Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:Je ziet inderdaad acuut de treinen tussen Utrecht en Amersfoort en vervolgens naar Ede-Wageningen volstromen bij dergelijke storingen, de meeste reizigers zie je het omreisadvies niet opvolgen.
Welk omreisadvies? In de app stond bij stond letterlijk niets als omreisadvies.
MdJ schreef:Het is eenmaal voorgekomen bij werkzaamheden.

Probleem is dat NSR geen wegbekendheid heeft op Bnva-Ed. CXX heeft geen materieelbekendheid op VIRM, dus dubbele personeelsbezetting.

Even snel Protossen door VIRM inwisselen is qua diensten zeer complex. Zowel tussen vervoerders als materieel als machinisten. Daarnaast vraag ik me af of VIRM de rijtijden wel haalt daar.
Wat je vroeger wel snel zag bij CXX, was dat de Bnz-pendel werd opgeheven om vervolgens de Ed-pendel te verlengen. Met het inzetverbod(of niet-inzetwens) van de GTW's tussen Bnz-Ed zorgt dat wel voor beperkte bijsturing. Dan is het wachten op de FLIRT's die dat makkelijker maken.
Het is zeker vaker dan eenmaal voorgekomen, want ik heb zelf op 2 verschillende dagen dat meegemaakt (familiebezoek naar Barneveld gehad die beide keren) en ik weet ook zeker dat die ook wel eens gereden had toen ik niet naar Barneveld hoefde.

VIRM kon toen ook prima de tijden halen* (al was Barneveld Zuid toen nog niet geopend, maar tegelijk was de baanvaksnelheid op Barneveld Zuid-Lunteren toen ook nog lager). Ik vraag me daarnaast ook af of een VIRM-IV (meer kun je toch niet inzetten) wel echt (veel) langzamer is dan een Protos. Een Protos is immers niet echt een racemonster én met drukte verlies je door die deuren ook nog eens veel tijd. Zou me dus zelfs niets verbazen als in zulke gevallen een VIRM sneller is.

*de laatste keer dat ik dit meemaakte reed echter toch niets op tijd, maar dat kwam doordat alle treinen al met vertragingen bij Barneveld Noord en Ede-Wageningen de Valleilijn op reden, dat was dus niet de schuld van de rijtijden op de Valleilijn zelf. NS besloot die keer ook niet een zonetrein Amersfoort-Arnhem te rijden, maar een zonetrein Utrecht-Nijmegen met geloof ik ook korte keertijden op de eindpunten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:Welk omreisadvies? In de app stond bij stond letterlijk niets als omreisadvies.
Ik heb het over eerdere gevallen waarin bv. een omreisadvies via Deventer en/of 's-Hertogenbosch werd gegeven, maar de reizigers logischerwijs kozen voor de optie via de Valleilijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen

Bericht door SuperGhost »

Op zich ook logisch. Niet alleen is de Valleilijn sneller, maar de trein naar Enschede vertrekt ook in het andere kwartier :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

SuperGhost schreef:
Daniel schreef:Je ziet inderdaad acuut de treinen tussen Utrecht en Amersfoort en vervolgens naar Ede-Wageningen volstromen bij dergelijke storingen, de meeste reizigers zie je het omreisadvies niet opvolgen.
Welk omreisadvies? In de app stond bij stond letterlijk niets als omreisadvies.
Als je Utrecht - Ede plande kwam het tussen 17 en 18u wel als advies. Geloof niet als je vervolgens Utrecht - Arnhem plande
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ben ik nou gek of... je kon toch nooit een OV-fiets bij een andere stalling inleveren als je 'm bij een zelfservice-locatie gehuurd had? Volgens NS zou dat wel zo zijn, maar het gevolg was dus dat ik vanmiddag een fiets in Sliedrecht wilde inleveren waar vier kluisjes zijn terwijl er al vijf fietsen stonden :roll:
En dan moet je er ook door navragen achter komen dat er voor dat soort situaties blijkbaar een sleutelbox aan de kluizen zit, dat staat immers nergens. Nu dus maar 'n sleutel opsturen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Volgens mij kon dat altijd al wel. Als de kluizen vol zitten in de stalling ernaast zetten en sleutel in het sleutelbakje gooien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Tja, dat er een sleutelbakje is staat dus nergens... in zes jaar ook nooit gehad dit trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Op het station hier staan ook al ruim een maand fietsen buiten de fietskluis. Overigens zag ik laatst ook de verwijder dienst van de gemeente er een paar meenemen :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

dennistd schreef:Volgens mij kon dat altijd al wel. Als de kluizen vol zitten in de stalling ernaast zetten en sleutel in het sleutelbakje gooien.
Ik heb er wel eens gezien, het is op Veenendaal de Klomp een klein opvallend ding naast het "huur paneel"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

De Klomp is wel anders, da's immers een fietsbox :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Op Rotterdam centraal zag ik gisteravond een aantal OV fietsen in de ondergrondse fietsenstalling staan terwijl het OV fiets gebeuren gewoon nog open was. Wat daar dan de bedoeling van is?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Geert »

Ik heb wel eens gezien dat mensen 's avonds al een fiets huurden om die de volgende dag te kunnen gebruiken, zodat je 's ochtends niet achter het net vist.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Loopt het zo hard ja?
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 09 jul 2017, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht quoten is zinloos
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Een linkje naar het echte bericht zou niet verkeerd zijn geweest trouwens. (A)

Het parkeren van OV-fietsen buiten de daarvoor bedoelde stalling is een bekender gegeven, ook in Alphen raken de fietsen op en worden fietsen soms 'gereserveerd' in de Appel geplaatst.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Korte vragen

Bericht door MLouter »

Geert schreef:Ik heb wel eens gezien dat mensen 's avonds al een fiets huurden om die de volgende dag te kunnen gebruiken, zodat je 's ochtends niet achter het net vist.
Als voorbeeld:
Ik ga regelmatig naar roeiwedstrijden, dan zijn beide stalingen op Adam'Zuid gewoon geplunderd met OV-fietsen. Dan zet ik hem echt niet zaterdagavond terug, nee dan zet ik hem zaterdag in een gewone stalling en breng ik hem zondag weer terug. Tussendoor reis ik dan wel in Delft.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Z2N schreef:Een linkje naar het echte bericht zou niet verkeerd zijn geweest trouwens. (A)
(..).
Hoezo? Dan kan de lezer de cookiewall van het AD bekijken.. :neg:
.
Bij OV magazine zal het ook wel te lezen zijn.. denk ik.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Korte vraag omtrent de werkzaamheden Leiden - Bodegraven die nu plaatsvinden.
Is dat morgen nou de gehele dag, dus tot 23:59 uur OF wordt met 'tot en met maandag' ergens de klok van 05:00 uur bedoeld. Zodat overdag de treinen gewoon rijden.. ?

Jammer dat er geen tijdsaanduiding staat.. wordt wel bij de werkzaamheden vanaf Breukelen benoemd. :pos:

http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Het parkeren van OV-fietsen buiten de daarvoor bedoelde stalling is een bekender gegeven, ook in Alphen raken de fietsen op en worden fietsen soms 'gereserveerd' in de Appel geplaatst.
Hmm, in Alphen eigenlijk nooit last van gehad en bv. doordeweeks in de middag prima nog een OV-fiets kunnen huren. Maar dat zijn dan in elk geval nog mensen die kort na elkaar in dezelfde plaats komen want als je 'm 3 dagen of langer in gebruik houdt wordt het een duur grapje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Durashift schreef:Korte vraag omtrent de werkzaamheden Leiden - Bodegraven die nu plaatsvinden.
Is dat morgen nou de gehele dag, dus tot 23:59 uur OF wordt met 'tot en met maandag' ergens de klok van 05:00 uur bedoeld. Zodat overdag de treinen gewoon rijden.. ?
Tot en met maandag is incl de hele maandag en de nacht van maandag op dinsdag.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

^^.
Ok, bedankt. :pos:
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Weet iemand hoeveel bussen van Arriva in ZHN 2 stoelen minder hebben, en plek voor fietsen?
(Als dit veel werk is om op te zoeken hoeft het niet)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De bussen op deze pagina met een derde sticker bij de voordeur hebben een fietsruimte. Er zit geen logica in qua nummering.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Oh, bedankt :)
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Is er op het station van Athus (BE) een kaartautomaat van CFL aanwezig of moet ik m'n kaartjes in de trein kopen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten