Pagina 2 van 2

Re: Toekomst

Geplaatst: vr 22 sep 2017, 22:20
door Mikos
VIRM schreef:Maar wat voor interne apps zijn dat zoal, Mikos (als je daar iets over mag vertellen)?
Een dienstkaartje, een app met service informatie, een app voor UvB's, een materieelmeldingenapp, dat soort zaken. :)

Re: Toekomst

Geplaatst: vr 22 sep 2017, 22:33
door jjasloot
Leuk om te horen dat de nieuwe apparatuur goed werkt, ik heb wel eens wat ontwikkelaars daarvan naast mijn bureau gehad. Mocht je concrete feedback hebben kan ik wel even een intern mailtje sturen :P

Re: Toekomst

Geplaatst: vr 22 sep 2017, 22:42
door Mikos
Daar hebben we voldoende interne kanalen voor :wink:

Re: Toekomst

Geplaatst: za 23 sep 2017, 23:32
door VIRM
Ik neem aan dat die UvB-app bedoel is om ze uit te schrijven? Hoeveel sneller gaat dan t.o.v. de papierwinkel van vroeger?

Re: Toekomst

Geplaatst: za 23 sep 2017, 23:50
door Mikos
Nee, aan het UvB is niet gewijzigd, alleen is er nu een ander programma waarin we het invoeren. Ooit komen er nog een keer printers met bonnetjes, ik vermoed wanneer ik met pensioen ga.

Re: Toekomst

Geplaatst: zo 24 sep 2017, 00:54
door Hainje
Over 30 jaar dus..... :mrgreen:

Re: Toekomst

Geplaatst: zo 24 sep 2017, 12:59
door Aking
Mikos schreef:Nee, aan het UvB is niet gewijzigd, alleen is er nu een ander programma waarin we het invoeren. Ooit komen er nog een keer printers met bonnetjes, ik vermoed wanneer ik met pensioen ga.
Jullie dochter hier in Utrecht heeft ze al een tijdje... Stuur jemand uit die toren is een keer naar beneden :mrgreen:

Re: Toekomst

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 07:17
door tsov
Je bedoelt die dochter die het huis uit is gegaan en een Italiaan aan de haak heeft geslagen? (A)

Re: Toekomst

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 07:55
door marvinkok
Bij de Franse dochter die het huis uit is gegaan ook hoor ;)

Re: Toekomst

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 22:20
door Mr-W
Ben de nieuwe scanner al tegengekomen, nieuw is het scangeluid en het proces zelf gaat veel sneller.
Aking schreef:Dus jullie laten tegenwoordig ook al sporen na op die vermaledijde kaart?
Laat het de fractievoorzitter van de SP in Boxmeer maar niet horen :wink:
(handelend op persoonlijke titel.)

Re: Toekomst

Geplaatst: za 30 sep 2017, 08:25
door Suus

Re: Toekomst

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 14:48
door JWM
Mikos schreef: krijg je dan een Controle-punt op je chipkaart bijgeschreven.
Wat heeft de reiziger hier eigenlijk aan? Want met controle-transacties is er minder ruimte op de kaart om de voor de reiziger relevante reishistorie te tonen bij een automaat.

Re: Toekomst

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 14:57
door Aking
Er zijn bij de OVC toch zoveel dingen waar de reiziger niets aan heeft? :')

Re: Toekomst

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 16:22
door Mikos
Waarom zou het iets voor de reiziger moeten zijn dan?

Re: Toekomst

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 16:31
door dylanwild94
Waarom moet de reiziger gehinderd worden door het door JWM zijn aangedragen punt?

Re: Toekomst

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 16:34
door Mikos
Voor zover het al hinderen is, wordt er gewoon een transactiepunt op de kaart bijgeschreven. De kaart is nu eenmaal zo ingericht dat die dingen dan getoond worden. Klachten naar TLS :pos:

Re: Toekomst

Geplaatst: di 03 okt 2017, 13:15
door JWM
Nee, NS gebruikt de beperkte ruimte aan transacties (10?) op de kaart voor iets waar de reiziger niets aan heeft. Klachten dus naar de NS.

Re: Toekomst

Geplaatst: di 03 okt 2017, 14:18
door Hainje
Plastic kaart 10 transacties, wegwerpkaart heeft 2 transacties in het geheugen.

Re: Toekomst

Geplaatst: za 14 okt 2017, 22:35
door Mr-W
JWM schreef:Nee, NS gebruikt de beperkte ruimte aan transacties (10?) op de kaart voor iets waar de reiziger niets aan heeft. Klachten dus naar de NS.
Inmiddels heeft de eerder genoemde SP er een topic aangemaakt over dit onderwerp
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/vast ... role-40741 inmiddels al 2 pagina's leesvoer :')