Pagina 2 van 2

Re: Omzetten voormalige (bus)lijnen naar standaard

Geplaatst: wo 13 sep 2017, 16:48
door Meltrain
Dat lijkt me een goed idee. Mondeling overleg werkt toch vaak beter.
Mijn eerdere opmerking over een bijeenkomst was ook volledig serieus.
regenmaker schreef:Verder moet je de Erasmuslijn en Calandlijn wel aanpassen aan de standaard naamgeving, anders worden ze alsnog niet getoond wanneer de fout uit sjabloon VLijnInfo is gehaald. Het sjabloon regio zoekt op titlematch=Lijn% dus moet de titel altijd beginnen met lijn, hetgeen ook standaard is.
Op zich is het geen probleem om "Lijn" er extra voor te zetten, hoewel het niet erg mooi staat ("Lijn Erasmuslijn" is een beetje dubbelop vind ik).
Als echter ook nog de bestemmingen moeten worden toegevoegd, wordt het wel een erg lange titel: "Lijn Calandlijn Rotterdam Nesselande / Rotterdam Ommoord / Capelle a/d IJssel De Terp - Spijkenisse De Akkers". Ik denk dat het middel dan het doel een beetje voorbijschiet.

Re: Omzetten voormalige (bus)lijnen naar standaard

Geplaatst: wo 13 sep 2017, 16:59
door regenmaker
Wat voor'n locatie hadden jullie dan in gedachten?

@metro dan kies je of 1 bestemming of maak je er Lijn Erasmus van?

Re: Omzetten voormalige (bus)lijnen naar standaard

Geplaatst: do 14 sep 2017, 17:17
door Meltrain
De naam veranderen vind ik bijna geschiedvervalsing, aangezien die lijnen de naam Calandlijn resp. Erasmuslijn hadden.
Ik kies dan toch voor de optie "Lijn Calandlijn Rotterdam Nesselande / Rotterdam Ommoord / Capelle a/d IJssel De Terp - Spijkenisse De Akkers". Alle bestemmingen zijn even belangrijk.

Re: Omzetten voormalige (bus)lijnen naar standaard

Geplaatst: do 14 sep 2017, 22:16
door Daniel
Ik kwam nu net een grensgevalletje tegen, en daarvan ga ik er meer treffen in Dordrecht e.o., dus vandaar even deze vraag: is er enig bezwaar tegen een pagina die zowel aan een regio als een concessie gekoppeld zit? Met de automatische tabellen gaat dat gewoon goed toch?
In Dordrecht ging namelijk per 1 januari 2001 de eerste concessie van de stadsdienst in, maar alle lijnen bleven toen nog ongewijzigd. De route- en dienstregelingswijzigingen gingen per 1 juli 2001 pas in. Leek me wat onzinnig om dan voor die paar maanden een nieuwe pagina te maken die in de concessie gecategoriseerd zit.

Re: Omzetten voormalige (bus)lijnen naar standaard

Geplaatst: do 14 sep 2017, 22:27
door regenmaker
De overgang van regio naar 'echte' concessies gaat prima, zolang beide parameters ingevuld zijn. Niets aan de hand dus.

Re: Omzetten voormalige (bus)lijnen naar standaard

Geplaatst: do 14 sep 2017, 23:01
door Daantje
regenmaker schreef:Wat voor'n locatie hadden jullie dan in gedachten?

@metro dan kies je of 1 bestemming of maak je er Lijn Erasmus van?
Dan wordt ie met Google niet gevonden met 'Erasmuslijn' en zo heet het gewoon.

Misschien als bestemming oost-west en noord-zuid gebruiken?

Re: Omzetten voormalige (bus)lijnen naar standaard

Geplaatst: do 14 sep 2017, 23:02
door regenmaker
Dan behoud je toch de doorverwijziging? Het gaat meer om het woordje lijn. Verder is dit zo'n uitzonderingsgeval dat de rest van de titel me eigenlijk niet echt uitmaakt.

Re: Omzetten voormalige (bus)lijnen naar standaard

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 10:08
door regenmaker
Als iemand een keer niets te doen heeft, maar toch zin heeft om iets nieuws te leren. Dan kan ik diegene wel helpen met het leren van hoe hij of zij een voormalige lijn op de wiki bijwerkt. Stuur een PB naar mij, dan help ik je verder. Alle hulp is welkom.