Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jensvdkroft »

Weet iemand waar de stalling in Huizen van Connexxion zich bevindt?
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Zomaar een gok: bij het busstation?
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door gkw1969 »

Goed gegokt, want niet iedereen weet dat uit zijn hoofd.

Ik weet niet of en hoeveel bussen er nog staan, maar het busstation Huizen is gelijkertijd de stalling.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 27 apr 2020, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
When you're tired of London, you're tired of life
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Danku :pos:

(als iemand nog een recentere versie heeft of toevallig de nieuwe lengte van spoor 8/9 in Zwolle weet zou ik dat ook graag horen!)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

De netverklaring verwijst op pagina 38 naar stations.nl, maar aldaar kan ik niks vinden, en voor het Logistiek Portaal van Prorail waarnaar ze aldaar ook verwijzen moet je inloggen. -o-

Het plaatje op pagina 180 van de netverklaring leert mij nog dat Zwolle "station met tenminste één perron in meters met een lengte groter of gelijk dan: 270" is :Y
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

De netverklaring had ik al gekeken ja maar dat heeft me tot diezelfde conclusies gebracht.
Ze hadden me wel mooi te pakken doordat ik op die portal van ProRail wel met mijn uni-e-mailadres kon inloggen maar vervolgens nergens toegang toe kreeg :N
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Op spoor 9 stond Keolis een keer met drie stellen, toen stonden er maar 2 bakken buiten het perron. Of dit om flirt10 of flirt11 ging weet ik niet, maar er passen dus 8 of 9 bakken zonder rekening te houden met nuttige perronlengte. Op spoor 8 denk ik ook zoiets.
Laatst gewijzigd door jelmerrr op ma 27 apr 2020, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Zoals je het nu schrijft passen er maar vier bakken maximaal ;) Immers stonden er van de drie stellen twee buiten het perron :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Sorry, is nu aangepast. Typen op een mobieltje in de zon is geen handige combinatie _O- .
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

In een recentere versie staat dat die perrons 175 meter lang zijn.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Dankje :pos:

Dan zouden die twee viertjes inderdaad net moeten passen.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Aangezien Keolis regelmatig met dubbel viertje rijdt is dat maar goed ook :mrgreen:
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Ik vraag me trouwens nu nog wel af of het nog de bedoeling was om spoor 4 nog ooit dusdanig te verlengen (ten kostte van spoor 3) dat men de 14600 hier kwijt kan om die ook in de knoop te passen.
Veel kan men ook niet meer afsnoepen van spoor 3 als ze naar het noorden met 12 bakken DDZ of ICM of in de toekomst 16 bakken ICNG willen kunnen rijden, en je beperkt er de lengte van de (1)4600 natuurlijk ook wel mee.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

jensvdkroft schreef:Weet iemand waar de stalling in Huizen van Connexxion zich bevindt?
Op de Wiki staat een overzicht van stallingen. :)
O, daar staat Huizen dus niet tussen. -o-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ah, ik wist dat Etienne er ooit mee bezig was en er een topik over had, maar dat was aardig doodgebloederd. Deze had ik niet geontdekt.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jensvdkroft »

Zag ‘m daar inderdaad niet tussen staan, vandaar dat ik er naar vroeg. :D
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Ligt die stalling niet naast het busstation?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

gkw1969 schreef:Goed gegokt, want niet iedereen weet dat uit zijn hoofd.

Ik weet niet of en hoeveel bussen er nog staan, maar het busstation Huizen is gelijkertijd de stalling.
(A)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Minder dan een maand geleden ben ik overgestapt naar NS Flex. Als ik in de toekomst binnen Flex wil overstappen naar een ander abonnement, hoe regel ik dat binnen Mijn NS?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Direct na het inloggen in Mijn NS is op de startpagina te zien welk NS Flex-abonnement er momenteel geldt. Daarbij staat ook een link "Bekijk en wijzig abonnement". Daarop klikken geeft een pagina met nadere informatie over het abonnement met een link "Wijzig abonnement". Daar kan de wijziging in het NS Flex-abonnement worden doorgegeven. Een wijziging binnen NS Flex hoeft niet te worden bevestigd bij een kaartautomaat.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Als ik klik op 'Bekijk en wijzig abonnement', dan kom ik bij 'Mijn producten' uit, toch? Die kunnen bij mij niet worden geladen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

De link leidt inderdaad naar de tab Producten, waar het NS Flex-abonnement zou moeten staan en de link Wijzig abonnement te vinden zou moeten zijn:

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Daaronder zie ik wel het menu 'Snel naar', met de optie 'Abonnement wijzigen. Dan is er wel ineens een productoverzicht, met OV Chip Plus, maar zonder NS Flex. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

In 2016 stond perron 1 in Zvb genoteerd met een nuttige perronlengte van 240 meter. In 2018 lees ik echter een fysieke perronlengte van 187 meter. Kan de nuttige lengte groter zijn dan de fysieke? Ik dacht toch van niet, maar wat zou er dan in de tussentijd gebeurd kunnen zijn? Als ik zoek naar nieuws over "perron Zevenbergen" dan krijg ik enkel iets over werkzaamheden in 2015 (volgens mij de perronophoging), maar niks tussen 2016 en 2018.

In een video van Cabview Holland uit 2019 lijkt perron 1 op te houden bij het Zwanengat (en dat strookt met die 187 meter). Op Google Maps (satelliet, geen idee uit welk jaar de foto stamt) lijkt het perron echter door te lopen tot over het Zwanengat en meet ik een slordige 240 meter, al lijkt er wel een kleurverschil te zijn tussen het perron ter hoogte van het Zwanengat.

Wie o wie helpt me uit de brand? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Halverwege het perron van spoor 1 te Zevenbergen staat een sein. Treinen moeten voor dit sein kunnen stoppen en de machinist moet het sein kunnen zien, waardoor het nuttige deel van het perron korter is dan de fysieke lengte van het perron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten