Pagina 75 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 12:28
door Mdk
Er stond net een gekoppelde flirt in amersfoort, beetje Limburg donkerblauw met een paar oranje strepen. Elke ramen waren afgeplakt en er zat geen bestikkering op, waar gaat deze trein heen? Is dit nieuw materieel voor de Limburgse treindienst van arriva?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 12:50
door ArrivaBas
Ik weet het bijna zeker. Afhankelijk van waar de strepen zaten kunnen het ook kabels zijn die langs de trein lopen. De treinen zijn uiteindelijk richting Deventer gegaan aldus Somda.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 12:52
door Vistaus
Richting Deventer? Maar dan zou ik eerder denken dat ze bedoeld zijn voor Keolis.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 12:54
door Mdk
Vanaf deventer kan je wel beter naar nijmegen en verder.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 12:56
door Vistaus
Dat is waar, maar aan de andere kant zit Keolis Nederland (voorheen Syntus) in Deventer. Vandaar mijn reactie.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 13:00
door dennistd
Waar een hoofdkantoor zit zegt echt 0,0 over van wie de treinen zijn hoor _O-
Sterker nog: de treinen zullen nog van Stadler zijn tot (in dit geval) Arriva ze overneemt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 13:02
door Vistaus
In dat geval snapte je mijn bericht niet. Keolis rijdt overigens ook met Stadlers dus dat zegt nog niks. Wat ik bedoelde: Keolis is actief in de regio aldaar, want ze rijden met treinen in de omgeving Hengelo. Hengelo ligt niet zo ver van Deventer vandaan. En ze rijden daar niet met de modernste treinen, dus het zou niet gek zijn moesten ze nu nieuwe treinen hebben besteld voor daar. En aangezien hun hoofdkantoor ook nog eens in Deventer zit, is het toch geen gekke gedachte dat ze mogelijk voor Keolis zijn, of wel?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 13:04
door jelmerrr
Deze treinen rijden testritten voor Arriva Limburg. Uiteindelijk moeten ze de drielandentrein gaan rijden (dus vanuit Belgie naar Duitsland via Maastricht en Heerlen)

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 13:05
door Vistaus
@jelmerr Oké, duidelijk, I stand corrected :)

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 13:06
door Mdk
Oke top, in watvoor liverij gaan ze dit doen? De basiskleur suggereert de Limburgse liverij, maar heeft iemand hier info over?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 13:07
door jelmerrr
Althans dat is wat op somda stond en mij ook waarschijnlijk lijkt :mrgreen:

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 14:14
door Meltrain
Vistaus schreef:Wat ik bedoelde: Keolis is actief in de regio aldaar, want ze rijden met treinen in de omgeving Hengelo. Hengelo ligt niet zo ver van Deventer vandaan. En ze rijden daar niet met de modernste treinen, dus het zou niet gek zijn moesten ze nu nieuwe treinen hebben besteld voor daar.
Huh? :?
Keolis rijdt juist wel met gloednieuwe treinen tussen Zwolle en Enschede.
Tussen Zutphen en Oldenzaal rijden inderdaad oudere treinen, maar tussen Zutphen en Hengelo heb je niet zo veel aan elektrische treinen. :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 14:55
door Vistaus
Ik had het ook over Zutphen-Oldenzaal. En ik weet dat je daar niks aan elektrische treinen hebt, maar de vraagsteller zei niks over elektrische treinen, dus alle opties waren open ;) Totdat Jelmerr het verlossende woord sprak dat ze inderdaad voor Arriva Limburg zijn.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 15:02
door ArrivaBas
Alle tot nu toe aan Nederland geleverde FLIRT's zijn elektrisch. Alleen in Noord-Italië en Estland rijden diesel-FLIRT's. :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 16 jan 2018, 15:35
door reisthijs
Mdk schreef:Oke top, in watvoor liverij gaan ze dit doen? De basiskleur suggereert de Limburgse liverij, maar heeft iemand hier info over?
Wordt gewoon hetzelfde als de andere Limburgse Flirts.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 17 jan 2018, 10:55
door en-es
jelmerrr schreef:Deze treinen rijden testritten voor Arriva Limburg. Uiteindelijk moeten ze de drielandentrein gaan rijden (dus vanuit Belgie naar Duitsland via Maastricht en Heerlen)
Hoe zit het hiermee? Wanneer gaat deze drielandentrein rijden? Want ik meen dat ook nog Heerlen-Herzogenrath eerst onder de draad moet?
Is er al een start gemaakt met de elektrificatie?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 17 jan 2018, 12:24
door reisthijs
Elektrificatie zou dit jaar plaats vinden, in december zou de sneltrein Maastricht-Aachen moeten gaan rijden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 17 jan 2018, 12:32
door Mdk
Ze staan er nogsteeds, dus ik heb er even snel een fotootje geschoten.
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 17 jan 2018, 12:43
door dylanwild94
Jup die zijn voor Limburg. :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 17 jan 2018, 23:39
door Chrysa
Kan ik de IC Direct-toeslag op mijn OV-kaart laden zonder contant geld/pinpas ? (Dus gewoon betalen met het saldo dat al op die kaart staat) Op Lage Zwaluwe staat niet zo'n rode zuil. -o-

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 17 jan 2018, 23:55
door Mikos
Ding staat een kwartier stil in Rotterdam Centraal, ik denk dat het je wel moet lukken om dat kwartier naar de toeslagzuil op het perron te lopen en weer terug.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 18 jan 2018, 00:00
door Chrysa
Ja maar als ik Suus moet geloven kom ik dan de trein niet meer in omdat dan heel Rotterdam al op mijn stoel zit. :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 18 jan 2018, 00:10
door Mikos
Een meisje uit Lage Zwaluwe laat zich toch niet door heel Rotterdam van haar plaats af houden? Desnoods loop je na het laden van de toeslag nog even naar beneden om een broodje te kopen om een of andere Rotterdammert mee om te kopen. :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 18 jan 2018, 00:26
door Chrysa
Weet je wel niet wat dat kost?! Ik ben maar een arme student hoor. :(

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 18 jan 2018, 00:27
door Mikos
Dan zal er vast nog wel gratis koffie en thee worden uitgedeeld, wellicht dat er een gierige Rotterdammert is die daar wel voor op wil staan. #omdenken