Je zoekt dit bestand dat @sohomt maakt http://gtfs.ovapi.nl/new/gtfs-nl.zip en archief sinds 2014 staat hier http://gtfs.ovapi.nl/new/archive/Vinc schreef:Voor mijn scriptie ben ik van plan iets met het OV te doen. Hiervoor zou ik graag dienstregelingen willen vinden, het liefst in GTFS-formaat, maar zo lang er in te zien is wat de tijd tussen stops is, zou het moeten werken. Echter zou ik ze van voorgaande jaren nodig hebben. Ik heb al rondgekeken, maar verder dan GTFS en andere formats van 2016/2017 kwam ik niet. Jullie enig idee of die nog ergens te vinden zijn? In eerste instantie zou ik het landelijk willen, maar als dat niet mogelijk is het liefst Groningen / Drenthe.
Korte vragen
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Re: Korte vragen #21
Ah, nice, dat was inderdaad waar ik het over had qua GTFS in 2017, maar het archief had ik niet zien staan. Van voor 2014 zullen niet bestaan, neem ik aan?webguy schreef:Je zoekt dit bestand dat @sohomt maakt http://gtfs.ovapi.nl/new/gtfs-nl.zip en archief sinds 2014 staat hier http://gtfs.ovapi.nl/new/archive/Vinc schreef:Voor mijn scriptie ben ik van plan iets met het OV te doen. Hiervoor zou ik graag dienstregelingen willen vinden, het liefst in GTFS-formaat, maar zo lang er in te zien is wat de tijd tussen stops is, zou het moeten werken. Echter zou ik ze van voorgaande jaren nodig hebben. Ik heb al rondgekeken, maar verder dan GTFS en andere formats van 2016/2017 kwam ik niet. Jullie enig idee of die nog ergens te vinden zijn? In eerste instantie zou ik het landelijk willen, maar als dat niet mogelijk is het liefst Groningen / Drenthe.
Re: Korte vragen #21
Ik zie nu eigenlijk wel dagelijks Flirts hier voorbij komen, terwijl ze hier eigenlijk niks te zoeken hebben, ze gaan niet op de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] rijden. Ze rijden ook niet op dienst. Ik vraag me af wat ze hier doen, onderweg naar Onnen? Kilometers maken voor toelating? Opleiding?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #21
Instructieritten voor machinisten en er zijn nog steeds afnameritten gaande.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen #21
Wanneer moeten alle Flirts afgeleverd zijn?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Even mailen met ovinfo @ ovapi.nlVinc schreef:Ah, nice, dat was inderdaad waar ik het over had qua GTFS in 2017, maar het archief had ik niet zien staan. Van voor 2014 zullen niet bestaan, neem ik aan?
Re: Korte vragen #21
Iets wat ik me al een tijd afvraag: Waarom zijn de wielen op alle bussen en vrachtwagens zoals ze zijn? Ik bedoel dus dat de voorste wielen uitsteken, terwijl de achterste wielen heel diep zijn.
(Foto Etienne)
En waarom is het hier dan niet bij de achterste deuren?
(Foto Dylanwild94)
(Foto Etienne)
En waarom is het hier dan niet bij de achterste deuren?
(Foto Dylanwild94)
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Korte vragen #21
Ik heb er nauwelijks verstand van. Maar wat ik denk is het volgende: De voorste wielen draaien en de achterste bij de dubbelgelede ook. Dus kunnen er kunnen geen dubbele banden op, zie de 2 en 3e as, alleen assen met de dubbele banden hebben namelijk die 'gaten'.
Re: Korte vragen #21
Alle wielen van een bus draaien toch? Of bedoel je wat anders?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Korte vragen #21
Naar links en rechts
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #21
De wielen steken niet uit maar staan en stukje terug in het chassis omdat er mee gestuurd wordt. Bij de achterste wielen heb je vaak "dubbel lucht" dat wil zeggen dat je 2 banden naast elkaar heb waardoor je meer draagvermogen heb.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #21
Het zijn dezelfde velgen alleen staan ze op de "dubbellucht" (twee banden naast elkaar) gespiegeld. Dat wil zeggen }{
Daardoor lijkt het alsof ze dieper zijn en anders staan. Maar het zijn dezelfde velgen. Bij enkele vrachtwagens met dubbele assen achter zie je soms een extra stuuringsas. Doordat sturen met dubbellucht wat lastig gaat is het dus enkellucht en zie je de velg naar buiten staan. De oude trolleys in Arnhem hebben dat bijvoorbeeld ook.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daardoor lijkt het alsof ze dieper zijn en anders staan. Maar het zijn dezelfde velgen. Bij enkele vrachtwagens met dubbele assen achter zie je soms een extra stuuringsas. Doordat sturen met dubbellucht wat lastig gaat is het dus enkellucht en zie je de velg naar buiten staan. De oude trolleys in Arnhem hebben dat bijvoorbeeld ook.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Het is een soort OBIS-lite. Ga er maar vanuit dat het nog niet af is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Daarnaast schijnen er nog meerdere bedienmogelijkheden te zijn: automatisch voor de hele trein of handmatig per stel. Dus als het voorste stel een handmatig ingestelde bestemming erop heeft zal je die op het achterste stel niet zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #21
Bestaan er eigenlijk dubbeldeksttreinen welke op diesel rijden? Een machinist van Arriva had het erover dat ze aan het kijken zijn naar dergelijke treinen voor op de Noordelijke Nevenlijnen, maar ik kan mij dit nauwelijks voorstellen. Perrons verlengen lijkt mij vele malen praktischer én goedkoper.
🍉
Re: Korte vragen #21
Ik ken deze, die waren geen succes: https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_670
In Duitsland en Denemarken rijden dubbeldeksrijtuigen met diesellocomotieven.
Ik twijfel nog of er ook dieselvarianten van de Regio 2N zijn, maar volgens mij niet.
In Duitsland en Denemarken rijden dubbeldeksrijtuigen met diesellocomotieven.
Ik twijfel nog of er ook dieselvarianten van de Regio 2N zijn, maar volgens mij niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #21
Haha die railbussen. Maar die Regio2N zie ik het ook niet worden. Volgens mij is het praktischer om straks wat DDAR-bakken van NS te huren en er een dieselloc voor te hangen. Of moeten daar dan ook weer een shitload aan testritten voor gereden worden?
🍉
Re: Korte vragen #21
Tjeezus Suus, is dat schrikken! Die kende ik nog niet, maar yuk!
En Hainje: testritten, uiteraard. Véél.
En Hainje: testritten, uiteraard. Véél.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen #21
Dan zal het wel kantinepraat zijn. Voor die paar spitsritten lijkt het mij echt dikke bs om nieuwe treinen aan te schaffen.
🍉
Re: Korte vragen #21
Ik denk dat het probleem vooral zit in het vinden van een D-loc die die rijtuigen aan de praat kan houden, inclusief verlichting en verwarming enzo. En als je dan ook nog trek-duw wil gaan rijden (of trek-trek, maar in ieder geval wil je denk ik dat je niet hoeft om te lopen op het eindpunt want dat kan nergens) moet je echt wel wat met de kabeltjes enzo.
Re: Korte vragen #21
Ik realiseer me nu eigenlijk pas dat het op veel stations voor mindervaliden niet mogelijk is om reis-assistentie aan te vragen: http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen- ... ation.html
Waarom is dat niet op alle stations mogelijk? Je zou toch verwachten dat het op elk station wel mogelijk is dat er mindervaliden, bijvoorbeeld met een rolstoel, met de trein mee willen.
(Dat er niet altijd iemand aanwezig is, kan ik begrijpen, maar ik vind wel dat die mogelijkheid er moet zijn en dat er dan minstens vier uur van tevoren een afspraak gemaakt moet worden.)
Waarom is dat niet op alle stations mogelijk? Je zou toch verwachten dat het op elk station wel mogelijk is dat er mindervaliden, bijvoorbeeld met een rolstoel, met de trein mee willen.
(Dat er niet altijd iemand aanwezig is, kan ik begrijpen, maar ik vind wel dat die mogelijkheid er moet zijn en dat er dan minstens vier uur van tevoren een afspraak gemaakt moet worden.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Ik denk ook omdat er op maar een paar station zo'n schans is om in de trein te komen. Die staan vaak alleen op de grote stations. De SLT en FLIRT zorgen ervoor dat sprinterstations ook geschikt worden om een rolstoel te gebruiken door de gelijkvloerse instap. Ik denk dus dat dat het is en dat NS geen zin heeft om personeel naar elk klein stationnetje te sturen inclusief zo'n instap schans.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Korte vragen #21
Hier in Deurne wordt dat gedaan door een taxibedrijf uit Gemert. Maar of er zoveel gebruik van gemaakt wordt.
Re: Korte vragen #21
Die taxichauffeurs moeten daar wel een opleiding voor hebben gevolgd. Of een station toegankelijk is speelt in ieder geval ook een rol (als je alleen met de trap op een perron kan komen houdt het natuurlijk snel op).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten