten gaan zoeken om zeker te weten dat dit op mijn pc geïnstalleerd staat. :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Het gebeurt soms in Safari, maar dan niet tussen alle afbeeldingen. Maar dat is volgens mij meer een tijdelijke grafisch probleem, want bij een herbezoek aan een pagina komt het meestal niet meer voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Heb zojuist iets van 200 pagina's en categorieën van de wiki afgehaald. Er staan nu nog vijf pagina's in de categorie:verwijderen omdat er nog pagina's naartoe verwijzen. Zou iemand hier naar willen kijken (en er ook iets zinnigs mee willen doen)? Dan is die categorie eindelijk weer eens een keer helemaal leeg :D .
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Ik heb de 4 Eindhovense te verwijderen pagina's aangepast naar de juiste verwijzingen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Dank! Alles is nu weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Wat kan ik het beste doen met de [serie=Stoptrein|2016|Mariënberg - Almelo31000[/serie] ?

1. De bestaande pagina op voormalig zetten met een opmerking dat deze t/m 29 april 2016 reed en dan een nieuwe pagina aanmaken vanaf 6 juni 2016?
2. De bestaande pagina aanpassen en Geerdijk eruit verwijderen. Nadeel, dan verschijnt 2016 ook niet meer op de historische pagina van Geerdijk.
3. Andere oplossing, namelijk...?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Wat vind je van de huidige oplossing? Dat doen we ook als er in de loop van een dienstregelingsjaar een station opent.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Als er op 6 juni een nieuwe dienstregeling komt waarbij de treinen doorrijden naar Hardenberg vind ik de nu gekozen oplossing eigenlijk geen goede oplossing, anders wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten