Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Dit is een (hobby)forum, niet een klantenservice van een vervoerder. Dus een antword op die laatste vraag zul je hier niet krijgen. Dan moet je het echt bij Breng, NIAG en de Provincie Gelderland zijn. Die kunnen die vragen beantwoorden wat het tarief is en waarom ze gekozen hebben om dat tarief niet online te publiceren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: KM tarief NIAG SB58 tussen Nijmegen Kleve Emmerich met OV-Chipkaart

Bericht door michiel71 »

huibf schreef: vr 09 feb 2024, 07:03
michiel71 schreef: do 08 feb 2024, 23:22
huibf schreef: do 08 feb 2024, 22:39
michiel71 schreef: do 08 feb 2024, 19:37
BrengOV op Twitter verwijst naar Niag.
Ik heb toch echt antwoord gehad.
https://twitter.com/BrengOV/status/1754 ... eomnQ&s=19
We hebben dit even zelf uitgerekend.
Een rit van Emmerich station naar Emmerich Geistmarkt (route van 1,4 kilometer)
kost €1,48. €1,48 - €1,08 (basistarief) = €0,40. €0,40 : 1,4 kilometer = €0,286. ^WS
10:01 a.m. · 6 feb. 2024


"We hebben dit uitgerekend"
op de vraag welke km-prijs rekent Connexxion is daarmee nog steeds niet beantwoord.

Is er een Connexxion afstandentabel beschikbaar tussen de haltes van SB58?
(Connexxion verzorgd de facturering van de OV-Chipkaart op deze lijn)
Waar vind ik een afstandstabel voor lijn SB58?
28.6 cent per kilometer. En dat kan best gezien het in 2018 tegen de 25 cent zat. Wat toen op de Brengsite stond.
€14,30 Nijmegen Station - Emmerich Bahnhof
€13,67 Nijmegen Station - Geistmarkt Emmerich

€0,63 = Prijs volgens 9292 over traject Emmerich Geistmarkt - Emmerich Bahnhof
---> (Prijs 9292 (Nijmegen station --> Emmerich Bahnhof €14,30 ) -/- (Nijmegen station --> Emmerich Geistmarkt €13,67 ))
€0,50 = Prijs volgens Twitteraccount Breng OV

Waar komt dit verschil van 26% vandaan?
Laatst gewijzigd door michiel71 op ma 12 feb 2024, 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Korte vragen

Bericht door michiel71 »

cassie127 schreef: za 10 feb 2024, 21:09 Dit is een (hobby)forum, niet een klantenservice van een vervoerder. Dus een antword op die laatste vraag zul je hier niet krijgen. Dan moet je het echt bij Breng, NIAG en de Provincie Gelderland zijn. Die kunnen die vragen beantwoorden wat het tarief is en waarom ze gekozen hebben om dat tarief niet online te publiceren.
Waarom zou een vervoerder niet de prijs van haar producten willen publiceren?
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Dat moet je hen vragen, alles wat we hier daarover zouden schrijven, lijkt me speculeren.

En wat betreft je reactie op mijn opmerking over niet-uitchecken: je spreekt in raadsels: ik kan je niet volgen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door huibf »

iamthedutchdude schreef: ma 05 feb 2024, 14:12 9292 geeft een totaalbedrag van €9,65 voor die rit aan. Aangezien er ook wordt aangegeven dat het basistarief €1,08 is, geldt dat voor de afgelegde afstand 8,57 wordt gerekend (wat ook wordt aangegeven).

De rit tussen Nijmegen, Centraal Station en Kleve, Bahnhof is in de gegeven richting precies 25 km onderweg. €8,57 / 25km ≈ €0,343 per km.

(Edit: Nijmegen Centraal - Kleve is geen 30 km maar 25)
Waar haal je die prijs vandaan van 8.57? 9292 geeft 9,65 aan.
Overigens kom ik met Goolemaps op 25,05 uit :-) aangezien googlemaps niet op het busstation zelf kan komen.

michiel71 schreef: do 08 feb 2024, 19:37 €0,63 = Prijs volgens 9292 over traject Emmerich Geistmarkt - Emmerich Bahnhof
€0,50 = Prijs volgens Twitteraccount Breng OV

Waar komt dit verschil van 26% vandaan?
Hoe kom je aan de prijs uit 9292. Deze kent ie niet zegt 9292




Maar ik ben er nu toch eens serieus ingedoken.
Ik heb de prijzen uit 9292 eens bekeken en ze in een excel ingezet. Check: Excel lijn SB58

Het is toch wel heel vreemd die 28 cent klopt toch echt niet.
Het zit eerder tegen 41 ct km (als je in de excel de 28 cent wijzigt dan lijkt het verschil wel nihil.

Ik denk dat ik deze conclusie toch eens ga voorleggen bij Breng. Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor de correcte invoer vd tarieven in het systeem.

Kan het beheer dit topic afsplitsen?
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Korte vragen

Bericht door iamthedutchdude »

Zoals ik al aangaf in het geciteerde bericht:

9,65 is het gehele tarief, bestaande uit
  • 1,08 basistarief
  • 8,57 (= 9,65-1,08) gebasseerd op afstand
Zie ook 9292, je hebt dan de optie prijsopbouw. Daarna op "Bekijk alle prijzen" klikken geeft weer waar die 9,65 uit bestaat.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door huibf »

Ja, duh. Dat snap ik ook wel.
Echter in het Nederlandse deel moet je het tarief van 0.186 rekenen.
En vanaf de eerste halte in Duitsland een ander tarief.

Je zal zien in het Excelbestand het tarief ruim 40 cent is.
Het traject deel in Nederland klopt exact en is 0,186 ct per kilometer.

Of 9292 heeft het fout, of men rekent toch echt 40 ct per Kilometer (vervan die 28 cent door 40.5 en je zal zien dat dan de uitkomst zowat gelijk is aan 9292) en dan zit hier waarschijnlijk gewoon een fout tarief in het systeem verwerkt, want 40 ct per kilometer is absurt.
Maar geen nood, de uitgebreide vraagstelling, met bevindingen liggen inmiddels bij Breng en een kopie naar het Rocov is Gelderland.

Wordt vervolgd.
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Korte vragen

Bericht door michiel71 »

huibf schreef: zo 11 feb 2024, 10:55
michiel71 schreef: do 08 feb 2024, 19:37 €0,63 = Prijs volgens 9292 over traject Emmerich Geistmarkt - Emmerich Bahnhof
€0,50 = Prijs volgens Twitteraccount Breng OV
Hoe kom je aan de prijs uit 9292. Deze kent ie niet zegt 9292
€14,30 Nijmegen Station - Emmerich Bahnhof
€13,67 Nijmegen Station - Geistmarkt Emmerich

huibf schreef: zo 11 feb 2024, 10:55 Maar ik ben er nu toch eens serieus ingedoken.
Ik heb de prijzen uit 9292 eens bekeken en ze in een excel ingezet. Check: Excel lijn SB58

Het is toch wel heel vreemd die 28 cent klopt toch echt niet.
Het zit eerder tegen 41 ct km (als je in de excel de 28 cent wijzigt dan lijkt het verschil wel nihil.

Ik denk dat ik deze conclusie toch eens ga voorleggen bij Breng. Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor de correcte invoer vd tarieven in het systeem.

Kan het beheer dit topic afsplitsen?
Dit topic bestaat al, maar is door beheer gesloten.
KM Tarief SB58 Nijmegen - Kleve - Emmerich

De verantwoordelijke ambtenaar (OV-pricing) bij provincie Gelderland is nog op vakantie.
Wij hebben uw vragen ontvangen, maar moeten hierover informatie krijgen vanuit de vervoerder. De kilometers waarmee gerekend wordt, worden namelijk bepaald door de vervoerder. Alleen is de persoon die ons van informatie kan voorzien momenteel op vakantie.

Aangezien de verbinding tussen Nijmegen, Kleve & Emmerich geen Nederlandse concessie is, mag de vervoerder NIAG aan haar Nederlandse reizigers blijkbaar zelf de prijs bepalen. welke km-prijs wordt berekend bij betaling met een buitenlandse OV-Chipkaart. Prima, want vrije marktwerking, maar wel jammer dat Connexxion niet wilt of kan vertellen, welke km-prijs Translink hanteert.
https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chi ... ishistorie

Ik hoop dat dit draadje snel wordt verplaatst naar een ander forum.
Laatst gewijzigd door michiel71 op di 13 feb 2024, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Voor de SB58 krijgt de NIAG ook geen financiering vanuit de Kreis Kleve. Dus mogen zij zelf de dienstregeling en km-tarieven bepalen. Deze lijnconcessie is ook een apart geval, aangezien deze buiten de twee lijnbundels in de Kreis Kleve valt. In november 2025 wordt de SB58 toegevoegd aan de lijnbundel die in handen is van Look Busreisen, een volle dochter van de NIAG.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Korte vragen

Bericht door michiel71 »

Prima. En dan is het zeker ook niet verplicht om een km-tarief te publiceren?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Nouja, Breng ofwel Hermes voorziet de infrastructuur voor Nederlandse vervoersbewijzen. Dus lijkt me iets wat zij moeten communiceren. Bij de NIAG geldt standaard het VRR tarief dat duidelijk op de website beschreven staat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Stel Hongarije gaat de Europese Unie verlaten, wat dus automatisch betekent dat Hongarije de Schengenzone gaat verlaten. Hoeveel zou de reistijd van de RJ München-Wien-Budapest en van de EC Praha-Bratislava-Budapest toenemen en waar zouden de grenscontroles plaatsvinden?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Korte vragen

Bericht door MaartenD »

Controle zal ongetwijfeld op de historische plek plaatsvinden: Hegyeshalom. En hoe lang het duurt? Hoe lang is een Chinees. Van Slovenië naar Croatië sta je 12 minuten in Dobova maar van Hongarije naar Bulgarije sta je bijna een half uur in Lököshaza.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Kroatië behoort sinds 1 januari 2023 tot de Schengenzone, dus daar zijn geen grenscontroles meer nodig. Roemenië en Bulgarije treden per 1 april 2024 deels toe tot Schengen, maar alleen voor het lucht- en zeetransport zijn dan geen grenscontroles meer nodig. Voor transport over de weg en over het spoor zijn wel grenscontroles nodig.

We zien nu dat de huidige treinen tussen Hongarije en Roemenië in zowel Hongarije als Roemenië een half uur stilstaan.

Als Hongarije uit de Europese Unie en uit Schengen gaat dan zouden voor de Eurocity Praha-Bratislava-Budapest grenscontroles in Štúrovo (SK) en Szob (HU) plaatsvinden. Voor de RailJet München-Wien-Budapest zou je sowieso in Hegyeshalom (HU) grenscontroles in moeten stellen, maar waar zou dan in Oostenrijk grenscontroles ingesteld moeten worden? Nickelsdorf heeft maar twee perronsporen en in Wien Hauptbahnhof is ook weinig ruimte voor grenscontroles.

Bovendien is een uur extra reistijd behoorlijk onattractief en ik vraag mij af of het dan nog wel mogelijk is om vanuit Budapest 1x per 2 uur naar Kosice, 1x per 2 uur naar Bratislava en Praha en 1x per uur naar Wien een trein te laten aanbieden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

In de goede oude tijd stond de trein een half uur stil in Hegyeshalom. Paspoortcontrole en douane werden ook onderweg tussen Hegyeshalom en Boedapest gedaan.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

@Nitein-Repart: hoe kom je bij dit hypothetische idee? Orbán is een enorme dwarsligger met een bedenkelijke politiek, maar Hongarije is beter af binnen de EU.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Orbán doet tegenwoordig nog wel eens verwerpelijke uitspraken en ik zat te denken wat de kansen en bedreigingen zijn van een Hongarije buiten de Europese Unie en een innigere samenwerking tussen Hongarije en Servië.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Laat hem maar er lekker uitstappen als hij liever vriendjes wil zijn met de Russen en Chinezen. Wordt het vanzelf een zgn shitland. (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik denk wel dat Hongarije uit de Europese Unie wel behoorlijk veel gevolgen gaat hebben voor zowel de Hongaren als de rest van de Europeanen. Ook voor het spoorvervoer heeft een Hongarije uit de Europese Unie veel gevolgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Nitein-Repart schreef: di 13 feb 2024, 10:32 Stel Hongarije gaat de Europese Unie verlaten, wat dus automatisch betekent dat Hongarije de Schengenzone gaat verlaten.
Waarom? Beide zijn compleet andere verdragen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Even voor de zekerheid: is samenreiskorting nu al enkel via een code en e-ticket verkrijgbaar of kan het nu ook nog aan de automaat op de chipkaart geladen worden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Het verdwijnt op 22 april uit de kaartautomaat. Zie https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-s ... rting-aan/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ah, dat zocht ik. Bedankt!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Ik word even niet wijs uit alle voorgaande berichten, zijn de wissels en derde sporen van stations Zevenbergen en Oudenbosch nu al verwijderd, of (tot wanneer) is dat uitgesteld?

En wat is/wordt de nieuwe perronlengte op die stations?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

Alles is weggehaald bij Zevenbergen en Oudenbosch. De perrons zijn niet aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten