Connexxion diensten

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Connexxion diensten

Bericht door jensvdkroft »

We hebben op dit forum allemaal vrijwel dezelfde hobby. Het OV. De ene heeft het meer op treinen, de ander dan weer op bussen. Ik heb het met bussen. Ik fotografeer ze, maar ik heb er een extra hobby bij. De diensten. Met name die van Connexxion. Als hobbyist spaar ik ook de rijdiensten die chauffeurs voor Connexxion rijden.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ook diensten van Connexxion hebben, en deze zouden kunnen delen met mij. Ik weet verder niet of ik de enige ben die de diensten spaart. Maar ik vind het in ieder geval erg leuk om te zien en te hebben.

Dus mocht je diensten hebben van Connexxion, of heb jij ook iets met diensten van Connexxion? Reageer dan zeker even! :D #durftevragen
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Connexxion diensten

Bericht door Daan76 »

Is er iets speciaals aan Connexxion waardoor bijvb Arriva niet op jouw interesse kan rekenen? :?:
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door jensvdkroft »

Heb er niet echt een reden voor, maar Connexxion spreekt mij meer aan dan bijv Keolis of Arriva.
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion diensten

Bericht door Hainje »

Bedoel je oude diensten? Want lopende diensten mogen niet zomaar weggeven worden, heeft vooral te maken met (mogelijke) inspectie.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door webguy »

Inspectie? Je kan ook een buschauffeur volgen door een dagkaart te kopen en elke bus in te stappen die 'ie pakt. Schrijf je op welke dienst 'ie heeft en klaar. Verder kan je digitaal uitvogelen welke bus op welke rit zit en heb je zo redelijk een dienst uitgestippeld...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion diensten

Bericht door Hainje »

Ja dat kan, alleen denk ik niet dat de ILT daar tijd voor heeft. Die wil gewoon een roulering kunnen inzien als dat wenselijk wordt geacht en deze dient een chauffeur dan ook bij zich te hebben. Dat de kans in de praktijk ongeveer 0,66% is dat je ook daadwerkelijk gecontroleerd wordt moeten we hierbij even buiten beschouwing laten.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Connexxion diensten

Bericht door Meltrain »

jensvdkroft schreef:Heb er niet echt een reden voor, maar Connexxion spreekt mij meer aan dan bijv Keolis of Arriva.
En heb je daar dan een reden voor?
En bedoel je alleen diensten van buschauffeurs, of ook treinmachinisten en tram- en metrobestuurders?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Connexxion diensten

Bericht door Aking »

Heeft Connexxion metro's? :o
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Connexxion diensten

Bericht door Daan76 »

webguy schreef:Inspectie? Je kan ook een buschauffeur volgen door een dagkaart te kopen en elke bus in te stappen die 'ie pakt. Schrijf je op welke dienst 'ie heeft en klaar. Verder kan je digitaal uitvogelen welke bus op welke rit zit en heb je zo redelijk een dienst uitgestippeld...
Het digitaal volgen van een bus geeft de dienst die de bus rijdt, dat komt in geval van buswissels niet 1 op 1 overeen met de dienst die de chauffeur rijdt.
Zowel diensten van chauffeurs als de diensten van de bussen (de omlopen) worden gezien als concurrentiegevoelige informatie dus ik ben er toch wat voorzichtig in om hele pakketten te gaan delen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Connexxion diensten

Bericht door Aking »

Iemand dienstenpakkettenleaks.nl al geregistreerd? _O-

Maar alle gekheid op een stokje, pap een beetje aan met een chauffeur en je hebt zo'n dienstenboekje (of de kopieën) zo te pakken volgens mij :Y
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door jensvdkroft »

Hainje schreef:Bedoel je oude diensten? Want lopende diensten mogen niet zomaar weggeven worden, heeft vooral te maken met (mogelijke) inspectie.
Zowel oude als heden diensten. Maar heb zelf alleen wat oude.
Meltrain schreef:En heb je daar dan een reden voor?
En bedoel je alleen diensten van buschauffeurs, of ook treinmachinisten en tram- en metrobestuurders?
Persoonlijke voorkeur, denk ik. En diensten van buschauffeurs inderdaad.
Aking schreef:Maar alle gekheid op een stokje, pap een beetje aan met een chauffeur en je hebt zo'n dienstenboekje (of de kopieën) zo te pakken volgens mij :Y
Heb ik dus al met die oude(re) diensten. :P Maar dacht ik probeer het ook es op een andere manier. :D
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door Lijn 45 »

Ik weet alleen de diensten van Syntus Utrecht te vinden. Connexxion heeft ook een webpagina met diensten, maar die is afgeschermd.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door jensvdkroft »

Grappig dat je zo makkelijk de diensten van Keolis kan inzien. :P
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion diensten

Bericht door Hainje »

Dat dit bij Syntus niet zo moeilijk is verbaast mij eigenlijk niet zo. Het lijkt er sterk op dat de 21e eeuw qua internetcommunicatie nog niet helemaal is gearriveerd bij Syntus. Gezien de gruwelijk trage klantenservice en ook de relatief slechte doorgifte van actuele reisinformatie voor diverse apps.
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Connexxion diensten

Bericht door dennistd »

Lijn 45 schreef:Ik weet alleen de diensten van Syntus Utrecht te vinden. Connexxion heeft ook een webpagina met diensten, maar die is afgeschermd.
Dat is geen webpagina met diensten, maar Webcomm. Hierin kan de chauffeur zien welke dienst hij heeft, evenals verlof en dergelijke. Heel wat anders dan rijkaarten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Connexxion diensten

Bericht door Aking »

Met drie klikken kom ik hier uit, hoe zijn dat geen diensten? En als dat geen diensten zijn, hoe zien diensten er dan uit?
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Connexxion diensten

Bericht door Daan76 »

Dat zijn inderdaad Keolis diensten (die overigens niet van een officiële Keolis /Syntus site lijken af te komen, die site is meer een hobbyproject van een chauffeur zo te zien).
De uitspraak van Dennis sloeg echter op de link naar Webcomm van Connexxion.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Connexxion diensten

Bericht door dennistd »

Klopt. Op Webcomm zijn niet alle rijkaarten te bekijken, maar je kunt alleen zien wat je als chauffeur zelf op een bepaalde dag rijdt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door regenmaker »

Hainje schreef:Gezien de gruwelijk trage klantenservice en ook de relatief slechte doorgifte van actuele reisinformatie voor diverse apps.
Ik heb altijd last van dat de connexxion klantenservice erg traag is. Die van Keolis is laatste tijd weer sneller.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door cassie127 »

Keolis heeft de achterstand inderdaad behoorlijk weg kunnencwerken, al duurt het momenteel inderdaad wat langer dan gebruikelijk bij Connexxion. Maar ook bij Arriva lijkt er een achterstand te zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door regenmaker »

Bij Keolis kwam het dan ook alleen door dat gedoe in Utrecht. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Connexxion diensten

Bericht door cassie127 »

Vergeet blauwnet ook niet... Daar zijn aan het begin ook heel veel klachten over geweest (en dan met name over niet rijdende of tekorte treinen)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten