Pagina 2 van 7

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: do 12 dec 2013, 15:35
door fogeltje
huibf schreef:en ook niet in SRE komt.
Als het SRE tegen die tijd niets meer te zeggen heeft (SRE wil bepaalde taken houden, waaronder vervoerstaken, maar of ze ook OV wilden behouden weet ik niet. Maar de provincie heeft al aangegeven daar niks van te willen weten, dus het zal wel afbraak-OV worden na 2016) zal dat wellicht de vervoerder uit Oost-Brabant worden en de huidige SRE concessie bij de nieuwe oostelijke concessie van Brabant komen.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: do 12 dec 2013, 17:22
door Meltrain
Dat kan niet zomaar. Die concessie moet hoe dan ook opnieuw aanbesteed worden, of de provincie of het SRE de opdrachtgever wordt.
Het is wel mogelijk dat de naam wijzigt in "Eindhoven e.o." of "Zuidoost-Brabant" ofzo.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: do 12 dec 2013, 17:50
door Geert
Lijkt me meest aannemelijk dat de provincie de concessie overneemt (als opdrachtgever) en bij afloop een nieuwe concessie uitschrijft. Concessie openbreken zal wel duur zijn.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 00:17
door fogeltje
Meltrain schreef:Dat kan niet zomaar. Die concessie moet hoe dan ook opnieuw aanbesteed worden, of de provincie of het SRE de opdrachtgever wordt.
Het is wel mogelijk dat de naam wijzigt in "Eindhoven e.o." of "Zuidoost-Brabant" ofzo.
Er is de laatste tijd nog vaker gegund zonder aanbestedingen. Volgens mij is het verre van verplicht maar moest Nederland in dat wezen weer eens het braafste jongetje van de klas zijn. Die Braboconcessies duren toch tien jaar? Dan zitten ze straks acht jaar met een concessie die ze graag willen samenvoegen met andere concessies. Lijkt me dat er wel iets te verzinnen zou zijn om dat bij een lopende concessie te voegen als men echt zou willen.

Met wat geluk maak ik de afbraak de in ZO-NL niet meer mee.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 11:46
door Meltrain
Gunnen zonder aanbesteden kan in Nederland alleen in de drie grootste steden mits de concessieverlener zeggenschap ver de uitvoerder heeft.
De concessies die jij bedoelt zijn de Haagse tram, Rail Rotterdam en Amsterdam.
Bus Rotterdam en Stadsbus Den Haag zijn wel openbaar aanbesteed.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: za 14 dec 2013, 16:14
door huibf
fogeltje schreef: Met wat geluk maak ik de afbraak de in ZO-NL niet meer mee.
e bent een die-hard gebruiker en als je je rijbewijs hebt, zal je nog de bus zo af en toe pakken, net als mij.
Of bedoel je dat je de afbraak niet ziet gebeuren de komende 60 jaar :)

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: za 14 dec 2013, 16:53
door fogeltje
huibf schreef:
fogeltje schreef: Met wat geluk maak ik de afbraak de in ZO-NL niet meer mee.
e bent een die-hard gebruiker en als je je rijbewijs hebt, zal je nog de bus zo af en toe pakken, net als mij.
Of bedoel je dat je de afbraak niet ziet gebeuren de komende 60 jaar :)
De vraag is meer of ik dan nog hier in de regio woon ;) Ik zal zeker de bus blijven pakken waar het kan. Daar twijfel ik niet aan. Of ze moeten het wel erg gaan afbreken en duurder maken. Ik ben er principieel op tegen om in mijn eentje in een auto te zitten (gaan we met een groep, dan al minder) als ik met OV een goed alternatief heb.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: za 14 dec 2013, 17:28
door huibf
fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef: Met wat geluk maak ik de afbraak de in ZO-NL niet meer mee.
e bent een die-hard gebruiker en als je je rijbewijs hebt, zal je nog de bus zo af en toe pakken, net als mij.
Of bedoel je dat je de afbraak niet ziet gebeuren de komende 60 jaar :)
De vraag is meer of ik dan nog hier in de regio woon ;) Ik zal zeker de bus blijven pakken waar het kan. Daar twijfel ik niet aan. Of ze moeten het wel erg gaan afbreken en duurder maken. Ik ben er principieel op tegen om in mijn eentje in een auto te zitten (gaan we met een groep, dan al minder) als ik met OV een goed alternatief heb.
ah ja dat kan natuurlijk ook. :D

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 11:09
door Meltrain
Vandaag mag Wikibotje wel aan het werk. :Y
Op een aantal pagina's moet {{Nieuwedrgl2}} verwijderd worden.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 11:53
door Milco
Als ik nu op de wiki 'Serie xxx' intyp, dan kom ik automatisch op de pagina van die serie van 2013 uit. Kan dit in één keer aangepast worden naar 2014 of moet dit weer handmatig gebeuren één voor één? :?

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 15:32
door Edwin
Alle stad/streekconcessies, op een paar kleine dingetjes na, voor 8-12 en 15-12 af *bus* *O*

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 18:07
door Geert
Meltrain schreef:Vandaag mag Wikibotje wel aan het werk. :Y
Op een aantal pagina's moet {{Nieuwedrgl2}} verwijderd worden.
Wikibotje is bezig :)
Milco schreef:Als ik nu op de wiki 'Serie xxx' intyp, dan kom ik automatisch op de pagina van die serie van 2013 uit. Kan dit in één keer aangepast worden naar 2014 of moet dit weer handmatig gebeuren één voor één? :?
Moet ik even uitzoeken. Zal sowieso wel wat handwerk in zitten met nieuwe series of series die juist nu niet meer bestaan.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: di 17 dec 2013, 13:35
door Tom
Zelfde soort vraag als die van Milco: als je een serie intypt, word je op dit moment mooi naar de meest recente serie doorverwezen. De pagina's uit 2013 moeten echter nog naar "voormalig" worden veranderd, zodat ook de bedieningsgeschiedenis wordt aangevuld. Kan dit automatisch of moet dit handmatig?

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: za 21 dec 2013, 14:20
door Roelof88
Tom schreef:De pagina's uit 2013 moeten echter nog naar "voormalig" worden veranderd, zodat ook de bedieningsgeschiedenis wordt aangevuld. Kan dit automatisch of moet dit handmatig?
Dit zou misschien automatisch kunnen worden gedaan, alleen staat de tekst dan nog wel in de tegenwoordige tijd (is, rijdt, wordt).

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: za 21 dec 2013, 17:00
door Roelof88
Inmiddels heb ik alle treinseries van 2013 naar de verleden tijd gezet.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: za 21 dec 2013, 23:58
door Tom
Wow, super! Zal veel werk in gezeten hebben.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: di 07 jan 2014, 22:28
door Milco
Even over Veluwe (aangezien PB en overlegpagina niet lijken te helpen): Xanland, wanneer ga jij nou concessie Veluwe aanpassen aan 2014? Voor de haltes kun je beste 9292 gebruiken en voor de frequenties kun je de tabellen gebruiken op de website van Syntus. Het is nu al drie weken later en het blijft maar onaangepast.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: di 07 jan 2014, 23:27
door Xanland
Ik zou zeggen: ga je gang. :wink:

Word een beetje moe van Syntus en dit kost mij te veel werk en dus te veel tijd (jaja, klaag maar dat ik anderen hier de dupe van laat worden - hoewel de OVinNL-wiki een leuk extraatje is). Deze tijd heb ik al weken niet meer. :x Daarnaast vertrouw ik 9292 gewoon simpelweg NIET, veel te veel fouten al mee gehad waardoor ik met de nieuwe stadsdienstregeling in Apeldoorn alles OPNIEUW door kon gaan lopen.

Helaas. Misschien als ik KV1 (statische dienstregelingdata) ooit eens uit heb kunnen lezen, dat ik het doorloop nadat het al door iemand anders aangepast is.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: wo 08 jan 2014, 10:38
door Roelof88
Het is niet erg als iets niet lukt of als je er niet (meer) de tijd voor hebt, maar het minste wat je in het vervolg kunt doen is dat even op tijd aangeven. Je hebt op de intekenlijst op 8 december wel aangegeven dat het iets langer ging duren, maar volgens mij wist je eigenlijk al dat het niet ging lukken. Als je de inschrijving laat staan, dan gaat iedereen ervan uit dat jij het gaat aanpassen. Had je die inschrijving begin december gewoon ingetrokken (naam doorstrepen of weghalen en een opmerking erbij plaatsen van hoe en wat.), dan had je geen commentaar gehad :idea:.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: wo 08 jan 2014, 10:59
door Meltrain
Inderdaad. Het stadsvervoer in Den Haag ging mij gewoon niet lukken (o.a. door de nieuwe site van de HTM en de grote hoeveelheid omleidingen), maar met één berichtje naar Edwin, was het opgelost en deed hij het voor mij. :D

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: do 09 jan 2014, 18:26
door Roelof88
Milco schreef:Als ik nu op de wiki 'Serie xxx' intyp, dan kom ik automatisch op de pagina van die serie van 2013 uit. Kan dit in één keer aangepast worden naar 2014 of moet dit weer handmatig gebeuren één voor één? :?
Om hier even op terug te komen. De 'serie xxx' doorverwijspagina's naar Nederlandse treinseries werden eerder op de wiki veelvuldig gebruikt. Eind december heb ik een aanpassing gedaan aan het sjabloon PatRij1. Door de toevoeging van het [wiki]Sjabloon:Drgljaar[/wiki] worden de links in de patroontijdentabellen op stationspagina's bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling automatisch aangepast.

De doorverwijzingen werden na deze aanpassing nog maar op relatief weinig wikipagina's gebruikt. Vaak waren dat 'verkeerde' verwijzingen (bijvoorbeeld hier werd gelinkt naar de recentste treinserie). Ik heb inmiddels alles nagelopen. Een stuk of 5 van die "serie" doorverwijzingen worden nog gebruikt in artikelen/overlegpagina's. Van andere series zijn alle verwijzingen/koppelingen aangepast.

Het forum gebruikt de doorverwijzingen nog wel. Ik weet niet hoe dat in elkaar steekt, maar kan dit ook veranderd worden? Als je bijvoorbeeld "s3800" intikt in een bericht op het forum, dat dan direct wordt verwezen naar "Treinserie 3800 ({{drgljaar}})" (dus net als in PatRij1 gebruikmaken van het [wiki]Sjabloon:Drgljaar[/wiki])? Als dat kan dan is het voortaan onderhoudsvrij en kunnen de "serie" doorverwijspagina's die nergens meer aan gekoppeld zijn worden verwijderd :idea:.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: do 09 jan 2014, 19:08
door Daniel
Ongetwijfeld kan het forum aangepast worden, maar het lijkt me wat dubbelop om op twee plekken te gaan vaststellen wat het huidige dienstregelingjaar is. Ook om fouten te voorkomen ben ik voorstander om dat op de wiki te houden, met als bijkomend voordeel dat het makkelijker bijgewerkt kan worden mocht dat nodig zijn.

Als je de serie-pagina's van het sjabloon {{drgljaar}} voorziet om naar de meest recente versie te verwijzen heb je ook een voor 99% onderhoudsvrije situatie. Nieuwe series toevoegen zal immers altijd nog moeten, maar die moeten voor een link in het forum ook handmatig in de database toegevoegd worden.
Bijkomend voordeel van de serie-pagina's vindt ik zelf trouwens ook dat je via de zoekfunctie van de wiki (die op zichzelf wat beroerd werkt) snel iets op kunt zoeken door "Serie 1700" in te vullen, wat immers net wat vlotter gaat dan "Treinserie 1700 (2014)" in te moeten vullen.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: do 09 jan 2014, 19:53
door Roelof88
Daniel schreef:Als je de serie-pagina's van het sjabloon {{drgljaar}} voorziet om naar de meest recente versie te verwijzen heb je ook een voor 99% onderhoudsvrije situatie.
#REDIRECT [[Treinserie xxxx ({{drgljaar}})]] werkt helaas niet op de wiki (ik denk een beperking in de mediawiki software)

Het lukt wel op deze manier.

Reactie aangepast omdat ik zie dat de pagina dan ook in de gekoppelde categorieën verschijnt.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: do 09 jan 2014, 22:03
door Edwin
Meltrain schreef:Inderdaad. Het stadsvervoer in Den Haag ging mij gewoon niet lukken (o.a. door de nieuwe site van de HTM en de grote hoeveelheid omleidingen), maar met één berichtje naar Edwin, was het opgelost en deed hij het voor mij. :D
Viel uiteindelijk nog wel mee ook, mede doordta ik de omleidingen goed bijhield.

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 14:56
door Etienne
Kan het wikibotje even het sjabloon {{Nieuwedrgl2}} verwijderen voor HWGO? :)