Haltetaxi Zeeland

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Haltetaxi Zeeland

Bericht door TLP »

Ik heb me dit jaar ingeschreven voor het bijwerken van de concessie Zeeland, waar dus ook de haltetaxilijnen onder vallen. Echter, als ik zoek naar informatie over de haltetaxi's op de wiki en bij de vervoerder, komen bij mij een aantal vragen op:
  • De haltetaxilijnen worden niet op de concessiepagina van Zeeland genoemd, maar alleen op de pagina over de haltetaxi. Waarom is dit?
  • De lijnennetkaart van de haltetaxi is nog van 2018. Is er een recentere kaart te vinden?
  • Wanneer wijzigen de haltetaxi's en hoe is dat te zien?
  • Wat is afgelopen jaren überhaupt de procedure voor het bijwerken van de haltetaxi's geweest?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door huibf »

Ik en regenmaker zijn er iig mee bezig geweest.
Maar het was een kluif werk omdat 9292 niet helemaal op orde was. Nu zou dat wel moeten zijn.

In 2019 is er niets gewijzigd aan de routen. De laatste versie was november 2018.

Wijzigingen worden niet steevast gepubliceerd. Maar ik kan het bij de Provincie eens navragen binnenkort.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door Meltrain »

TLP schreef:
  • De haltetaxilijnen worden niet op de concessiepagina van Zeeland genoemd, maar alleen op de pagina over de haltetaxi. Waarom is dit?
Omdat ze geen deel uitmaken van de concessie Zeeland, maar aanvullend vervoer zijn. Ik weet niet of dat een aparte concessie is of onderhands geregeld is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door TLP »

Waarom staat dan in de infobox Concessie Zeeland :? ? Lijn 990 als voorbeeld.
Maar onderdeel of niet, het lijkt mij sowieso handig als de haltetaxi's duidelijk zichtbaar zijn. Het is bijvoorbeeld niet duidelijk welke haltetaxi's welke kernnetlijnen vervangen. Als de haltetaxi's geen deel uitmaken van de concessie Zeeland, lijkt het mij wijs om uit te zoeken onder welk contract zij dan wel vallen, en dit aan te geven. Ook lijkt het mij wijs om wel naar de haltetaxi's te verwijzen op de concessiepagina van Zeeland. Ik weet niet of het zo strikt moet als bij de Concessie GD, dus ik hoor graag jullie meningen hierover.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door regenmaker »

Inderdaad, zoals hierboven genoemd is:
  • Over het algemeen werk ik de haltetaxi bij. Wanneer de dienstregeling wijzigt wisselt.
  • De haltetaxi valt officieel niet onder de concessie Zeeland, maar hoort daar wel weer als zodanig bij dat ik destijds voor heb gekozen om ze onder dezelfde concessie te schuiven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door TLP »

Is het dan wel een idee om de haltetaxi's op de concessiepagina van Zeeland te vermelden?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door huibf »

Ik zou ze inderdaad opnemen.
De voormalige haltetaxies staan er immers ook.
Foe dat dan wel met terugwerkende kracht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ik zou ze opnemen als Bravoflex dus met een link naar de haltetaxi pagina. Niet alle lijnen afzonderlijk dat zorgt voor dubbel werk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door Wannes »

Overigens klopt het lijnennet van de haltetaxi niet helemaal. Zo wordt bijvoorbeeld de haltetaxi naar Burghsluis niet getoond terwijl deze wel gewoon rijdt, ik heb hem afgelopen zomer nog genomen.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door TLP »

regenmaker schreef:Ik zou ze opnemen als Bravoflex dus met een link naar de haltetaxi pagina. Niet alle lijnen afzonderlijk dat zorgt voor dubbel werk.
Zoals ik nu op de concessiepagina gedaan heb?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ja inderdaad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door TLP »

Ik heb de afgelopen tijd nog eens over de haltetaxi's nagedacht en wil er toch voor pleiten om, met terugwerkende kracht, de haltetaxi''s toe te voegen aan zowel de concessiepagina van Zeeland als aan de wijzigingspagina's van elk dienstregelingjaar. Tegelijkertijd wil ik op pagina's van reguliere lijnen verwijzingen naar de haltetaxi's toevoegen die ze vervangen, die ontbreken nu namelijk. Dit alles kost nu extra werk, maar ik verwacht dat dit efficiënt is uit te voeren omdat de geschiedenis van de haltetaxi's is bijgewerkt en er op de haltetaxi-pagina een lijst staat met voormalige haltetaxi's. Ik verwacht dan ook dat ik de herstructurering grotendeels dit weekend kan uitvoeren, nadat ik vandaag (en eventueel morgen) de mogelijke wijzigingen in mijn concessies die niet vermeld staan op de wijzigingspagina heb gecontroleerd. Mocht ik werk niet afkrijgen dan voltooi ik dat begin volgende week.

Het belangrijkste argument dat ik voor deze herstructurering heb is dat de haltetaxi's in de praktijk een belangrijk onderdeel uitmaken van het Zeeuwse openbaar vervoer en dat ze naar mijn idee nu slecht zichtbaar zijn. Hoewel ik inmiddels een link naar de haltetaxi's op de concessiepagina heb toegevoegd is niet in één oogopslag duidelijk welke routes ze afleggen, wat bij alle andere OV-lijnen wel het geval is. Daardoor denk ik dat mensen het belang van de haltetaxi snel over het hoofd zien. Het argument dat de haltetaxi's officieel geen onderdeel uitmaken van de concessie gaat niet helemaal op, want de voormalige haltetaxi's staan wél in het (automatische) overzicht van de voormalige lijnen van de concessie, omdat bij de concessieparameter Zeeland is ingevuld.

De lijst van huidige haltetaxi's op de haltetaxipagina zou vervangen kunnen worden door een automatische lijst. Dit lijkt mij geen probleem, omdat de huidige lijst met periodeverklaringen naar mijn mening onoverzichtelijk is en daarom weinig toevoegt. Voor de bedieningsperioden kunnen mensen ook terecht op de lijnpagina's, zoals bij vrijwel alle lijnen gebruikelijk is. Wel heb ik hulp nodig met het correct maken van zo'n automatische lijst, omdat ik niet zeker weet wat er precies ingevuld moet worden.

Ik hoor het graag als jullie nog commentaar op mijn ideeën hebben. Mocht ik niets horen dan ga ik zaterdag hiermee aan de slag.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ik vind het prima om de haltetaxi aan de concessie Zeeland toe te voegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door TLP »

Prima. Ik heb zo veel meer werk dan verwacht gehad aan het bijwerken van mijn concessies (inclusief Zeeland) voor de dienstregeling 2020, dat ik het opknappen van de haltetaxi's even tot morgen uitstel.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Haltetaxi Zeeland

Bericht door TLP »

Wie kan vertellen welk materieel er zoal op de haltetaxi rijdt? Het begrip Taxibusje zegt niet zoveel. Zoals velen denk ik bij het zien van de term Taxibusje het eerst aan de Mercedes-Benz Sprinter, maar er zijn ook andere modellen taxibusjes die in Nederland rondrijden, zoals Volkswagen Crafter, Ford Transit, Mercedes-Benz Vito, Volkswagen Caddy, Renault Master... en dan zijn er ook nog de busombouwers als VDL en Tribus. Materieelsoorten gekoppeld aan lijnen zou helemaal fijn zijn, dan kunnen die op de wiki toegevoegd worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten