Vervallen haltes

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gast

Vervallen haltes

Bericht door Gast »

Ik wilde graag twee observaties delen betreffende het vervallen van haltes in Amstelveen en Ouderkerk a/d Amstel:

In Amstelveen is men het asfalt vervangen tussen de Keizer Karelweg 438 en Laan Walcheren, waardoor de halte Dijkgravenlaan helemaal wordt opgeheven: https://www.amstelveen.nl/wonen-leven/w ... -walcheren
https://www.connexxion.nl/dienstregelin ... &Tijd=1049

En in Ouderkerk is de halte Brug/Amsteldijk opgeheven i.v.m. de vervanging van de brug die gestart is: file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/Presentatie%20Vereniging%20Amsteloever.pdf (zie p. 12)
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Vervallen haltes

Bericht door diederickx »

De haltes bij de Dijkgravenlaan zijn vanaf medio december al niet meer in gebruik (behoudens gedurende enkele weken vanwege een omleiding). Dat ze nu definitief verdwijnen is wellicht sneu voor degenen die stilletjes hoopten op reactivering, maar die kans is nooit erg groot geweest.

Voor wat betreft je tweede punt, je linkt naar een bestand op je C-schijf. Die kunnen wij gelukkig niet benaderen. Zou je ons van een publieke link kunnen voorzien? Het opheffen van de haltes bij Ouderkerk is voor zover ik weet nog onderwerp van discussie in de Reizigers Adviesraad, daarom is alle informatie welkom.
Gast

Re: Vervallen haltes

Bericht door Gast »

Halte Dijkgravenlaan werd nog 1x/uur bediend door lijn 166, zie tweede bijgevoegde link.

En v.w.b. de brug: https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... loever.org
Gast

Re: Vervallen haltes

Bericht door Gast »

Halte Brug/Amsteldijk staat ook niet meer in de dienstregeling van Connexxion. Ik ben echter daar niet recent geweest om te checken of het haltebord ook afgeplakt is.
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Vervallen haltes

Bericht door sneltram »

Daar is geen haltebord meer. De halte is echt weg. Ze zijn in de omgeving al een tijdje bezig met sloop van gebouwen en weghalen van groen. Nu moet ik eerlijk zijn dat aan de andere zijde van de brug (hooguit 200 meter) ook een halte ligt, dus het verdwijnen van de eerste halte is niet echt bezwaarlijk.
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Vervallen haltes

Bericht door sneltram »

En als we het over de halte Dijkgravenlaan hebben; ze mogen de Heemraadschapslaan ook wel opheffen. Na diens verplaatsing drie jaar geleden ligt de halte zowat in het Busstation van Amstelveen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Vervallen haltes

Bericht door diederickx »

Vreemd, in mijn herinnering waren de haltes Dijkgravenlaan al vanaf medio december afgeplakt, ook voor lijn 166. Maar mijn geheugen laat me wel vaker in de steek dus ik kan er naast zitten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten