waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
anoniem

waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door anoniem »

waarom rijdt de 192 richting Hoofddorp centrum maar 1 keer per uur?
en hoezo niet 2 of 3 keer per uur?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8803
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door Milco »

Waarschijnlijk is er niet genoeg vraag om vaker te rijden, zeker aangezien lijn 192 op een deel van de route al een halfuurdienst biedt met lijn 161.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21515
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door Meltrain »

Connexxion overweegt zelfs om deze lijn volledig op te heffen, aangezien Badhoevedorp nauwelijks bediend wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13685
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door Vinny »

Zal vast een soort minimale bedieningseis zijn. In principe zijn er natuurlijk alternatieven.
Meltrain schreef:Connexxion overweegt zelfs om deze lijn volledig op te heffen,
Het vervoerbedrijf verdient natuurlijk het meest aan het R-net dat frequent en snel rijdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
anoniem

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door anoniem »

Milco schreef: di 14 mei 2024, 18:29 Waarschijnlijk is er niet genoeg vraag om vaker te rijden, zeker aangezien lijn 192 op een deel van de route al een halfuurdienst biedt met lijn 161.
de 192 wordt het meest gebruikt door leerlingen die van badhoevedorp naar hoofddorp gaan maar als je om 13.20 uur uit bent dan mis je de bus omdat ie om 13.22 komt, en ook valt de bus erg vaak uit
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door nvdw »

Ja, vervelend.

Ik heb ook jarenlang met treintijden moeten werken die net wel/net niet uitkwamen met school. De vervoerder zit vast aan allerlei andere tijden elders en de school wil meestal ook niet buigen. Ja, dan houdt het op. Voor mij was het nog wel verder fietsen dan het ruime halfuur dat je tussen Hoofddorp en Badhoevedorp kwijt bent.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
April064
Berichten: 737
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door April064 »

Ik heb dat ook een tijdje gehad. Ik was op de middelbare vanaf de 3e klas (de tijden veranderden dat schooljaar) vaak 10 minuten voor de bus vertrok uit terwijl de bushalte 10 minuten lopen was. Dan haal je hem net wel of net niet.

Het is naar, maar helaas kan je er weinig aan doen. Ik ging ook meestal wel op de fiets, dan heb je daar geen last van. (Afstand was iets verder dan Badhoevedorp-Hoofddorp)
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6497
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door Daantje »

Bij ons op school kon je een verlofpasje krijgen om eerder weg te mogen of later binnen te komen door de bus/trein (Zeeland).
Herjanuitoverijssel
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Ja bij mij ook
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
April064
Berichten: 737
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door April064 »

Ik had dat nooit, maar sommige docenten zullen het vast wel begrijpen als je vraagt om iets eerder te vertrekken om de bus te kunnen halen.
zij/haar/hen/hun
ZO6176
Donateur
Berichten: 6080
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door ZO6176 »

Het rare is ook dat scholen vaak een 50 minuten-rooster kennen en dat is een frequentie die niet voorkomt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5410
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door umbusko »

Maar niet alleen dat, vaak zit er dan nog wel een pauze tussen. (Bijvoorbeeld toen ik naar school ging: lunch - 5de (13:30) - 6de uur (14:20) - pauze - 7de (15:25) - 8ste uur (16:15).) Na het 5de uur uit kwam eigenlijk niet voor, maar 6de, 7de en 8ste wel dus met een frequentie van 50 minuten ben je er dan nog niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9202
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door regenmaker »

ZO6176 schreef: zo 19 mei 2024, 08:43 Het rare is ook dat scholen vaak een 50 minuten-rooster kennen en dat is een frequentie die niet voorkomt.
Zou ik niet te snel zeggen. :)
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... rk_Station
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6497
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: waarom rijdt de 192 (knooppunt schiphol noord>Hoofddorp centrum) maar 1x per uur?

Bericht door Daantje »

ZO6176 schreef: zo 19 mei 2024, 08:43 Het rare is ook dat scholen vaak een 50 minuten-rooster kennen en dat is een frequentie die niet voorkomt.
Ja daarom kon het ook per uur verschillen of je eerder weg mocht of later mocht komen. En soms was het maar een minuut zodat je de drukte in de gang voor was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten