Herkenning

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Herkenning

Bericht door Mikos »

Herkenning

Verkeerd
Het loopt tegen het einde van de spits wanneer ik naar Baarn onderweg ben vanuit Utrecht. Ik ben de reizigers aan het controleren en kom net voorbij Overvecht bij een jongedame die me een internationaal vervoerbewijs laat zien met als bestemming Boskoop. Tijdens controlerondes krijg je zo ontzettend veel verschillende soorten vervoerbewijzen te zien met verschillende opmaak of uitvoering (denk aan een digitaal E-ticket op de telefoon) dat je vaak in korte tijd heel veel informatie te lezen krijgt en daar op moet acteren. Zo duurt het in dit geval heel even voordat het kwartje valt; deze mevrouw gaat helemaal de verkeerde kant op. Dus vraag ik haar waar ze nu naar toe reist. Ze wijst met haar vinger naar de bestemming die op het kaartje staat gedrukt; Boskoop.

Met behulp van de digitale spoorkaart laat ik haar zien waar ze naar toe wil reizen. En vervolgens waar we nu zijn. Er ontstaat lichte paniek in haar ogen. Maar hoe moet ze daar nu komen dan? Dat is nog moeilijk uitleggen; mevrouw spreekt Frans en een handvol Engels met een vleugje Nederlands. Door elkaar. Dus ik schrijf voor haar op dat ze in Bilthoven terug naar Utrecht moet en met een overstap in Gouda alsnog in Boskoop komt. Ze leest het voor in het Frans, maakt van spoor 1 “voix één” en stapt even later in Bilthoven met haar spullen uit. Ik ben benieuwd hoe lang ze in die trein was blijven zitten voordat ze zich af zou gaan vragen wanneer we in Boskoop aan zouden komen. Je vraagt je wel eens af hoe zo iemand überhaupt in de verkeerde regio terecht is gekomen.

Afbeelding

Anders
Soms komt dat omdat mensen vinden dat ze ook wel anders mogen reizen. We rijden Zutphen uit richting Arnhem en samen met een collega controleer ik deze Intercity. Ik kom bij een jongen met kaartje van Goor naar Lelystad. Ook hier heb ik een seconde nodig om te ontdekken wat mijn onderbuikgevoel me probeert te zeggen. Dus ook deze jongen vraag ik waar hij nu naar toe gaat.
‘Naar Lelystad,’ is zijn antwoord. Als ik hem vervolgens vraag hoe hij dat wil doen, zegt hij zelfverzekerd:
‘Via Amsterdam.’
Wanneer ik reageer dat dat met dit kaartje niet gaat, vertrekt hij geen spier.
‘Zo reis ik altijd naar Lelystad.’
Ik leg uit dat dit kaartje rechtstreeks over Zwolle gaat en geen dagkaart is die hem overal naar toe kan brengen. Ook dat vindt hij weinig interessant. Wanneer ik hem licht dwingend adviseer in Dieren uit te stappen en naar Zwolle te reizen, omdat hij anders extra mag bijbetalen, valt het kwartje.
‘Mag dit niet dan?’
Nee, dit mag niet. Kennelijk komt de boodschap aan. Enkele minuten later komen we in Dieren aan en zie ik hem daadwerkelijk uitstappen en naar de overzijde van het perron lopen. Precies zoals ik hem heb geadviseerd.

Feest der herkenning
Zo goed als het volledige Nederlandse spoornetwerk is mijn werkterrein; ik kom in bijna alle uithoeken en tref dagelijks duizenden reizigers. Soms zijn de diensten zo verdeeld dat je ergens wat vaker komt. Meestal met dezelfde treinen op dezelfde tijden. En dan is het wel eens een feest der herkenning; je komt dezelfde reizigers tegen. Dat is soms wel eens lastig, zeker met vervelende klanten die steevast in dezelfde trein zitten en altijd moeilijk moeten doen. Soms is dat prettig; ik heb een handvol vaste reizigers waarvan ik weet waar en wanneer ik ze tegen kan komen.

Er is een vaste klant die tussen Amsterdam en Ermelo reist; hij werkt in een Amsterdams restaurant en heeft me ooit eens uitgenodigd vooral een keer te komen eten, wat ik afgelopen winter samen met een collega heb gedaan. Uitstekend eten voor een mooi prijsje. Hij straalt nog iedere keer dat ik hem tegenkom en hij vraagt of het eten goed was. Absoluut!

Er is een vaste klant tussen Amsterdam en Weesp die een trajectkaart heeft. Verder ken ik hem niet, maar zijn kaart hoef ik niet meer te controleren; die heeft hij al jaren steevast in orde. Er is een vaste klant tussen Groningen en Zwolle wiens kaart ik niet meer controleer, omdat ik weet dat de baas hem een trajectkaart heeft gegeven. En zo zijn er wel meer. Eens in de zoveel tijd controleer ik ze dan voor de vorm; vooral afhankelijk van de rest van de reizigers. Als er iemand in de coupé zit die ik net een boete heb staan schrijven, controleer ik de rest sowieso, want voor je het weet word je weer uitgemaakt voor racist, of dat nou van toepassing is of niet.

Er is ook een vaste klant waarvan ik weet dat als ik hem zie, ik mijn bonnenboekje erbij kan pakken; hij heeft eigenlijk nooit een kaartje. Daar staat dan weer tegenover dat ik van hem geen identiteitsbewijs hoef te zien, want ik weet zijn naam en adres al wel uit mijn hoofd, zo vaak heb ik hem geschreven. ‘Ambtshalve bekend’ heet dat officieel.

Mijn ‘database’ met vaste klanten verandert iedere keer. Zo verdwijnen er klanten uit; ze reizen niet meer of niet meer met de treinen waar ik op gepland word. Zoals de groep mannen en een vrouw die vanuit Heerenveen naar Leeuwarden reisden. Zij werken in een fabriek en reisden steevast met dezelfde trein naar Leeuwarden; een waar ik regelmatig op zat. Op een bepaald moment had ik vijf dinsdagen op rij diezelfde dienst en kwamen ze me dus vijf weken op rij tegen. We hadden altijd wel plezier met elkaar; zij wisten dat ik iedere reiziger die instapte kwam controleren. Met het handvol reizigers dat met die trein reisde kon dat ook makkelijk.
‘Ha, daar gaat ‘ie weer!’ zeiden ze dan lachend wanneer ik voorbij kwam wandelen.
Maar ik heb ze al jaren niet meer gezien; die specifieke trein zit niet meer bij ons in het pakket.

Soms werkt het andersom en herkennen klanten mij. Een tijdje terug vertrok ik ’s avonds laat vanuit Amersfoort met de Sprinter naar Zwolle. Een jongen zat op een klapstoeltje op het balkon en zei:
‘Ik herken u wel. U kwam een paar jaar geleden rond de Kerst koffiebonnen uitdelen in de trein omdat het net Kerst was geweest.’
Ik herkende hem alleen niet. Dat ik de bonnen had uitgedeeld wist ik nog wel, maar ik tref dan ook wel zo veel mensen in de trein, de meesten vallen (gelukkig) niet al te veel op. Het uitdelen had bij in ieder geval deze jongen een positieve uitwerking.

Maar soms breidt de database zich ook uit. Ik ben onderweg met de Sprinter naar Groningen vanuit Zwolle en ik controleer de reizigers. Op het laatste stoeltje, aan de linkerkant van het gangpad, zit een oudere mevrouw. Wellicht dat het het totale plaatje was, ze zit op dezelfde plek als de keer ervoor, maar ik neem haar kaart aan en weet al wie ze is. Het is de mevrouw die een tijdje terug bij het incident met de gedrogeerde jongen in de coupé aanwezig was en het allemaal net wat anders had ervaren als de rest; ze was bang voor een terrorist. Dat bleek niet het geval. Het duurt heel even, maar dan herkent ze mij ook. Ze heeft het hele verhaal wel aan haar zus verteld, maar ze heeft er verder gelukkig geen last meer van. Dat is positief. Ik wens haar een fijne reis en ze bedankt me.

Het toeval wil dat ik twee dagen later vanuit Meppel naar Groningen vertrek en het balkon controleer. Daar zitten onder andere twee jonge jongens en een mevrouw op de klapstoeltjes. De vrouw geeft de drie kaarten en zegt dan met glunderende ogen:
‘Herkent u me nog?’
Ik kijk haar een seconde aan en zie dan wie zij is; zij was de vrouw die zich over de jongen ontfermde en in Hoogeveen uitstapte. Ze zit nu met haar beide zoons in de trein, de jongens die ’s avonds een preek van mama konden verwachten over drugsgebruik en de gevolgen ervan. Ik vertel haar dat ik een paar dagen eerder die oudere mevrouw ook in de trein had zitten. Zo is ook dit weer een feest der herkenning. Ze geeft aan blij te zijn met hoe het allemaal is verlopen en dat ik mijn werk goed heb gedaan. Ik bedank haar nog voor haar inzet, want dat maakte het voor mij een stuk makkelijker om assistentie te regelen. En ze bedankt me nogmaals voor het gesprek dat ik kort erna met haar op het balkon had; dat had ze als heel prettig ervaren. Ik wens haar een fijne reis en vervolg mijn weg. Deze mensen zitten voortaan ook in mijn ‘database’ van vaste klanten. De mensen met wie ik een kort moment van herkenning heb.

Tijd voor vakantie!
Conducteur Mike
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Herkenning

Bericht door jelmerrr »

Leuk om te lezen, net als ik sommige S en V nedewerkers inmiddels wel herken :mrgreen:
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Herkenning

Bericht door Western Soldier »

Ik ben echt heel benieuwd nu. Ik reis 3 of 4x per week afhankelijk van het rooster tussen Ede-Wageningen en Amsterdam Amstel waarbij ik soms vanuit Arnhem Centraal en soms vanaf Wolfheze kom afhankelijk van of de buurtbus (gunstig) rijdt. Ik herken wel wat conducteur, maar eigenlijk bijna niet. Op maandag, dinsdag en vrijdag reis ik deze periode dagelijks met de intercity van 9.41 uit Ede-Wageningen voorafgaand aan de sprinter en op donderdag de intercity van 7.46 vanaf Arnhem Centraal. Vandaag reis ik vanwege een wijziging in het rooster met de sprinter van 11.29 vanaf Wolfheze. De conducteur waaraan ik vroeg of de storing bij Breukelen nog actief was herkende ik en kom ik zeer regelmatig tegen in de trein. De rest van de conducteur die ik herken kom ik niet tegen. De conducteurs op het traject heb ik ook nog niet leren kennen. Kan je uitleggen hoe het kan dat ik dan conducteurs heb die ik dan verder nooit of onvoldoende tegenkom om ze te herkennen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Herkenning

Bericht door Mikos »

Omdat een trein door verschillende standplaatsen bemand kan worden. Neem als voorbeeld dat op maandag een Arnhemse conducteur op die trein zit, op dinsdag een Nijmeegse, enzovoorts. Dat heeft te maken met de inhoud van de diensten, die per dag verschillend is. Dat heeft weer te maken met het verloop van de diensten; op maandag kan de ene trein volgens de prognoses met minder treinstellen af dan op dinsdag, waardoor er op dinsdag een conducteur meer nodig is. Die dienst die op dinsdag dan extra gesteld moet worden, zou overlap kunnen hebben met de dienst die anders op jouw trein zou zitten. Daardoor zit niet die Arnhemse conducteur, maar die Nijmeegse conducteur op de trein. Die Arnhemse conducteur gaat dan weer ergens anders heen, waardoor ook die andere reizigers tegenkomt. Want dat is efficiënter.

En dan zijn er nog de roosters; een collega vertelde me laatst dat zij een twee-weeks rooster heeft; om de week heeft ze dezelfde dienst. En gooit er iedere keer rond Dordrecht een jongen uit die een fiets bij zich heeft, maar geen fietskaartje. Hij kent haar nu ondertussen ook en kiest eieren voor zijn geld om de week.

En dán is er nog vakantie; stel dat ik in een vast rooster zit, met om de week dezelfde dienst (zoals mijn collega hierboven). Ik ben ook wel eens op vakantie. Dan draait een collega van mij die dienst. Of wanneer ik ziek ben, moet ook een ander die trein op. Terwijl het wel dezelfde dienst is. En toch kom jij dan iedere keer een andere conducteur tegen.

Om af te sluiten met: Verstoringen en werkzaamheden. Maar dat hoef ik vast niet verder uit te leggen. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Herkenning

Bericht door Daniel »

Leuk verhaal weer. Ik heb dat nou nooit, herkend worden door de conducteur. En dat ondanks dat ik zo'n 7 jaar lang met dezelfde treinen geforenst heb (maar ja, meestal kwam er überhaupt geen conducteur langs).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Herkenning

Bericht door Western Soldier »

Mikos schreef:Omdat een trein door verschillende standplaatsen bemand kan worden. Neem als voorbeeld dat op maandag een Arnhemse conducteur op die trein zit, op dinsdag een Nijmeegse, enzovoorts. Dat heeft te maken met de inhoud van de diensten, die per dag verschillend is. Dat heeft weer te maken met het verloop van de diensten; op maandag kan de ene trein volgens de prognoses met minder treinstellen af dan op dinsdag, waardoor er op dinsdag een conducteur meer nodig is. Die dienst die op dinsdag dan extra gesteld moet worden, zou overlap kunnen hebben met de dienst die anders op jouw trein zou zitten. Daardoor zit niet die Arnhemse conducteur, maar die Nijmeegse conducteur op de trein. Die Arnhemse conducteur gaat dan weer ergens anders heen, waardoor ook die andere reizigers tegenkomt. Want dat is efficiënter.

En dan zijn er nog de roosters; een collega vertelde me laatst dat zij een twee-weeks rooster heeft; om de week heeft ze dezelfde dienst. En gooit er iedere keer rond Dordrecht een jongen uit die een fiets bij zich heeft, maar geen fietskaartje. Hij kent haar nu ondertussen ook en kiest eieren voor zijn geld om de week.

En dán is er nog vakantie; stel dat ik in een vast rooster zit, met om de week dezelfde dienst (zoals mijn collega hierboven). Ik ben ook wel eens op vakantie. Dan draait een collega van mij die dienst. Of wanneer ik ziek ben, moet ook een ander die trein op. Terwijl het wel dezelfde dienst is. En toch kom jij dan iedere keer een andere conducteur tegen.

Om af te sluiten met: Verstoringen en werkzaamheden. Maar dat hoef ik vast niet verder uit te leggen. :)
Dank voor je uitleg. Zeer interessant allemaal. Maar een langere trein, heeft die ook meer conducteurs? Je zegt overigens in elke uithoek van het land te komen? Maar met Zwolle als standplaats is Maastricht toch niet een plek waar je zou komen?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Herkenning

Bericht door Mikos »

Ook wij komen in Maastricht. Inzet van HC's is voornamelijk afhankelijk van de lengte van een trein; we mogen tot en met 7 bakken alleen meenemen, daarboven hebben we er meer nodig. Maar er zijn ook agressietreinen, waar meerdere malen problemen op zijn gemeld, waar we met minstens 2 HC's op zitten. En soms is het om logistieke redenen nodig dat er een conducteur te veel mee gaat. Of een collega heeft een leerling mee. Allemaal redenen waarom we met meer aanwezig kunnen zijn op een trein.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Herkenning

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Leuk verhaal weer. Ik heb dat nou nooit, herkend worden door de conducteur. En dat ondanks dat ik zo'n 7 jaar lang met dezelfde treinen geforenst heb (maar ja, meestal kwam er überhaupt geen conducteur langs).
Ik heb dat wel met buschauffeurs. De stalling Apeldoorn ken ik wel zo'n beetje uit mijn hoofd qua gezichten (en bijbehorende rijstijl) en deels qua namen zelfs. Er is ook een aardige groep chauffeurs die mij kent. Maar conducteurs niet echt, want het was bijna altijd iemand anders. Maar ik zag ze ook niet al te vaak moet ik zeggen. Vaak genoeg van Apeldoorn naar Eindhoven gereisd zonder controle.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Herkenning

Bericht door Daniel »

Met buschauffeurs heb ik dat tegenwoordig ook wel vaker ja, hoewel minder vaak dan toen mijn vaste rit nog door Ede gereden werd. (Vroeger in Dordrecht was dat nog erger, daar kon ik gerust een maand met verlopen abonnement reizen zonder dat iemand wat zei).

Conducteurs zie ik ook vaker niet dan dat ik ze ga herkennen inderdaad. (En in het weekend is mijn reispatroon te wisselend om ze te gaan herkennen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Herkenning

Bericht door Western Soldier »

regenmaker schreef:
Daniel schreef:Leuk verhaal weer. Ik heb dat nou nooit, herkend worden door de conducteur. En dat ondanks dat ik zo'n 7 jaar lang met dezelfde treinen geforenst heb (maar ja, meestal kwam er überhaupt geen conducteur langs).
Ik heb dat wel met buschauffeurs. De stalling Apeldoorn ken ik wel zo'n beetje uit mijn hoofd qua gezichten (en bijbehorende rijstijl) en deels qua namen zelfs. Er is ook een aardige groep chauffeurs die mij kent. Maar conducteurs niet echt, want het was bijna altijd iemand anders. Maar ik zag ze ook niet al te vaak moet ik zeggen. Vaak genoeg van Apeldoorn naar Eindhoven gereisd zonder controle.
Ik reis ook vaak zonder controle mijn ritten van en naar Amsterdam Amstel
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Herkenning

Bericht door waldo79 »

Met enige regelmaat tref ik onderweg eenzelfde conducteur. Ik herken er ook een aantal.

Eigenlijk best regelmatig controle.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Herkenning

Bericht door Milco »

Leuk verhaal weer!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Herkenning

Bericht door Suus »

De Intercity Direct heeft een relatief beperkte club conducteurs en sommige karakters kom ik behoorlijk vaak tegen. Vooral de ochtendtrein heeft soms wel drie keer in de week dezelfde conducteurs.

Van een conducteur van de ICD weet ik ook bijna zeker dat hij mijn kaart wel aanneemt bij controle maar geen moeite doet om hem uit te lezen. Een andere conductrice ‘s ochtends heeft één keer controle gehouden ‘s ochtends en gaat alleen nog controleren als ze veel onbekende gezichten ziet als een rondje loopt. Ik vind het wel jammer, want ik ga mij dan wel een beetje gedragen zoals die dame in de NS-reclames dankzij haar leuke voorkomen. :oops:

En er is een pittig strenge conductrice, ik vermoed met een Turkse achtergrond, die nooit de ICD volledig gecontroleerd krijgt want bij haar is het aantal boetes altijd hoog.

En ook op het overige net herken in ondertussen een paar conducteurs. Er werkt volgens mij ook een beeldschone conductrice (met een exotisch voorkomen) bij standplaats Rotterdam, die kom ik nog wel eens in de trein naar Utrecht of op de Oude Lijn tegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Herkenning

Bericht door Meltrain »

Leuk verhaal weer. :D
Ik kan de conducteurs op mijn traject ook nog niet herkennen, hoewel ik meestal dezelfde treinen heb.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Herkenning

Bericht door Timon91 »

Mooi geschreven Mikos! Na ruim twee maanden pendelen tussen Hengelo en Zutphen herkende ik alle S&V medewerkers ook wel, net als de vaste schare medeforenzen. Nu ik verhuisd ben zal ik het weer opnieuw moeten leren, maar dat gaat vast wel komen ;) Het is me al wel opgevallen dat er vaak controle is op mijn nieuwe route (Arnhem-Zutphen). Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik in het weekend een retourtje Enschede-België gedaan heb zonder in Nederland één keer gecontroleerd te worden, maar op dit korte stukje word ik bijna dagelijks gecontroleerd.

Ik kijk uit naar je volgende column!
Mijn Flickr account.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Herkenning

Bericht door Karl »

Leuk verhaal weer.
Suus schreef:De Intercity Direct heeft een relatief beperkte club conducteurs (...)
Zo vaak reis ik niet met ICd, maar die zijn inderdaad heel herkenbaar. Er is ook een dame met een Franstalige achtergrond die het bij Schiphol altijd heeft over de 'correspondence a Amsterdam Zuid, Lelystad, Sloterdijk en nog een hele riedel' en dan kijkt de hele coupé vol chagrijnige ochtendspitsforensen van daar gaan we weer...
Het is een spectrum.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Herkenning

Bericht door umbusko »

Leuk verhaal om te lezen! :) Het herkennen van S&V-medewerkers komt me bekend voor, in mijn geval op de Maaslijn, en heel af en toe eens een conducteur of buschauffeur (inderdaad met bijbehorende rijstijl). Kiosk-medewerkers herken ik inmiddels ook, inclusief of ze wel of geen lekkere cappuccino maken. Telt dat ook? (A)
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Herkenning

Bericht door VIRM »

Leuk om weer te lezen!

Zelf wordt ik ook wel eens herkend door conducteurs of V&S-medewerkers. En als reiziger met een handicap val je misschien op, maar dan kom je soms ook de leukst een vriendelijkste medewerkers tegen, die mij dan nog maanden later herkennen.
Via de omroep heb ik ook wel eens het idee dat ik HC’s wel op een eerdere trein heb gehad, aangezien de stem dan bekend klinkt.

Overigens had ik eens in Leiden een buschauffeur die verbaasd was dat hij mij niet herkende, aangezien hij wel ongeveer wist welke reguliere visueel beperkte reiziger in Leiden de bus nam en waar. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: Herkenning

Bericht door jensch_ »

Leuk herhaal! Heel herkenbaar ook voor mij. Als HC op de IC Brussel doen wij heel vaak dezelfde treinen waardoor wij vaak dezelfde reizigers tegenkomen. In Brussel zijn we maar met 40 HC’s die bevoegd voor de IC Brussel dus in treinen van de reeks 92XX verzekerd door Belgisch personeel kan je redelijk snel dezelfde HC’s tegenkomen!
cassie127
Berichten: 6568
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Herkenning

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef:Leuk om te lezen, net als ik sommige S en V nedewerkers inmiddels wel herken :mrgreen:
Dat heb ik inmiddels bij Blauwnet ja, waar meerdere mensen van S&V mij inmiddels herkennen en niet altijd meer controleren.. "omdat het altijd wel goed zit met jouw vervoersbewijs" al heb ik zo'n vaag vermoeden dat mijn NS Flex daar ook een rol in is :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast