Pagina 136 van 427

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 09 nov 2018, 20:01
door Daniel
marvinkok schreef:QBuzz gaat ergens elektrisch rijden binnenkort?
Mja, in Dordrecht. Die elektriciteitshuisjes zullen wel voor de stalling zijn.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 09 nov 2018, 20:34
door Aking
Zugführer schreef:Ik ben niet van de afdeling techniek, maar heb het toch voor je gefixt :P
Jij ben de Führer, dus jij ben van alles! :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 09 nov 2018, 20:35
door dylanwild94
Alleen nog het knopje naast de biu. en ook ik ben helemaal blij. :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 10 nov 2018, 19:24
door Meltrain
Rijden die Sprinter City's met dubbele achteras eigenlijk bij Qbuzz in Groningen (en Drenthe)?
Ik was vandaag in en rond Winschoten, maar ik heb ze niet gezien.
Voor de beeldvorming, ik bedoel dus deze bussen:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand ... 82-III.JPG

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 10 nov 2018, 19:31
door Aking
dylanwild94 schreef:Alleen nog het knopje naast de biu. en ook ik ben helemaal blij. :Y
Bius? Is dat een bi-bus? Of hoe moet ik dat zien? :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 10 nov 2018, 19:34
door Lijn 45
Meltrain schreef:Rijden die Sprinter City's met dubbele achteras eigenlijk bij Qbuzz in Groningen (en Drenthe)?
Ik was vandaag in en rond Winschoten, maar ik heb ze niet gezien.
Voor de beeldvorming, ik bedoel dus deze bussen:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand ... 82-III.JPG
Die reden in Groningen, maar zijn in 2016 aan Syntus Utrecht verkocht, waarna U-OV en Arriva ZHN ze afgelopen jaar hebben overgenomen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 10 nov 2018, 19:35
door Daniel
Ze zijn niet aan Syntus Utrecht verkocht, maar terug ingeleverd bij Evobus waar Syntus Utrecht ze weer gehuurd heeft (en U-OV ze later weer van kocht)

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 10 nov 2018, 19:37
door Meltrain
Opvallend, want ze reden volgens mij pas sinds 2015 in GD en waren toen gloednieuw. :?
Op welke lijnen zetten U-OV en Arriva ze dan nu in?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 10 nov 2018, 19:39
door dylanwild94
O-OV op de servicelijnen 14,15 en 16 in Utrecht en arriva op lijn 10 in leiden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 10 nov 2018, 19:50
door marvinkok
Die krengen waren trouwens wel idioot snel... Nog eens een petje in Golfje bij het verkeerslicht eruit gereden tijdens een mat-rit naar Zeist :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 10 nov 2018, 20:08
door Etienne
Technisch gezien waren ze niet goed te gebruiken in Groningen vanwege hun lage ligging op de weg.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 20:11
door katvis
Wat voor mat. werd er voor sneltrein/intercity diensten gebruikt voordat de VIRM's er waren (naast ICM)?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 20:21
door Lijn 45
M2, ICM, ICR en Mat '54 reden in die periode op de sneltreindiensten.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 20:24
door Daniel
ICK en K4 ook nog in de tijd dat de verlenging van DDIRM naar VIRM nog liep en de nieuwe VIRM nog niet geleverd was.
En er zijn toen ook nog gecombineerde stammen geweest waar ook nog Plan W in zat.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 22:04
door Wubbo
Mat '64 reed ook regelmatig sneltreindiensten. DDAR en DDM1 ook.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 22:26
door ZO6176
Veel sneltreindiensten gingen toen nog de grens over zoals den Haag- Keulen, Amsterdam- Keulen en Amsterdam- Brussel.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 22:28
door dylanwild94
Had je toen ook nog de boottreinen vanaf hoek van Holland haven?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 22:38
door katvis
^ Die reden tot 2006.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 23:17
door Suus
ZO6176 schreef:Veel sneltreindiensten gingen toen nog de grens over zoals den Haag- Keulen, Amsterdam- Keulen en Amsterdam- Brussel.
Amsterdam - Keulen werd al in de zomer van 1991 een EuroCity en reed met Duits materieel. Toen die EC's in 2000 werden vervangen door de ICE International heeft NS overigens nog tien jaar opgescheept gezeten met een tiental Avmz-rijtuigen. Die zijn uiteindelijk in 2010 bij het vroegtijdig beëindigen van de ICL-lease als deel van de afkoopsom gebruikt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 nov 2018, 15:51
door Lijn 45
Op basis waarvan bepaalt de apparatuur in een bus bij welke halte de bus is?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 nov 2018, 16:35
door TimoD
Op basis van GPS. Als de bus stilstaat in een straal van x van de halte af, geldt dat als een stop (en dan wordt rijden dus als vertrek gerekend). Bij het passeren van de halte zonder te stoppen zal het wel iets zijn in de geest van "Halte 2 is nu dichterbij dan halte 1, dus halte 2 is de volgende halte" ofzo.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 nov 2018, 16:51
door webguy
Overigens waren er treinen (Lint geloof ik o.a.) en bussen die de km teller gebruikte "1 km vanaf beginhalte is de volgende halte"

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 nov 2018, 16:51
door dennistd
Het gaat ook deels op afstand: ik heb eens een bus gehad (start Syntus Utrecht) die na één kilometer al bij haltes vijf kilometer verderop was _O-

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 nov 2018, 19:32
door JP13357
Het kan zijn dat afbeeldingen wat ik heb gepost niet meer zichtbaar is vanwege de nieuwe algemene voorwaarde voor free users maximaal 1000 foto's op zjn/haar account mag hebben. Hoe lossen jullie dit probleem om?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 nov 2018, 20:11
door ArrivaBas
Hier off-topic, maar upload de (bewuste) afbeeldingen elders en vervang de links in je berichten. Zelf heb ik nog geen last van Flickr's nieuwe beleid, want ik zit net over de 350 foto's.