Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Heeft iemand ervaring met de website https://goedkoop-treinkaartje.nl/?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Geen ervaring mee. Maar ik lees vooral positieve reacties als ik het opzoek op google.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

De intercity Utrecht-Rotterdam rijdt nu plotseling 4x per uur in het dal. Volgende week is dat niet meer. Waarom nu wel 4x in het dal?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Omreizigers rondom Tilburg?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Werkzaamheden Gouda - Den Haag waardoor de Haagse IC's naar Rotterdam rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Aha, dat zijn can ook de werkzaamheden waardoor de sprinter vanuit Dordrecht maar tot Den Haag HS rijdt zonder stop te Rijswijk en Moerwijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Korte vragen

Bericht door Jultar »

Ja, op Den Haag Centraal zelf zijn er een aantal sporen buiten dienst, dus te weinig capaciteit.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Waar kan ik vinden op welke dagen de diverse Franse nachttreinen rijden?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Over het algemeen rijden de nachttreinen elke nacht, behalve Parijs - Portbou die buiten vakantieperiodes alleen van vrijdag t/m zondag rijdt en de trein naar Rodez die op vrijdagavond vanuit Parijs verder rijdt naar Albi en op zondagavond vanuit Albi vertrekt naar Parijs. Er zijn echter al tijden werkzaamheden op de route tussen Parijs en Toulouse via Limoges, waardoor er vaak omleidingen en aangepaste vertrektijden zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Het is ingewikkelder dan dat; ik heb inmiddels https://www.interrail.eu/en/plan-your-t ... es-de-nuit gevonden. Maar a) die pagina is niet bijgewerkt voor komend najaar (ik denk aan een reis halverwege oktober), en b) in de reisplanner (SNCF hetzij DB) vind ik lang niet op elke daar genoemde dag een nachttrein. Onder andere lijkt de trein naar Latour-de-Carol bepaald niet dagelijks te rijden. Dus ik zou het liefst een officiëel schema van de SNCF zien, maar dat lijkt niet te bestaan.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

SNCF Connect zegt wanneer je in oktober een reisplan zoekt voor Parijs - Latour-de-Carol-Enveigt

Attention
Intercités de nuit directs: certains trajets supprimés
En raison de travaux, les Intercités de nuit directs entre Paris et Latour-de-Carol-Enveitg sont supprimés dans les 2 sens, du dimanche au vendredi.

Attention
Info INTERCITÉS de nuit
Les trains de nuit Paris <> Lourdes, Paris <> Cerbère, Paris <> Toulouse et Paris <> Rodez seront bientôt proposés à la vente. Nous vous invitons à renouveler votre demande ultérieurement.

Kortom, na september zijn de meeste nachttreinen nog niet boekbaar en rijdt de nachttrein naar Latour-de-Carol niet van zondag tot vrijdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dat is dus een deel van het grote moderniseringsproject van de POLT-lijn, die gaan in etappes door t/m 2026.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: do 17 aug 2023, 15:39 Attention
Intercités de nuit directs: certains trajets supprimés
En raison de travaux, les Intercités de nuit directs entre Paris et Latour-de-Carol-Enveitg sont supprimés dans les 2 sens, du dimanche au vendredi.
Wat wordt bedoeld met “dans les 2 sens”?
Translate geeft als vertaling “op twee manieren”, maar dat kan ik niet rijmen met de rest van de tekst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Als ik de hele tekst door de Translate gooi, staat er:
Aandacht
Directe nachtintercity: enkele ritten verwijderd
Wegens werken zijn rechtstreekse nachtelijke Intercités tussen Parijs en Latour-de-Carol-Enveitg in beide richtingen, van zondag tot vrijdag, geannuleerd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

Meltrain schreef: vr 18 aug 2023, 18:29“dans les 2 sens”
In beide richtingen, dus ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Ik meen vandaag op een lichtkrant van EBS, GVB of Connexxion te hebben gelezen dat binnenkort de prijs voor vergeten uit te checken verhoogd wordt naar 6 euro (8 euro in nachtbussen). Ik kan het de websites van genoemde bedrijven niet terugvinden. Heb ik dit gedroomd?
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Lichtkrant die dit soort informatie geeft?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik heb dit ook opgevangen, het instaptarief in de VRA zou per 20 augustus verhoogd worden naar € 6,00.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Op de site van Connexxion is te lezen dat het €6 is in Amstelland-Meerlanden en Zaanstreek.
https://www.connexxion.nl/nl/vervoerbew ... e-tarieven
"Laat je ledematen bewegingen maken"
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Suus schreef: ma 21 aug 2023, 11:33 Ik heb dit ook opgevangen, het instaptarief in de VRA zou per 20 augustus verhoogd worden naar € 6,00.
Is dit bij alle 3 de bedrijven zo?
En ik neem aan dat je nog steeds maar €4 in de min kunt gaan op een OV-chipkaart?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik weet niet of het bij alle bedrijven zo is, maar in ieder geval bij Connexxion.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Ik kreeg vandaag een mail van Connexxion dat je minstens 2 euro op de kaart moet hebben staan om in te kunnen checken, in de gebieden/op de lijnen waar het instaptarief 6 euro is. Dus inderdaad, het resultaat blijft 4 euro negatief.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

In oktober heb ik een reis naar Sicilië in de planning staan. Heenreis gaat per dagtrein vanaf Rome, terug met een nachttrein tot Bologna. Dat eerste duurt zo'n elf uur, de terugreis nog een stuk langer. Ik weet dat er in Italië geen restauratierijtuigen worden ingezet, maar is er helemaal geen verzorging aan boord van dit soort lange treinritten?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In de nachttrein kreeg ik een blikje water, een pakje sap en een koekje. In de dagtrein was er niets. Neem contant geld mee, want de bistro op het schip verkoopt water en arancinu :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Ergens op het forum was genoemd dat er een viaduct bij Frankfurt aangereden is, waardoor vele ICE's nu in Frankfurt Süd stoppen in plaats van het Hauptbahnhof. In plaats van een overstap op Frankfurt Hbf krijg ik via de DB nu een extra stukje met ICE 107 tussen Köln en Mannheim, alvorens ICE 597 naar Ulm te pakken voor over 3 weken.

Is het raadzaam om nu ook een zitplaatsreservering voor de ICE 107 proberen te verkrijgen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten