Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Oh, dat is goed nieuws. Dan zal ik morgen eens rondkijken, als we Aachen redden. :D
Edit: nu zie ik inderdaad hier het volgende staan:
An den Arriva-Automaten in Aachen Hbf und den Bahnhöfen Aachen West und Herzogenrath können Sie bequem Einzel-Tickets sowie Tickets für eine Hin- und Rückfahrt zu jedem niederländischen Bahnhof bargeldlos kaufen.
Dus dan zal er inderdaad een Arriva-automaat op Aachen Hbf zijn.
De Arriva automaat loop je letterlijk tegen aan als je vanuit het centrum het station in loopt (en vanaf de sporen verstopt achter de DB auromaten). In het Reisezentrum staat in een hoek ook nog een gele oplaadautomaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Super, bedankt! :D Die gele automaat had ik al gezien, maar die van Arriva toen nog niet.
Vandaag hebben we het i.v.m. regen in Vaals na een wandeling van bijna 30 km denk ik voor gezien gehouden, dus ik kan het nog niet op basis van eigen waarneming bevestigen.
Heeft iemand al een idee hoe het zit met de treinen die met de veerboot Puttgarden - Rødby meegaan? Volgens mijn ticket stap ik 30 juni in Rødby over van de bus naar de trein, om dan naar Hamburg te gaan, wat me nogal vreemd lijkt. Dat zou betekenen dat ik de trein instap en vervolgens direct weer uitstap op de boot.
Mensen bij de boot afzetten en in Puttgarden via de voetgangersbrug laten lopen is niet mogelijk? Lijkt me een stuk goedkoper dan een trein op en neer varen voor niets. :')
Dank voor je snelle reactie. :)
Dat vind ik inderdaad ook nogal vreemd, want dat is precies wat ik drie jaar geleden mocht doen (maar toen de andere kant op) toen men blijkbaar een probleem had met welke trein ze waar wilden hebben: in Puttgarden op het station de ICE uit, zelf de boot op, in Rødby zelf de boot af en op het station weer een ICE in. Het kan dus wel.
Chrysa schreef:Mensen bij de boot afzetten en in Puttgarden via de voetgangersbrug laten lopen is niet mogelijk? Lijkt me een stuk goedkoper dan een trein op en neer varen voor niets. :')
Dank voor je snelle reactie. :)
Er is hier over nagedacht. Zo kunnen de reizigers hun bagage uit de bus zo in de trein plaatsen, en hoeft dat niet op de boot te gebeuren, waar de op-/afstap veel hoger is dan op een station en reizigers meerdere trappen op/af moeten naar de verblijfsruimtes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het staat mij bij dat ik ooit ergens las dat die modernisering alleen was om de werkplaats van genoeg werk te voorzien. Dat verklaart mogelijk ook het Duitse tempo van hooguit twee stellen tegelijk, ook al wordt alleen een stofje en een verflaag vervangen (Break). :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa schreef:Mensen bij de boot afzetten en in Puttgarden via de voetgangersbrug laten lopen is niet mogelijk? Lijkt me een stuk goedkoper dan een trein op en neer varen voor niets. :')
Dank voor je snelle reactie. :)
Een week of twee geleden heb ik overnacht in Nykøbing en verbaasde me toen ook de opmerkelijke situatie. We reden met 10 mensen in de trein een kwartiertje naar Rødby, daar stroomde de trein vol met de inhoud van de bus uit Kopenhagen, we rijden de boot op, iedereen er weer uit etcetera. En dat terwijl je op beide ferrystations van het perron meteen bij de terminal kan komen met trap en loopbrug. Ik snap dat het handiger is voor de bagage en ik klaagde verder ook niet, want ik wilde graag weer eens met de trein op de boot *O* Maar daar hadden toch heel wat kosten bespaard kunnen worden lijkt me
Toen ik er was (in augustus 2017) reden de oude trams op de lijnen 1, 5, 10, 19 en 33.
Het verslag staat hier.
Lijn 10 vond ik sowieso wel een leuke tramlijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ik wil volgende maand de 19e een dagje heen en weer, of naar NRW of naar Brussel/Antwerpen.
[*]NRW heb ik gezien dat ik ik een NRW-ticket kan kopen. Tegen die tijd kijk ik voor een goedkope dagkaart om de reis Asd - Zv te maken. Alleen heb ik dan een grenskaartje nodig als het goed is. Klopt dit? En zo ja, waar kan ik die aanschaffen? Online? Automaat?
[*]Is er een kaartje die mij laat reizen van Amsterdam naar Antwerpen en daarna Brussel en van Brussel weer terug naar Amsterdam? Ik heb sowieso een retour Asd - Brussel opgezocht en daar kom ik uit op €66 p/p. Ik heb het gevoel dat dit wel goedkoper kan maar wie weet?
hauptbahnhof schreef:
Ik wil volgende maand de 19e een dagje heen en weer, of naar NRW of naar Brussel/Antwerpen.
[*]Is er een kaartje die mij laat reizen van Amsterdam naar Antwerpen en daarna Brussel en van Brussel weer terug naar Amsterdam? Ik heb sowieso een retour Asd - Brussel opgezocht en daar kom ik uit op €66 p/p. Ik heb het gevoel dat dit wel goedkoper kan maar wie weet?
Bij de kaartautomaat van Antwerpen-Centraal heb ik vorige maand €8,60 betaald voor een retour Antwerpen-Berchem - Brussel. Dat was wel in het weekend en ik geloof dat de prijzen dan lager zijn dan doordeweeks.
Omdat ik niet goed wist of je 19 juni of 19 juli bedoelde, heb ik beide dagen even opgezocht en wat schetst mijn verbazing: een enkele reis Amsterdam Centraal - Antwerpen-Berchem kost op 19 juni €20,00 en op 19 juli €26,00.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
19 juni is een woensdag, dan is dus Early Bird Werkdag te verkrijgen en is zonder NS-kortingskaart Amsterdam Centraal - Brussel-Zuid € 25 als je dat minstens 7 dagen vooraf koopt op NSInternational.nl
Je reis mag je onderbreken bij dit ticket, dus dit kopen is goedkoper dan een Early Bird Antwerpen van € 20 + Heen-en-Terug van de NMBS.
19 juli is een vrijdag, dan is de Early Bird Amsterdam Centraal - Brussel-Zuid € 29. Retour dus 58.
Hoe je aan € 66 komt weet ik eigenlijk niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hmm, voorheen was een ticket in het weekend juist goedkoper vanwege het Weekendretour, maar nu is een doordeweeks ticket dus goedkoper? :?
En Early Bird Werkdag is dus niet geldig op een vrijdag (= werkdag)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.