Klacht Arriva Limburg

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Maud
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 18 Feb 2019, 13:24

Klacht Arriva Limburg

Berichtdoor Maud » Ma 18 Feb 2019, 14:05

Vrijdag 15 februari met vrijreizen van Arnhem naar Aken >Arriva Zuid maakt er weer een potje van
- Met keuzedag vrijreizen met NS van Arnhem naar Heerlen, strakke overstap op perron 5-4
- Bij overstappen op perron 5-4 NS uitgecheckt en ingescheckt bij Arriva > geen keuzedag maar standaard afschrijven Euro 10,- volledige tarief
- In Aken op perron geen in/uitcheckzuil te bekennen. Later blijkt er 1 zuil in de hal bij Reisezentrum DB te staan en wordt definitief Euro 5,91 afgeschreven ( = volledige tarief Heerlen-Aken) >> Konklusie: zuilen zijn verkeerd geprogrammeerd
- Op terugweg op advies van (aardige) machinist naar "Servicecentrum" Arriva Heerlen . Ondeskundige medewerkster Arriva beweert op bitse toon dat Heerlen-Aken niet onder keuzedag vrij reizen valt, en houdt vol dat Kortingskaart een NS product is en niet bij Arriva geldig is. Arriva heeft eigen kortingskaart. Voor correctie/ restitutie moet U Arriva Heerenveen bellen
-In 4 Arriva treinen gezeten, waarvan 3 met defect toilet. Volgens (andere) machinist is dit doorlopend het geval en blijft Ariva gewoon zonder toiletten doorrijden . In zowel Heerlen als Maastricht stonden diverse Arrivastellen op reserve
- Arriva Heeerenveen gebeld: Euro 5,61 wordt teruggestort. Horen overige zaken passief aan maar wekken niet het beeld er iets mee te doen.

Okt 2018 negatieve ervaring met trein Kerkrade die niet verder reed dan Landgraaf: bij overstappen geen info in Heerlen, geen vervangend vervoer, onwil Arriva buschauffeur mij met vouwfiets mee te nemen ( "dan gaat U toch vanaf Landgraaf op de vouwfiets....") . Kerkrade voor mij die dag niet bereikbaar. Restitutieverzoek Heerenveen wordt afgedaan met dagkaart Arriva twv Euro 10,- en lijkt niet op vergoedingsregeling NS )

Oja: ben regelmatig in noorden van het land. Met Arriva Noord alleen maar positieve ervaringen.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5457
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Arriva Zuid een zooitje

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 18 Feb 2019, 14:15

Wij van OV in Nederland zijn over het algemeen louter hobbyisten en staan niet nauw in contact met het hoofdkantoor van Arriva Nederland. Wij raden u daarom aan het klachtenformulier op deze site uw reiservaring in te vullen. Via deze link komt het op de plaats terecht waar de klacht/ervaring binnen Arriva Nederland thuishoort.
12-09-2019: Trein 1.432 km, Bus 156 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

WSM
Berichten: 989
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Arriva Zuid een zooitje

Berichtdoor WSM » Ma 18 Feb 2019, 20:16

En mocht u door Arriva niet naar tevredenheid geholpen worden bij het oplossen van uw klacht, kunt u daarnaast nog een melding doen bij het OV Loket: www.ovloket.nl
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.


Terug naar “OV Vraagbaak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten