Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gast

Re: Korte vragen

Bericht door Gast »

Hoe vaak rijdt de bus van Oud-Sabbinge (Ring) naar Goes?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Lijn 582 rijdt op werkdagen overdag 1x/uur. 's Avonds en in het weekend rijdt deze (buurt)buslijn niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Korte vragen

Bericht door ICE11 »

Bestaat er een mogelijkheid om speciale treinen, bij voorbeeld de TUI-Ski-Express of de Dinnertrein, op treinposities.nl te volgen? Of worden dergelijke treinen daar überhaupt getoond?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Helaas niet. Treinposities werkt via de GPS-trackers in de treinen van NSR, en materieel dat niet zo'n tracker heeft (waaronder dus ook het materieel van NS International) kan niet accuraat gevolgd worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Abcoude en Amsterdam Holendrecht worden dit weekend maar in één richting bediend (en Breukelen wordt niet vanuit Utrecht bediend).
Is het wel eens vaker voorgekomen dat stations maar in één richting bediend werden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Onze Lieve Vrouwe ter Nood. Maar dat had maar 1 perron. Heen kon je rechtstreeks, terug via Heiloo of Alkmaar
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De Benelux stopt momenteel tijdens geplande omleidingen via Roosendaal alleen richting België in Roosendaal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

De 4900 heeft een tijdje Utrecht Overvecht overgeslagen, totdat men ruimte vond om er enkel richting Utrecht Centraal wel te gaan stoppen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Vroeger toen de Hemtunnel nog niet bestond reed de IC Amsterdam - Alkmaar tot Zaandam gecombineerd met de stoptrein waarna in Zaandam werd gesplitst. Terug gebeurde dit niet en werd Zaandam door de IC overgeslagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

De oude 3500 (tot 2005) had alleen richting Amsterdam één trein die vanuit Weert als stoptrein reed en bediende Geldrop en Heeze dus maar in één richting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

De stoptrein Groningen-Roodeschool stopte vroeger enkele keren per dag te Swd, maar alleen in 1 richting. Helaas kan ik geen treinnummer(s) achterhalen, maar ik kan het me wel nog goed herinneren uit de spoorboekjes.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Dat klopt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Volgens mij was dat alleen met de laatste treinen van de dag omdat je anders niet meer via Groningen Noord kon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Maar, op Onze Lieve Vrouwe ter Nood na, gaat dat over treinseries die slechts in één richting op een bepaald station stoppen. Andere treinseries stopten wel in beide richtingen op het station.
Abcoude en Amsterdam Holendrecht worden dit weekend echt maar in één richting bediend.

Ik ken overigens ook nog een voormalig voorbeeld uit Noord-Ierland: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Knockmo ... ay_station
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

ICE11 schreef: zo 18 feb 2024, 15:00 Bestaat er een mogelijkheid om speciale treinen, bij voorbeeld de TUI-Ski-Express of de Dinnertrein, op treinposities.nl te volgen? Of worden dergelijke treinen daar überhaupt getoond?
Deze treinen rijden onder private vlag en hebben dus geen 'verplichting' open data te leveren zoals bij de gebruikelijke vervoerders. GPS posities ga je dus niet terugvinden. Tot een jaar of twee geleden waren de meeste treinen van TCS of RXP bijvoorbeeld wel te vinden in de dienstregeling datastromen van NS. Na klachten is deze data helaas afgeschermd.

De treinen van European Sleeper hebben overigens wel een publieke dienstregeling.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Een vraag die vast al vaker is gesteld: ik zie dat Dal Vrij 119,95 per maand kost. Maar wat kost een Dal Vrij 1e klasse? Of zou ik dan elke dag moeten switchen van 2 naar 1?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Wanneer je op "Bestel nu" klikt op de site van NS, kun je zien dat 1e klas in de Daluren 40 euro per maand extra kost. In totaal reis je dan gratis in de daluren voor 159,95 euro per maand.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

Ik ben mijn Duitse treinreis aan het voorbereiden en in reisplanner van de DB vond ik de RE1 van Gottingen naar Glauchau. Volgens de website rijdt deze trein alleen maar om 6 uur 's morgens rechtstreeks vanaf Gottingen. Google map kent deze trein helemaal niet en ik kan de dienstregeling niet vinden. Is er iemand die de huidige dienstregeling kan vinden en me vertellen of deze trein echt bestaat.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De trein bestaat echt, deze rijdt 1x/2 uur. Door werkzaamheden rijden de meeste ritten momenteel echter naar Eichenberg ipv Göttingen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Korte vragen

Bericht door iamthedutchdude »

En hier de dienstregelingstabellen, welke gesplitst zijn: 1 voor vóór 1 maart, 1 voor 1 maart en later (en dat dan in beide richtingen).
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Er zijn werkzaamheden zo te zien waardoor er geen rechtstreekse treinen zijn als ik bahn.de moet geloven.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

en-es schreef: di 20 feb 2024, 21:19 Er zijn werkzaamheden zo te zien waardoor er geen rechtstreekse treinen zijn als ik bahn.de moet geloven.
Ik heb de DB website geraadpleegd. Volgens de website rijdt er om 6.04 een rechtstreekse trein. Deze staat ook in de dienstregeling. Er wordt trouwens geadviseerd in de dienstregeling om met IC/ICE naar Eichenberg te gaan als de RE1 niet rijdt maar of het Duitsland abonnement geaccepteerd wordt, staat er vervolgens niet bij.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Als je niet aanvinkt dat je alleen met regionaal verkeer wilt reizen, toont de planner ook IC en ICE. Het Deutschland Ticket is niet geldig op de IC en ICE.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

Waarom is er in de tunnel van de Loevensteinse Randweg onder een van de landingsbanen van Schiphol geen aparte buis voor alleen het busverkeer? Nu moeten de bussen namelijk aan beide zijdes van de tunnel een rijbaan van het autoverkeer kruisen...
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Die was er, maar tweerichtingsverkeer in tunnels is niet gewenst ivm de veiligheid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten