Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

gkw1969 schreef: za 13 apr 2024, 12:10
Meltrain schreef: za 13 apr 2024, 10:00 bij de halte Egbert ten Catelaan zie ik wel een drukknopje en geen busbaan.
Of is de situatie veranderd in de afgelopen twee jaar?
Je hebt gelijk, maar de drukknop is niet voor de halte, je kunt immers makkelijk bij de halte komen en weer wegkomen. Ik was in de war met de halte Bellavistastraat, daar ligt de busbaan. Bellavistastraat had eigenlijk dezelfde situatie als Heetveldsweg moeten worden, maar men heeft toch gekozen voor een busbaan daar.

E. ten Catalaan heeft wel een knop maar geen lamp. Er was in het verleden sprake van om dit soort drukknoppen te koppelen aan de boordcomputer in de bus zodat de chauffeur op zijn scherm kon zien of er iemand bij de halte stond. Maar dit is allemaal te duur gebleken.
Bij de Ten Catelaan staat zeker wel een lamp: https://www.google.nl/maps/@52.3554971, ... ?entry=ttu
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Korte vragen

Bericht door ThatPCDude »

Weet iemand of het mogelijk is om vervoerbewijzen in het WestfalenTarif te kopen in de buurtbus van Winterswijk naar Stadtlohn (Lijn B7)?

Edit: Dat is het niet. Je koopt alleen tickets in het lokale tarief in het voertuig. Bedankt voor alle reacties :)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Student7299
Berichten: 3
Lid geworden op: do 18 apr 2024, 17:32

Re: Korte vragen

Bericht door Student7299 »

HULP GEZOCHT!

Beste lezer,

Op dit moment doe ik mijn afstudeeronderzoek naar klantenservice-tevredenheid van OV-vervoerders.

Jullie zouden mij enorm helpen als jullie een paar minuten de tijd zouden willen nemen om mijn enquete in te vullen.

Alvast enorm bedankt!

Link naar de enquete: https://surveys.enalyzer.com?pid=subumsek

P.S. De enquete gaat over 1 specifieke vervoerder maar je mag de enquete ook invullen voor een andere vervoerde of zelfs een fictief contactmoment!)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13205
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Wat is het nut van het invullen als ook fictieve momenten deel mogen zijn van de uitkomsten?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gideon »

Donderdag reed ik mee met Arriva 383 Den Haag Centraal en bij elke overstappunt, kon ik overstappen op Bus, tram, metro en trein.
Is dit een foutje in systeem of gewoon copy+paste?
Vandaag met Bravo-liner 310 naar Zuidplein en ik kon overstappen op bus en trein.
Al zie ik soms via 9292 dat ze Capelsebrug een treinstation noemen.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Station Luchtbal
Berichten: 41
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
Locatie: Amsterdam

Re: Korte vragen

Bericht door Station Luchtbal »

Hoe komt iemand die tijdelijk minder goed ter been is en geen auto heeft op zondag het beste van Meerkerk (dorp) naar Gorinchem?* De halte bij de afrit A27/N241, waar de 381 stopt, is op zondag schier onbereikbaar. De 80 rijdt op zondag niet. Flex stuurt je op een volstrekt onlogische route naar Leerdam, alwaar de trein genomen moet worden naar Gorinchem. De deur-halte taxi zegt bij navraag dat je op zondag gebruik moet maken van Flex en brengt je naar een Flex-halte, die je eerder voorbij loopt (strompelt) op weg naar de halte waar de taxi je zal oppikken...

En dat terwijl de halte bij de afrit van de A27 waar de 387 stopt misschien een ritje van 5 minuten vanuit het dorp Meerkerk zou zijn. Die halte fungeert doordeweeks als knooppunt. Waarom op zondag niet? Waarom rijdt Flex niet naar dat knooppunt? NB De halte A27/N241 ligt in de Vijfheerenlanden (Utrecht), enkele meters van de gemeentegrens met Molenlanden (DMG), Leerdam is Vijfheerenlanden. Zou dat wat uitmaken?

*Het dorp Meerkerk is van oudsher gericht op Gorinchem voor werk, winkels, school en zorg (ziekenuis).
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

Je kunt U-flex gebruiken voor een rit van Meerkerk-dorp naar de A27. Die rit komt alleen niet uit 9292 omdat de 'virtuele routestrip' tussen Meerkerk Tolstraat en A27 met een omweg over Leerbroek en Leerdam loopt, waardoor de snelste optie in 9292 altijd via station Leerdam gaat.

Dus: bellen om te reserveren, en aangeven dat je om x uur aankomt/wilt vertrekken met de 387.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Vraagje over een trip naar het buitenland: kun je in het reguliere OV in Kopenhagen, Gothenburg en Stockholm gewoon inchecken met je Nederlandse pinpas? En moet je dan ook uitchecken (ik las in ieder geval in Stockholm niet)?
Beul van de blindegeleidelijn
Station Luchtbal
Berichten: 41
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
Locatie: Amsterdam

Re: Korte vragen

Bericht door Station Luchtbal »

nvdw schreef: zo 21 apr 2024, 20:24 Je kunt U-flex gebruiken voor een rit van Meerkerk-dorp naar de A27. Die rit komt alleen niet uit 9292 omdat de 'virtuele routestrip' tussen Meerkerk Tolstraat en A27 met een omweg over Leerbroek en Leerdam loopt, waardoor de snelste optie in 9292 altijd via station Leerdam gaat.

Dus: bellen om te reserveren, en aangeven dat je om x uur aankomt/wilt vertrekken met de 387.
Dank voor het antwoord. Ik zal het doorgeven. Ik heb het gesprek niet gevolgd, maar ik meen begrepen te hebben dat de telefoniste van Flex ook de route via Leerdam noemde. - Al kan het zijn dat de persoon in kwestie niet expliciet gezegd heeft dat ze naar de halte bij de A27 wilde, maar 'naar Gorinchem'. Maar een goede tip voor de volgende keer, veel dank. Spaart een dure taxi uit.
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

VIRM schreef: ma 22 apr 2024, 08:10 Vraagje over een trip naar het buitenland: kun je in het reguliere OV in Kopenhagen, Gothenburg en Stockholm gewoon inchecken met je Nederlandse pinpas? En moet je dan ook uitchecken (ik las in ieder geval in Stockholm niet)?
Ik heb eens gegoogeld en als ik goed gekeken heb dan dan kan het in Stockholm en Göteborg maar niet in Kopenhagen.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Cas »

Ik geloof dat dat in Kopenhagen inderdaad niet kan. Wel kan je met de DOT Tickets app eenvoudig rit- en dagtickets kopen. Kopenhagen en de rest van Sjælland werken met een zonesysteem waar ook de metro, alle treinen (S-tog, stoptreinen, en ICs) en waterbussen in zijn geïntegreerd.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

In Stockholm kun je blippar met je pinpas en betaal je 3,25 voor (uit mijn hoofd) een uur reizen. Je kunt ook voor een éénmalig bedrag een chipkaart kopen en daar reisproducten opzetten zoals dagkaartjes.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Korte vragen

Bericht door AppleMoose »

Stockholm is 75 minuten en je hoeft niet uit te checken. De SL-kort (chipkaart) kost iets van 20 kronen en te verkrijgen aan het loket (nog op veel metrostations aanwezig) en bij Pressbyrån dat eveneens op veel metrostations zit in Stockholm. Ook met deze kaart hoef je niet uit te checken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gideon »

Ik vraag me af als het aan mij is of dat de uitzondering van de ''toeristendagkaart'' best onduidelijk is.
Zeker sinds ik bij HTM en RET zelf de volgende tekst lees dat het niet geldig is ''In de trein, Driehoeksveer, buurtbus, nachtbus, OV taxi en op buslijn 195/295''.
Wilde namelijk naar Intratuin in Halsteren en Bergen op Zoom, maar hoe moet je als reiziger weten dat die buslijn buiten het gebied valt als hij ook op Rotterdam Zuidplein stop dat in Zuid Holland ligt.
Had er ook niet better kunnen staan, de buslijnen die er buiten vallen of ligt dat lees werk echt bij mij.
Zelf werk ik in een winkel en moet bij elke actie kaar bedenken hoe ik dat schrijf of je krijg discussie met klanten wat wel en niet in de actie is.
Hier kreeg ik alleen te horen dat ze alleen in Brabant rijden, geen idee wat ze dan op Zuidplein doen :6
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Korte vragen

Bericht door ThatPCDude »

De bussen richting Halsteren en Bergen op Zoom zijn gereden onder de vlag van Bravo en rijden richting de provincie Brabant. Daarom is de toeristendagkaart daar niet geldig. De toeristendagkaart geldt alleen op lijnen van de concessies Bus/Rail Rotterdam (RET), Waterbus (Blue Amigo), Haaglanden Stad/Rail (HTM) en Streek (EBS), Zuid-Holland Noord (Arriva), VPR (EBS) en HWGO (Connexxion).

Edit: je hebt denk ik met Lijn 310 tussen Rotterdam Zuidplein en Bergen op Zoom Station gereisd, een uitschieter van een Brabantse concessie naar Zuid-Holland.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gideon »

Dat klopt, alleen nu weet ik waar ik naar moet kijken.
Al denk ik dat je als reiziger nog steeds meer informatie moet gaan zoeken, omdat voor mij gevoel niet altijd duidelijk is wat waar onder valt
Of je moet echt de concessie zo goed kennen, dat je weet ''die lijn valt daar en deze lijn valt daar.
Denk dat een gemiddelde reiziger alleen Arriva ziet, want in Rotterdam vetrekken o.a. lijnen van hun vanaf Alexander, Capelsebrug en Kralingse Zoom.

In ieder geval bedankt voor de uitleg en denk dat ik de volgende keer toch wat veder kijk dan alleen de pagina van HTM en RET.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Het is niet zo heel ingewikkeld: er staat duidelijk vermeld waar het ticket geldig is en Bravo van Arriva valt daar dus niet onder.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

Anders gezegd: je wilt met een toeristendagkaart van de provincie Zuid-Holland, die dus geldig is in de provincie Zuid-Holland (wat niet alleen uit de expliciete voorwaarden, maar zeker uit alle wervende teksten blijkt), naar een Intratuin in Noord-Brabant.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gideon »

Ja en dacht dat dit kon omdat ik ook met de bus naar Utrecht jaarbeurszijde ben geweest.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Dat is dan een bus van Qbuzz (lijn 388 gok ik dan) waar het Tourist Day ticket geldig is. Het ticket geldt alléén in de concessies die tot Zuid-Holland behoren, zie ook onze Wiki voor de geldigheid: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Tourist_Day_Ticket
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Is de Zuid-Holland Tourist Day Ticket geldig in de Parkshuttle?
iamthedutchdude
Berichten: 997
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Korte vragen

Bericht door iamthedutchdude »

En hoe zit het met de EBS Hoppers?
StefanRijnhoutjes
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Korte vragen

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Doet bij jullie Ovzoeker het, bij mij al weken niks?
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Bij mij doet die website het prima.
Michael
Berichten: 11769
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Bij mij werkt Ovzoeker ook al lange tijd niet, zowel op de desktop als op mijn mobiele telefoon. Op de kaart zie ik momenteel alleen NS treinen en OV fiets locaties. En ook zoeken op specifieke voertuigen werkt niet. Er staat ook al heel lang dat er op dit moment gewerkt word aan het oplossen van storingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten