Papieren Tickets

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Old Fashion

Papieren Tickets

Bericht door Old Fashion »

Beste OVinnederlanders,

Ik zou graag een old fashion ticket Eindhoven - Ieper (WOI weekendje) willen bestellen, waar kan ik dit het beste doen.
Ik reis trouwens in de 2e klas.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Papieren Tickets

Bericht door Z2N »

De NS-kaartautomaat verkoopt eenmalige chipkaarten naar stations in België, anders heeft de NS International-balie grote CIV-biljetten voor dezelfde verbinding. Die laatste zou ook Mid-Flex tarieven moeten kunnen verkopen vanaf 22 euro enkele reis. Mogelijk kan de nationale balie ook Mid-Flex verkopen, maar daar ben ik niet zeker van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Papieren Tickets

Bericht door webguy »

Meestal staan er bij internationale balies best grote rijen, zeker in Amsterdam. Er zijn overigens balies in
- Amsterdam Centraal
- Arnhem Centraal
- Breda
- Den Haag Centraal
- Rotterdam Centraal
- Schiphol Airport
- Utrecht Centraal
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Papieren Tickets

Bericht door en-es »

En je betaalt een balietoeslag als ik het goed heb.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Papieren Tickets

Bericht door Aking »

Jup, 7,50 of 12,50 uit m'n hoofd.

Edit: vanaf 7,50 dus :Y
Voor internationale bestemmingen met reservering en voor alle overige internationale bestemmingen die verkrijgbaar zijn bij de internationale balies en het NS International Service Center, betaalt u € 7,50 per persoon met een maximum van € 22,50 per boeking. Deze toeslagen gelden niet voor rolstoelgebruikers, reizigers ouder dan 75 jaar of reizigers met een visuele beperking.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Papieren Tickets

Bericht door Suus »

Tickets voor sommige stations in België zijn ook te koop bij het binnenlands loket met een toeslag van € 1,00 per persoon, maximaal € 3,00 per transactie.

Het assortiment voor België bij het loket vermoedelijk hetzelfde als via de kaartautomaat, die kent ook niet alle Belgische bestemmingen.

Via NSInternational.nl vroegboeken blijft altijd het goedkoopste (en niet via de Belgen, die vragen € 1,00 systeemkosten)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Papieren Tickets

Bericht door Z2N »

Maar via internet was geen optie, want er wordt om een papieren biljet gevraagd. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Papieren Tickets

Bericht door Aking »

Maar als je je e-ticket uitprint doe je dat toch ook op papier? *O* (A)
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Papieren Tickets

Bericht door en-es »

Er wordt toch echt om een old fashion ticket gevraagd. Al vraag ik me af hoe old fashion de door NS Internationaal uitgegeven tickets zijn. Ik ben nog opgegroeid in een tijd waarin internationale kaartjes handgeschreven coupons in een blauw-wit mapje waren. En die al dan niet door de conducteur uitgescheurd werden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Papieren Tickets

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Maar via internet was geen optie, want er wordt om een papieren biljet gevraagd. (A)
Ik meld het toch omdat het prijsverschil tussen vroeg online boeken of last-minute aan het loket behoorlijk groot kan zijn, soms betaal je meer dan het dubbele. Dat kan een reden zijn om toch online te boeken in plaats van vast te houden aan een papieren ticket. Dat is gewoon eerlijke voorlichting.

Edit: Voor Eindhoven - Ieper betaal je voor een last-minute ticket € 47,40 terwijl vroegboeken een ticket van € 22,00 enkele reis oplevert:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Papieren Tickets

Bericht door en-es »

Vroegboeken kan toch ook aan het loket? Of is dat ook al niet meer mogelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Papieren Tickets

Bericht door Suus »

Vroegboeken kan alleen bij een Internationaal loket, met minstens 7,50 boekingskosten per persoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Papieren Tickets

Bericht door en-es »

Okee, dan is dat niet de moeite.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Papieren Tickets

Bericht door Mr-W »

Mocht Old Fashion uit Belgie komen, dan kan hij/zij er ook voor kiezen om bij NMBS Europe te boeken en dan ervoor te kiezen om tickets af te halen in het station +€6 per transactie en €1 systeemkost per enkele reis (geen idee hoe het afhalen precies werkt). Of ze per post thuis te laten sturen voor €15 extra.
en-es schreef:Er wordt toch echt om een old fashion ticket gevraagd. Al vraag ik me af hoe old fashion de door NS Internationaal uitgegeven tickets zijn. Ik ben nog opgegroeid in een tijd waarin internationale kaartjes handgeschreven coupons in een blauw-wit mapje waren. En die al dan niet door de conducteur uitgescheurd werden.

Een uitstel van betaling lijkt er dan nog het meest op :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten