Pagina 62 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 10:06
door Daniel
regenmaker schreef:Qbuzz GD gaat ook niet per 1 januari mee met cashloos betalen. Die vinden het een probleem van het westen. ;)
Bij Qbuzz Utrecht heb ik tot op heden ook vrij weinig aanpassingen voor cashloos betalen gezien anders. Er rijden slechts enkele geledes met een houder voor een pinautomaat, want vooralsnog is er alleen een pinverplichting in de nachtbussen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 10:15
door regenmaker
Syntus heeft hier op de Veluwe inmiddels wel in elke bus een pinautomaat + scherm + ticketprinter zitten. Toch een wat grotere investering dan alleen een pinhoudertje, zoals ik zie bij Breng.

Re: RE: Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 11:12
door Jultar
Meltrain schreef:
Jultar schreef: 2200 is de nieuwe 2600, dus daar klopte de regel gewoon voor, vanuit Lelystad gezien.
Maar de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] eindigt te Amsterdam Centraal, dus zou het logischer zijn om de normale logica op die serie wel toe te passen. :?
Er is immers geen enkele reden om het niet te doen.
(Dan zou ik eerder nog verwachten dat bij de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] de nummering omgedraaid is.)
Niet als je alleen de nummers van de treinserie zelf wijzigt en verder er geen aandacht aan besteed dat de treinserie ook ingekort en van route veranderd is.
Waarschijnlijk is er niet eens aandacht aan besteed omdat die regel bij meer treinseries niet meer van toepassing is (zoals de 4500). Klinkt voor mij als een oude regel die nu eindelijk eens geschrapt is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 12:56
door webguy
regenmaker schreef:Syntus heeft hier op de Veluwe inmiddels wel in elke bus een pinautomaat + scherm + ticketprinter zitten. Toch een wat grotere investering dan alleen een pinhoudertje, zoals ik zie bij Breng.
Echt de meest bizarre actie. Een standaard bijna full-size pin automaat + full size printer + een soort tablet in de bus. Dat kan toch simpeler en goedkoper. Meer onderdelen = kan alleen maar stuk.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 13:57
door treinleven
Weet iemand waarom de deur van deze trein die ik een tijdje terug op Arnhem Centraal tegenkwam maar liefst drie verschillende knoppen heeft?Afbeelding

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 15:12
door Aking
Een voor lange mensen, een voor rolstoelers en een voor kinders :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 15:33
door ODRAIL
Precies.

En ... is dat die trein die als stopper naar Duitsland rijdt?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 15:56
door Lijn 45
Dat is inderdaad een Abellio.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 16:33
door ODRAIL
Bedankt :wink: . Dan heb ik het in september op Arnhem Centraal toch goed gezien.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 18:19
door marvinkok
webguy schreef:
regenmaker schreef:Syntus heeft hier op de Veluwe inmiddels wel in elke bus een pinautomaat + scherm + ticketprinter zitten. Toch een wat grotere investering dan alleen een pinhoudertje, zoals ik zie bij Breng.
Echt de meest bizarre actie. Een standaard bijna full-size pin automaat + full size printer + een soort tablet in de bus. Dat kan toch simpeler en goedkoper. Meer onderdelen = kan alleen maar stuk.
Er is wel over nagedacht ;)
Andere optie was de inbouw van een compleet nieuwe boordcomputer, zoals die in PU en dadelijk Almere. Dat zou meer kosten en langer duren..

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 18:28
door Durashift
Aking schreef:Een voor lange mensen, een voor rolstoelers en een voor kinders :Y
.. en dan slechts 2 kleuren gebruiken.. -o- :(

8-)

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 18:31
door Aking
Dat is zeker weer niet LHGBTQWTFBBQFTFY-friendly? -o-

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 18:39
door Durashift
Precies. Als er onderscheid gemaakt moet worden, doe het dan wel volledig, vind ik.

8-)

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 18:41
door Mdk
Of ze wilde bij stadler van hun knoppen af, maar de vuilnisbakken waren vol. :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 19:23
door webguy
marvinkok schreef: Er is wel over nagedacht ;)
Andere optie was de inbouw van een compleet nieuwe boordcomputer, zoals die in PU en dadelijk Almere. Dat zou meer kosten en langer duren..
Mwah, ik durf te betwijfelen of je meteen 3 dingen nodig hebt. Zie bijvoorbeeld dit pinautomaat dat je voor 20 euro kan kopen tegenwoordig (ok, was een actie, maar nog)
Afbeelding
Het helpt natuurlijk ook niet dat je wettelijk verplicht een electronisch/papieren vervoersbewijs moet hebben.
Ik wed dat na 3 weken de boel voor de helft stuk is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 19:59
door Visgraatmodel
Is de Hondekop nog steeds de zwaarste Europese treinstel?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 20:05
door Nicketick
regenmaker schreef:Qbuzz GD gaat ook niet per 1 januari mee met cashloos betalen. Die vinden het een probleem van het westen. ;)
Al zijn ze er wel mee bezig, er rijden ondertussen al twee Ebusco's rond in Groningen met een nieuwe kassa.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 21:37
door cassie127
treinleven schreef:Weet iemand waarom de deur van deze trein die ik een tijdje terug op Arnhem Centraal tegenkwam maar liefst drie verschillende knoppen heeft?
Mompelt iets over lage perrons op sommige Duitse stations aan de route van die Abellio treinen

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 23:05
door dennistd
Visgraatmodel schreef:Is de Hondekop nog steeds de zwaarste Europese treinstel?
Nee, VIRM is bijvoorbeeld al zwaarder (210t vs 235t voor een viertje).

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 nov 2017, 23:06
door dennistd
webguy schreef:
marvinkok schreef: Er is wel over nagedacht ;)
Andere optie was de inbouw van een compleet nieuwe boordcomputer, zoals die in PU en dadelijk Almere. Dat zou meer kosten en langer duren..
Mwah, ik durf te betwijfelen of je meteen 3 dingen nodig hebt. Zie bijvoorbeeld dit pinautomaat dat je voor 20 euro kan kopen tegenwoordig (ok, was een actie, maar nog)
https://i.imgur.com/aGpPMcx.png
Het helpt natuurlijk ook niet dat je wettelijk verplicht een electronisch/papieren vervoersbewijs moet hebben.
Ik wed dat na 3 weken de boel voor de helft stuk is.
Hoe wil je zonder bonnetje controleren of mensen betaald hebben na een chauffeurswissel waarbij de bus even onbemand is geweest?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 08:19
door Suus
In Amsterdam doet men niet aan bonnetjes bij het pinnen, daar wordt na de pintransactie een chipkaart geschikt gemaakt om in te checken. Ingecheckt = geldig.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 08:26
door trolly
Ik begin me af te vragen of het geen idee is, de chauffeurs uit te rusten met een blokje met afscheurbare bonnetjes, waar je dan bijvoorbeeld een stempel op kan zetten :mrgreen:

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 12:27
door webguy
Een eenmalige chipkaart kost niet zo veel (paar cent als je het goed doet, en al is het een kwartje...) en hoef je dus pas te activeren als de klant m koopt. Verder is de bonprinter meteen een winkelmodel, maar je hebt tegenwoordig ook veel kleinere oplossingen... (HTM BOAs lopen al jaren rond met mobiele (bluetooth) printers en kijk bijvoorbeeld naar pinautomaten die kleine bonnetjes printen)

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 13:30
door Suus
Franse conducteurs hebben een bonprinter in hun broekzak.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 14:11
door dennistd
Het zal misschien wel met kleinere printers kunnen, maar in hoeverre zijn die geschikt voor veel printwerk? Als voorbeeld: bij wat drukte op de stadsdienst Enschede kan het zomaar zijn dan je 50 kaartjes in een uur verkoopt.

Daarnaast is een aparte tablet nodig voor de verkoop: voor elk kaartje het bedrag in moeten vullen op het pinapparaat en deze dan aan de passagier te geven is vrij foutgevoelig en daarnaast kost het ook nogal wat tijd. Op de tablet/boordcomputer is het een kwestie van de juiste kaartjes aanklikken en klaar.