Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

;)
ArrivaBas schreef: wo 02 aug 2023, 09:13 Essen Hbf - Ratingen (S6) is langs de Ruhr ook een leuk lijntje, hoewel de rivier niet altijd in beeld is. Het is overigens een aanrader om bij Kettwig Stausee uit te stappen en even het historische centrum van Kettwig in te lopen.
Dank voor de tip ;)
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

en-es schreef: wo 02 aug 2023, 08:39 Dortmund-Ludenscheid-Gummersbach-Keulen
Essen-Hattingen
Dortmund-Keulen via Ludenscheid wordt niks meer dit jaar.
Tot het eind van het jaar rijden geen treinen tussen Rummenohl en Ludenscheid en tussen Ludenscheid en Overath
Dit alles vanwege (herstel)werkzaamheden
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

En vertrouwen op het vervangend vervoer zou ik niet doen vanwege het permanente verkeersinfarct in Lüdenscheid door een afgesloten Autobahn. De spoorlijn zelf staat nog op mijn to-do-list. Maar Venlo - Keulen - Siegen - Essen - Viersen - Venlo is op één dag te doen. Viel me niet tegen.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Aha, dat wist ik niet.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

Vandaag viel mij op in Malmö dat de trein rechts rijden, terwijl in Zweden links rijden de norm is. Reden daarachter weet ik: de Sontburg. Wat ik mij afvraag is waar wisselen de treinen van rijrichting na Malmö C?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Cas »

Volgens wikipedia is dat ~5km ten noorden van Malmö C. Als ik kijk op OpenRailwayMap lijkt dat net ten zuiden van de splitsing naar Lund en Lomma te zijn, hier op Google Maps.
請勿靠近車門
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Jij bent toch zo goed in het raden van locaties? ;)
Maar zonder gekheid, ik weet vrijwel zeker dat het deze lijn is: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... 1982-2016) De exacte locatie heb ik echter nog niet gevonden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JuulStikkelbroek
Berichten: 71
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Korte vragen

Bericht door JuulStikkelbroek »

Rolduckerweg te Simpelveld, tussen de haltes Oranjeplein en Molsberg. Lijn 43, tegenwoordig is dit lijn 47.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

gpvos schreef: wo 02 aug 2023, 11:18 Langwedel - Soltau - Uelzen
Löhne - Rinteln - Hameln
Dank voor de tip: Hameln - Löhne kon ik mooi in m'n rondje opnemen, da's echt een schattig klein boemellijntje inderdaad :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Waarom rijdt de 2100 morgen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Canal Parade in Amsterdam én omreisroute bij de werkzaamheden op Leiden - Alphen lijkt me.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik weet dat er ergens in de buurt bij Duisburg/Düsseldorf een locatie is waar een tram- of S-bahnlijn (ik dacht U76 of U79) gelijkvloers het treinspoor kruist. Weet iemand waar dit is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

U47 in Dortmund tussen de haltes Buschstraße en Obernette. De spoorlijn is trouwens een goederenspoorlijn, dus geen reizigersstreinen over de desbetreffende spoorlijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

ArrivaBas schreef: wo 02 aug 2023, 09:13 Essen Hbf - Ratingen (S6) is langs de Ruhr ook een leuk lijntje, hoewel de rivier niet altijd in beeld is. Het is overigens een aanrader om bij Kettwig Stausee uit te stappen en even het historische centrum van Kettwig in te lopen.
Het gedeelte tussen Kettwig Stausee en Düsseldorf is geen klap aan. Alleen wat bos en verder wat stedelijk gebied. Tussen Kettwig Stausee en Essen ga je langs de Ruhr wat wel mooie uitzichten oplevert.

Verder kun je ook de S9 tussen Essen en Wuppertal nemen, ook een leuk lijntje. Je kunt nog in Velbert Langenberg uitstappen om het historisch stadscentrum te bezichtigen. Of bij Vohwinkel de trolleybus richting Solingen (lijn 683) pakken. Kom je langs Grafath wat ook een leuk historisch centrum heeft. Verder is Düsseldorf-Hagen ook een leuke spoorlijn dwars door het centrum van Wuppertal en ten oosten van Wuppertal ga je flink door de heuvels.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Ik zeg niet voor niets dat het stuk langs de Ruhr het mooiste is. ;) Ik heb het traject tussen Essen Hbf en Kettwig (niet Stausee) namelijk zelf bereden in november. Qua historie is dat laatste stadsdeel van Essen minstens net zo interessant als de Zollverein als je net als ik van oude stadjes en cultureel erfgoed houdt. Rondom Solingen en Remscheid liggen ook nog van dat soort stadjes die door deze twee steden zijn opgeslokt. Daarvan ziet Lennep er nog wel het leukste uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Kettwig heb ik op mijn verlanglijstje gezet voor een dag met mooier weer. Lennep is klein, maar fijn en goed bereisbaar. Wel een behoorlijke klim om vanuit het centrum weer terug bij het station te komen.

Gräfrath wil ik ook nog eens bezoeken en ik zie Velbert Langenberg als tip.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

De verhalen die ik lees op het interrailforum en hun feesboekpagina zijn voor mij een reden om de papieren versie aan te schaffen. Al zijn er ook mensen die probleemloos er mee reizen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Bij mijn aanstaande Interrail gebruik ik de mobiele pas. Mijn ervaringen zal ik uiteraard delen in de reisverslagen ervan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Een probleem wat ik twee maanden lang met de app heb gehad is dat als je een rit hebt geactiveerd, de barcode al vijf minuten na het activeren van een rit niet meer op te vragen is. De rit deactiveren en opnieuw activeren lost dat op, maar dat werkt alleen als je een internetverbinding hebt, en dat heb je in berggebieden of Duitsland ook regelmatig niet -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik heb vorig jaar met een mobiele pas gereisd en was een beetje huiverig; liever ben ik niet afhankelijk van een telefoon die kan uitvallen of waar de app van kan glitchen of wat dan ook. Maar €18 verzendkosten voor een papieren pas vond ik wat overdreven en dat je bij een mobiele pas je ingangsdatum pas later kan kiezen was uiteindelijk doorslaggevend.

En ik moet zeggen, het viel me alleszins mee. Slechts een paar keer wilde de pas (of de QR-code voor de dag) niet laden, waar ik al snel de truc op had gevonden. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij kwam het erop neer dat je de app opnieuw moest opstarten. Toen me dat de eerste keer bij controle in Italië gebeurde om 6 uur ‘s ochtends was ik wel wat nerveus. :X Verder is het heel handig dat je niet op drukke stations met een pen zit te hannessen. Of met extra vellen met extra regels. Je kunt bij krappe aansluitingen zelfs meerdere treinen alvast in je planning zetten en dan op het laatste moment de goede aanzetten en de andere eruit gooien. Heel handig vooral bij, ik zeg maar wat, een S-Bahn. Ik heb verder geen rare problemen gehad.

Wel een powerbank meenemen, al is het maar voor je gemoedsrust, maar verder kan ik de mobiele pas zeker aanraden. Je mist wel een beetje het gevoel van het avontuurlijke reizen; geen spontane praatjes meer met conducteurs die je hele reisgeschiedenis bekijken. ;)
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

In juni heb ik (bijna) probleemloos een Interrail pas gebruikt voor 5 dagen. 1x wilde de qr-code niet te voor schijn komen, app opnieuw opgestart en daar was ie. Het kan handig zijn om een screenshot te maken als de qr-code wel zichtbaar is.
De enige vervelende bug die ik tegengekomen was, was dat als ik zonder verbinding ritten opsloeg, deze ritten verdwenen waren als ik weer (4g of internet) verbinding had.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Vanwege de negatieve verhalen die ik las over de app heb ik vorig jaar een papieren versie aangeschaft, al vind ik de verzendkosten overdreven hoog.
Dat voor de app een mobiel netwerk vereist is en dat sommige treinen niet worden herkend waren voor mij de belangrijkste punten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten