Lijn 19

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Hulsterloo

Lijn 19

Bericht door Hulsterloo »

Beste Forummers,
Wie heeft er toevallig nog een PDF of iets anders online met de dienstregeling van lijn 19 van Veolia (laatste concessiejaar), de oude dienstregeling van CXX voor de file aanpassing.
Ik vind het onacceptabel dat de laatste rit naar Antwerpen al om 15:33 gaat en Brabant niet een omloop rijdt op die lijn of meebetaald. De Brabanders profiteren flink van de (Zeeuws) Vlamingen in Breda. Naar Antwerpen Noord neemt men nog steeds de bus doordat de IC niet op de luchtbal stopt!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Lijn 19

Bericht door Aking »

Volgens mij zitten hier wel een aantal lijnfolderfanaten die je daar vast aan kunnen helpen :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lijn 19

Bericht door Daniel »

Hier in elk geval een dienstregeling 2012/2013, da's het eennalaatste jaar dus.

Via https://lijnfolders.jouwweb.nl/ kan je trouwens heel veel oude dienstregelingen terugzoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Lijn 19

Bericht door Mr-W »

Beste Hulsterloo,
Ik neem aan dat u Lijn 19 Hulst Busstation - Breda Station bedoelt?
Ik heb zelf helaas de dienstregelingen van Lijn 19 niet, maar dankzij de files rond Antwerpen heeft men inderdaad flink moeten schrappen. De rijtijd liep flink op en er zijn helaas geen financiele middelen gevonden om de ritten toch te behouden.
Vanuit Brabantsperspectief vind ik een laatste rit om 15:33 uit Hulst wel erg vroeg en een eerdere verbinding per trein of bus van Breda naar Antwerpen zou ook fijn zijn.
Hulsterloo

Re: Lijn 19

Bericht door Hulsterloo »

Ik doel inderdaad op Lijn 19 Hulst-Clinge-Nieuw Namen- Antwerpen Noord- Breda
Daniel schreef:Hier in elk geval een dienstregeling 2012/2013, da's het eennalaatste jaar dus.

Via https://lijnfolders.jouwweb.nl/ kan je trouwens heel veel oude dienstregelingen terugzoeken.
Dank voor de link Daniel :pos:
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Lijn 19

Bericht door cassie127 »

Hulsterloo schreef:Ik doel inderdaad op Lijn 19 Hulst-Clinge-Nieuw Namen- Antwerpen Noord- Breda
Daniel schreef:Hier in elk geval een dienstregeling 2012/2013, da's het eennalaatste jaar dus.

Via https://lijnfolders.jouwweb.nl/ kan je trouwens heel veel oude dienstregelingen terugzoeken.
Dank voor de link Daniel :pos:
Mooiste is nog dat ik de bovenste link niet kan inzien, terwijl ik die cloud/opslag ook beheer :lol:
en wel de melding krijg dat ik contact moet opnemen met de beheerder :')
Spoiler: show
Afbeelding
Maar deze link werkt bij mij dan wel weer. https://dienstregeling.stackstorage.com ... HockUTASDU
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Lijn 19

Bericht door huibf »

Hoi.

Voor zover de wiki klopt blijkt het laatste jaar er geen wijzigingen te zijn geweest. Die had een looptijd van 2 jaar.

Lijn 19 is een heel vreemde lijn, dat is duidelijk.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lijn 19

Bericht door Vinny »

De belangrijkste doelgroep van die lijn zijn studenten HBO en universiteit uit Zeeuws Vlaanderen. Op vrijdagavond kan de bus richting Hulst stampvol zitten met jongeren die in het weekend terug naar huis gaan heb ik kunnen vaststellen. Vergelijkbaar met lijn 350 Leeuwarden - Alkmaar.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hulsterloo

Re: Lijn 19

Bericht door Hulsterloo »

huibf schreef: Lijn 19 is een heel vreemde lijn, dat is duidelijk.
U Werkt toch voor het Reizigersoverleg Brabant? Waarom hebben jullie geen aandacht voor de lijnen naar Zeeland, want ook over de Zeeuwse bussen in Bergen op zoom hoor ik u niet.
Vinny schreef:De belangrijkste doelgroep van die lijn zijn studenten HBO en universiteit uit Zeeuws Vlaanderen. Op vrijdagavond kan de bus richting Hulst stampvol zitten met jongeren die in het weekend terug naar huis gaan heb ik kunnen vaststellen. Vergelijkbaar met lijn 350 Leeuwarden - Alkmaar.
Uiteraad, maar ook op Donderdagavond kan het al druk zijn met studenten die een dag minder studeren.
Met een beetje een goede dienstregeling aansluitend op de tijden van Hogeschool Antwerpen is er vermoedelijk meer volk te trekken voor de bus.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Lijn 19

Bericht door huibf »

Hulsterloo schreef:
huibf schreef: Lijn 19 is een heel vreemde lijn, dat is duidelijk.
U Werkt toch voor het Reizigersoverleg Brabant? Waarom hebben jullie geen aandacht voor de lijnen naar Zeeland, want ook over de Zeeuwse bussen in Bergen op zoom hoor ik u niet.
Ik werk niet voor het ROB. Ik ben vrijwilliger en in die hoedanigheid adviseer ik over de dienstregelingen. Ik hoor geen klachten over de Zeeuwse bussen in Bergen op Zoom.
Wat betreft lijn 19. Hier heeft de Provincie of ROB geen zeggenschap over, en als dat dan nog zo zou zijn, wat zou er verbeterd moeten worden? Kom niet aan dat de frequentie omhoog moet. Deze buslijn is zo ontieglijk duur. De doelgroep reist al zowat voor niets. Dus elke rit kost een bak geld.
Geld dat er niet is en deze zal dus geheel gecompenseerd moeten worden met het snoeien van buslijnen elders. Gezien de buslijn in belgie ook rijdt kan je ook stellen: Vanaf de grens vervalt je vrijreizen en betaal je gewoon het normale tarief. Met deze bijdrage kan de frequentie dan wellicht omhoog.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Lijn 19

Bericht door trolly »

huibf schreef:De doelgroep reist al zowat voor niets.
De doelgroep maakt via het ministerie van OC&W gebruik van een collectief abbonnement. Daar zou een redelijke OV-dienst voor geleverd moeten worden, net als je bij elk abbonnement mag verwachten. Hoe de kosten van het OV verdeeld worden en of de provincie Noord-Brabant daar een redelijke vergoeding voor krijgt lijkt me in principe niet iets om reizigers uit welke doelgroep ook mee lastig te vallen. Of het reisproduct ook in het buitenland geldig zou moeten zijn is een ander verhaal, net als een eventuele bijdrage door onze zuiderburen — hoewel dat laatste me een illusie lijkt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lijn 19

Bericht door Vinny »

Vanuit de historie worden de lijnen, zoals lijn 19, extra gesubsidieerd om te voorkomen dat landsdelen geïsoleerd raken. Een België-toeslag heffen maakt overigens ook dat Zeeuws-Vlamingen onevenredig hard getroffen worden ten opzichte van de in de rest van Nederland ingezetenen. In principe zou lijn 19 best kunnen worden ingekort tot Antwerpen Centraal, maar dan moeten reizigers gebruik maken van de veel duurdere HSL. De provincie kan wellicht nog vervoerbewijzen Antwerpen - Breda per trein verstrekken aan de getroffen Zeeuws-Vlamingen maar dat is ook niet gratis...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Lijn 19

Bericht door Littlebusdriver »

Als je naar de historie kijkt; deze lijn is gaan rijden als tijdelijke buslijn na de watersnoodramp omdat de bruggen stuk waren en de pontjes niet konden varen. Die problemen zijn inmiddels opgelost. Dus van isolatie is geen sprake meer, en al helemaal niet sinds de Westerscheldetunnel er ligt.

Zeeuws-Vlaanderen onevenredig hard getroffen? Je hebt daar voor een appel en een ei een huis. Je kunt goedkoop boodschappen doen. Moet in Amsterdam het OV dan goedkoper worden omdat de Amsterdammers onevenredig hard getroffen worden door de duren huizen? Nee. Wonen in ieder gebied heeft voor- en nadelen. En voor Zeeuws-Vlaanderen is de wat minder goede bereikbaarheid een nadeel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lijn 19

Bericht door Suus »

Toen de keuzes door Connexxion werden voorgelegd had een bus naar Bergen op Zoom of desnoods Roosendaal mij ook logischer geleken. Vanaf Hulst kan je prima in Antwerpen komen door een van de drie buslijnen naar Sint-Niklaas, waar 3x/uur een intercity naar Antwerpen vertrekt. En nee, dat kan niet met een studentenkaart, maar de studentenkaart is ook niet bedoeld om naar Antwerpen te reizen maar om naar school te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lijn 19

Bericht door Vinny »

De provincie Zeeland is nogal conservatief op OV gebied. Het voorstel om de drie minst gebruikte stations te schrappen en dus bezuinigingen op lijn 19 door te voeren zorgde voor een storm van protest en er is uiteindelijk dus niets veranderd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Lijn 19

Bericht door huibf »

Suus schreef:Toen de keuzes door Connexxion werden voorgelegd had een bus naar Bergen op Zoom of desnoods Roosendaal mij ook logischer geleken. Vanaf Hulst kan je prima in Antwerpen komen door een van de drie buslijnen naar Sint-Niklaas, waar 3x/uur een intercity naar Antwerpen vertrekt. En nee, dat kan niet met een studentenkaart, maar de studentenkaart is ook niet bedoeld om naar Antwerpen te reizen maar om naar school te gaan.
De reden dat lijn 19 nog zo bestaat is inderdaad omdat de SOV niet geldig is op de belgische treinen. Dus een hoop 'gedoe'.
Vanuit Breda kan met de trein pakken naar Antwerpen en vanuit Hulst laat je de bus aansluiten op een station in Antwerpen.
Maar ook hier, SOV niet geldig.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Lijn 19

Bericht door dennistd »

En het eindpunt verleggen van Breda naar Bergen op Zoom is ook geen optie? Dat scheelt ook flink in tijd (en dus kosten) lijkt mij.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Lijn 19

Bericht door Z2N »

Dan bedien je Antwerpen niet meer, en moet je de tolkosten meenemen die je wel betaalt in de Liefkenshoektunnel maar niet in de Waaslandtunnel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Lijn 19

Bericht door Daantje »

Je kan ook van Antwerpen naar Bergen op Zoom zonder door de Liefkenshoektunnel te rijden.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Lijn 19

Bericht door dennistd »

Maar waarom zou je Antwerpen aan willen doen? Het gaat toch om een Nederlandse bus die toevallig via België rijdt?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Lijn 19

Bericht door nvdw »

Die 14 euro tolkosten per passage kun je makkelijk wegstrepen tegen het halfuur dat het je minimaal extra zou kosten door via de Waasland- of Kennedytunnel naar Bergen op Zoom te rijden.

Een beetje ruw plannen brengt je op ongeveer een uur reistijd (misschien iets meer) van Hulst naar BOZ met behoud van de route via Nieuw-Namen. Vanaf BOZ is het nog een halfuur met de trein naar Breda met cross-platform overstap in Roosendaal. Dan ben je nog steeds veel sneller dan de twee uur die er nu voor staat met de bus. Als het voornaamste doel van de bus is om studenten in Zeeuws-Vlaanderen naar Breda (of in elk geval de rest van Nederland) te krijgen is dat een veel effectievere optie. Dan kun je bovendien met de vrijgekomen DRU's een veel aantrekkelijkere dienstregeling aanbieden die veel meer reismogelijkheden op een dag creëert dan lijn 19 nu doet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lijn 19

Bericht door Suus »

En de route is veel minder filegevoelig dan de E19 bij Sint-Job-in-‘t-Goor. Maar blijkbaar ligt de bediening van Antwerpen erg gevoelig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Lijn 19

Bericht door waldo79 »

Zolang er geen bijdrage komt vanuit België om Antwerpen te bedienen zie ik niet waarom daar gestopt moet worden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Lijn 19

Bericht door Daantje »

nvdw schreef:Die 14 euro tolkosten per passage kun je makkelijk wegstrepen tegen het halfuur dat het je minimaal extra zou kosten door via de Waasland- of Kennedytunnel naar Bergen op Zoom te rijden.

Een beetje ruw plannen brengt je op ongeveer een uur reistijd (misschien iets meer) van Hulst naar BOZ met behoud van de route via Nieuw-Namen. Vanaf BOZ is het nog een halfuur met de trein naar Breda met cross-platform overstap in Roosendaal. Dan ben je nog steeds veel sneller dan de twee uur die er nu voor staat met de bus. Als het voornaamste doel van de bus is om studenten in Zeeuws-Vlaanderen naar Breda (of in elk geval de rest van Nederland) te krijgen is dat een veel effectievere optie. Dan kun je bovendien met de vrijgekomen DRU's een veel aantrekkelijkere dienstregeling aanbieden die veel meer reismogelijkheden op een dag creëert dan lijn 19 nu doet.
Die cross-platform overstap in Roosendaal wordt regelmatig niet gehaald.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Lijn 19

Bericht door huibf »

waldo79 schreef:Zolang er geen bijdrage komt vanuit België om Antwerpen te bedienen zie ik niet waarom daar gestopt moet worden.
De nederlandse studenten die in Antwerpen op kot zitten ?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten