Een zondagse streekdienst

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een zondagse streekdienst

Bericht door VIRM »

En als je bij een GVB-tram instapt waar je niet mag instappen, dan hoor je dat wel over de intercom. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Een zondagse streekdienst

Bericht door DrechtBlub »

Leuk blogpostje weer, ik lees ze als hopelijk toekomstige chauffeur graag, geeft wat meer inzicht in hoe het is om chauffeur te zijn. :pos:
Ik blub in het Drecht.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Een zondagse streekdienst

Bericht door gliderfighter »

wilburg22 schreef:Leuk blogpostje weer, ik lees ze als hopelijk toekomstige chauffeur graag, geeft wat meer inzicht in hoe het is om chauffeur te zijn. :pos:
Als je vragen hebt moet je ze ook altijd stellen! ;)
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een zondagse streekdienst

Bericht door SLToilet »

gliderfighter schreef:Een zondagse streekdienst
We rijden rustig door en komen ruim op tijd aan in Son en Breugel. De vorige keer dat ik deze dienst reed, zat de bus al helemaal vol, nu niet eens voor de helft. Bij Tempellaan staat 1 jongen, hij ziet dat het schermpje zwart is en wil doorlopen, waarna ik hem zeg dat ze het daadwerkelijk doen. Ik hoor 3 piepjes, foute boel. Hij heeft te weinig saldo en kan dus niet mee, handig zo'n studentenOV zonder automatisch opladen. Hij probeert alsnog mee te reizen, maar zonder contant geld op zak is het toch echt je eigen probleem. Hij stapt op de fiets en gaat weg.
Ik ben er ook zo eentje die zijn saldo nooit oplaadt voor als ik op zaterdag of zondag ga reizen. Dit doe ik bewust, omdat ik dan precies weet wat ik zelf van mijn rekening plunder om op de chipkaart te zetten. Inmiddels zit ik iets minder krap bij kas maar ik heb zo mijn tijden gekend...

Nooit heb ik na het uitchecken een negatief saldo gehad. En mocht ik dat wel hebben en toch nog wat geld op mijn eigenlijke rekening hebben: gelukkig kun je in Tilburg pinnen! (contant heb ik meestal een louter een paar kronen en roepia's, het zijn meer herinneringen aan vroegâh dan betaalmiddelen voor mij).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten