Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Daniel schreef:Je ziet inderdaad acuut de treinen tussen Utrecht en Amersfoort en vervolgens naar Ede-Wageningen volstromen bij dergelijke storingen, de meeste reizigers zie je het omreisadvies niet opvolgen.
Welk omreisadvies? In de app stond bij stond letterlijk niets als omreisadvies.
MdJ schreef:Het is eenmaal voorgekomen bij werkzaamheden.
Probleem is dat NSR geen wegbekendheid heeft op Bnva-Ed. CXX heeft geen materieelbekendheid op VIRM, dus dubbele personeelsbezetting.
Even snel Protossen door VIRM inwisselen is qua diensten zeer complex. Zowel tussen vervoerders als materieel als machinisten. Daarnaast vraag ik me af of VIRM de rijtijden wel haalt daar.
Wat je vroeger wel snel zag bij CXX, was dat de Bnz-pendel werd opgeheven om vervolgens de Ed-pendel te verlengen. Met het inzetverbod(of niet-inzetwens) van de GTW's tussen Bnz-Ed zorgt dat wel voor beperkte bijsturing. Dan is het wachten op de FLIRT's die dat makkelijker maken.
Het is zeker vaker dan eenmaal voorgekomen, want ik heb zelf op 2 verschillende dagen dat meegemaakt (familiebezoek naar Barneveld gehad die beide keren) en ik weet ook zeker dat die ook wel eens gereden had toen ik niet naar Barneveld hoefde.
VIRM kon toen ook prima de tijden halen* (al was Barneveld Zuid toen nog niet geopend, maar tegelijk was de baanvaksnelheid op Barneveld Zuid-Lunteren toen ook nog lager). Ik vraag me daarnaast ook af of een VIRM-IV (meer kun je toch niet inzetten) wel echt (veel) langzamer is dan een Protos. Een Protos is immers niet echt een racemonster én met drukte verlies je door die deuren ook nog eens veel tijd. Zou me dus zelfs niets verbazen als in zulke gevallen een VIRM sneller is.
*de laatste keer dat ik dit meemaakte reed echter toch niets op tijd, maar dat kwam doordat alle treinen al met vertragingen bij Barneveld Noord en Ede-Wageningen de Valleilijn op reden, dat was dus niet de schuld van de rijtijden op de Valleilijn zelf. NS besloot die keer ook niet een zonetrein Amersfoort-Arnhem te rijden, maar een zonetrein Utrecht-Nijmegen met geloof ik ook korte keertijden op de eindpunten.
SuperGhost schreef:Welk omreisadvies? In de app stond bij stond letterlijk niets als omreisadvies.
Ik heb het over eerdere gevallen waarin bv. een omreisadvies via Deventer en/of 's-Hertogenbosch werd gegeven, maar de reizigers logischerwijs kozen voor de optie via de Valleilijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Je ziet inderdaad acuut de treinen tussen Utrecht en Amersfoort en vervolgens naar Ede-Wageningen volstromen bij dergelijke storingen, de meeste reizigers zie je het omreisadvies niet opvolgen.
Welk omreisadvies? In de app stond bij stond letterlijk niets als omreisadvies.
Als je Utrecht - Ede plande kwam het tussen 17 en 18u wel als advies. Geloof niet als je vervolgens Utrecht - Arnhem plande
Ben ik nou gek of... je kon toch nooit een OV-fiets bij een andere stalling inleveren als je 'm bij een zelfservice-locatie gehuurd had? Volgens NS zou dat wel zo zijn, maar het gevolg was dus dat ik vanmiddag een fiets in Sliedrecht wilde inleveren waar vier kluisjes zijn terwijl er al vijf fietsen stonden
En dan moet je er ook door navragen achter komen dat er voor dat soort situaties blijkbaar een sleutelbox aan de kluizen zit, dat staat immers nergens. Nu dus maar 'n sleutel opsturen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Op het station hier staan ook al ruim een maand fietsen buiten de fietskluis. Overigens zag ik laatst ook de verwijder dienst van de gemeente er een paar meenemen :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Op Rotterdam centraal zag ik gisteravond een aantal OV fietsen in de ondergrondse fietsenstalling staan terwijl het OV fiets gebeuren gewoon nog open was. Wat daar dan de bedoeling van is?
Ik heb wel eens gezien dat mensen 's avonds al een fiets huurden om die de volgende dag te kunnen gebruiken, zodat je 's ochtends niet achter het net vist.
Een linkje naar het echte bericht zou niet verkeerd zijn geweest trouwens. (A)
Het parkeren van OV-fietsen buiten de daarvoor bedoelde stalling is een bekender gegeven, ook in Alphen raken de fietsen op en worden fietsen soms 'gereserveerd' in de Appel geplaatst.
Geert schreef:Ik heb wel eens gezien dat mensen 's avonds al een fiets huurden om die de volgende dag te kunnen gebruiken, zodat je 's ochtends niet achter het net vist.
Als voorbeeld:
Ik ga regelmatig naar roeiwedstrijden, dan zijn beide stalingen op Adam'Zuid gewoon geplunderd met OV-fietsen. Dan zet ik hem echt niet zaterdagavond terug, nee dan zet ik hem zaterdag in een gewone stalling en breng ik hem zondag weer terug. Tussendoor reis ik dan wel in Delft.
Korte vraag omtrent de werkzaamheden Leiden - Bodegraven die nu plaatsvinden.
Is dat morgen nou de gehele dag, dus tot 23:59 uur OF wordt met 'tot en met maandag' ergens de klok van 05:00 uur bedoeld. Zodat overdag de treinen gewoon rijden.. ?
Jammer dat er geen tijdsaanduiding staat.. wordt wel bij de werkzaamheden vanaf Breukelen benoemd. :pos:
Z2N schreef:Het parkeren van OV-fietsen buiten de daarvoor bedoelde stalling is een bekender gegeven, ook in Alphen raken de fietsen op en worden fietsen soms 'gereserveerd' in de Appel geplaatst.
Hmm, in Alphen eigenlijk nooit last van gehad en bv. doordeweeks in de middag prima nog een OV-fiets kunnen huren. Maar dat zijn dan in elk geval nog mensen die kort na elkaar in dezelfde plaats komen want als je 'm 3 dagen of langer in gebruik houdt wordt het een duur grapje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Durashift schreef:Korte vraag omtrent de werkzaamheden Leiden - Bodegraven die nu plaatsvinden.
Is dat morgen nou de gehele dag, dus tot 23:59 uur OF wordt met 'tot en met maandag' ergens de klok van 05:00 uur bedoeld. Zodat overdag de treinen gewoon rijden.. ?
Tot en met maandag is incl de hele maandag en de nacht van maandag op dinsdag.