Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

Het lukt mij maar niet om op het internet (zoals op site van Stagecoach) een statische busnetwerk (liefst PDF) van de Schotse Hooglanden te vinden. Heeft iemand een tip?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik kan het ook zo snel niet vinden, hoogstens een kaart van tariefzones maar zonder lijnen. Vier jaar geleden vond ik een kaart van Skye in het busboekje van Skye, maar dat vind ik ook niet meer, alleen losse pdf's die te genereren zijn per lijn per richting.

Ik heb wel ontdekt dat https://bustimes.org/operators/stagecoach-highlands een overzicht heeft van lijnen inclusief dienstregeling en van voertuigen en een kaart met actuele posities à la OV-zoeker.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

Vorige week zag ik bij de bushalte in Aalten dat de C11 naar Bocholt dat aanstaande zondag (de 30ste) de bus extra op zondag rijdt en gratis is vanwege koopzondag in Bocholt. Nu probeer ik de dienstrgeling voor de zondag op te zoeken maar op internet kan ik geen enkele verwijzing vinden naar de extra busdienst, Hebben jullie een idee waar ik het kan vinden?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Informatie daarover staat op deze pagina; de dienstregeling staat in dit document.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

Bedankt deze informatie zocht ik.
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Korte vragen

Bericht door tjoektjoek »

Wat voor werkzaamheden zijn ze aan het doen ten oosten van station Rotterdam Centraal t.h.v. het voormalige postperron.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Of het de werkzaamheden zijn die je bedoelt weet ik niet, maar bij de sporen 7 & 8 is men bezig met perronverlenging, hiervoor moet ook het dienstoverpad en de -tunnel aangepast worden.
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Korte vragen

Bericht door tjoektjoek »

Dat zal het wel zijn. Ik zag namelijk daar ook werkzaamheden. Ik wist niet dat die tunnel nog gebruikt werd.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen

Bericht door Reiziger Delft »

Gamma schreef: vr 28 apr 2023, 17:43 Het lukt mij maar niet om op het internet (zoals op site van Stagecoach) een statische busnetwerk (liefst PDF) van de Schotse Hooglanden te vinden. Heeft iemand een tip?
Geen PDF: maar ik gebruik vaak ÖPNV Karte. Geen garantie dat hij actueel is, maar het geeft een beeld van het lijnennet.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Hoi allemaal,

16 mei wil ik van Heidelberg naar Zagreb reizen met een interrail ticket. Normaal kan dat rechtstreeks met EC 213, maar wegens werkzaamheden is dat 16 mei niet mogelijk. Het volgende reisplan komt er dan uit via de ÖBB:

09:13 Heidelberg Hbf EC 113/213
14:52 Bischofshofen

15:20 Bischofshofen SEV
16:40 Spittal-Millstätter See

16:46 Spittal-Milstätter See IC 632
17:09 Villach Hbf

17:23 Villach Hbf EC 213
21:23 Zagreb Glavni kolodvor

Ik heb voor alle drie de treinen een reservering aangeschaft. Als ticket heb ik een mobiele interrail pas, maar in de interrail app krijg ik bovenstaand reisplan er niet uit. De EC tot aan Bischofshofen krijg ik wel, maar het stuk daarna niet. Hoe kan ik deze reis dan goed in de app zetten zodat ik een geldig interrail ticket kan tonen?

Veel dank alvast voor jullie hulp!
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Je kunt ook handmatig reizen toevoegen aan de app. Er staat ergens een link onderaan de pagina als je een reis plant (of je moet iets onmogelijks plannen, dan verschijnt die link meteen geloof ik). Dus SEV gewoon handmatig toevoegen, IC 632 zie ik erin staan en EC 213 gek genoeg niet, maar die kun je dus ook handmatig toevoegen. Je reis verschijnt dan alleen niet op de automatisch gegenereerde kaart en in de statistiekjes, maar boeien.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

bjorn keith schreef: di 02 mei 2023, 12:54 15:20 Bischofshofen SEV
16:40 Spittal-Millstätter See

16:46 Spittal-Milstätter See IC 632
17:09 Villach Hbf
Is deze overstap niet te riskant?
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

De overstap is tussen treinvervangend vervoer en de trein. Het lijkt me dat de dienstregeling voor de bus ruim is gepland zodat de aansluiting goed haalbaar is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik neem aan dat dat goed moet gaan aangezien zowel de eerste als laatste trein met het nummer EC 213 rijdt; normaal vertrekt die trein uit Villach een half uur eerder. Dus dit lijkt me duidelijk het alternatief zoals het bedoeld is.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

umbusko schreef: di 02 mei 2023, 13:03 Je kunt ook handmatig reizen toevoegen aan de app. Er staat ergens een link onderaan de pagina als je een reis plant (of je moet iets onmogelijks plannen, dan verschijnt die link meteen geloof ik). Dus SEV gewoon handmatig toevoegen, IC 632 zie ik erin staan en EC 213 gek genoeg niet, maar die kun je dus ook handmatig toevoegen. Je reis verschijnt dan alleen niet op de automatisch gegenereerde kaart en in de statistiekjes, maar boeien.
Top! Ik heb het gevonden. Dankjewel!
Gamma schreef: di 02 mei 2023, 13:07 Is deze overstap niet te riskant?
Het is inderdaad vrij krap, maar de SEV-bus is de bus die hoort bij EC 113/213. Deze treinnummers staan ook bij de desbetreffende SEV-bus genoteerd in het schema van de ÖBB. Ik ga er dus vanuit dat het goed gaat. Wel apart dat de EC 213 pas weer vanaf Villach rijdt en niet vanaf Spittal-Milstätter See, maar daar zal vast een goede reden voor zijn.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

bjorn keith schreef: di 02 mei 2023, 12:54 Hoi allemaal,

16 mei wil ik van Heidelberg naar Zagreb reizen met een interrail ticket. Normaal kan dat rechtstreeks met EC 213, maar wegens werkzaamheden is dat 16 mei niet mogelijk. Het volgende reisplan komt er dan uit via de ÖBB:

09:13 Heidelberg Hbf EC 113/213
14:52 Bischofshofen

15:20 Bischofshofen SEV
16:40 Spittal-Millstätter See

16:46 Spittal-Milstätter See IC 632
17:09 Villach Hbf

17:23 Villach Hbf EC 213
21:23 Zagreb Glavni kolodvor

Ik heb voor alle drie de treinen een reservering aangeschaft. Als ticket heb ik een mobiele interrail pas, maar in de interrail app krijg ik bovenstaand reisplan er niet uit. De EC tot aan Bischofshofen krijg ik wel, maar het stuk daarna niet. Hoe kan ik deze reis dan goed in de app zetten zodat ik een geldig interrail ticket kan tonen?

Veel dank alvast voor jullie hulp!
Als je niet met de bus wil kun je in Bisschofshofen ook nog overstappen op de EC 163 naar Graz en daar overstappen op EC 159 naar Zagreb. Doe je er alleen wel een uur langer over. EC 159 heeft daarnaast in tegenstelling tot EC 213 een restauratierijtuig.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Korte vragen

Bericht door sirvinniei »

Ik heb zaterdag met een vriend een festival in Ennepetal maar overnacht in Schwelm (om daarna weer terug naar NL te gaan). Wat is het voordeligst? 4er ticket met twee extra enkeltjes ennepetal-schwelm? Denk dat ik het qua tijd net niet red met een 24 uursticket.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Het meest praktische ticket van de VRR lijkt mij een 48-Stunden-Ticket voor twee personen voor in totaal €71,10 (35,55 per persoon). 4er-Tickets zijn iets goedkoper, maar niet overdraagbaar binnen het reisgezelschap.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Het ziet er naar uit dat ik vanavond niet meer thuis ga komen vanuit Bayern met mijn Interrail: op de laatste verbinding Düsseldorf - Münster - Gronau rijdt de RE2 niet tussen Wanne-Eickel en Haltern am See. Iemand enig idee of DB bij het missen van de laatste RB64 in Münster een taxi regelt naar Gronau of een hotel in Münster?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Geen idee, maar zeker als je met een interrail reist zou ik zorgen dat je in ieder geval ruim op tijd een reisplan (laat) print(en), voordat ze zeggen "ja dat kunt u nou wel zeggen dat u daar en daarheen moet" en je in een soort welles/nietes terecht komt. En ik zou meteen in München (neem ik aan?) beginnen met navraag doen, want als ze je nee verkopen kun je het altijd later weer proberen. ;) En als ze je al een stempel of iets anders meegeven, wordt het lastiger voor een latere medewerker om je niet te helpen.

Goede reis alvast. :p
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ben onderweg vanuit Nördlingen (Bayerisches Eisenbahn Museum) naar Gronau. Overstappen in Donauwörth, Nürnberg, Düsseldorf en Münster. Heb nu voor de zekerheid iig screenshots van de DB-app met de geplande reis. In Nürnberg wil ik wat eten (Bordrestaurant zit dicht in de ICE daarna) dus daar ook niet echt tijd, en Düsseldorf sowieso maar een kwartier (vanuit een ICE die volgens zugfinder vrijwel dagelijks met +20 aankomt :X )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Met Interrail lijkt me dat inderdaad wel een ding, ik weet niet hoe het dan met Fahrgastrechte is. Waarschijnlijk is zo laat op de avond de DB Information in Münster ook al gesloten?
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Die is tussen 0u en 6u gesloten ja. Nou ja, misschien mis ik de overstap in Düsseldorf al wel, daar zijn ze wel 24u per dag aanwezig
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Tekst in Oostenrijkse restauratiewagon: "Wir bitten Sie im Interesse der Mitreisenden im Speisewagen nicht zu telefonieren." Tot zover niets geks, maar daarna: "Keine technische Empfangsunterstützung im Speisewagen." Dat suggereert dus dat er in andere wagons wèl een vorm van technische ondersteuning voor telefoonontvangst is. Is dat zo, en uit welke technische maatregelen bestaat die?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Volgens mij een soort repeaters, zitten in de ICE ook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten