Pagina 30 van 423

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 26 apr 2017, 03:20
door Suus
De laatste keukens zijn pas in 1993 verdwenen en vervangen door centrale distributiepunten op Amersfoort, Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal, Eindhoven en Zwolle.

De exploitatie werd overigens gedaan door Wagon-Lits, dat eind jaren 80 toestemming kreeg om hun nieuwe hoofdkantoor/stationshotel naast Amsterdam Centraal te bouwen. In 1991 is Wagon-Lits overgenomen door Accor, waarna de hotelketens van Wagon-Lits in Accor zijn geïntegreerd. Vandaar dat het hotel naast Amsterdam Centraal nu een IBIS-hotel is. De cateringbusiness is als Eurest verder gegaan en in 1995 verkocht door Accor.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 26 apr 2017, 11:03
door Dennenboom
In 1993 kreeg je ook veel zwaardere karren. Als ik het goed heb werd het water ter plekke op hoge temperatuur gebracht voor koffie en thee. Je kreeg dan ook koffie met een apart dripfiltertje, waardoor je in de trein eigenlijk nog koffie aan het zetten was. Kon soms even duren voordat het doorgelopen was. Amersfoort - Utrecht was dan eigenlijk te kort. Voor mijn gevoel was dat concept het begin van het einde voor de karretjes.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 27 apr 2017, 18:01
door Chrysa
Wat zijn nou eigenlijk de veranderingen in de oranjedienstregeling vandaag? Naast langere treinen en geen internationale treinen naar Amsterdam zie ik het nergens staan.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 27 apr 2017, 18:29
door Milco
Alle Sprinters rijden vanaf/tot Amsterdam Centraal, de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] stopt extra in Zaandam en in tegenstelling tot een gewone zaterdagdienst rijdt de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] vandaag extra en rijdt de [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] vanaf Breukelen door naar Amsterdam. Verder stoppen de treinen in Amsterdam niet bij de stations Science Park en RAI; deze zijn vandaag gesloten.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 27 apr 2017, 18:49
door trolly
Dennenboom schreef:Amersfoort - Utrecht was dan eigenlijk te kort.
Vraag me eerlijk gezegd af, waar dat traject wèl lang genoeg voor is (A)
Dennenboom schreef:(...) dripfiltertje, waardoor je in de trein eigenlijk nog koffie aan het zetten was.
Drip versus drab. Keuzes, keuzes...

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 27 apr 2017, 23:01
door microshit
Dat was als koffiekameel net lang genoeg om door een weekenddruk ICM-drietje te komen :P

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 27 apr 2017, 23:16
door trolly
Kijk, daar hebben we wat aan. Maar je laatste klanten zullen hun koffie ook wel niet voor Utrecht achterovergeslagen hebben :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 14:26
door Qbuzzie
Kort vraagje over het tijdelijke materieel dat nu bij Syntus Utrecht rijdt. Wat gebeurd er met dit materieel als de nieuwe bussen zijn ingestroomd. Gaat het weer terug naar de oorspronkelijke vervoerder of niet?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 14:42
door marvinkok
Het komt van handelaren en de importeur, dus die krijgen de bussen weer terug. En de voor Cuba bestemde bussen zullen dan daadwerkelijk geëxporteerd worden. Twentse en Veluwe en MO bussen zullen daar weer naar terug gaan.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 14:47
door cassie127
Hebben ze die bussen uit andere concessies van Syntus gespoten of helemaal wit beplakt?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 15:12
door Etienne
Logischerwijs geplakt. De 4142 en 4143 rijden sinds enige tijd weer in het blauw in hun oorspronkelijke gebied.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 18:34
door cassie127
Dan is dat best goed gedaan. In Twente zie je nog wel eens bussen die een andere kleur hebben rondom de lampen en het dak. Kon ik op de bussen die toen wit door Midden-Overijssel reden niet zien. En dat er 2 bussen terug zijn gegaan naar MO kan wel kloppen de 2 optare's die we tijdelijk hadden zijn nu dus in Utrecht.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 20:30
door Daniel
De Overijsselse bussen die in het wit in Utrecht reden waren ook nog gewoon een stukje blauw op het dak :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:17
door Visgraatmodel
Ik hoorde via een video van een kennis een automatische SGMm-omroep over afval en zakkenrollers.

Zijn er meer van dit soort 'zeldzame' automatische omroepen en sinds wanneer zitten ze in de software ingebakken?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:24
door Mikos
Het stikt van dergelijke omroepen, ik geloof dat er een stuk of 10 zijn. "Pas op, gladde perrons", "Deze trein wordt bij binnenkomst van het station gecombineerd", "Deze trein wordt op het volgende station gesplitst , treinstel xxxx rijdt verder als Sprinter naar XXXX, treinstel xxxx blijft achter", "Deze Sprinter rijdt niet verder", "Vergeet niet uit te checken", "Let op: In deze trein zijn zakkenrollers actief" en zo hebben we er nog een aantal. Sinds de ombouw van SGM naar SGMm zit dat al in de software.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:26
door Aking
Wanneer hebben er voor het laatst treinen naar stadionperrons (Eindhoven, Arena, is er meer?) gereden?

Ik weet dat Rotterdam Stadion nog wel regelmatig gebruikt wordt, maar volgens mij is dat de enige of zit ik daar fout?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:27
door Visgraatmodel
Mikos schreef:Het stikt van dergelijke omroepen, ik geloof dat er een stuk of 10 zijn. "Pas op, gladde perrons", "Deze trein wordt bij binnenkomst van het station gecombineerd", "Deze trein wordt op het volgende station gesplitst , treinstel xxxx rijdt verder als Sprinter naar XXXX, treinstel xxxx blijft achter", "Deze Sprinter rijdt niet verder", "Vergeet niet uit te checken", "Let op: In deze trein zijn zakkenrollers actief" en zo hebben we er nog een aantal. Sinds de ombouw van SGM naar SGMm zit dat al in de software.
Zit de 4-mei-herdenkingsomroep er nog in sinds NS van Loes naar de nieuwe stem is gegaan?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:28
door Daniel
@Aking: Rotterdam Stadion valt wel meer op omdat er in principe openbare pendeltreinen heen rijden bij wedstrijden. Amsterdam ArenA en Eindhoven Stadion worden alleen gebruikt voor besloten supporterstreinen immers.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:30
door Aking
En hoe vaak rijden die nog?

Want volgens mij komen supporterstreinen nauwelijks meer voor tegenwoordig?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:32
door Mikos
Visgraatmodel schreef:Zit de 4-mei-herdenkingsomroep er nog in sinds NS van Loes naar de nieuwe stem is gegaan?
Negatief.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:32
door Daniel
@Aking: Dat kan ik me dan weer niet herinneren zogauw, al zal het denk ik wel Amsterdam ArenA zijn wat het meest recent gebruikt is nog. Het lastige met die supporterstreinen is dat ze onderweg niet mogen stilstaan, da's dus best een uitdaging om ze van A naar B te krijgen met al die werkzaamheden. Vooral met de ArenA omdat je dan ook nog over een specifieke verbindingsboog heen moet.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 21:43
door groningen
Van 1992 tot 2005 had De Graafschap in Doetinchem een eigen station.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 22:45
door Daantje
Heerenveen ijsstadion

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 23:08
door Aking
Heerenveen tel ik als normaal station, in Amsterdam en Eindhoven kun je echt alleen maar het stadion in...

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 29 apr 2017, 09:39
door ZipperZapper
Het niet meer inzetten van Heerenveen IJsstadion bij wedstrijden in Thialf werd erop gegooid dat er geen chipkaart-infrastructuur aanwezig is op dat station.

Nu is me bij het treinvervangend vervoer in Groningen deze weken opgevallen dat NS wel degelijk beschikt over verplaatsbare incheckpalen. Dat lijkt dus meer op onwil dan onmogelijkheid.

Zou een flinke verbetering zijn als dat station weer eens gebruikt werd. Het is soms nogal een zootje/chaos in Heerenveen op de schaatsdagen. Veel mensen worden uit pure ellende dan ook maar een taxi in gejaagd.