Servicebus of normale bus

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Niveah

Servicebus of normale bus

Bericht door Niveah »

Ik wil met bus 21 van Dordrecht naar Zwijndrecht. Echter staat er dat het een servicebus,zonklein busje dus. Ik zag hister een grote bus en daar stond op dat het lijn 21 was. Muvraag ik me dus af hoe ik aan de info kan komen of het standaard een grote bus is, of toch een klein busje. Met het kleine busje kan ik namelijk niet mee.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Servicebus of normale bus

Bericht door Frank93 »

Het kan aan het tijdstip liggen waarop je wilt reizen. Sommige lijnen rijden overdag met een "normale" bus, maar omdat het bijvoorbeeld 's avonds of in het weekend rustiger kan zijn op die lijn kiezen sommige vervoerders ervoor om dan een kleiner busje in te zetten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Servicebus of normale bus

Bericht door ArrivaBas »

Over het algemeen rijdt lijn 21 in DAV alleen met een grote bus als er een grotere groep heeft gereserveerd. De rest van de ritten rijden altijd met een taxibus van Haars.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Servicebus of normale bus

Bericht door diederickx »

Waardoor kun je wel met een grote bus mee en niet met een kleine?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Servicebus of normale bus

Bericht door Aking »

Mogelijk vanwege beperkte mobiliteit alsin een Rollator of rolstoel? Maar dat maakt voor de vraag (en het antwoord) niet heel veel uit toch? (A)
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Servicebus of normale bus

Bericht door dylanwild94 »

Jawel want taxibusjes zijn over algemeen gewoon rolstoel toegankelijk. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Servicebus of normale bus

Bericht door Aking »

En is dat ook in de praktijk het geval, of is de chauffeur dan re bedonderd om met die lift te lopen klojoën?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten