die verplichting is er tegenwoordig af. Je mag tegenwoordig ook de pdf op je telefoon tonen, aldus NS.Hejeve schreef:Ik vroeg me af waarom e-tickets altijd in de NS app moeten worden geladen, in plaats van dat je de PDF op je telefoon laat zien. Vind het kleine moeite, daar niet van, maar ik vroeg me af wat de gedachte daar achter is. Er lijkt me toch geen verschil zitten in de PDF op je telefoon en de afgedrukte versie? Of kan er toch mee gesjoemeld worden oid?
Korte vragen
Re: Korte vragen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Heeft station Schiedam Centrum ooit een spoor 4 gehad? Ik keek namelijk een trajectvideo uit 1992 van deze lijn en ook toen kon ik geen spoor 4 vaststellen in Schiedam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Volgens mij is het er wel ooit geweest, om boottreinen Amsterdam de mogelijkheid te geven om de loc om te lopen.
Re: Korte vragen
Heeft sporenplan niet nog oude tekeningen met een spoor 4?
Re: Korte vragen
In 1965 en 1985 is er steeds geen spoor 4 aanwezig, wel een goederenstation waar nu de P&R zit. Helaas zitten er bij de oude tekeningen van de Staatsspoorwegen geen tekeningen van Schiedam Centrum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Spoor 4 op Schiedam Centrum is een nooit gebouwd inhaalspoor, waar dus wel rekening mee is gehouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Dat is ook niet zo raar, het toenmalige station Schiedam was een HIJSM station, dus daar hebben de Staatsspoorwegen geen tekening van.Suus schreef:Helaas zitten er bij de oude tekeningen van de Staatsspoorwegen geen tekeningen van Schiedam Centrum.
Ik was al verbaasd genoeg dat er een kaartje van het station Rotterdam Delftsche Poort (het huidige Rotterdam CS), de SS had namelijk een eigen station in Rotterdam: Rotterdam Maas.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Volgens de info op Stationsweb is rond 1960 naast het oude station Schiedam het huidige gebouwd. In overzicht wordt 1963 als jaar voor het nieuwe station genoemd, maar deze foto's van het nieuwe station zijn gedateerd op 1959.
Op de foto's is steeds de ruimte voor het extra spoor te zien.
Op de foto's is steeds de ruimte voor het extra spoor te zien.
Re: Korte vragen
Boottreinen Amsterdam waren treinstellen. Geen getrokken treinen. Of het moet heeeeel lang geleden zijn.dennistd schreef:Volgens mij is het er wel ooit geweest, om boottreinen Amsterdam de mogelijkheid te geven om de loc om te lopen.
Re: Korte vragen
De internationale nachttreinen van/naar Hoek van Holland waren getrokken treinen, maar deze maakten in Schiedam in ieder geval niet kop. Wel werden soms in Utrecht ingewikkelde rangeermanouvres gedaan omdat de treinen daar gesplitst en gecombineerd werden met een treindeel van/naar Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Overigens kan ik daarin trouwens dit prachtige stuk geschiedvertelling aanbevelen.
Re: Korte vragen
Ik zag vanavond zowel in Ehv als in Nm mensen met prikkers in het spoor afval prikken. Waarom ook niet natuurlijk, maar aangezien bij werkzaamheden alles plat moet en treindiensten op één spoor haast taboe zijn, vroeg ik me af hoe dat in zijn werk gaat. Meldt zo iemand zich aan en af bij de treindienstleider? Of is het eigen verantwoordelijkheid: zorg maar dat je op tijd het spoor uit bent?
Re: Korte vragen
Ala het goed is worden die sporen buiten dienst genomen door een de treindienstleider, worden ze technisch gezekerd met een kortsluitlans én staat er een veiligheidsman bij :Y #veiligheidsjihad *O*
Re: Korte vragen
En het nevenspoor, daar zijn geen beperkingen op?
Re: Korte vragen
Ook buiten dienst dan gok ik, want #veiligheidsjihad enzo *O*
Re: Korte vragen
Oh, ik dacht dus: volgens mij prikten ze al op spoor 3 in Nm terwijl de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] nog op 1a stond. Maar ik was even vergeten dat spoor 2 er ook nog ligt. _O- Ergo: dat verhaal kan kloppen en twee nevensporen buiten dienst, dat hoeft dan weer niet.
Re: Korte vragen
Nou ja, in het geval van spoor 2 moeten zowel 1 en 3 buiten dienst natuurlijk. Maar in het geval van 1 of 3 volstaat volgens mij spoor 2
Re: Korte vragen
Daar zijn onderhoudsroosters voor, en de treinen zijn daaromheen gepland. Er wordt een planning gemaakt en er wordt ook een veiligheidsinstructie gemaakt incl de maatregelen voor de aannemer ter plaatse en voor de treindienstleider.umbusko schreef:Ik zag vanavond zowel in Ehv als in Nm mensen met prikkers in het spoor afval prikken. Waarom ook niet natuurlijk, maar aangezien bij werkzaamheden alles plat moet en treindiensten op één spoor haast taboe zijn, vroeg ik me af hoe dat in zijn werk gaat. Meldt zo iemand zich aan en af bij de treindienstleider? Of is het eigen verantwoordelijkheid: zorg maar dat je op tijd het spoor uit bent?
5,5 meter hartspoorafstand (tot 140km/h) of en zobder fysieke afscheiding zoals een hek: dan moet het nevenspoor mee buitendienst.umbusko schreef:En het nevenspoor, daar zijn geen beperkingen op?
Om spoor 2a te mogen prikken moet spoor 3a dus mee buitendienst.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen
En als mensen hun afval nu gewoon in de afvalbak gooiden was dit allemaal niet nodig!!1
🍉
Re: Korte vragen
Moeten afvalbakken wel regelmatig geleegd worden -o-
Re: Korte vragen
Wordt de overstap van de ICE uit Nederland op de ICE naar Wenen in Frankfurt am gegarandeerd bij vertraging?
Re: Korte vragen
Nee *O*
Dus een trein eerder nemen, of een hotel op kosten van de spoorwegen krijgen :Y
Dus een trein eerder nemen, of een hotel op kosten van de spoorwegen krijgen :Y
Re: Korte vragen
Ervarings-dekundige *trein*
Re: Korte vragen
:Y *trein* *O*
KudtNS! -o- *O*
KudtNS! -o- *O*
Re: Korte vragen
Kan iemand mij uitleggen waarom de nachttrein tussen Boedapest en Praag maar liefst zes uur stilstaat in Breclav? (volgens de website van de Tsjechische spoorwegen)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten