Lijn 19
Re: Lijn 19
Maar Nederlandse studenten die in Antwerpen studeren hebben recht op de OV-vergoeding in plaats van de OV-kaart toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Lijn 19
Exact dat. Waarom zou een Nederlandse vervoerder (lees: de belastingbetaler) vervoer in het buitenland moeten faciliteren?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Lijn 19
Je mag dan kiezen. Soms is je OV-kaart houden voordeliger.Suus schreef:Maar Nederlandse studenten die in Antwerpen studeren hebben recht op de OV-vergoeding in plaats van de OV-kaart toch?
Re: Lijn 19
Als je in Antwerpen uitstapt moet je bijbetalen toch? Ik heb niet meer met lijn 19 gereisd sinds de directe treinverbinding Breda-Antwerpen. Toen moest ik 5 euro bijbetalen als ik me goed herinner. Maar het was wel de snelste manier om in Gent te komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Lijn 19
Niet als je vergeet uit te checken, maar dat kun je geen 5 keer per week doen natuurlijkVinny schreef:Als je in Antwerpen uitstapt moet je bijbetalen toch?
Re: Lijn 19
Het gaat toch om vervoer van en naar het buitenland? Daar kan je best een betoog voor houden waarom dat ge(co)financierd moet worden, omdat ook de connectiviteit van Nederlandse landsdelen daardoor verbetert.waldo79 schreef:Exact dat. Waarom zou een Nederlandse vervoerder (lees: de belastingbetaler) vervoer in het buitenland moeten faciliteren?
Het is een spectrum.
Re: Lijn 19
Dat is sinds eind 2017 niet meer zo, je mag tegenwoordig met OV-chip naar Antwerpen.Vinny schreef:Als je in Antwerpen uitstapt moet je bijbetalen toch? Ik heb niet meer met lijn 19 gereisd sinds de directe treinverbinding Breda-Antwerpen. Toen moest ik 5 euro bijbetalen als ik me goed herinner. Maar het was wel de snelste manier om in Gent te komen.
Re: Lijn 19
Oplichters!
Re: Lijn 19
Even hierop reagerend:
Lijn 19 is ook geen vervoer binnen BE, er is nog maar een halte in Antwerpen (Halewijn is er uit om wat meer rek in de dienstregeling te krijgen, zo hoorde ik van een chauffeur).
Dat is een keuze van de reizigers geweest, zij kozen massaal voor de huidige lijn 19 met minder vertrekmogelijkheden. Connexxion wilde een buslijn naar Goes gaan rijden met evenveel vertrekmogelijkheden (of althans, dat had de voorkeur), een bezuiniging kan je het niet noemen. Er zijn gewoon meer DRU’s per rit nodig en de provincie gaat die niet betalen, dus dan is het gevolg dat de frequentie omlaag gaat.Vinny schreef:De provincie Zeeland is nogal conservatief op OV gebied. Het voorstel om de drie minst gebruikte stations te schrappen en dus bezuinigingen op lijn 19 door te voeren zorgde voor een storm van protest en er is uiteindelijk dus niets veranderd.
Rijden naar Bergen op Zoom kan volgens mij niet vanwege gebrek aan perroncapaciteit. Zou wel prettig zijn, want dan kun je ook vanuit stalling Sint Maartensdijk rijden. Roosendaal was wel een optie in de reizigersenquete, maar daar is ook niet voor gekozen. Bij deze optie werden er ook minder ritten geboden dacht ik.dennistd schreef:En het eindpunt verleggen van Breda naar Bergen op Zoom is ook geen optie? Dat scheelt ook flink in tijd (en dus kosten) lijkt mij.
Omdat het toevallig studerende inwoners van Nederland zijn? Zolang je nog in NL ingeschreven staat heb je gewoon recht op stufi en daar zit ook het studentenreisproduct bij. Als er dan een Nederlandse buslijn toevallig in België stopt moet dat in mijn ogen geen probleem zijn.waldo79 schreef:Exact dat. Waarom zou een Nederlandse vervoerder (lees: de belastingbetaler) vervoer in het buitenland moeten faciliteren?
Lijn 19 is ook geen vervoer binnen BE, er is nog maar een halte in Antwerpen (Halewijn is er uit om wat meer rek in de dienstregeling te krijgen, zo hoorde ik van een chauffeur).
Re: Lijn 19
Laat me raden, studenten reizen dan gratis. :XPatrickM schreef:Dat is sinds eind 2017 niet meer zo, je mag tegenwoordig met OV-chip naar Antwerpen.Vinny schreef:Als je in Antwerpen uitstapt moet je bijbetalen toch? Ik heb niet meer met lijn 19 gereisd sinds de directe treinverbinding Breda-Antwerpen. Toen moest ik 5 euro bijbetalen als ik me goed herinner. Maar het was wel de snelste manier om in Gent te komen.
Ik weet niet wat de provincie Zeeland met deze buslijn aan het doen is, maar ik vind het heel bijzondere manier om de schaarse OV-subsidies aan te wenden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Lijn 19
Er zijn zeeuws-vlaamse studenten die in Antwerpen studeren en iedere dag op en neer reizen, zeker in het begin van het schooljaar. De bushalte ligt voor de deur van Hogeschool Antwerpen.dennistd schreef:Maar waarom zou je Antwerpen aan willen doen? Het gaat toch om een Nederlandse bus die toevallig via België rijdt?
Zeeuws-Vlaanderen is ook sterk op Antwerpen en Gent gericht en dat zal alleen maar sterker worden doordat er meer Belgen zich vestigen in Zeeuws-Vlaanderen vooral in een grensdorp zoals Nieuw-Namen. Overigens mag er bij St.Job over de pechstrook worden gereden.Suus schreef:En de route is veel minder filegevoelig dan de E19 bij Sint-Job-in-‘t-Goor. Maar blijkbaar ligt de bediening van Antwerpen erg gevoelig.
Zo redeneert De Lijn & Vlaanderen ook, diverse lijnen keren om net voor de grens.Karl schreef:Het gaat toch om vervoer van en naar het buitenland? Daar kan je best een betoog voor houden waarom dat ge(co)financierd moet worden, omdat ook de connectiviteit van Nederlandse landsdelen daardoor verbetert.waldo79 schreef:Exact dat. Waarom zou een Nederlandse vervoerder (lees: de belastingbetaler) vervoer in het buitenland moeten faciliteren?
Studenten reizen inderdaad gratis naar Antwerpen maar ook naar plaatsen zoals Gent, Brugge en volgens mij ook naar enkele plekken in Duitsland.Suus schreef:Laat me raden, studenten reizen dan gratis. :XPatrickM schreef:Dat is sinds eind 2017 niet meer zo, je mag tegenwoordig met OV-chip naar Antwerpen.Vinny schreef:Als je in Antwerpen uitstapt moet je bijbetalen toch? Ik heb niet meer met lijn 19 gereisd sinds de directe treinverbinding Breda-Antwerpen. Toen moest ik 5 euro bijbetalen als ik me goed herinner. Maar het was wel de snelste manier om in Gent te komen.
Re: Lijn 19
De provincie Zeeland is over het algemeen nogal conservatief, de SGP zit immers in gedeputeerde staten.Vinny schreef:De provincie Zeeland is nogal conservatief op OV gebied. Het voorstel om de drie minst gebruikte stations te schrappen en dus bezuinigingen op lijn 19 door te voeren zorgde voor een storm van protest en er is uiteindelijk dus niets veranderd.
Het voorstel van NS zorgde vooral voor protesten doordat juist de stations in de dorpen werden geschrapt, maar opzich heeft de Zeeuwse Lijn weinig met Zeeuws-Vlaanderen te maken.
Niet alleen vanwege de SOV kaart, maar ook vanwege vervoersvraag naar Linkeroever en Antwerpen Noord.huibf schreef:De reden dat lijn 19 nog zo bestaat is inderdaad omdat de SOV niet geldig is op de belgische treinen. Dus een hoop 'gedoe'.Suus schreef:Toen de keuzes door Connexxion werden voorgelegd had een bus naar Bergen op Zoom of desnoods Roosendaal mij ook logischer geleken. Vanaf Hulst kan je prima in Antwerpen komen door een van de drie buslijnen naar Sint-Niklaas, waar 3x/uur een intercity naar Antwerpen vertrekt. En nee, dat kan niet met een studentenkaart, maar de studentenkaart is ook niet bedoeld om naar Antwerpen te reizen maar om naar school te gaan.
Vanuit Breda kan met de trein pakken naar Antwerpen en vanuit Hulst laat je de bus aansluiten op een station in Antwerpen.
Maar ook hier, SOV niet geldig.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Lijn 19
Brugge niet. Op lijn 42 is na sluis de OV chipkaart niet meer geldig.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Lijn 19
Beste mensen, ik gebruik lijn 19 vanuit Hulst dat is de route Hulst - Antwerpen -Breda en de vertrekuren passen ook niet goed voor vele pendelaars bv 6u33 en dan 8u33 en eveneens de retour te Hulst mis ik mijn overstap te Hulst en moet 1 uur wachten op de bus 10, u kan 10 tallen video's en reportages zien over de problemen die wij vaststellen bij connexxion door te kijken op youtube onder mediamen5
Re: Lijn 19
Dan zou de route vanuit Brabant sneller gemaakt moeten worden om die overstap te laten slagen. Maar waarom biedt De Lijn geen directe verbinding op Antwerpen vanuit Hulst?
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Lijn 19
Uw taalgebruik is al even onnavolgbaar als uw videoreportages.Mediamen5 schreef:Beste mensen, ik gebruik lijn 19 vanuit Hulst dat is de route Hulst - Antwerpen -Breda en de vertrekuren passen ook niet goed voor vele pendelaars bv 6u33 en dan 8u33 en eveneens de retour te Hulst mis ik mijn overstap te Hulst en moet 1 uur wachten op de bus 10, u kan 10 tallen video's en reportages zien over de problemen die wij vaststellen bij connexxion door te kijken op youtube onder mediamen5
Re: Lijn 19
Omdat Hulst wordt bediend door De Lijn Oost-Vlaanderen, die hebben geen busdiensten naar Antwerpen. Wel rijden er drie buslijnen tussen Hulst en station Sint-Niklaas, waar drie IC-treinen per uur naar Antwerpen vertrekken.waldo79 schreef:Dan zou de route vanuit Brabant sneller gemaakt moeten worden om die overstap te laten slagen. Maar waarom biedt De Lijn geen directe verbinding op Antwerpen vanuit Hulst?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Lijn 19
De Lijn Oost Vlaanderen heeft zeker wel busdiensten naar Antwerpen. Alleen niet (meer) naar het centrum.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Lijn 19
Soms denk je dat het sowieso zinvol is om Zeeuws-Vlaanderen aan België te "verkopen".
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Lijn 19
Waar staat dat Halewijn niet meer wordt bediend? Op de website van CXX zie ik daar geen meldingen over en in de dienstregelingtabel staat deze er nog steeds in.PatrickM schreef:Even hierop reagerend:
Omdat het toevallig studerende inwoners van Nederland zijn? Zolang je nog in NL ingeschreven staat heb je gewoon recht op stufi en daar zit ook het studentenreisproduct bij. Als er dan een Nederlandse buslijn toevallig in België stopt moet dat in mijn ogen geen probleem zijn.
Lijn 19 is ook geen vervoer binnen BE, er is nog maar een halte in Antwerpen (Halewijn is er uit om wat meer rek in de dienstregeling te krijgen, zo hoorde ik van een chauffeur).
Reizen met De Lijn tussen Hulst en Antwerpen kan inderdaad via Sint-Niklaas, maar ook met lijn 22 via Sint-Gillis-Waas. Aan de halte Helena is er meestal aansluiting met lijn 85.
Re: Lijn 19
Die stond er als omleiding in, hij zal wel tot 31-12-2018 gestaan hebben want hij staat er nu niet meer inderdaad.
Re: Lijn 19
Om nog even terug te komen op een nog niet benoemd aspect uit de originele post. De provincie Brabant heeft de gelden die het van het rijk kreeg voor de exploitatie van lijn 19 (het traject Hazeldonk grens - Breda Station) bij het ontstaan van de provinciale concessies overgeheveld aan de provincie Zeeland en hiermee de provincie Zeeland de volledige zeggenschap over de lijn gegeven.Hulsterloo schreef:Ik vind het onacceptabel dat de laatste rit naar Antwerpen al om 15:33 gaat en Brabant niet een omloop rijdt op die lijn of meebetaald. De Brabanders profiteren flink van de (Zeeuws) Vlamingen in Breda. Naar Antwerpen Noord neemt men nog steeds de bus doordat de IC niet op de luchtbal stopt!!!
Voor de provincie Brabant wogen de voordelen voor de zeggenschap over een verbinding naar Antwerpen (en Zeeuws-Vlaanderen) niet op tegen de nadelen over deze verbinding. En ik moet zeggen dat ze in dit geval toch wel een goede zet hebben gedaan.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Lijn 19
Zo op het eerste gezicht lijkt er ten aanzien van lijn 19 vooral een gebrek te zijn aan visie bij zowel overheden als vervoerders. In de huidige opzet is die lijn zeer inefficient met dus hoge kosten, en bovendien ook weinig aantrekkelijk met daardoor lage opbrengsten. De combinatie hoge kosten / lage opbrengsten is dodelijk en gaat natuurlijk niet werken.
Ik zou het anders doen. Hulst is met 10.000 inwoners te klein als eindpunt, je hebt een groter "anker" nodig. Je zou moeten doorrijden naar Terneuzen, misschien zelfs Middelburg. Daarmee wordt je reizigerspotentieel een heel stuk groter. Ik denk daarnaast dat je de lijn ook beter kan opsplitsen in twee lijnen:
Ik zou het anders doen. Hulst is met 10.000 inwoners te klein als eindpunt, je hebt een groter "anker" nodig. Je zou moeten doorrijden naar Terneuzen, misschien zelfs Middelburg. Daarmee wordt je reizigerspotentieel een heel stuk groter. Ik denk daarnaast dat je de lijn ook beter kan opsplitsen in twee lijnen:
- een snelle basislijn Terneuzen - Hulst - Antwerpen (1x/uur)
- een scholierenlijn Hulst - Breda (non-stop, zonder Antwerpen) met ingehuurde touringcars (alleen enkele spitsritten)
Re: Lijn 19
Dan mag je wel meerdere touringcars achter elkaar aan laten rijden omdat je geen staanplaatsen mag hebben in een touringcar. Op de drukste momenten rijd er ook geleed materieel op lijn 19
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Lijn 19
Ik zie juist in Hulst - Breda via een snelle route wel potentie buiten alleen scholieren, het is via Terneuzen echt een eind om naar die kant van het land.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten