Treinserie 12600

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Silvomi
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 09:17

Treinserie 12600

Bericht door Silvomi »

Ik gebruik deze site momenteel heel regelmatig, om de treinvenues te controleren voor de app Swarm. Swarm is een App van Foursquare, dat een wereldweide database is van plaatsen, zeg maar een gratis tourguide. Zo zijn er ook venues aangemaakt voor treinen.

Zo is bijvoorbeeld de sprinter Arnhem Centraal - Dordrecht dezelfde trein als Sprinter Nijmegen - Dordrecht. Om geen dubbele venues te hebben, worden dit soort venues dus samengevoegd. Een tijdrovend proces, maar zo krijgen we dadelijk een overzichtelijk iets.

Zo kwam ik een tijd geleden de treinserie 12600 tegen. Maar wat schept mijn verbazing, deze staat niet vermeld bij de gewone stations. Waarom is dat?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Treinserie 12600

Bericht door Suus »

De 12600 was een paar dienstregelingen geleden een treindienst in de dagranden op de route Leeuwarden/Groningen - Amsterdam Centraal - Vlissingen, , maar inmiddels is deze gedecimeerd tot een nachttrein Groningen - Amsterdam (alleen in deze richting) die twee nachten per week 1x rijdt. Omdat dit dusdanig zeldzaam is, wordt deze niet vernoemd op de stationspagina’s.

Hetzelfde is van toepassing op de sprinters Utrecht Centraal -> Rotterdam Centraal die alleen heel ‘s ochtends vroeg rijden als de 14000.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Treinserie 12600

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Als Swarmgebruiker geef ik overigens graag mee dat venues voor de zelfde treinserie in dezelfde plaats zeker samengevoegd mogen worden, maar dat één serie wel degelijk meerdere venues nodig heeft omdat iemand die in Rta instapt nou eenmaal moeilijk in Gn kan inchecken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten