Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Voor Eijsden moet je bij NS inchecken. Randwijck kan allebei, maar als je met het Belgische boemeltje gaat moet je bij NS inchecken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Zijn er dan NS-palen op Mtr achtergebleven nadat NS er wegging in december 2016?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Ja. Zal wel zijn omdat NMBS onder verantwoording van NS voor de concessie HRN rijdt, want op Landgraaf staan ze ook.

(iig, ze stonden er de laatste keer dat ik er was nog wel (eind januari).)
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Het zelfde geldt voor de treinen van Enschede naar Glanerbrug. Daar is de OVC ook geldig. Al rijden daar alleen treinen van de Deutsche Bahn
Laatst gewijzigd door OV-Hobbyist op di 07 mar 2017, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Het mag wel ja, maar ik heb een conductrice nog nooit zo chagrijnig naar me zien kijken als toen. :')
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Kwam daar ook een conducteur tegen die zei dat ik m'n wegwerpchipkaartje in die oranje stempelautomaat moest douwen, maar dat gaat niet eens omdat 'ie te breed is :')
Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Korte vragen

Bericht door Sietse »

Milco schreef:Mag en kun je met een buitenlandse trein binnen Nederland reizen, op een traject waar ook binnenlandse treinen rijden, als je met de ov-chipkaart reist? Bijvoorbeeld van Mt naar Mtr (NMBS en Arriva) en hetzelfde gaat per april gelden tussen Ah en Zv (Arriva/Breng en DB).
Tussen Arnhem en Zevenaar kun je binnenkort met Abellio reizen met de OV Chipkaart. Inchecken kan gewoon met de Arriva/Breng paaltjes en poortjes. Personeel van Arriva/Breng gaat ook controleren in de Abelliotreinen. Dit heb ik ik vorig jaar zomer eens gehoord, maar neem aan dat het nog actueel is.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Sietse schreef:
Milco schreef:Mag en kun je met een buitenlandse trein binnen Nederland reizen, op een traject waar ook binnenlandse treinen rijden, als je met de ov-chipkaart reist? Bijvoorbeeld van Mt naar Mtr (NMBS en Arriva) en hetzelfde gaat per april gelden tussen Ah en Zv (Arriva/Breng en DB).
Tussen Arnhem en Zevenaar kun je binnenkort met Abellio reizen met de OV Chipkaart. Inchecken kan gewoon met de Arriva/Breng paaltjes en poortjes. Personeel van Arriva/Breng gaat ook controleren in de Abelliotreinen. Dit heb ik ik vorig jaar zomer eens gehoord, maar neem aan dat het nog actueel is.
Deze zelfde regeling (inclusief controles) zou in december ook moeten gaan gelden voor Eurobahn op Hengelo-Oldenzaal trouwens, al is het dan natuurlijk Syntus ipv Breng/Arriva.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen

Bericht door Reiziger Delft »

Wordt dus leuk in Arnhem: reis je met NS (want Abellio = NS) naar Zevenaar? Check dan in bij Arriva.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Zal wel zijn omdat Arriva/Breng de concessie daar hebben gok ik.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Naar de reizigers zal niet worden gecommuniceerd dat Abellio een NS-dochter is, alleen het logo'tje zou het kunnen laten zien. Voor de simpele reiziger is het een Duitse stoptrein naar Düsseldorf, die dan binnen Nederland ook de reizigers van Arriva en Breng meeneemt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

MdJ schreef:
Ezra schreef:Weet iemand of de bussen van de Koningin Julianatoren buiten het seizoen gewoon op het parkeerterrein geparkeerd ergens in een stalling staan?
Staan in principe bij het park. Zowel de MAN lion city, de oude DAF mb200 met klm-front als de twee ex GVU geledes.
Tnx, ik ga eens kijken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10576
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Waar werkt Aking tegenwoordig?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Twee mogelijke antwoorden:
(1) Die heeft van zijn leven nog nooit gewerkt.
(2) Vragen over de fotoquiz moeten aldaar gesteld worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10576
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Nietes, hij heeft volgens mij als koffiekameel door de trein gebanjerd, en ik heb het vermoeden dat hij dat carrièrepad nu in het buitenland voortzet. En dat heeft natuurlijk niks met zo'n suffe quiz te maken :N maar alles met warme menselijke belangstelling :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Wat doet onze trolly voor de kost dan? :p
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10576
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Dat vraag ik me ook wel eens af :|
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dat kan niet anders dan een groothandel in alufolie zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Ik gok directeur van "Aluhoedjes B.V."
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

trolly schreef:Waar werkt Aking tegenwoordig?
Volgens de officiële gegevens ben ik student :Y

Gelukkig maar dat je het niet vanwege de fotoquiz vroeg, want dit antwoord helpt je geen steek verder aldaar :mrgreen:
diederickx schreef:Twee mogelijke antwoorden:
(1) Die heeft van zijn leven nog nooit gewerkt.
Onjuist, ik heb toch minimaal 10-20 verschillende functies bekleed. Al moet ik wel toegeven dat ik niet van plan ben om ooit nog te werken (en belasting te betalen) in Nederland :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Je hoeft niet te werken in Nederland om belasting te betalen. Aankopen doen in een winkel is voldoende :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Maar wat nou als je die belasting betaalt van belasting? Betaal je dan nog belasting? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja. Als ik een factuur naar de overheid stuur is moet daar ook BTW op, die de overheid dan ook moet betalen. Daarvoor worden ze dan weer gecompenseerd door het BTW-compensatiefonds dat wordt gevuld door de inkomsten van de belastingen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen

Bericht door Zugführer »

In dit topic a.u.b. alleen inhoudelijke vragen stellen. Hoewel ik ook geïnteresseerd ben in het werkleven van Aking is dat meer iets voor MIEK.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Korte vragen

Bericht door Marc »

Ik had een vraagje over de Breng-bussen in de regio Arnhem-Nijmegen:
Ik had begrepen dat de bussen met een blauw dak van de regio Arnhem zijn en in de regio Nijmegen rijden bussen met roze daken. In Nijmegen zie ik regelmatig (ook aan de zuidkant van Nijmegen) bussen rondrijden met een blauw dak. Heeft het ermee te maken dat lijnen vanuit een andere stalling worden gereden, bussen omlooptechnisch aan elkaar zijn geknoopt of er bussen tussen Arnhem en Nijmegen zijn/worden gewisseld?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten