Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De oude situatie is te zien op oude satellietfoto's van TopoTijdreis: https://www.topotijdreis.nl/satelliet/2 ... 0376,12.98
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

Chrysa schreef: wo 21 feb 2024, 11:31 Die was er, maar tweerichtingsverkeer in tunnels is niet gewenst ivm de veiligheid.
Wat maakt tweerichtingsverkeer in deze tunnel gevaarlijker dan eenrichtingsverkeer?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

rooddolfijn schreef: wo 21 feb 2024, 11:53
Chrysa schreef: wo 21 feb 2024, 11:31 Die was er, maar tweerichtingsverkeer in tunnels is niet gewenst ivm de veiligheid.
Wat maakt tweerichtingsverkeer in deze tunnel gevaarlijker dan eenrichtingsverkeer?
Ik denk de kans op frontale aanrijdingen waarbij er geen mogelijk is tot uitwijken.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Dat dus, en dat de gevolgen van zo'n aanrijding in een tunnel een stuk groter zijn.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

En vergeet de ventilatie bij brand niet, je wilt de rook wegblazen in de rijrichting ipv richting de file die achter het ongeluk ontstaat. Dat gaat niet bij tweerichtingsverkeer waardoor er aan beide kanten van het incident verkeer vast staat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Betere vraag: waarom staan de haaientanden op de busbaan en niet op de autoweg? :s Je zou toch verwachten dat de bus prioriteit heeft.
(De fietsers staan zoals wel vaker weer helemaal onderaan de prioriteitenlijst. :( )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Als gevolg van bovenstaande ontstaat aan iedere zijde van de Buitenvelderttunnel een kruispunt, waar openbaar vervoer, (brom)fietsverkeer en autoverkeer elkaar kruisen. Teneinde de kans op mogelijke aanrijdingen tussen de diverse verkeersdeelnemers te verkleinen worden beide kruispunten voorzien van een verkeersregelinstallatie. Bij uitval van de verkeerslichten is het noodzakelijk de voorrang te regelen, met dien verstande dat (brom)fietsers en openbaar vervoer voorrang dienen te verlenen aan het doorgaande verkeer. Voor deze voorrangsregeling ten gunste van het doorgaand verkeer ten opzichte van openbaar vervoer is gekozen omdat:

- Bussen zijn bekend verkeer. Het autoverkeer door de tunnel is grotendeels verkeer naar lang-parkeren en dus onbekend. Het is niet wenselijk vanwege de verkeersveiligheid om onbekend verkeer dat net uit een tunnel komt gelijk uit de voorrang te halen.
- Dicht bij de tunnel bestaat er altijd het risico op terugslag in de tunnel. Vanuit het perspectief van tunnelveiligheid is dit zeer onwenselijk. Aangezien de intensiteit van auto’s een stuk hoger is dan van de bussen is de kans op terugslag minder groot als de auto’s bij uitval van de VRI voorrang hebben. Indien de VRI werkt wordt dit opgelost met filedetectie op de rijstrook.
Staat in het Verkeersbesluit.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

rooddolfijn schreef: wo 21 feb 2024, 11:53Wat maakt tweerichtingsverkeer in deze tunnel gevaarlijker dan eenrichtingsverkeer?
De Tunnelwet. Wij houden een strengere interpretatie van die wet aan dan de EU eist; dat mag, maar het heeft tot gevolg dat verkeer in twee richtingen door één tunnelbuis aan zeer strikte voorwaarden is verbonden. Dat is in de Abdijtunnel (tussen De Hoek en Handelskade) opgelost met doseerlichten, maar daar rijden vanzelfsprekend vrijwel alleen bussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

De IC Berlijn van Asd om 5.59 en 7.59 rijden morgenochtend volgens bahn.de niet tussen Asd en Rheine, maar volgens NS en NS Internationaal rijden ze normaal. De DB heeft me ook nog geen mailtje gestuurd dat er iets aan de hand zou zijn met mijn reis.

Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand is? Het zou jammer zijn als ik ondanks het opofferen van mijn nachtrust morgenochtend op een leeg perron sta.
Laatst gewijzigd door gpvos op wo 21 feb 2024, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

NS International schrijft op hun site:

Vanwege logistieke problemen rijden Intercity Berlijn 141 en 143 op 22 februari niet.

Reisadvies

U kunt op vertoon van uw originele treinticket reizen met Intercity Berlijn 145 (vertrek Amsterdam Centraal 09:59 uur) of Intercity Berlijn 147 (vertrek Amsterdam Centraal om 11:59 uur).

Vertrektijden Intercity Berlijn 145:

§ Vertrek vanaf Amsterdam Centraal 09:59 uur

§ Vertrek vanaf Hilversum 10:20 uur

§ Vertrek vanaf Amersfoort 10:34 uur

§ Vertrek vanaf Apeldoorn 11:00 uur

§ Vertrek vanaf Deventer 11:14 uur

§ Vertrek vanaf Hengelo 11:51 uur



Vertrektijden Intercity Berlijn 147:

§ Vertrek vanaf Amsterdam Centraal 11:59 uur

§ Vertrek vanaf Hilversum 12:20 uur

§ Vertrek vanaf Amersfoort 12:34 uur

§ Vertrek vanaf Apeldoorn 13:00 uur

§ Vertrek vanaf Deventer 13:14 uur

§ Vertrek vanaf Hengelo 13:51 uur

Alternatief reisadvies

U kunt ook op vertoon van uw originele ticket met treinen van NS naar Hengelo reizen. In Hengelo kunt u overstappen op de regionale trein naar Osnabrück. Vanaf Osnabrück kunt u uw reis voortzetten met treinen van Deutsche Bahn.

Zitplaatsreservering

Indien er nog plaatsen beschikbaar zijn, dan kunt u een nieuwe zitplaats reserveren zonder bijkomende kosten naar een andere IC Berlijn op 22 februari. Neem hiervoor contact op met klantenservice.

Ticket wijzigen of annuleren

Wilt u op een andere datum met Intercity Berlijn reizen, dan kunt u uw ticket zonder kosten wijzigen naar een andere Intercity Berlijn. Uiteraard is het ook mogelijk uw ticket te annuleren zonder kosten. Neem hiervoor contact op met NS International Klantenservice via 030-7515222 (lokaal tarief).

Plan uw reis

Een nieuwe reis en/of alternatieve reismogelijkheden kunt u plannen via de NS International App of in de reisplanner op onze website.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Aha, ik keek op NS Internationaal per abuis naar vandaag ipv. morgen. Ik blijf het een onhandige website vinden. Al zegt de reisplanner dus inderdaad dat de trein niet rijdt, er is geen link naar die tekst, die vind je alleen op de storingenpagina. Dank je.

En bizar dat ik hierover geen mail krijg, terwijl ik wel mail kreeg over dat mijn terugreis twee minuten later in Amsterdam aankomt.
Laatst gewijzigd door gpvos op wo 21 feb 2024, 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Wees blij dat je een website kan gebruiken om je internationale treinkaartjes te boeken. Als ik met mijn partner op stap buiten de Benelux ga moet ik bellen of naar het loket :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Het is 2024. I am dissapoint.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Intercitytickets naar Duitsland boek ik direct bij DB.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ik ook. In ieder geval niet bij NS Internationaal. En vervolgens op mij Bahn-app laden. Ideaal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Maar dat kan ik dus niet dankzij de geneugten van het begeleiderstarief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

waldo79 schreef: do 22 feb 2024, 15:56 Intercitytickets naar Duitsland boek ik direct bij DB.
Interessant, dat doe ik ook. Was dit bedoeld als een reactie op mijn post? Die ging niet over het boeken van tickets, maar over controleren of de reeds geboekte trein de volgende ochtend ook zou rijden. Informatie van de NS kan dan wel degelijk nuttig zijn voor het Nederlandse deel van het traject.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Door DB werd ik vorige week gewaarschuwd over vertragingen in Nederland. Nu had ik daarop al geanticipeerd door een uur eerder te vertrekken vanuit mijn woonplaats.

DB Navigator gebruikt de data die NS beschikbaar stelt qua reisinformatie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Al loopt dat wel enkele minuten achterlopen en niet altijd even goed overweg met opgeheven treinen die vervolgens wel rijden onder het oude opgeheven nummer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

De sprinter Ut - Brn rijdt vandaag een uurdienst. Is dat planmatig in het weekend?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Dank je wel :|
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Weet iemand hier waarom de 4472 (Sprinter Deurne - ‘s-Hertogenbosch van 19:41) op zondag tussen Deurne en Eindhoven 5 minuten later rijdt dan het reguliere patroon?
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Geen idee wat voor trein het is, maar trein 1390 rijdt enkele malen per week in het pad van de 4472 gedurende een deel van het jaar.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ik denk de GreenCityTrip (die niet meer rijdt)?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 102 gasten