Overslaan van stations
Overslaan van stations
Ik ben niet de persoon die zich snel tot het internet wendt, maar wat ik vandaag heb meegemaakt, is gewoonweg absurd en zeker het delen waard.
Vanochtend stapte ik om 11u26 in Weesp op de sprinter naar Amsterdam Centraal (de trein was vijf minuten te laat). Normaliter zijn er drie tussenstations: Diemen, Science Park en Muiderpoort. Vandaag was er maar één tussenstation: Muiderpoort; de trein reed in volle vaart làngs Diemen en Science Park! Gelukkig moest ik daar niet uitstappen, maar ik ben wel stomverbaasd dat treinen tegenwoordig zelfs twee stations achter elkaar overslaan bij vertraging.
Wat vindt jìj/ù hier van? Moet dit kunnen of niet?
Vanochtend stapte ik om 11u26 in Weesp op de sprinter naar Amsterdam Centraal (de trein was vijf minuten te laat). Normaliter zijn er drie tussenstations: Diemen, Science Park en Muiderpoort. Vandaag was er maar één tussenstation: Muiderpoort; de trein reed in volle vaart làngs Diemen en Science Park! Gelukkig moest ik daar niet uitstappen, maar ik ben wel stomverbaasd dat treinen tegenwoordig zelfs twee stations achter elkaar overslaan bij vertraging.
Wat vindt jìj/ù hier van? Moet dit kunnen of niet?
De mortuis nil nisi bene
Re: Overslaan van stations
Ik denk dat men getracht heeft een grotere vertraging voor de intercity Lelystad -> Vlissingen en Amersfoort -> Enkhuizen te voorkomen, die twee treinen zitten vlak achter de sprinter Amersfoort -> Amsterdam Centraal -> Hoofddorp. Op een rustig moment in de daluren blijft het ongewenst, maar is het minder schadelijk dan in de spits.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Overslaan van stations
Fijn als je daar op sciencepark staat te wachten op de trein..
Ov liefhebber, reizen.
Re: Overslaan van stations
Sowieso een belachelijke ontwikkeling dat overslaan van stations. Dan is die intercity maar wat te laat hoor.
🍉
Re: Overslaan van stations
Hoe was de informatievoorziening in de trein? Werd het uberhaupt omgeroepen?
@Bee: IC's die Amsterdam Centraal als tussenstop hebben, kunnen kleine vertragingen vaak wel inhalen door de wachttijd. :)
@Bee: IC's die Amsterdam Centraal als tussenstop hebben, kunnen kleine vertragingen vaak wel inhalen door de wachttijd. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Overslaan van stations
Het overslaan van de stations werd niet omgeroepen. Op de digitale borden stond "volgend station: Diemen". Na het voorbijrijden stond er op het digitale bord "volgend station: Amsterdam Science Park". Ik zag geen mensen die ook daadwerkelijke wilden uitstappen (en ook geen conducteur die in vanwege deze 'service' in elkaar werd geslagen).
De mortuis nil nisi bene
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Overslaan van stations
Dat het niet omgeroepen wordt lijkt me niet de bedoeling. Als het ruim van tevoren aangekondigd wordt en als er écht grote vertraging is hoeft het op zich geen probleem te zijn, zolang het maar sporadisch gebeurt en niet wekelijks of dagelijks...
Re: Overslaan van stations
Ik zie liever dat zo min mogelijk treinen vertragingen opbouwen op opvolgende ritten.Hainje schreef:Sowieso een belachelijke ontwikkeling dat overslaan van stations. Dan is die intercity maar wat te laat hoor.
- AppleMoose
- Berichten: 6034
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Overslaan van stations
Laat die treinen dan maar nergens stoppen om vertragingen zoveel mogelijk te voorkomen.Ofyles2 schreef:Ik zie liever dat zo min mogelijk treinen vertragingen opbouwen op opvolgende ritten.Hainje schreef:Sowieso een belachelijke ontwikkeling dat overslaan van stations. Dan is die intercity maar wat te laat hoor.
Of nog beter, we laten de treinen maar helemaal niet meer rijden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Overslaan van stations
Ja want ijzerschuiven is wat we doen en reizigers zijn bijzaak.Ofyles2 schreef:Ik zie liever dat zo min mogelijk treinen vertragingen opbouwen op opvolgende ritten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Overslaan van stations
De vraag is natuurlijk waar je meer reizigers mee dupeert. Dat zou met een (kleine, maar wellicht verderop grotere) vertraging van een IC wel eens meer kunnen zijn dan met een sprinter die twee kleine stations overslaat.
Maar welke afweging je ook maakt: dat je hem goed moet communiceren staat natuurlijk buiten kijf.
Maar welke afweging je ook maakt: dat je hem goed moet communiceren staat natuurlijk buiten kijf.
Re: Overslaan van stations
Gelukkig zijn er hier ook mensen die het snappen :pos: .deadlock schreef:Ja want ijzerschuiven is wat we doen en reizigers zijn bijzaak.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Overslaan van stations
De ambitie in de LTSA is dat er minder op gemiddelden gestuurd wordt.Wubbo schreef:De vraag is natuurlijk waar je meer reizigers mee dupeert. Dat zou met een (kleine, maar wellicht verderop grotere) vertraging van een IC wel eens meer kunnen zijn dan met een sprinter die twee kleine stations overslaat.
Inderdaad. Wat is eigenlijk de procedure als er niet wordt omgeroepen en je uitstapstation wordt voorbijgereden? Krijg je dan een digitale aantekening op je vvb waarop staat dat je terug mag reizen? Of moet je dan te Asd ook nog in- en uitchecken?Maar welke afweging je ook maakt: dat je hem goed moet communiceren staat natuurlijk buiten kijf.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Overslaan van stations
Ik ben van mening dat als je een vlotte machinist en HC hebt, dus laat remmen, direct sleutelen en vol optrekken, je maar ongeveer één minuut later bent als je wel stopt op Dmn en Assp.
Re: Overslaan van stations
Ik kan me in bepaalde gevallen wel voorstellen dat je een station overslaat maar dit is toch wel echt Nederlandse bekrompenheid, dan maar een paar minuten vertraging hoor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Overslaan van stations
Je verliest minstens anderhalve minuut met stoppen. Of dat nu je mening is of niet.Jurre schreef:Ik ben van mening dat als je een vlotte machinist en HC hebt, dus laat remmen, direct sleutelen en vol optrekken, je maar ongeveer één minuut later bent als je wel stopt op Dmn en Assp.
Re: Overslaan van stations
Topic verplaatst van een regionaal forumonderdeel naar het forumonderdeel 'OVer je reiservaringen'.
Re: Overslaan van stations
Wat bedoel je met deze opmerking? Ik begrijp de relatie tot mijn opmerking niet, ik doelde op een afweging tussen een grote en een kleine groep reizigers.WSM schreef:De ambitie in de LTSA is dat er minder op gemiddelden gestuurd wordt.Wubbo schreef:De vraag is natuurlijk waar je meer reizigers mee dupeert. Dat zou met een (kleine, maar wellicht verderop grotere) vertraging van een IC wel eens meer kunnen zijn dan met een sprinter die twee kleine stations overslaat.
Re: Overslaan van stations
Ten opzichte van doorkarren op de vrije baan wel. Maar dienstregelingstechnisch hoeft dat niet het geval te zijn. De drie minuten (extra) vertraging van de intercity kan er wellicht prima uitgereden worden.Klaasje schreef:Je verliest minstens anderhalve minuut met stoppen. Of dat nu je mening is of niet.Jurre schreef:Ik ben van mening dat als je een vlotte machinist en HC hebt, dus laat remmen, direct sleutelen en vol optrekken, je maar ongeveer één minuut later bent als je wel stopt op Dmn en Assp.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Overslaan van stations
We wilden toch allemaal zo graag dat NS spoorboekloos ging rijden? Doen ze dat, is het weer niet goed ;)
Re: Overslaan van stations
Ho es effetjes, marlies. Het moet wel een spoorboekloos geheel zijn waar je de klok op gelijk kan zetten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Overslaan van stations
De uitdrukking "contradictio in terminis" schiet ineens bij mij te binnen toen ik jouw post las, dreadlock.
Weet niet waarom.
Weet niet waarom.
🍉
Re: Overslaan van stations
Zag je mijn sarcastische zuinige polderbek niet tegelijkertijd?Hainje schreef:De uitdrukking "contradictio in terminis" schiet ineens bij mij te binnen toen ik jouw post las, dreadlock.
Weet niet waarom.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Overslaan van stations
Het is niet waar dat je minstens anderhalve minuut verliest met stoppen, dienstregelingtechnisch in ieder geval niet. Vinny onderstreept 'mijn mening'.Vinny schreef:Ten opzichte van doorkarren op de vrije baan wel. Maar dienstregelingstechnisch hoeft dat niet het geval te zijn. De drie minuten (extra) vertraging van de intercity kan er wellicht prima uitgereden worden.Klaasje schreef:Je verliest minstens anderhalve minuut met stoppen. Of dat nu je mening is of niet.Jurre schreef:Ik ben van mening dat als je een vlotte machinist en HC hebt, dus laat remmen, direct sleutelen en vol optrekken, je maar ongeveer één minuut later bent als je wel stopt op Dmn en Assp.
Re: Overslaan van stations
Ja volgens mij zag i..... oh hee kijk! een tjiftjaf! :Ddeadlock schreef:Zag je mijn sarcastische zuinige polderbek niet tegelijkertijd?Hainje schreef:De uitdrukking "contradictio in terminis" schiet ineens bij mij te binnen toen ik jouw post las, dreadlock.
Weet niet waarom.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten