Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Milco »

Chrysa schreef:[
Daniel schreef:Trouwens Chrysa, naar halte Swinhove kan je toch ook best lopen? 'tis één halte vanaf het station maarliefst :P
Ja maar het is koud en de bus is gratis... :(
Kou is gezond! :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door cassie127 »

Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn :oops:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Korte vragen #21

Bericht door frankberg19 »

cassie127 schreef:Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn :oops:
Doe ik ook hoor :P
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #21

Bericht door Chrysa »

Milco schreef: Kou is gezond! :Y
Nee bedankt. Niets voor mij.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Trouwens Chrysa, naar halte Swinhove kan je toch ook best lopen? 'tis één halte vanaf het station maarliefst :P
Dat doet toch niemand. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #21

Bericht door Durashift »

Milco schreef:
Chrysa schreef:[
Daniel schreef:Trouwens Chrysa, naar halte Swinhove kan je toch ook best lopen? 'tis één halte vanaf het station maarliefst :P
Ja maar het is koud en de bus is gratis... :(
Kou is gezond! :Y
Tijdens het wachten op de bus is het niet koud?
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #21

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn :oops:
Er zijn zelfs mensen die voor 1 halte (nog geen 400m) doodleuk een kaartje van €1,50 kopen :')
Ik heb het serieus meegemaakt, van de Weegschaalstraat naar de Toekomststraat in Enschede
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Geert »

Van de week zat ik in bus 28 in Utrecht, toen stapte er iemand op de Biltstraat in (hij kwam zelfs aanrennen) om bij de stadsschouwburg alweer uit te stappen... :roll: Als hij niet naar de bus was gerend maar meteen naar de schouwburg was hij er denk ik op hetzelfde moment aangekomen :X
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen #21

Bericht door PatrickM »

dennistd schreef:
cassie127 schreef:Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn :oops:
Er zijn zelfs mensen die voor 1 halte (nog geen 400m) doodleuk een kaartje van €1,50 kopen :')
Ik heb het serieus meegemaakt, van de Weegschaalstraat naar de Toekomststraat in Enschede
Ik heb een keer meegemaakt dat iemand in Capelle ad IJssel van de terp naar de volgende halte (klein stukje verderop) de nachtbus pakte :')
Die was gelijk 5 euro lichter...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #21

Bericht door Zugführer »

Ik wil een dagkaart voor het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr kopen. Preisstufe D is geldig in het hele gebied.
Ik reis via Venlo en de VRR website zegt daarover:
http://vrr.de/de/tickets/verbuende/index.html#tabs-2 schreef:Grundsätzlich können Sie die niederländischen Tarifgebiete anfahren, sofern diese in Ihrem festgelegten Geltungsbereich enthalten sind. Bei Zeit- bzw. Monatstickets mit der verbundweiten Preisstufe D können Sie ebenfalls bis in die niederländischen Gebiete fahren.
Met een dagkaart preisstufe D zou ik dus in Venlo de trein kunnen nemen, lijkt me.
Als ik echter de Presistufe "vast wil stellen" in de reisplanner zegt deze bij elke reis Venlo - Duitsland die ik probeer te plannen:
Reisplanner schreef:*) kein Verbundtarif oder keine Fahrpreisberechnung möglich
Wie kan mij uitleggen hoe het zit? :p
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Suus »

De Duitse vervoersmiddelen in Venlo vallen inderdaad onder preisstufe D.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #21

Bericht door Zugführer »

OK, dat dacht ik al, maar toch gek dat die reisplanners dat dan niet tegen me kunnen vertellen. Elders werd ook nog gesproken over een Preisstufe E, maar dat zal dan inmiddels ook afgeschaft zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #21

Bericht door Ardan »

Het was ook nog niet ingewikkeld genoeg met Venlo he :')
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door cassie127 »

henk1234 schreef:
dennistd schreef:
cassie127 schreef:Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn :oops:
Er zijn zelfs mensen die voor 1 halte (nog geen 400m) doodleuk een kaartje van €1,50 kopen :')
Ik heb het serieus meegemaakt, van de Weegschaalstraat naar de Toekomststraat in Enschede
Ik heb een keer meegemaakt dat iemand in Capelle ad IJssel van de terp naar de volgende halte (klein stukje verderop) de nachtbus pakte :')
Die was gelijk 5 euro lichter...
Bij Syntus Overijssel ben je gelijk €3,- lichter (maar mag je nog wel een halfuur reizen na afstempeling)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #21

Bericht door Aking »

Een half uur maar? -o-
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #21

Bericht door Chrysa »

Binnen een half uur mag je nog overstappen lijkt me, zou wat zijn als je opeens de bus uit gegooid wordt. 30 minuten is alleen nog steeds vrij kort.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Suus »

In de grote stad krijg je een uur voor drie euro. Je mag tot 75 minuten na de check-in nog uitchecken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Lijn65 »

In Groningen en Drenthe krijg je een uur voor maar 2 euro (nog wel, binnenkort 2,50)
Basislijn
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: Korte vragen #21

Bericht door Zabe »

Hoe kan je in Leiden een noordkant van het station bereiken zonder een 20e borg betalen?

In tegenstelling tot bijvoorbeld rotterdam/amsterdan heb ik er geen voetganger/fietstunnel naast het station gezien.
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: Korte vragen #21

Bericht door jamy015 »

In de tunnels aan beide kanten lijkt een voetpad te liggen en in de tunnel aan de noordzijde ook een fietspad. (obv street view)
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: Korte vragen #21

Bericht door Zabe »

Waarschinlijk gemist dan :)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte vragen #21

Bericht door Daelea »

Je moet er nogal een end voor omlopen, maar het kan wel inderdaad. Waar de bussen naar de Noordzijde rijden, onder spoor 1 - 2 kun je naar de andere zijde lopen, net als de tunnel van de Dellaertweg onder spoor 4a - 5a. Het makkelijkste is echter om je OV-chip voor de kaartautomaat te houden en er een gratis passagepas op te zetten, dan kun je eenmalig de poortjes in en uit zonder borg te betalen :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #21

Bericht door Ardan »

Puur uit nieuwsgierigheid: is Weener nu een unicum, het enige Duitse station dat alleen vanuit een ander land bereikbaar is? (per trein dan want bussen kunnen opbokken :mrgreen:)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Suus »

In Baden-Württemberg heb je nog twee stations, Jestetten en Lottstetten, waar je alleen kan komen als je met de trein via Schaffhausen in Zwitserland gaat.

In Sachsen heb je nog het eindstation Seifhennersdorf, de trein naar Zittau daarheen rijdt via het Tsjechische Varnsdorf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #21

Bericht door Z2N »

Het is echter wel het enige station van DB Netze wat niet vanuit Duitsland bereikt kan worden, het spoor rond Jestetten en Lottstetten wordt beheerd door de SBB en in Seifhennersdorf is het een DRE-spoorlijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten