Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Tom523 schreef:Iets zegt mij dat je gewoon bij een bedrijf a la TCR of Pouw aan de slag wilt
Wij bieden bijvoorbeeld een opleiding aan voor nieuwe mensen. Punt is wel dat je misschien ook gewoon op festivalvervoer o.i.d gezet gaat worden in de drukke tijden. Wij vergoeden dan ongeveer driekwart van de kosten.
Ja iedereen weet dat ik fan ben van onderaannemers. En dat is hartstikke leuk dat festival vervoer. Als ov maar je hoofdtaak blijft. En TCR of pouw is leuk maar het probleem daar is dat je dus meestal alleen in de spitsuren kan rijden en je salaris is vaak taxi of besloten vervoer CAO. Dus onderaannemer had je goed gegokt maar een ov bedrijf is ook leuk hoor.(En beter betaalt.)
Edit: Wat bedoel je met driekwart van de kosten? En 2: Is dat CAO besloten vervoer eigenlijk wel zo bij jullie?
Laatst gewijzigd door busfanNL op ma 18 dec 2017, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
En hier staan dan weer de beperkingen als 18 jaar ben en je D rijbewijs heb.
Minimumleeftijd rijbewijs D en E bij D met code 95 Beperking op bevoegdheden na behalen rijbewijs
24 jaar Geen beperkingen.
21 jaar Geen beperkingen.
20 jaar Uitsluitend rijden op Nederlands grondgebied.
18 jaar Uitsluitend rijden op Nederlands grondgebied + rijden van geregelde diensten waarvan het traject ten hoogste 50 km is.
Uitsluitend rijden op Nederlands grondgebied + verzorgen van vervoer zonder passagiers.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ja ik wil hierna nog havo gaan doen en dan een HBO opleiding. (Iets wat ik leuk vind ik weet nog niet wat. Dan heb ik mocht ik het bus rijden ooit zat worden nog een uitwijk mogelijkheid.) Maar kun je ook bijvoorbeeld vakantiewerk en/of weekendwerk doen voor TCR bijvoorbeeld? In de zomervakantie bijvoorbeeld?
Uitsluitend rijden op Nederlands grondgebied + verzorgen van vervoer zonder passagiers
Eh.. hoe moet ik die laatste voorwaarde interpreteren? Ik lees het alsof iemand van 18 of 19 jaar eigenlijk alleen MAT ritten mag rijden?
Wellicht nog de aflosbus.. als de definitie van passagiers eigen medewerkers uitsluit?
Ik ben ook ooit begonnen als 'student bijbaan', hoewel ik toen al geen student meer was maar een beetje voor mezelf aan het rommelen was. Rijbewijs is vrijwel volledig betaald door het uitzendbureau: ik moest alleen gedurende 50 gewerkte weken een tientje per week inleveren, al met al dus €500. Enige voorwaarde was dat ik minimaal twee jaar voor het uitzendbureau zou werken, dat werden er uiteindelijk bijna 4 totdat ik in vaste dienst kwam.
Mikos schreef:Om de discussie wat breder te trekken:
Hoe zit je dienstenpakket in elkaar? Dat zal uiteraard per vervoerder verschillen en ook nog eens per regio, maar wellicht interessant om daar een globaal inzicht in te krijgen. Hier in de buurt zijn het altijd dezelfde 8 gezichten (dat is zo ongeveer de gehele stalling) die op de 3 buslijnen rijden. Ik heb het idee dat ze op één dag alleen maar dezelfde rit op en neer maken.
Dat verschilt heel erg per concessie en zelfs per stalling. Om even Twente als voorbeeld te nemen: Enschede is de grootste stalling, maar daar zit nauwelijks streek in het werkpakket. Enige streeklijnen daar zijn 60, 61 en 62 (en één enkele rit 59). Voor de rest alleen stadsdiensten in Enschede en Hengelo. Pak ik de vestiging Oldenzaal even (de kleinste met slechts 14 bussen): die rijden vrijwel heel Twente (inclusief de stadsdiensten). Alleen lijn 10, 59, 81, 95, 96 en 97 zitten er daar niet in.
Er is ook niet zoveel mis met werken via een uitzendbureau zolang je maar weet wat er in je uitzendovereenkomst en opleidingsovereenkomst staat. Ze financieren een deel van je opleiding en ze zijn wettelijk verplicht hetzelfde CAO-salaris en toeslagen te betalen. Natuurlijk zijn er wel wat verschillen, maar ook uitzendmedewerkers hebben een CAO ;-)
En uiteindelijk komen praktisch alle vervoerders aan hun vaste medewerkers door uitzendmedewerkers over te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:Er is ook niet zoveel mis met werken via een uitzendbureau zolang je maar weet wat er in je uitzendovereenkomst en opleidingsovereenkomst staat. Ze financieren een deel van je opleiding en ze zijn wettelijk verplicht hetzelfde CAO-salaris en toeslagen te betalen. Natuurlijk zijn er wel wat verschillen, maar ook uitzendmedewerkers hebben een CAO ;-)
En uiteindelijk komen praktisch alle vervoerders aan hun vaste medewerkers door uitzendmedewerkers over te nemen.
Wat bedoel je met verschillen?? Zijn dit verschillen in loon?
Tom523 schreef:Iets zegt mij dat je gewoon bij een bedrijf a la TCR of Pouw aan de slag wilt
Wij bieden bijvoorbeeld een opleiding aan voor nieuwe mensen. Punt is wel dat je misschien ook gewoon op festivalvervoer o.i.d gezet gaat worden in de drukke tijden. Wij vergoeden dan ongeveer driekwart van de kosten.
Ja iedereen weet dat ik fan ben van onderaannemers. En dat is hartstikke leuk dat festival vervoer. Als ov maar je hoofdtaak blijft. En TCR of pouw is leuk maar het probleem daar is dat je dus meestal alleen in de spitsuren kan rijden en je salaris is vaak taxi of besloten vervoer CAO. Dus onderaannemer had je goed gegokt maar een ov bedrijf is ook leuk hoor.(En beter betaalt.)
Edit: Wat bedoel je met driekwart van de kosten? En 2: Is dat CAO besloten vervoer eigenlijk wel zo bij jullie?
Driekwart van de kosten voor het behalen van je rijbewijs. En de CAO besloten vervoer is van toepassing.
Is die CAO besloten vervoer nou veel minder dan de ov cao. En kun je bij jullie ook buiten de spitsuren gewoon ov werk blijven rijden?? Want een onderaannemer heeft mij toch wel een klein beetje de voorkeur. Maar dat zal alle forumleden niks verbazen
Volgens mij zijn er genoeg onderaannemers die ook buiten de spits rijden. TCR, Van Oeveren, Juijn Rossum etc.
busfanNL schreef:Wat bedoel je met verschillen?? Zijn dit verschillen in loon?
Het salaris, arbeidsduurverkorting, periodieken en toeslagen zijn als uitzendkracht hetzelfde. Een uitzendbureau moet op dat punt de CAO van de inlener (het OV-bedrijf) overnemen. Waar wel verschillen in zitten zijn bijvoorbeeld vakantiedagen, doorbetaling bij ziekte en pensioen, die gaan volgens de CAO van de uitzendbranche.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:Volgens mij zijn er genoeg onderaannemers die ook buiten de spits rijden. TCR, Van Oeveren, Juijn Rossum etc.
busfanNL schreef:Wat bedoel je met verschillen?? Zijn dit verschillen in loon?
Het salaris, arbeidsduurverkorting, periodieken en toeslagen zijn als uitzendkracht hetzelfde. Een uitzendbureau moet op dat punt de CAO van de inlener (het OV-bedrijf) overnemen. Waar wel verschillen in zitten zijn bijvoorbeeld vakantiedagen, doorbetaling
Aha ik heb m door. Thanks. *O* Welke ritten m.u.v. Taxibusjes rijdt TCR dan rondom Rotterdam buiten de spits??
Edit: Van Oeveren is natuurlijk ook heeeelll tof om bij te rijden.
Ja maar dat is dan ook het enige. Dus echt flexibel is het niet helaas. Alleen spits en dal. Enkele uitzonderingen van onderaannemers zijn er natuurlijk. Bijvoorbeeld van oeveren. *bus*