Op stap met de FEVE

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Plaats reactie
TonD1953
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 aug 2015, 13:41

Op stap met de FEVE

Bericht door TonD1953 »

Ferrocarriles de Vía Estrecha in het Noorden van Spanje met lijnen vanaf Bilbao via Santander-Oviedo/Gijon naar Ferrol en van Bilbao naar Leon met een lengte van 1192 kilometer spoor was mijn bestemming in de eerste week van juni 2015. Ik vloog van Amsterdam naar Bilbao. Hier vanaf station La Concordia vertrok de geel/witte electrische trein naar Balmaseda. Omdat ik naar Santander wilde stapte ik in Sodupe over op de achterop komende dieseltrein. Deze was een kwartier na de trein naar Balmaseda uit Bilbao vertrokken. Van hier tot Orejo omdaar met een electrisch driewagenstel naar Lierganes te gaan. Lierganes een aardig plaatsje hartje Cantabrica. Na een uur met een ander electrisch driewagenstel naar Santander.
De volgende dag met stop-overs te Torrelavega en Puente San Miguel per dieseltrein naar El Berron. El berron een kruispunt van treinen oost-west en noord-zuid. Na wat foto's door naar Oviedo. De volgende ochtend vertrok om 07.30 uur de diesel twee wagen stel naar Ferrol. Een rit van 7 uur langs de noordkust van Spanje.. Daarna met de RENFE naar A Coruna. De andere kustplaats aan de andere kant van de baai. De volgende dag met de Renfe via Santiago de Compostella en Ourense naar Leon. Aankomst middernacht. De volgende dag rond twee uur weer per FEVE, een diesel twee wagen stel voor een rit van 7 en een half uur terug naar Bilbao. Advies neem een FEVE0-rail kaartje voor 88 euro. Je bent welliswaar duurder uit dan losse FEVE kaartjes maar je bent reuze flexibel en dit kaartje is een maand geldig. Maar kan niet op de RENFE treinen gebruikt worden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Op stap met de FEVE

Bericht door deadlock »

Ok.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Op stap met de FEVE

Bericht door julsteren »

Waar zijn de foto's? Of mag je die niet plaatsen om privacyredenen?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten