Korte vragen
Re: Korte vragen
Het meereiskaartje is dit keer ook een retour ipv een dagkaart, dus zelfs dat gaat niet. Ik denk dus dat je voor beiden niks anders kunt dan de 40% meereiskorting.
Alternatief is deze dagkaart van €19 https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... lurenkaart
Alternatief is deze dagkaart van €19 https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... lurenkaart
Re: Korte vragen
Wat betreft het meereiskaartje/retour, Met mijn weekendvrij mag ik van Hengelo naar Enschede reizen via Maastricht en Den Helder, en degene die met mij meereist mag dit dus ook. Althans, dat is mij door de klantenservice verteld.
En 19 euro is natuurlijk niet goedkoper dan 18,60, maar het scheelt wel geklooi met 3 verschillende kaartjes (en we kunnen ons eventueel nog bedenken en er iets anders tussenproppen) dus we zullen het eens overwegen :Y
En 19 euro is natuurlijk niet goedkoper dan 18,60, maar het scheelt wel geklooi met 3 verschillende kaartjes (en we kunnen ons eventueel nog bedenken en er iets anders tussenproppen) dus we zullen het eens overwegen :Y
Re: Korte vragen
Dat eerste is niet waar; het meereiskaartje is een retour. Ofwel een retourtje Hengelo-Enschede, ofwel Hengelo-Maastricht. Daarom moet je voor het meereiskaartje tegenwoordig een traject opgeven waarop het meereiskaartje geldig is. Het is dus geen onbeperkt vrije dagkaart.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Ik heb het idee dat de spoorlijn Alphen - Gouda best wel is voorbereid op dubbelspoor, klopt dit?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Op diverse plekken zijn daarvoor voorbereidingen aanwezig inderdaad. Maar ik zie het niet gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Weet iemand hier toevallig waarom de RB tussen Offenburg en Straatsburg met dieseltreinen wordt gereden terwijl er op het hele traject (voor zover ik kon zien) bovenleiding aanwezig is?
Re: Korte vragen
Spanningsverschil tussen Duitsland en Frank's rijk?
Re: Korte vragen
En omdat de Stadler RegioShuttle RS1 (ook wel bekend als Baureihe 650) nog niet is afgeschreven, die zijn immers pas in 2005 in dienst gekomen.
Re: Korte vragen
De SNCF heeft behalve TGV’s geen treinen die 15 kV aankunnen. Bij TER Grand Est (Ex-TER Alsace) is wel een serie Walvissen in dienst met Duitse beveiliging. Ik heb begrepen dat voor Mulhouse - Mülheim (Baden) en Strasbourg - Offenburg een aantal bicourante Régiolis zijn besteld die de walvissen daar kunnen vervangen.
De OSB kreeg het vervoer naar Strasbourg in 2003 erbij en heeft toen voor de eenvoud vijf stellen van hun bestaande wagenpark (toentertijd 18 RegioShuttle RS1) aangepast voor inzet naar Frankrijk. In 2021 verloopt de concessie, weet eigenlijk niet of de nieuwe al gegund is, dat moet ik uitzoeken.
De OSB kreeg het vervoer naar Strasbourg in 2003 erbij en heeft toen voor de eenvoud vijf stellen van hun bestaande wagenpark (toentertijd 18 RegioShuttle RS1) aangepast voor inzet naar Frankrijk. In 2021 verloopt de concessie, weet eigenlijk niet of de nieuwe al gegund is, dat moet ik uitzoeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dat is niet meer waar: de Régiolis heeft ook een versie die 15 kV aan kan, die gaat rijden op de RER van Genève. De regio Grand Est overweegt momenteel een order voor Régiolis die de geëlektrificeerde grensbaanvakken kan bedienen, dus Metz - Saarbrücken, Straatsburg - Offenburg en Mulhouse - Freiburg, die laatste afhankelijk van de plannen van een S-Bahn rond Freiburg.
Re: Korte vragen
De Z 31500 rijden op het moment testritten voor Alstom en zijn nog niet afgenomen. Dus het statement dat SNCF nog geen ander materieel voor 15kV heeft klopte op het moment van schrijven :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Kun je met een actiedagkaartje of dagretour van bijvoorbeeld AH, Kruidvat of van de Spoordeelwinkel tegenwoordig ook naar Aken nu de verbinding in handen is van een Nederlandse vervoerder?
En gaat dat ook gelden voor Luik wanneer die verbinding ook geregeld is?
En gaat dat ook gelden voor Luik wanneer die verbinding ook geregeld is?
Re: Korte vragen
Ja dat kan net zoals Groningen - Leer, alle informatie daarover kan je vinden op de website van Arriva (Limburg).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Of dat ook voor Luik gaat gelden is niet bekend. In ieder geval niet zolang Arriva er niet rijdt. En als ze wel gaan rijden dan is het de vraag of de Belgen er mee akkoord gaan.
Re: Korte vragen
Afgelopen zomer is station Zwolle uitgebreid zodat de IC Zwolle - Raalte (s17900) verlengd kon worden naar Zwolle. Nu heeft Zwolle een doorgaand spoor 10, een kopspoor 9 en een doorgaand spoor 8, met een korter perron.
Maar hoe zag dat er eerder ook alweer uit?
Maar hoe zag dat er eerder ook alweer uit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
In hoeverre kunnen ze daar überhaupt niet mee akkoord gaan dan? Het is toch een compleet onafhankelijke dienst van een compleet onafhankelijke vervoerder?en-es schreef:Of dat ook voor Luik gaat gelden is niet bekend. In ieder geval niet zolang Arriva er niet rijdt. En als ze wel gaan rijden dan is het de vraag of de Belgen er mee akkoord gaan.
Al bieden ze hun treinen gratis aan, dat moeten ze toch zelf weten?
Re: Korte vragen
https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/n ... bf0ff1.jpgMeltrain schreef:station Zwolle (...) hoe zag dat er eerder ook alweer uit?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Eerder was spoor 9 een doorgaand spoor, het perron van spoor 8 is over het voormalige spoor 9 heen gebouwd. Op de plek van spoor 8 lag niks, maar er was aan de zuidoostkant van de perrons al wel een wissel aanwezig dat nu naar spoor 8 toe leidt.Meltrain schreef:Maar hoe zag dat er eerder ook alweer uit?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Is de baanvaksnelheid tussen Culemborg en Geldermalsen toevallig verlaagd? De IC rijdt er een heel stuk net geen 100 km/uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Er is een TSB ingesteld. Hierdoor is de snelheid tijdelijk maximaal 100 km/h.
Re: Korte vragen
Wordt het spoor naar het voormalige station Roodeschool eigenlijk opgebroken?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nee, dat spoor wordt namelijk nog gebruikt voor de aardgascondensaat treinen vanaf de NAM-locatie direct naast het voormalige station Roodeschool.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ooooja, stom, sorry. Heel on-Gronings van me om te vergeten dat de NAM bestaat :X
Re: Korte vragen
En is er nog iets van het oude station over, of is dat al gesaneerd?
Re: Korte vragen
Op Google Maps lijkt het stationspleintje al veranderd in een hoopje zand, maar het perron lijkt er nog te liggen. Dat zal nog wel een keertje weggehaald worden, samen met het wissel vlak voor dat perron, dat is dan immers ook niet meer nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten