Korte vragen
Re: Korte vragen
Dit is een (hobby)forum, niet een klantenservice van een vervoerder. Dus een antword op die laatste vraag zul je hier niet krijgen. Dan moet je het echt bij Breng, NIAG en de Provincie Gelderland zijn. Die kunnen die vragen beantwoorden wat het tarief is en waarom ze gekozen hebben om dat tarief niet online te publiceren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: KM tarief NIAG SB58 tussen Nijmegen Kleve Emmerich met OV-Chipkaart
€14,30 Nijmegen Station - Emmerich Bahnhofhuibf schreef: ↑vr 09 feb 2024, 07:0328.6 cent per kilometer. En dat kan best gezien het in 2018 tegen de 25 cent zat. Wat toen op de Brengsite stond.michiel71 schreef: ↑do 08 feb 2024, 23:22We hebben dit even zelf uitgerekend.huibf schreef: ↑do 08 feb 2024, 22:39Ik heb toch echt antwoord gehad.
https://twitter.com/BrengOV/status/1754 ... eomnQ&s=19
Een rit van Emmerich station naar Emmerich Geistmarkt (route van 1,4 kilometer)
kost €1,48. €1,48 - €1,08 (basistarief) = €0,40. €0,40 : 1,4 kilometer = €0,286. ^WS
10:01 a.m. · 6 feb. 2024
"We hebben dit uitgerekend"
op de vraag welke km-prijs rekent Connexxion is daarmee nog steeds niet beantwoord.
Is er een Connexxion afstandentabel beschikbaar tussen de haltes van SB58?
(Connexxion verzorgd de facturering van de OV-Chipkaart op deze lijn)
Waar vind ik een afstandstabel voor lijn SB58?
€13,67 Nijmegen Station - Geistmarkt Emmerich
€0,63 = Prijs volgens 9292 over traject Emmerich Geistmarkt - Emmerich Bahnhof
---> (Prijs 9292 (Nijmegen station --> Emmerich Bahnhof €14,30 ) -/- (Nijmegen station --> Emmerich Geistmarkt €13,67 ))
€0,50 = Prijs volgens Twitteraccount Breng OV
Waar komt dit verschil van 26% vandaan?
Laatst gewijzigd door michiel71 op ma 12 feb 2024, 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Waarom zou een vervoerder niet de prijs van haar producten willen publiceren?cassie127 schreef: ↑za 10 feb 2024, 21:09 Dit is een (hobby)forum, niet een klantenservice van een vervoerder. Dus een antword op die laatste vraag zul je hier niet krijgen. Dan moet je het echt bij Breng, NIAG en de Provincie Gelderland zijn. Die kunnen die vragen beantwoorden wat het tarief is en waarom ze gekozen hebben om dat tarief niet online te publiceren.
Re: Korte vragen
Dat moet je hen vragen, alles wat we hier daarover zouden schrijven, lijkt me speculeren.
En wat betreft je reactie op mijn opmerking over niet-uitchecken: je spreekt in raadsels: ik kan je niet volgen.
En wat betreft je reactie op mijn opmerking over niet-uitchecken: je spreekt in raadsels: ik kan je niet volgen.
Re: Korte vragen
Waar haal je die prijs vandaan van 8.57? 9292 geeft 9,65 aan.iamthedutchdude schreef: ↑ma 05 feb 2024, 14:12 9292 geeft een totaalbedrag van €9,65 voor die rit aan. Aangezien er ook wordt aangegeven dat het basistarief €1,08 is, geldt dat voor de afgelegde afstand 8,57 wordt gerekend (wat ook wordt aangegeven).
De rit tussen Nijmegen, Centraal Station en Kleve, Bahnhof is in de gegeven richting precies 25 km onderweg. €8,57 / 25km ≈ €0,343 per km.
(Edit: Nijmegen Centraal - Kleve is geen 30 km maar 25)
Overigens kom ik met Goolemaps op 25,05 uit :-) aangezien googlemaps niet op het busstation zelf kan komen.
Hoe kom je aan de prijs uit 9292. Deze kent ie niet zegt 9292
Maar ik ben er nu toch eens serieus ingedoken.
Ik heb de prijzen uit 9292 eens bekeken en ze in een excel ingezet. Check: Excel lijn SB58
Het is toch wel heel vreemd die 28 cent klopt toch echt niet.
Het zit eerder tegen 41 ct km (als je in de excel de 28 cent wijzigt dan lijkt het verschil wel nihil.
Ik denk dat ik deze conclusie toch eens ga voorleggen bij Breng. Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor de correcte invoer vd tarieven in het systeem.
Kan het beheer dit topic afsplitsen?
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Korte vragen
Zoals ik al aangaf in het geciteerde bericht:
9,65 is het gehele tarief, bestaande uit
9,65 is het gehele tarief, bestaande uit
- 1,08 basistarief
- 8,57 (= 9,65-1,08) gebasseerd op afstand
Re: Korte vragen
Ja, duh. Dat snap ik ook wel.
Echter in het Nederlandse deel moet je het tarief van 0.186 rekenen.
En vanaf de eerste halte in Duitsland een ander tarief.
Je zal zien in het Excelbestand het tarief ruim 40 cent is.
Het traject deel in Nederland klopt exact en is 0,186 ct per kilometer.
Of 9292 heeft het fout, of men rekent toch echt 40 ct per Kilometer (vervan die 28 cent door 40.5 en je zal zien dat dan de uitkomst zowat gelijk is aan 9292) en dan zit hier waarschijnlijk gewoon een fout tarief in het systeem verwerkt, want 40 ct per kilometer is absurt.
Maar geen nood, de uitgebreide vraagstelling, met bevindingen liggen inmiddels bij Breng en een kopie naar het Rocov is Gelderland.
Wordt vervolgd.
Echter in het Nederlandse deel moet je het tarief van 0.186 rekenen.
En vanaf de eerste halte in Duitsland een ander tarief.
Je zal zien in het Excelbestand het tarief ruim 40 cent is.
Het traject deel in Nederland klopt exact en is 0,186 ct per kilometer.
Of 9292 heeft het fout, of men rekent toch echt 40 ct per Kilometer (vervan die 28 cent door 40.5 en je zal zien dat dan de uitkomst zowat gelijk is aan 9292) en dan zit hier waarschijnlijk gewoon een fout tarief in het systeem verwerkt, want 40 ct per kilometer is absurt.
Maar geen nood, de uitgebreide vraagstelling, met bevindingen liggen inmiddels bij Breng en een kopie naar het Rocov is Gelderland.
Wordt vervolgd.
Re: Korte vragen
€14,30 Nijmegen Station - Emmerich Bahnhof
€13,67 Nijmegen Station - Geistmarkt Emmerich
Dit topic bestaat al, maar is door beheer gesloten.huibf schreef: ↑zo 11 feb 2024, 10:55 Maar ik ben er nu toch eens serieus ingedoken.
Ik heb de prijzen uit 9292 eens bekeken en ze in een excel ingezet. Check: Excel lijn SB58
Het is toch wel heel vreemd die 28 cent klopt toch echt niet.
Het zit eerder tegen 41 ct km (als je in de excel de 28 cent wijzigt dan lijkt het verschil wel nihil.
Ik denk dat ik deze conclusie toch eens ga voorleggen bij Breng. Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor de correcte invoer vd tarieven in het systeem.
Kan het beheer dit topic afsplitsen?
KM Tarief SB58 Nijmegen - Kleve - Emmerich
De verantwoordelijke ambtenaar (OV-pricing) bij provincie Gelderland is nog op vakantie.
Wij hebben uw vragen ontvangen, maar moeten hierover informatie krijgen vanuit de vervoerder. De kilometers waarmee gerekend wordt, worden namelijk bepaald door de vervoerder. Alleen is de persoon die ons van informatie kan voorzien momenteel op vakantie.
Aangezien de verbinding tussen Nijmegen, Kleve & Emmerich geen Nederlandse concessie is, mag de vervoerder NIAG aan haar Nederlandse reizigers blijkbaar zelf de prijs bepalen. welke km-prijs wordt berekend bij betaling met een buitenlandse OV-Chipkaart. Prima, want vrije marktwerking, maar wel jammer dat Connexxion niet wilt of kan vertellen, welke km-prijs Translink hanteert.
https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chi ... ishistorie
Ik hoop dat dit draadje snel wordt verplaatst naar een ander forum.
Laatst gewijzigd door michiel71 op di 13 feb 2024, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Voor de SB58 krijgt de NIAG ook geen financiering vanuit de Kreis Kleve. Dus mogen zij zelf de dienstregeling en km-tarieven bepalen. Deze lijnconcessie is ook een apart geval, aangezien deze buiten de twee lijnbundels in de Kreis Kleve valt. In november 2025 wordt de SB58 toegevoegd aan de lijnbundel die in handen is van Look Busreisen, een volle dochter van de NIAG.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Prima. En dan is het zeker ook niet verplicht om een km-tarief te publiceren?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nouja, Breng ofwel Hermes voorziet de infrastructuur voor Nederlandse vervoersbewijzen. Dus lijkt me iets wat zij moeten communiceren. Bij de NIAG geldt standaard het VRR tarief dat duidelijk op de website beschreven staat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Stel Hongarije gaat de Europese Unie verlaten, wat dus automatisch betekent dat Hongarije de Schengenzone gaat verlaten. Hoeveel zou de reistijd van de RJ München-Wien-Budapest en van de EC Praha-Bratislava-Budapest toenemen en waar zouden de grenscontroles plaatsvinden?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Controle zal ongetwijfeld op de historische plek plaatsvinden: Hegyeshalom. En hoe lang het duurt? Hoe lang is een Chinees. Van Slovenië naar Croatië sta je 12 minuten in Dobova maar van Hongarije naar Bulgarije sta je bijna een half uur in Lököshaza.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Kroatië behoort sinds 1 januari 2023 tot de Schengenzone, dus daar zijn geen grenscontroles meer nodig. Roemenië en Bulgarije treden per 1 april 2024 deels toe tot Schengen, maar alleen voor het lucht- en zeetransport zijn dan geen grenscontroles meer nodig. Voor transport over de weg en over het spoor zijn wel grenscontroles nodig.
We zien nu dat de huidige treinen tussen Hongarije en Roemenië in zowel Hongarije als Roemenië een half uur stilstaan.
Als Hongarije uit de Europese Unie en uit Schengen gaat dan zouden voor de Eurocity Praha-Bratislava-Budapest grenscontroles in Štúrovo (SK) en Szob (HU) plaatsvinden. Voor de RailJet München-Wien-Budapest zou je sowieso in Hegyeshalom (HU) grenscontroles in moeten stellen, maar waar zou dan in Oostenrijk grenscontroles ingesteld moeten worden? Nickelsdorf heeft maar twee perronsporen en in Wien Hauptbahnhof is ook weinig ruimte voor grenscontroles.
Bovendien is een uur extra reistijd behoorlijk onattractief en ik vraag mij af of het dan nog wel mogelijk is om vanuit Budapest 1x per 2 uur naar Kosice, 1x per 2 uur naar Bratislava en Praha en 1x per uur naar Wien een trein te laten aanbieden.
We zien nu dat de huidige treinen tussen Hongarije en Roemenië in zowel Hongarije als Roemenië een half uur stilstaan.
Als Hongarije uit de Europese Unie en uit Schengen gaat dan zouden voor de Eurocity Praha-Bratislava-Budapest grenscontroles in Štúrovo (SK) en Szob (HU) plaatsvinden. Voor de RailJet München-Wien-Budapest zou je sowieso in Hegyeshalom (HU) grenscontroles in moeten stellen, maar waar zou dan in Oostenrijk grenscontroles ingesteld moeten worden? Nickelsdorf heeft maar twee perronsporen en in Wien Hauptbahnhof is ook weinig ruimte voor grenscontroles.
Bovendien is een uur extra reistijd behoorlijk onattractief en ik vraag mij af of het dan nog wel mogelijk is om vanuit Budapest 1x per 2 uur naar Kosice, 1x per 2 uur naar Bratislava en Praha en 1x per uur naar Wien een trein te laten aanbieden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
In de goede oude tijd stond de trein een half uur stil in Hegyeshalom. Paspoortcontrole en douane werden ook onderweg tussen Hegyeshalom en Boedapest gedaan.
Re: Korte vragen
@Nitein-Repart: hoe kom je bij dit hypothetische idee? Orbán is een enorme dwarsligger met een bedenkelijke politiek, maar Hongarije is beter af binnen de EU.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Orbán doet tegenwoordig nog wel eens verwerpelijke uitspraken en ik zat te denken wat de kansen en bedreigingen zijn van een Hongarije buiten de Europese Unie en een innigere samenwerking tussen Hongarije en Servië.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Laat hem maar er lekker uitstappen als hij liever vriendjes wil zijn met de Russen en Chinezen. Wordt het vanzelf een zgn shitland.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik denk wel dat Hongarije uit de Europese Unie wel behoorlijk veel gevolgen gaat hebben voor zowel de Hongaren als de rest van de Europeanen. Ook voor het spoorvervoer heeft een Hongarije uit de Europese Unie veel gevolgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Waarom? Beide zijn compleet andere verdragen.Nitein-Repart schreef: ↑di 13 feb 2024, 10:32 Stel Hongarije gaat de Europese Unie verlaten, wat dus automatisch betekent dat Hongarije de Schengenzone gaat verlaten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8712
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Even voor de zekerheid: is samenreiskorting nu al enkel via een code en e-ticket verkrijgbaar of kan het nu ook nog aan de automaat op de chipkaart geladen worden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Het verdwijnt op 22 april uit de kaartautomaat. Zie https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-s ... rting-aan/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8712
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ah, dat zocht ik. Bedankt!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Ik word even niet wijs uit alle voorgaande berichten, zijn de wissels en derde sporen van stations Zevenbergen en Oudenbosch nu al verwijderd, of (tot wanneer) is dat uitgesteld?
En wat is/wordt de nieuwe perronlengte op die stations?
En wat is/wordt de nieuwe perronlengte op die stations?
Korte vragen
Alles is weggehaald bij Zevenbergen en Oudenbosch. De perrons zijn niet aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten