Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Oh, dat is goed nieuws. Dan zal ik morgen eens rondkijken, als we Aachen redden. :D

Edit: nu zie ik inderdaad hier het volgende staan:
An den Arriva-Automaten in Aachen Hbf und den Bahnhöfen Aachen West und Herzogenrath können Sie bequem Einzel-Tickets sowie Tickets für eine Hin- und Rückfahrt zu jedem niederlän­dischen Bahnhof bargeldlos kaufen.
Dus dan zal er inderdaad een Arriva-automaat op Aachen Hbf zijn.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

De Arriva automaat loop je letterlijk tegen aan als je vanuit het centrum het station in loopt (en vanaf de sporen verstopt achter de DB auromaten). In het Reisezentrum staat in een hoek ook nog een gele oplaadautomaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Super, bedankt! :D Die gele automaat had ik al gezien, maar die van Arriva toen nog niet.
Vandaag hebben we het i.v.m. regen in Vaals na een wandeling van bijna 30 km denk ik voor gezien gehouden, dus ik kan het nog niet op basis van eigen waarneming bevestigen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom heet de IRE (Ulm-)Singen-Basel een IRE-Sprinter? Vanwege het niet stoppen in Aulendorf soms?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Heeft iemand al een idee hoe het zit met de treinen die met de veerboot Puttgarden - Rødby meegaan? Volgens mijn ticket stap ik 30 juni in Rødby over van de bus naar de trein, om dan naar Hamburg te gaan, wat me nogal vreemd lijkt. Dat zou betekenen dat ik de trein instap en vervolgens direct weer uitstap op de boot.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja, dat is inderdaad hoe het nu gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Mensen bij de boot afzetten en in Puttgarden via de voetgangersbrug laten lopen is niet mogelijk? Lijkt me een stuk goedkoper dan een trein op en neer varen voor niets. :')
Dank voor je snelle reactie. :)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Dat vind ik inderdaad ook nogal vreemd, want dat is precies wat ik drie jaar geleden mocht doen (maar toen de andere kant op) toen men blijkbaar een probleem had met welke trein ze waar wilden hebben: in Puttgarden op het station de ICE uit, zelf de boot op, in Rødby zelf de boot af en op het station weer een ICE in. Het kan dus wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Mensen bij de boot afzetten en in Puttgarden via de voetgangersbrug laten lopen is niet mogelijk? Lijkt me een stuk goedkoper dan een trein op en neer varen voor niets. :')
Dank voor je snelle reactie. :)
Er is hier over nagedacht. Zo kunnen de reizigers hun bagage uit de bus zo in de trein plaatsen, en hoeft dat niet op de boot te gebeuren, waar de op-/afstap veel hoger is dan op een station en reizigers meerdere trappen op/af moeten naar de verblijfsruimtes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Geldt de vrijdag na Hemelvaart als feestdag volgens de AH trein dagkaart?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Nee, dat is geen feestdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Klopt het dat de NMBS drie typen treinstellen tegelijk aan het moderniseren is: Break, Varkensneus en Duikbril?
En zo ja, waarom gebeurt dat tegelijk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Ze waren inderdaad met drie typen tegelijk bezig - alle Duikbrillen zijn alweer een tijdje klaar.

Waarom weet ik ook niet, maar duidelijk is wel dat het niet erg efficiënt is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De duikbrillen was alleen een schilderbeurt en het verwijderen van de gordijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Het staat mij bij dat ik ooit ergens las dat die modernisering alleen was om de werkplaats van genoeg werk te voorzien. Dat verklaart mogelijk ook het Duitse tempo van hooguit twee stellen tegelijk, ook al wordt alleen een stofje en een verflaag vervangen (Break). :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Bij Break gebeurt er ook wel meer, onder andere uitgebreide elektrische revisie, inbouw invalidentoilet en vervangen van de ramen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen

Bericht door Zugführer »

Chrysa schreef:Mensen bij de boot afzetten en in Puttgarden via de voetgangersbrug laten lopen is niet mogelijk? Lijkt me een stuk goedkoper dan een trein op en neer varen voor niets. :')
Dank voor je snelle reactie. :)
Een week of twee geleden heb ik overnacht in Nykøbing en verbaasde me toen ook de opmerkelijke situatie. We reden met 10 mensen in de trein een kwartiertje naar Rødby, daar stroomde de trein vol met de inhoud van de bus uit Kopenhagen, we rijden de boot op, iedereen er weer uit etcetera. En dat terwijl je op beide ferrystations van het perron meteen bij de terminal kan komen met trap en loopbrug. Ik snap dat het handiger is voor de bagage en ik klaagde verder ook niet, want ik wilde graag weer eens met de trein op de boot *O* Maar daar hadden toch heel wat kosten bespaard kunnen worden lijkt me :p
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Ik ben in Milaan. Wat zijn leuke tramlijnen om te doen hier? Bij voorkeur met die oude trammetjes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Lijn 1!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Toen ik er was (in augustus 2017) reden de oude trams op de lijnen 1, 5, 10, 19 en 33.
Het verslag staat hier.
Lijn 10 vond ik sowieso wel een leuke tramlijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Wie kan me adviseren wat handigst is?

Ik wil volgende maand de 19e een dagje heen en weer, of naar NRW of naar Brussel/Antwerpen.
[*]NRW heb ik gezien dat ik ik een NRW-ticket kan kopen. Tegen die tijd kijk ik voor een goedkope dagkaart om de reis Asd - Zv te maken. Alleen heb ik dan een grenskaartje nodig als het goed is. Klopt dit? En zo ja, waar kan ik die aanschaffen? Online? Automaat?

[*]Is er een kaartje die mij laat reizen van Amsterdam naar Antwerpen en daarna Brussel en van Brussel weer terug naar Amsterdam? Ik heb sowieso een retour Asd - Brussel opgezocht en daar kom ik uit op €66 p/p. Ik heb het gevoel dat dit wel goedkoper kan maar wie weet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

hauptbahnhof schreef:Alleen heb ik dan een grenskaartje nodig als het goed is. Klopt dit? En zo ja, waar kan ik die aanschaffen? Online? Automaat?
Je hebt geen grenskaartje nodig, het Schöner Tag Ticket NRW is geldig vanaf Arnhem en kan je daar ook uit de Abellio-automaten halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: Ik wil volgende maand de 19e een dagje heen en weer, of naar NRW of naar Brussel/Antwerpen.

[*]Is er een kaartje die mij laat reizen van Amsterdam naar Antwerpen en daarna Brussel en van Brussel weer terug naar Amsterdam? Ik heb sowieso een retour Asd - Brussel opgezocht en daar kom ik uit op €66 p/p. Ik heb het gevoel dat dit wel goedkoper kan maar wie weet?
Bij de kaartautomaat van Antwerpen-Centraal heb ik vorige maand €8,60 betaald voor een retour Antwerpen-Berchem - Brussel. Dat was wel in het weekend en ik geloof dat de prijzen dan lager zijn dan doordeweeks.

Omdat ik niet goed wist of je 19 juni of 19 juli bedoelde, heb ik beide dagen even opgezocht en wat schetst mijn verbazing: een enkele reis Amsterdam Centraal - Antwerpen-Berchem kost op 19 juni €20,00 en op 19 juli €26,00. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Hebben we het over 19 juni of 19 juli?

19 juni is een woensdag, dan is dus Early Bird Werkdag te verkrijgen en is zonder NS-kortingskaart Amsterdam Centraal - Brussel-Zuid € 25 als je dat minstens 7 dagen vooraf koopt op NSInternational.nl

Je reis mag je onderbreken bij dit ticket, dus dit kopen is goedkoper dan een Early Bird Antwerpen van € 20 + Heen-en-Terug van de NMBS.

19 juli is een vrijdag, dan is de Early Bird Amsterdam Centraal - Brussel-Zuid € 29. Retour dus 58.

Hoe je aan € 66 komt weet ik eigenlijk niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Hmm, voorheen was een ticket in het weekend juist goedkoper vanwege het Weekendretour, maar nu is een doordeweeks ticket dus goedkoper? :?
En Early Bird Werkdag is dus niet geldig op een vrijdag (= werkdag)? :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten