Korte vragen
Re: Korte vragen
Stap een keer uit en bekijkt het geheel? *O*
Re: Korte vragen
Ter aanvulling: ik realiseer me nu pas dat ik mijn SuperSparpreis (voor dezelfde prijs) vanaf Herzogenrath had moeten boeken. Dan had ik €1,68 bespaard (en was de combi bus/trein nog maar 6 cent duurder geweest dan de rechtstreekse bus); en bovendien had ik dan 1. ook de eerste trein op mijn doorgaande ticket gehad, voor het geval ik mijn aansluiting in Aachen onverhoopt niet zou halen en 2. vanaf Herzogenrath eventueel eerste klas kunnen reizen (hoewel ik lekker zou blijven zitten in de tweede klas stiltecoupé aan de andere kant van het treinstel denk ik).umbusko schreef:Ja, eigenlijk wel... maar die bus heb ik al zo vaak gehad. Ik moet er wel drie minuten langer voor lopen trouwens; het is wel een andere halte. Ik kijk tegen die tijd wel. :YDurashift schreef:^^ Je kan dus vanaf de eerste bushalte ook direct met de bus naar Aachen?
Dat is voordeliger dan met de trein?
Lijkt mij dan toch de betere optie. Die paar treinkilometers zijn toch peanuts op je hele reis?
Het scheelt je ook gesjouw met bagage.. bus uit, trein in.. trein uit en trein weer in..
Je bespaart ook op je e-ticket.. dus dan vind ik dat je de besparingslijn wel door moet zetten natuurlijk. (A)
Edit: wacht even, die €1,68 had ik natuurlijk helemaal niet bespaard omdat ik natuurlijk niet in Herzogenrath kan uitchecken. :') Nou ja, dan maakt het allemaal niet uit, tenzij ik onderweg zou stranden. (Even afkloppen. _O_ )
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Korte vragen
Dat klopt vaak, maar niet altijd. Vast staat dat Connexxion Amstelland-Meerlanden de tweede rit als nieuw ziet indien er een treinrit tussen heeft gezeten, hoe kort ook.Daniel schreef:[...]meermaals gehoord dat een korte treinrit tussen twee busritten er niet voor zorgt dat de chipkaart de overstap niet meer ziet.
Re: Korte vragen
Het vreemde is dat ik dan wel eens heb gezien bij bus>trein>bus-ritten dat bij de laatste bus geen instaptarief wordt gerekend, terwijl de treinrit toch dik een uur was (Amsterdam C. - Veenendaal C.).
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Waar in Noorwegen bevindt het Variobahn-prototype zich en in welke staat verkeert het nu? Het enige wat ik te weten ben gekomen is dat het in 2015 naar Noorwegen is gegaan om deel uit te maken van een hotel.
Re: Korte vragen
Het internet vertelt mij (zie http://www.tram2000.com/Duisburg/start_ ... k_2000.htm) dat het bij de firma Daimex in Oslo zou moeten staan: https://www.daimex.no/kontakt-oss/
Streetview komt uit 2017 terwijl de tram er pas sinds 2018 zou staan, dus daar is hij niet op te zien.
Streetview komt uit 2017 terwijl de tram er pas sinds 2018 zou staan, dus daar is hij niet op te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Is er voor Arriva een overzicht met de omleidingsroutes?
Volgende week wordt er in het altijd mooie Dongen aan de weg gewerkt en ik vroeg me af wat de omleidingsroute zal zijn voor lijn 327 en 328.
Volgende week wordt er in het altijd mooie Dongen aan de weg gewerkt en ik vroeg me af wat de omleidingsroute zal zijn voor lijn 327 en 328.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja dat is er, hier de link voor Brabant: https://www.arriva.nl/noordbrabant/reis ... mingen.htm
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Die ken ik, en heb ik al geraadpleegd. Het was alleen niet wat ik bedoelde ik bedoelde meer een overzicht à la Keolis: https://keolis.hansvansoest.nl/utrecht/, dit is dan wel meer voor de chauffeur dan de reiziger, maar dit is meer wat ik zocht.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 29 jun 2019, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Weet niet of je een Twitter account hebt maar misschien als je aan de Arriva webcare/klantenservice vraagt door welke straten de bus gaat rijden dat ze daar een antwoord op hebben.
Dat soort omleidingsinformatie blijft meestal intern dus dan zou je iemand moeten kennen die daar bij kan komen en ook wilt delen.
Dat soort omleidingsinformatie blijft meestal intern dus dan zou je iemand moeten kennen die daar bij kan komen en ook wilt delen.
Re: Korte vragen
Als ik bij WeekendVrij 2e klas een toeslag 2-1 laad (weekenddag) krijg ik bij het inchecken nog steeds 2e klas te zien terwijl de toeslag er wel op staat. Is dit gebruikelijk? Ik vond het wat verwarrend namelijk.
Re: Korte vragen
Ja, helaas normaal gedrag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Rijdt er tegenwoordig een IC Bus naar Enschede? Om 16.50u kwam er een IC Bus het busstation opdraaien namelijk. Geen opschriften van een bedrijf verder, kenteken kwam uit het Ennepe-Ruhr-Kreis.
Re: Korte vragen
Kan ik ergens de punctualiteit van losse IC-lijnen in Duitsland zien?
Re: Korte vragen
Per trein in elk geval wel: https://www.zugfinder.de
Re: Korte vragen
63% voor ICE; dan valt die HSL van ons ook nog wel mee eigenlijk.
Re: Korte vragen
De gemiddelde ICE legt wel iets meer kilometers af dan de gemiddelde ICd
Re: Korte vragen
Ik ben aan het kijken naar de beste manier om per trein van Maastricht naar Parijs te komen met een fiets. Thalys en Izy vallen dus al af. Nou vind ik twee opties: 's middags via Charleroi en Maubeuge (6h22) of iets eerder of later op de dag via Gent, Lille en Amiens (6h37); ga je 's ochtends vroeg dan moet je twee uur wachten in Amiens. :') Via Lille en St. Quentin kan soms ook.
Nu zijn mijn vragen:
Alle hulp is welkom! :D
Nu zijn mijn vragen:
- Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
- Wat gaat dit voor de fiets kosten? Fietsbiljet Maastricht voor €4 tot aan het laatste punt in België; en verder vind ik:
Frankrijk is dus gratis; blijft de vraag wat een internationaal fietsbiljet kost voor België-Frankrijk en waar je dat koopt. Ik kan er weinig over terugvinden, behalve dat ik ergens zag staan dat een fietsbiljet naar Lille €13 kost.Le transport des vélos est gratuit dans les TER en Hauts-de-France. Pour des trajets depuis et vers la Belgique, merci de vous présenter au contrôleur avant le départ du train. - Verder lijkt mij het handigste een Go Pass 1 Maastricht tot aan het laatste Belgische station en dan een kaartje via of de NMBS of de SNCF, eventueel gecombineerd met een aan de grens te kopen grenskaartje (wat het goedkoopste is). Of mis ik nu iets handigs?
Alle hulp is welkom! :D
Re: Korte vragen
Op zich lijken de getoonde reistijden mij echt netjes zonder een HST te gebruiken.
Re: Korte vragen
Een internationaal Biljet Fiets van de NMBS kost inderdaad € 12 + € 1 systeemkosten:
Een Go Pass 1 naar Charleroi en daar met een Flex HdF naar Paris Nord, dat laatste ticket kost € 30,90 bij B-Europe (bij de SNCF moet je een beetje geluk hebben dat je een trein Maubeuge - Parijs kan vinden die aansluit op je Belgische trein en maar € 15 kost, het binnenlandse flex-tarief voor Maubeuge - Parijs is € 35,50).
Misschien dat als je een fietsbiljet koopt vanaf Visé dat de treinbegeleider voor het stukjes Maastricht - Visé wel een oogje wil dichtknijpen.Trajecten
Van een Belgisch station naar:
een Nederlands station, of omgekeerd (uitgezonderd Eijsden, Maastricht Randwyck, Maastricht en Roosendaal);
een Luxemburgs station, of omgekeerd;
één van de volgende Franse stations in de regio Hauts-de-France, of omgekeerd:
via Quévy(fr.)/Jeumont(fr.): Aulnoye Aymeries, Maubeuge, Abbeville, Amiens, Arras, Béthune, Boulogne Ville, Calais Ville, Chantilly Gouvieux, Compiègne, Douai, Dunkerque, Etaples Le Touquet, Le Cateau, Lens, Lille Flandres, Noyon, Paris Nord, Pont Ste Maxence, St Quentin (Aisne), Valenciennes.
via Blandain(fr.)/Tourcoing(fr.):
tot Lille: Baisieux, Ascq, Annappes, Pont de Bois, Hellemmes, Lezennes, Tourcoing, Roubaix, Croix l'Allumette, Croix Wasquehal, Lille Flandres;
verder dan Lille voor verkoop en reizen vanaf 01/02/2019: Abbeville, Amiens, Arras, Béthune, Boulogne Ville, Calais Ville, Douai, Dunkerque, Etaples Le Touquet, Lens, Valenciennes.
Aachen Hbf, of omgekeerd.
Een Go Pass 1 naar Charleroi en daar met een Flex HdF naar Paris Nord, dat laatste ticket kost € 30,90 bij B-Europe (bij de SNCF moet je een beetje geluk hebben dat je een trein Maubeuge - Parijs kan vinden die aansluit op je Belgische trein en maar € 15 kost, het binnenlandse flex-tarief voor Maubeuge - Parijs is € 35,50).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dank! Je bedoelt bijvoorbeeld een fietsbiljet Visé-Maubeuge voor €13 en dan het “gewone” fietsbiljet Maastricht-Visé voor €4 eventueel met een oogje toegeknepen laten zitten?
Wat natuurlijk ook nog kan is een fietsbiljet Maastricht-Charleroi voor €4 en ter plekke kijken wat ze van je willen naar Maubeuge. Maar dat zal dan wel dat biljet van €13 zijn.
Wat natuurlijk ook nog kan is een fietsbiljet Maastricht-Charleroi voor €4 en ter plekke kijken wat ze van je willen naar Maubeuge. Maar dat zal dan wel dat biljet van €13 zijn.
Re: Korte vragen
Ik denk dat ze voor Maastricht - Visé inderdaad wat eerder een oogje willen toeknijpen, zeker als je al een mooi duur fietsticket hebt gekocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ik heb net even de NMBS-automaat in Maastricht gecheckt en wat schetst mijn verbazing: hij verkoopt een fietsbiljet Maastricht-Maubeuge voor €4. :D
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Is dat niet omdat Maastricht voor de NMBS een 'Belgisch station' is? (Zal wel namelijk niet voor niets in het lijste van uitzonderingen staan)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten