Lijn 81/82 Oss

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Lijn 81/82 Oss

Bericht door MLouter »

Hallo OvinNederland,

Ik als Ossenaar probeer info te vinden over de stadslijnen 81/82 in Oss. Ik kan als kind de wit/paarse BBA bussen nog wel voor de geest halen, maar routes/frequenties helaas niet. De informatie stopt helaas bij alles na lijn 1,2,3,4 bij Area/MTI/Arriva e.a.
Tegenwoordig is de stadsdienst van Oss een veredelde buurtbus waar de OV-Chipkaart niet geldig is, maar kan iemand mij vertellen hoe het vroeger ging?

Alvast bedankt!

Afbeelding
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lijn 81/82 Oss

Bericht door fogeltje »

Het enige wat ik nog weet is dat Oss oorspronkelijk in het gebied van Zuidooster lag en deze ook begonnen zijn met een stadsdienst. Dit waren voornamelijk streeklijnen die de wijken in gestuurd werden, soortgelijke opzet als in Venray. Stadsdienst Oss is in 1978 geruild met stadsdienst Helmond zodat beide vervoerders hun gebieden konden afbakenen.

Zuidooster had minimaal 1 echte stadslijn: Stadsdienst Oss Ruwaard - Krinkelhoek. Helaas is bij mij niets bekend vanaf het moment dat deze bij BBA kwam. Ik heb wel de busboekjes van de overgang van ZO naar BBA volgens mij. Ik zal vanavond er proberen aan te denken eens te kijken.
"Een touringcar is geen bus"
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Lijn 81/82 Oss

Bericht door MLouter »

Dat stuk doel ik inderdaad op, er zit een groot gat tussen de Zuidooster en de buurtbusjes sinds MTI/Area.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten